You & Me forever - Del 6


Senare den dagar så var Justin tvungen att åka till AMA (American Music Awards) och fotas tillsammans med massor av andra kändisar där. Han åkte dit tillsammans med gruppen LMFAO i en vit liten bil. Jag fick tyvärr inte följa med.

Istället så satt jag inne på mitt rum och dunkade musik hela kvällen. Innan jag hade gått hem hade jag köpt Justin nya skiva ”Under The Mistletoe”. Så jag satt och lyssnade på den hela kvällen. Sen somnade jag ute på soffan.

Jag vaknade nästa morgon av ett liten ryck. Jag hade drömt en mardröm. När jag öppnade ögonen så såg jag att jag låg på soffan och hade somnat där kvällen innan. Jag satte mig upp och gnuggade mig i ögonen. Sen ställde jag mig upp och gick in i mitt rum. Jag började nynna på några av Justin’s låtar som var med i hans nya album.

Jag satte på min mobil som hade dött eftersom jag inte hade laddat den på länge. Jag letade lite efter mobilladdaren och såg att den låg under skrivbordet. Jag satte mig på knä och kröp ner och hämtade den. Sen satte jag den i ett elutag i ena änden av den, och vi andra änden satte jag i mobilen. Jag hade fått ett sms, av ”Röstbrevlådan”. I det smset stog det: ”Ring röstbrevlådan, du har ett nytt meddelande från numret 070 456 987, som var Justin’s nummer”. Jag klickade in numret till röstbrevlådan och lyssnade på samtalet som Justin hade spelat in. ”Tjena Selena, har precis kommer hit till ”American Music Awards”, än så länge har det gått väldigt bra. Har blivit fotad väldigt mycket och så. Önskar att du var här. Du svarar inte i telefon, har försökt att ringa dig två gånger.. men du kanske inte har hört? Jaja, måste gå nu. Men om du hör det här så kan du väll ringa upp? Det passar bäst om du ringer runt klockan 22.00 eller 23.20. Måste gå nu, något random fans ska intervjua mig nu. Vi ses, bye! Och förresten, det är Justin.. Fall du inte hör de... ”

Det lät ett pip innan en annan röst kom fram ”Mottaget 19.45.29. Du har inga andra meddelanden! Klicka på 1 för att ändra inställningar, klicka på 2 för att ...” Jag la på. Jag orkade inte ändra några inställningar eller nått.

Jag skrattade lite efter att ha hört Justin meddelande. Jag lyssnade på det minst 10 gånger och sen kunde jag det nästan utan till. Eftersom Justin hade skickat det igår kväll så kunde jag inte ringa upp honom nu, han kanske låg och sov eftersom han kom hem 05.00 i morse. Jag kollade på klockan. 07.56. ”Japp, han sover definitivt just nu!” tänkte jag. ”Men han brukar ha sin mobil på ljudlöst, så jag kanske kan skicka ett sms.. ”

Jag började knappa in ett sms och läste det om och o m igen innan jag tillslut klickade på ”Skicka”-knappen. Smset blev såhär ”Hejsan JB, kunde tyvärr inte ringa upp igår. Mobilen dog, hade som vanligt glömt att ladda den. Hoppas det gick bra igår. Tänker på dig, kram

/Selena”

 

Efter det satte jag mig vid datorn, klockan var 08.52, så det var inte så många som var inne. Eftersom klockan var tidigt och att det var sommarlov, så dem flesta var bortresta. Jag kollade snabbt Twitter och sen loggade jag in på Facebook. Jag brukade aldrig på någon hädelse, vänförfrågning eller meddelande. Men nu hade jag fått två vänförfrågningar och tre hädelser. Jag kollade händelserna, den ena var att Amanda hade taggat mig i ett foto. Det var ett sånt där foto där det stog ”Är du taggad här så beskriv mig med 3 ord”. Jag hatade när man blev taggad i sånna. Man får alltid en massa händelser av att folk har kommenterat den’s foto. Jag tog bort mig tagg och kryssade ner fotot. Sen kollade jag på dem andra två händelserna.

När jag  hade kollat dem så klickade jag upp vänförfrågningarna, det var från två personer som verkade bo i Japan typ, dem hade ett väldigt konstigt namn och jag kände inte igen någon av dem. Jag accepterade i alla fall och kollade om dem var online. Det var bara den ena, så jag klickade upp en chatt med henne. ”Hej, vem är du?” skrev jag och väntade på svar. Efter bara någon sekunder skrev hon. ”What?” Hon verkade bara prata Engelska. Jag kollade på hennes profilbild en gång innan jag klickade upp chatten igen och skrev ”Oh hey, who are you?”, jag fick ett svar ganska snabbt den här gången också. ”Hi, I'm Marinella. I am your very big fan.”

Jag kollade på det hon hade skrivit, om och om igen. ”Hur kunde hon vara ett fan av mig? Vad hade jag gjort.. jag är ju inte känd.. ” sa jag tyst. Sen kom jag på det, jag hade ju varit med i tidningen tillsammans med Justin. Jag suckade lite lätt, sen loggade jag ut.

Jag fick lite ont i magen så jag la mig ner på sängen. Jag kollade upp i taket. Efter en liten stund hörde jag en bil svänga in i garaget. Jag ställde mig upp och gick bort till mitt fönster som var i andra änden av rummet. Det var en blå Volvo. En mörkblå Volvo. Ut ur bilen kom en man som såg gammal ut, och en liten flicka som hade någon konstig uniform på sig. Hon såg liten ut och ganska kort ut jämfört med mannen.

Dem gick fram till våran dörr och knackade på. Stella sprang ner med snabba och hårda steg från trappan medan hon ropade ”Jag öppnar”.

Hon öppnade dörren och jag hörde från mitt rum att den lilla flickvän sa någonting med kakförsäljning. Så jag antog att hon skulle sälja kakor och att mannen var hennes pappa. Jag hörde något mummel från Stella, och sen smälldes dörren igen. Hon hade förmodligen sagt nej eftersom hon inte gillar kakor så mycket.

När flickan och mannen gick tillbaka till bilen så kollade jag lite extra på dem. Den där mannen såg väldigt skum ut. Han hade en svart hatt, svara fula äldre skor, svarta byxor och en svart lång kappa på sig. Sen rök han något.. jag visste inte riktigt var det var för något. Men något slag av någon blandning mellan pipa och cigarett. Han såg ut som typ spioner brukar se ut på tv. Han verkade liksom vara över 50 år, och han såg ju nästan typ ut som ett slag av emo. I motsatt till den där lilla flickan. Även om det såg ut som om hon hade uniform på sig, så var hon väldigt färgglad.

Flickan hoppade in i bilen där bak. Innan mannen gick in i bilen så kollade han runt sig. Han tog upp något från fickan, det såg ut att vara en pistol eller något annat vapen. Han riktade det mot flickan, och i nästa sekund hördes ett skrik, och sen.. PANG!

 

Jag ryckte till och vaknade. Jag andades jättesnabbt och fick nästan panik. Jag satte mig upp i sägen och märkte att det hela bara var en dröm. Även det så låg jag och svettades. Jag sprang fort till fönstret för att kolla om någon var där. Det var en mörkblå Volvo. Precis som i min dröm. Det var en man och en liten flicka som satte sig i den, dem verkade glada.  Sen körde bilen ifrån mitt synhåll och ut på motorvägen. Jag började andas lite långsammare när jag såg att flickan levde.

-Stella?!

-Ja?

-Vad sa dem? Dem som kom med bilen? Dem som knackade på?

-Dem ville sälja kakor! Snälla, prata inte med mig nu. Jag skypar faktiskt här, du är pinsam!

-”Jag skypar faktiskt här, du är pinsam!” härmade jag med en ironisk röst.

Jag gick till min garderob och valde ut några kläder jag skulle ha. Sen satte jag på mig dem. Jag gick till min lilla spegeln och kollade mig medan jag satte upp håret i en hög slarvig tofs. Jag hade en rätt slapp outfit. Jag tänkte strunta i smink idag, som jag har gjort dem senaste dagarna också eftersom det är sommar.

Innan jag skulle gå ut ur mitt rum så såg jag att en ny bild svängde in i våran karport. Den var en ganska lång vit bil. Det såg nästan ut som en limousin.

-Mamma? Ska vi få besök? ropade jag från mitt rum medan jag stirrade på bilen.

-Oj, glömde jag säga det? Justin Bieber’s familj kommer på lunch idag, vilket är om 3 timmar.. Nämen oj! Dem ska ju komma om 10 minuter, hur kan klockan redan vara 12.00?! Jag måste skynda mig med maten!

-Jag vill inte stressa dig eller så, men jag  tror dem kommer nu.. om inte vi känner några andra med en stor, lång, vit limousin..

Jag gick snabbt bort till dörren och öppnade den försiktigt. Jag såg att hela hans familj just hade klivit ut från bilen.

-Hejsan Selena, sa hans mamma och kom fram och kramade mig. Sen gick hon in i vårt hus. Likadant med hans två syskon och hans pappa. Sen kom Justin.

-Hej, sa han och kramade om mig, sen kysste han mitt lätt i pannan.

-Hej, hur är de? frågade jag och tog emot hans kram.

-Bra, hur är det själv?

-Bara bra, tack. Kom in, sa jag och både Justin och jag klev in.


Lägger ut del 7 efter 5 kommentarer (:♥
2011-11-24 ♥ 15:47:42
6


Comments
POSTED BY: Hanna

Super bra! :D

DATE: 2011-11-24 / TIME: 15:59:00 / URL/BLOGADDRESS: http://veraoveronica.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :3

Åh! Super bra som alltid! Längtar till nästa del! Låt den komma fort! ^_^ kram! :D <3

DATE: 2011-11-24 / TIME: 16:01:38 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

MEEEERRRRRRR !!!!!!

DATE: 2011-11-25 / TIME: 18:49:54 /



POSTED BY: Ellen

Mer mer mer mer mer ! :D

DATE: 2011-11-25 / TIME: 18:50:34 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Emelie

Meer

DATE: 2011-11-26 / TIME: 17:05:43 /



POSTED BY: wilma

var finns kapitel 1-5? :)

DATE: 2012-04-18 / TIME: 16:12:01 / URL/BLOGADDRESS: http://mynameiswilmis.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback