You & Me forever - Del 8

x Helvetica;">Jag hörde att det plingade på dörren. Jag gick snabbt dit och öppnade dörren, och där stog... Jake. Jag såg där med blommor i handen och bakåt slickat hår, och kavaj.

-Hej, sa jag och granskade honom.

-Hej, svarade han och räckte fram blommorna till mig. Jag tog emot dem och sa tack.

-Ehm, är det något speciellt du vill..eller? sa jag och skrattade lite.

-Det är bal på min skola i kväll, och jag tänkte om du ville följa med mig?

-Jag följer gärna med.. när börjar den?

-Lite mindre än en timme..

-Okej, jag ska bara byta om och fixa mig lite..

-Okej, vad bra. Jag väntar vid bilen, sa han och gick ut. Jag stängde dörren och sprang upp för trappan och in i duschen. Jag duschade snabbt och sen torkade mig snabbt, och sen så sprang jag ner till mitt rum och öppnade garderoben.

Efter ungefär 10 minuter kom mamma in i mitt rum och fick en chock. Det låg kläder överallt i mitt rum, både på golvet, sängen och skrivbordet.

-Men gud vad det ser ut! skrek hon nästan och blängde på mig.

-Orkar inte ta upp det nu.. ! Ska på bal idag faktiskt, men jag har inga kläder!!

-Ha det lugnt nu! Du kan gå och sminka dig eller nått så letar jag fram nått till dig!

-Tack mamma, sa jag och kramade om henne lätt. Sen sprang jag till toaletten och började sminka mig. Jag satte på mascara, läppstift och lite puder.

Sen blev jag klar. När jag kom tillbaka till mitt rum så låg det en jättefin röd klänning på min säng och ett mattsand’e halsband bredvid. Hon hade vikt in alla kläder och lagt dem i garderoben. Jag tittade överallt i rummet med ett leénde. Sen bar jag upp klänningen och visade den för mig själv i spegeln.

Jag satte snabbt på mig den tillsammans med halsbandet, och ett par röda skor till. Sen ställde jag mig framför spegeln igen. Jag var jättesnygg, enligt mig själv.

-Vad fin du är, sa mamma och stog i dörröppningen.

-Tack, svarade jag och tog mig en extra titt i spegeln.

-Men jag måste gå nu, Jake väntar i bilen, sa jag och kramade om henne. Sen sprang jag (så fort jag kunde, men det var inte så fort eftersom jag hade mina klackskor på mig) ner för trappan. Jag tog en tunn svart jacka på mig och sen sprang jag ut. Jag ropade ”hej då” först. När jag kom ut så gick Jake (som hade väntat länge på mig nu) ut ur bilen och granskade mig upp ifrån och ner.

-Wow.. du är jättesnygg! fick han fram. Han kollade fortfarande på mig.

-Tack, du är inte så dum du heller! sa jag till svar och nickade mot honom.

-Tack! Kom, sa han och sträckte fram sin hand. Jag tog tag i den och vi gick tillsammans bort mot bilen. Han öppnade min dörr och jag satte mig där fram. Sen stängde han dörren och gick själv och satte sig bakom ratten.

Det gick väldigt snabbt att åka dit balen skulle vara, och vi pratade väldigt mycket när vi satt i bilen. Bland annat om hur det var i skolan och vad vi skulle gå för inritningar. Jake - som redan hade valt en inriktning - berättade att han alltid hade velat bli astronaut.

Tillslut var vi framme vid stället som balen var. Jake kom runt och öppnade min dörr och vi gick tillsammans in. Men precis innan vi skulle gå in så stannade jag. Han kollade lite konstigt på mig och frågade var det var för något.

-Är du verkligen säker att du vill gå med mig? Jag är ju några år yngre, tror du inte att dina kompisar kommer skratta? frågade jag med en halv allvarlig blick.

-Men Selena, såklart jag vill ha med dig. Annars skulle jag ju aldrig ha frågat!

-Så du tror inte att jag kommer skämma ut dig?

-Varför skulle du det?

-För att jag känner mig liten och att jag är yngst av alla här typ, och du, jag har pojkvän...

-Justin Bieber, ellerhur? Nejdå, du är inte yngst här.. tror jag i alla fall.

-Jaa.. Så du vill att jag ska följa med?

-Men såklart jag vill! sa han och tog min hand. Jag log upp mot honom och vi gick tillsammans in.

 

-Jag hade kul i kväll!

-Ja, jag med.

-Vi kanske kan göra om det någon gång? Om du vill alltså..

-Men såklart jag vill! sa jag och skrattade lite.

-Vad bra, men då ses vi? Jag kan ringa dig.

-Ja det gör vi, sa jag och kramade om honom. Det blev en lång och vänskapsfull kram.

Han gick ut och jag stängde dörren. Jag hade haft jättekul den här kvällen. Jake hade presenterat mig inför hans kompisar, och vi minglade lite, dansade och pratade hela kvällen, och jag hade faktiskt fått tre nya vänner. Dem hette Camilla, Wilma och Hugo.

 

Jag gick in på mitt rum och tog av mig klänningen. Jag satte på mig ett linne och ett par mjukisbyxor. Sen gick jag in på toaletten och gjorde mina behov, och tog bort sminket.

Sen gick jag ut till TV:n där Stella och mamma redan satt. Jag kollade på klockan på TV:n. Den var 23.29. Så nästan alla bra program slutar typ nu.

Jag kollade på mobilen som jag hade i handen. Inget missat samtal. Inga sms. Sen slet jag blicken till TV:n igen.

-Stella, nu måste du gå och lägga dig! Klockan är mycket, sa mamma och försökte få kontakt med Stella som bara satt i soffan och sms:ade med någon kompis.

-Stella? Stella?

Stella tittade tillslut upp från mobilen och undrade vad det var för något.

-Du måste gå och lägga dig nu, klockan är mycket.

Stella suckade och gick upp på sitt rum. Jag gick och satte mig där hon nyss hade suttit och mamma vände blicken mot mig.

-Nå? Berätta nu, hur var det? Vad hände? Dansade ni mycket? Vem gick du med förresten? Berätta allt!

-Haha, jag ska. Du vet när Justin och hans familj hade gått, då knackade det ju på dörren. Det var Jake som kom då. Jag träffade honom på bussen en gång. Han bor några hus bort. Men i alla fall, vi kom dit, han presenterade mig för sina kompisar, sen så dansade vi lite och pratade med hans kompisar. Sen var det några som kom fram till mig och ställde massor av frågor. Vem jag var och så. Fast det var lite konstigt, för vissa som var där hade sätt mig i tidningen och frågade massor av saker om Justin och så. Och Jake såg lite ledsen ut då och sen så..

-Prata inte så fort gumman, man hör inte vad du säger!

Jag suckade lite och berättade om - allt från början till slut. Sen tittade vi lite på TV och sen så gick jag och la mig. Hela natten så tänkte jag på kvällen som hade varit. Både när Justin och hans familj var här, och när jag var på bal med Jake. Fast efter någon timme så började jag drömma mardrömmar.

 

Nästa morgon vaknade jag och låg och kall-svettades. Jag kollade snabbt på klockan och såg att den var 04.57. Jag pustade ut och förstod att allt jag hade drömt bara var mardrömmar. Som tur var. Jag ställde mig sakta upp och slängde en snabb blick mot det närmaste fönstret som jag hade i mitt rum. Det var väldigt grått och dimmigt. Nästan som om det kunde börja regna vilken sekund som hällst.

Jag gick och la mig i sängen igen. Men det var som omöjligt att somna om. Det var antingen för varmt, för kallt, för mjukt eller för hårt.

Jag låg vaken i sängen i minst en timme innan jag hörde en dörr som öppnades. Det lät från övervåningen. Så jag gick upp ur sängen och kollade ut genom dörröppningen på min dörr. Det hördes små, små svaga steg som sakta kom närmare och närmare. Sen hördes dem komma ner från trappan. Min puls började bli snabbare och jag backade några steg. Stegen från trappan kom närmare och jag stängde snabbt mig dörr. Med en smäll.

Jag hörde utifrån dörren och någon tog tag om den och sakta men säkert öppnade den. Jag hoppade till.


Ledsen för att kapitlet kom ut så sent. Ni får ursäkta mig för det. Men i alla fall, skriver del 9 efter 5 kommentarer. (Spamm tillåts). Kram♥
2011-11-30 ♥ 17:13:03
5


Comments
POSTED BY: Amanda

jättebra:)

DATE: 2011-11-30 / TIME: 17:44:40 /



POSTED BY: sonia :3

Du vet radan vad jag tycker! SUPERBRA som alltid! LÄNGTAR TILL NÄSTA DEL! :D Låt den komma foooort!!! :D

kram! :) <3

DATE: 2011-11-30 / TIME: 19:55:31 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

<333 Mer nu:)

DATE: 2011-11-30 / TIME: 20:12:46 /



POSTED BY: Ellen

Verkligen jätte bra, längtar till nästa del !! :) ♥

DATE: 2011-11-30 / TIME: 20:57:05 / URL/BLOGADDRESS: http://selenagoomezz.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Spamm var tillåtet :p Älskar den <3

DATE: 2011-12-01 / TIME: 13:28:23 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback