You & Me forever - Del 50

Previously:

-Värst vad du verkar glad då! sa han och skrattade. Han tog bort en hårslinga som hade ramlat ner i mina ögon, och placerade den bakom mitt öra.

-Jag har fått min första roll! I en film! En riktigt film! Åh, Justin. Du kan inte förstå hur glad jag är! sa jag och gav honom en hård kram.

’Andas in, andas ut. Andas in, andas ut.’ tänkte jag för mig själv och försökte på pulsen att sänka sig lite.

-Vad roligt! Jag är så glad för din skull! stöttade Justin mig och log stort. Riktigt stort.

---------------

Justin’s perspektiv:

 

Jag log vänligt mot Selena. Hon verkade överlycklig och egentligen alldeles för uppspelt för att kunna prata.

-Du glömmer inte bort att andas mellan åt, va? försäkrade jag mig och såg att Selena nickade hastigt.

-Jo, det gör jag! skrattade hon innan hon tystade upp för att återhämta sig lite.

 

-Nå, berätta allihop! Från början! sa jag och klappade lätt med händerna när filmen var slut. Till min stora förväntning så var filmen riktigt bra! Lätt en tia!

Selena vände sig mot mig igen och jag kramade om hennes hand. Hon hade tagit det lugnt en stund och var äntligen bra nog att kunna prata om saken utan att bli alldeles för uppspelt.

 

Selena berättade allt hon visste, och jag stöttade henne och var otroligt glad för hennes skull. När hon sen var klar så hade vi stängt av filmen och gått tillbaka till våra platsen inne i flygplanet.

-Vill du ha något att äta? frågade jag Selena och gav henne ett leende. Hon nickade och svalde hårt.

-Om du vill! svarade hon sen. Jag nickade kort och gick sen längst bak i planet där det fanns ett litet minikök. En flygvärdinna stod där inne och höll på att laga mat till oss. Hon hade rött hår ner till axlarna och blåa starka ögon. Hon hade en mörkblå armlös tröja och en svart kjol som gick ner till knäna.

 

-Hej! sa hon glatt när hon fick syn på mig. Jag log mot henne och sa glatt ”hej” tillbaka.

-Jag gissar på att ni är utsvultna? sa hon medan hon hällde i någon krydda i den stora grytan som hon gjorde.

Jag skrattade kort och nickade sen.

-Ja, rätt så! Vad är det som du lagar? frågade jag intresserat och ställde mig på tå för att kunna se ner i grytan.

-Kycklingsoppa! flinade hon och började att ta fram tallrikar. Hon la upp allt på en bricka och log emot mig.

-Du gillar det, va? frågade hon oroligt sen och fick stora ögon. Jag väntade några sekunder innan jag svarade, eftersom jag började känna mig en aning yr av lukten.

-Ja ja, det är väl klart jag gör! log jag och gick bort till dörren ut från köket. Hon följde efter mig dit med brickan i handen.

-Behöver du hjälp? Det där ser tungt ut! insisterade jag.

-Nej nej nej! Jag jobbar här, ta det lugnt du! sa hon och kastade bort mitt förslag.

-Säger du det så! mumlade jag tyst och fortsatte tillbaka. Hon följde tätt efter mig och la ner brickan emellan våra stolar. Jag satte mig smidigt ner i min och gav Selena en blick. Hon log belåtet och kollade ner på kycklingsoppan.

 

-Mmm, så gott det var! mumlade Selena och la ner skeden på hennes tallrik. Jag skrattade lite och såg att hon hade buljong vid sidan av läppen. Jag tog upp min servett och torkade bort det. Hon skrattade och log mot mig.

Flygvärdinnan kom igen och hämtade våra tallrikar och det som blev kvar av soppan.

-Det var jättegott! berömde Selena och flygvärdinnan log vänligt emot henne.

-Ja, riktigt gott! instämde jag och gav henne mig tallrik.

 

-Så, vad vill du göra? ‘Leka’ någon lek? Spela kort? Kolla på film? Prata? frågade jag och skrattade. Selena ryckte på axlarna och suckade.

-Jag är trött.., klagade hon och tittade sen på mig.

-Du är trött? frågade jag och höjde på ögonbrynet. Hon nickade och gav ifrån sig ett ljud.

-Så du vill sova?

Hon nickade kort och la huvudet bekvämt mot stolen. Jag lutade mig över henne och pussade henne ömt på pannan.

-Det klart att du får göra det. Jag väcker dig om några timmar, viskade jag mjukt mot hennes öra.

Hon slumrade till och det hördes små små susningar. Jag log för mig själv och fiskade upp mobilen från bakfickan på byxorna.

 

Jag loggade in på Twitter och såg att jag hade fått ett par hundra nya följare. Jag klickade snabbt upp det och bläddrade igenom vilka det var. När jag hade skrollat ner lite så gav jag upp. Det var alldeles för många.

 

Jag började skriva en ny ”status” men funderade lite på vad jag skulle skriva. Att jag var på väg till Spanien? ‘Den var bra den Justin..”’ sa jag tyst för mig själv och började skriva.

 

På väg mot Spanien med sötaste @selenagomez, #BELIEVETOUR

 

Jag checkade in Selenas ”profil” och kollade när hon hade gjort sig senaste tweet. En vecka sen. Fint..

 

Jag log för mig själv och loggade sen ut. Vad fanns det nu att göra? Helt själv?

 

Jag sneglade på Usher och Scooter som satt i sätet bakom oss. Både två hade slumrat till. Dem såg rätt så roliga ut när dem sov, speciellt Usher.

 

 

Några timmar senare så hördes det i högtalarna att vi skulle landa och att vi skulle sätta på oss våra säkerhetsbälten.

-Selena? frågade jag snällt och la min hand på hennes axel. Hennes ögonlock blinkade till lite innan jag såg hennes fina bruna - nästan svarta ögon. Hon log mot mig och gäspade trött.

-Sovit gott? log jag och knäppte fast mitt säkerhetsbälte. Hon nickade sömnigt och gnuggade sig i ögonen. Jag flinade till och knäppte fast hennes säkerhetsbälte också.

-Vi ska landa! viskade jag nästan och slog till Usher på armen så att han vaknade.

Jag nickade mot hans säkerhetsbälte och sen mot Scooter.

-Aha, vi ska landa?! frågade han och blinkade med ena ögat. Jag kunde slå vad om att han hade tjuvlyssnat på oss dem senaste minuterna.

 

Jag nickade mot honom och tog sen Selenas hand. Hon svalade hård och stoppade in ett tuggummi i munnen.

-Vill du också ha? Det är mindre risk att man får lock för öronen då, sa hon och räckte fram ett tuggummi till mig med sin lediga hand.

-Det är lugnt! Jag är van vid det! sa jag och log. Jag tog emot tuggummit ändå och stoppade det snabbt in i munnen.

Jag gav Selena ‘för-säkerhetens-skull’-blicken och flätade sen våra fingrar i varandra.




 

Glöm inte att rösta på din favoritblogg på våran "blogg awards"! Klicka HÄÄÄÄR och rösta sen :)♥

KOMMENTERA!♥

2012-04-19 ♥ 15:32:57
7


Comments
POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

jättebra! mera nu! <33

DATE: 2012-04-19 / TIME: 15:52:22 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Maliin^^,

din design är suuper fin!:D Har du gjort den själv?

DATE: 2012-04-19 / TIME: 16:10:52 / URL/BLOGADDRESS: http://maliinmattsson.blogg.se/



POSTED BY: Sara

Super bra :D mera nu

DATE: 2012-04-19 / TIME: 16:29:15 /



POSTED BY: Ellen

AMAZING !! :D ♥

DATE: 2012-04-19 / TIME: 16:52:32 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Emmy (whitesnowman)

Hejsanhejsan, tänkte bara kika in & önska dig en fortsatt bra dag! :D Allt bra idag btw? ^^

DATE: 2012-04-19 / TIME: 17:02:33 / URL/BLOGADDRESS: http://eeemmylam.blogg.se/



POSTED BY: sonia :)

Super bra! Mer fooooort!

Kram <3

DATE: 2012-04-19 / TIME: 17:26:31 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Matilda

Hej, jag började läsa din novell för typ 1 vecka sedan och har hunnit till kapitel 41, men kan ej hitta nummer 42?
Tacksam för svar!

Svar: Hej sötis! Vad roligt att du har börjat läsa min novell! Det blir jag jätteglad av att höra! :)Kapitel 42 - http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-42.html#comment
Kapitel 43 - http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-43.html#comment
Kapitel 44 - http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-44.html#comment
Kapitel 45 -http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-45.html#comment
Kapitel 46 -http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-46.html#comment
Kapitel 47 -http://foreverbbieber.blogg.se/2012/april/you-me-forever-del-47.html#comment

Kram.
Josse

DATE: 2012-08-05 / TIME: 21:09:01 / URL/BLOGADDRESS: http://www.soonduk.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback