You & Me forever - Del 15


2 sekunder senare hördes det ett ljud av att dörren öppnades och en välbekant röst började prata.

-PAPPA?! hördes ett skrik från övervåningen. Jag gick ut ur mitt rum för att se vem det var. Precis när jag hade gått ut ur rummet så kommer Stella nerspringandes från trappan och hoppar upp i hamnen på personen som står vid dörren.

Jag gick lite närmare för att se vem det var.

-Pappa?

-Hej Sel, sa mannen som var pappa och sträckte ut armarna efter att få en kram av mig. Jag gick snabbt till honom och kramade om honom. Det var länge sen vi sågs.

-Ska inte du jobba? sa jag sen.

-Jo, men jag har fått ledigt i 3 dagar. Så jag kommer stanna här i 2 dagar, om jag får. Och sen så checkar jag in på ett hotell som är jättenära mitt jobb. Det tar över 7 timmar att åka härifrån till mitt jobb, därför åker jag om 2 dagar.

-Självklart får du stanna här! sa mamma och pussade honom.

-Du får sova i mitt rum! sa hon snabbt där efter. Jag himlande lite med ögonen. Det var roligt att pappa var här, eftersom vi nästan aldrig fick träffa honom.

 

Nästa dag ringde min väckarklocka ovanligt tidigt. Tyckte jag i alla fall. Jag stängde av den och kollade hur mycket den var. 06.30. Nej, samma tid som vanligt. Jag gick sakta upp från den varma sängen och gick bort till badrummet. Jag tog av mig mitt nattlinne och gick in i duschen.

När jag var klar tog jag närmaste handduk och torkade mig. Sen gick jag tillbaka in i mitt rum och drog upp rullgardinen. Jag vände mig om mot min garderob och öppnade den. Jag tog upp ett par svarta byxor och ett rosa tunt linne.

 

När jag hade bytt om, ätit frukost, fixat håret och ansiktet och gjort mig klar så gick jag till hallen. Jag satte på mig min jacka och mina skor, och satte väskan på axeln.

-Jag går nu, hej då! ropade jag efter mig och smällde igen dörren.

Jag började gå mot bussen när jag såg Jake. Han höll på att låsa dörren. Jag stanna till för att vänta på honom.

-Men hej! sa han glatt när han fick syn på mig.

-Hej!

-Ska du till bussen?

-Ja, självdå?

-Ska köra bil, fick mitt körkort igår! sa han glatt och gick ner från trappan fram till mig.

-Nämen vad roligt! Gick det bra?

-Ja. Vill du ha sjus? Jag kan lämna av dig vid din skola, om du vill alltså.

-Självklart!

Vi satte oss i hans nya bil och han startade motorn. Sen började han köra. Han körde faktiskt ganska bra, bättre än min mamma.

 

När vi var framme vid skolan så såg jag att det var fullt med fotografer där och det såg ut som om dem var helt galna när dem fick syn på att jag satt i bilen här.

-Ååh, suckade jag tungt och tog ett nytt andetag.

-28, 29, 32, 35.. mumlade Jake och såg ut över fotograferna. Jag skrattade till lite.

-Vad är det du räknar?

-Fotografer, sa han snabbt. Jag är uppe i 38 nu.

-Ojdå, det var inte dåligt!

-Haha... Dem vill foto dig, inte sant?

-Jo, det är ganska troligt.

-Okej. Men oj vad mycket klockan är! sa han och fick en liten chock. Jag sneglade på hand klocka och såg att den var 08.04.

-Jag ska inte göra så du kommer försent, sa jag och kramade honom lite snabbt. Sen gick jag ut ur bilen.

-Selena Gomez! ropade en av fotograferna och alla sprang fram till mig och började fota och ställa massor av frågor om Justin och mitt förhållande. Alla deras blixtar gjorde mig yr.

Som tur var så kom Alva och Caroline fram till mig och hjälpte mig in i skolan. Fast det var nog mest Alva som hjälpte mig, Caroline stog kvar en stund för att bli fotad av dem.

-Tack, sa jag när vi hade kommit in till skolan och gått bort till våra skåp.

-Så lite så, vad gör man inte för sin bästa kompis? sa Alva och log lite stolt. Jag öppnade munnen för att säga nåt men precis då öppnades dörren till skolan och Caroline kom in.

-Phu! Skönt att vara här. Dem där sakerna ställde jättemånga irriterande frågor! Och ja, jag har ändrat mig! Jag vill inte bli känd längre.. eller, bara just nu för stunden. Självklart kommer jag bli det!  sa Caroline medan hon gick fram till oss.

-Men tänk på Selena då, hon är ju typ känd!

-Schh! viskade jag snabbt till Alva.

-Vadå? Det är ju sant.. sa hon och gjorde en liten min.

 

Skolklockan ringde och alla vi gick till våra lektioner tillsammans med alla andra ”barn” på skolan. Jag skulle ha engelska, medan Alva och Caroline skulle ha franska. Vi tre gick inte i samma klass beroende på det. Alltså, Alva och Caroline hade valt franska, och jag hade valt tyska. Det var så vi blev indelade i olika klasser.

Jag satte mig på min vanliga plats i klassrummet. Nästan längst bak. Våran lärare, Cilla, kom in i klassrummet. Cilla var runt 32 och hade ljust hår ner till axlarna. Hon brukar vara snäll, men även sträng och rättvis. Den snällaste läraren vi har här på skolan är nog... musikläraren. Fast vi har inte haft musik någon gång nu efter att vi börjat skolan igen.

Cilla började prata på, men hon fastnade i olika detaljer och sen började hon berätta en grej som hände på hennes sommarlov. Hon och hennes familj hade varit på kampat, och då hade tydligen hennes man krånglat på tältet och bla, bla, bla. Jag lyssnade inte så noggrant på vad hon sa. Jag var mer i min egna värld. Tills hon ropade upp mitt namn.

-Selena? Skulle du kunna svara på den frågan? sa hon och gjorde en liten gest.

-Eeh, ursäkta mig, men jag måste gå på toa.. sa jag och reste mig upp. Jag gick bak till dörren och öppnade den. Jag gick snabbt ut och smällde igen dörren bakom mig. Jag hatar det där! När man tänker på något och sen säger läraren att man ska svara.

Jag började gå mot toaletten, men när jag hade kommit dit så upptäckte jag att jag inte alls behövde gå på toa. Egentligen hade jag bara sagt så för att inte behöva svara på frågan. Jag tvekade lite på om jag skulle gå tillbaka eller inte.

Jag tog snabbt upp mobilen från bakfickan på byxorna och slog in Justin’s nummer.  Det gick fyra signaler innan han svarade.

-Yo man, det är Justin, svarade han.

-Hej, det är jag, Selena.

-Nämen hej!

Det hördes skratt och lyckliga skrik i bakgrunden.

-Vad gör du? Det brukar väll inte låta så där hemma hos dig? frågade jag och gjorde en grimas, även och jag visste att han inte såg den.

-Åhh, Jaxon fyller år om några dagar, så vi firar hans födelsedag idag. Så några av hans ”kompisar” är här, barnkalas duvet.

Jag skrattade till.

-Okej, synd att man inte är bjuden.. haha, sa ja g med en liten sorgsen med även oseriös röst. Han skrattade.

-Ja, men jag måste gå nu, jag är i skolan. Klassen tror att jag är på toa. Men vi ses snart.. eller?

-Ehh, ja, det tror jag. Men du, jag måste berätta en sak för dig, började han. Jo, det är så att jag och crewet eller, ja, teamet, om det låter bättre. Vi ska ut på turné om tre dagar. Jag skulle ha berättat det för dig tidigare, men jag hittade aldrig rätt tillfälle. Och om du undrar, så åker vi nu istället för den där gången när jag berättade det för dig förut, när jag fick halsfluss och behövde åka in till sjukhuset, du vet.

2011-12-27 ♥ 15:49:59
6


Comments
POSTED BY: Sona :)

ÅH! SUPER-MEAGA-BRA! MER FORT! :D kram <3

DATE: 2011-12-28 / TIME: 00:38:24 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Emmie :)

GUD, skriv mer! Jag kikade in här igår och kände att jag var tvungen att läsa alla kapitel, och wow vad jag fastnade! Nu bara väntar jag till nästa kapitel, ska bli sjukt spännande att läsa!! :)

DATE: 2011-12-28 / TIME: 14:50:39 /



POSTED BY: Lovisa

Meraaaaaa!!!!!

DATE: 2011-12-28 / TIME: 14:59:19 /



POSTED BY: Mickis

Okej, nu med det samma får du lägga ut nästa kapitel!

DET ÄR AS GRYMT!!!!

Det ända jag säger är MERAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

DATE: 2011-12-29 / TIME: 17:02:09 / URL/BLOGADDRESS: http://dojan.blogg.se/



POSTED BY: Mickis

nästa kapitell nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

DATE: 2011-12-29 / TIME: 22:51:44 / URL/BLOGADDRESS: http://dojan.blogg.se/



POSTED BY: bra

kan inte justin hitta sång texten och så får han selena att sjunga den för han???



jag tycker din novel är as grym

DATE: 2011-12-31 / TIME: 10:52:37 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback