You & Me forever - Del 52

Previously:

När jag sen svängde höger så krockade jag in en dussin fotografer.

-Bieber! Varför är du här?!

-Gråter du, eller svettas du?

*Skratt*

-Vad har hänt? Är din mamma på sjukhuset?!

 

Varför måste dem alltid komma i olämplig tid?! Jag kände hur ilskan tog över mig!

-Varför bryr ni er!? Vill ni göra ert jobb, genom att få andra att må dåligt!? skrek jag argt och pekade finger rakt mot en fotograf.

Jag gick smidigt förbi och sprang resten av biten bort mot toaletten. Jag öppnade dörren med ett ryck och låste bakom mig. Sen satte jag mig på toalettlocket och började gråta krokodiltårar.

 

------------------

 

Selenas perspektiv:

 

Jag öppnade sakta ögonen och suddigt ut över rummet jag låg i.

-Vart är jag? pep jag och hörde själv att min röst lät otydlig och annorlunda.

-Välkommen tillbaka miss Gomez! Hur mår du? sa en okänd röst och lutade sig över mig. Jag kollade misstroget på personen och kunde inte avgöra om det var en tjej eller kille.

Jag pressade fram ett ljud, som jag inte hade någon aning om vad det var.

 

Huvudverken kom igen, och jag kastades ner tillbaka på kudden igen. Sakta, sakta blev mina ögonlock tunga och jag somnade igen.

 

Utan att se eller höra. Så visste jag att det var kaos i rummet som jag befann mig i. Alla sprang runt, hade panik och deras röster och blickar blev allt mer allvarliga och spända. Allt tack vare mig. Vad har jag gjort?! Jag har skrämt livet ur flera personer, inklusive mig själv.

 

Allt blev svart igen, och jag kände mig tyngdlös.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

-Det är lugnt, Justin, ta ett djupt andetag! sa mamma, Pattie, med mjuk röst. Hon torkade bort mina nya tårar som föll ner från ögonen och smekte mig långsamt på ryggen. Precis som hon hade gjort för många år sen.

-Jag vill gå till henne, igen! mumlade jag tyst och drog in snoret som var i näsan - igen.

-Det kommer du, gubben. Om en stund, hon måste återhämta sig lite efter ‘olyckan’, sa hon tröstande och gav mig ett svagt leende.

Jag tvekade en stund och svalde sen hårt.

-Varför kunde det inte hända mig? Selena är oskyldig! Hon gjorde allting rätt! svarade jag en aning högt och tog mig ur mammas grepp om mig. Hon kollade medlidsamt på mig och nickade sakta.

 

-Men Justin, hon kommer klara sig! Ta det lite lugnt nu..

-Lugnt?! Hon ligger nedsövd! Hon är min största, första och riktiga kärlek! Du, mamma, hon kanske dör! Vad vet jag! gormade jag och andades snabbare.

 

Jag kände en hand på min axel och vände mig snabbt om för att slå till personen bakom mig. Utan att veta vem det var.

-Wowowow! Chilla lite nu va?! sa Usher högt och stoppade min knytnäve innan jag slog till honom.

-Oh! Ledsen, jag visste inte att det var du! sa jag lika uppröt som tidigare.

 

-----  En timme senare -----

 

Justin’s perspektiv:

 

-Snälla gubben, ät något.., mumlade Pattie och kollade misstroget på mig.

-Inte förrän jag vet hur det är med henne, sa jag hest och rörde om äggen som låg orörda på min tallrik.

-Men, snälla, lägg ner det där nu! Du har tjatat om det hela dagen nästan, hon klarar sig! utbrast Mitch och slängde ner sina bestick på sin tallrik och gick iväg.

”Jag har tappat matlusten”, hörde jag honom säga när han var på väg ut ur rummet.

-Du, jag vet att det är svårt för dig, Justin gubben. Men, det finns ingenting vi kan göra. Bara hoppas på att hon återhämtar sig så snabbt som möjligt! Vi alla gör vad vi kan, men vi kan inte stressa henne, sa Pattie  tröstande och drog sin hand runt min överarm. Upp och ner, flera gånger på rad.

 

Jag suckade och reste mig upp.

-Tack för .. ehh, maten. Ni kan betala med mitt kort om ni vill, sa jag och drog upp min plånbok som var i bakfickan av byxorna. Jag öppnade den och kastade ner mitt bankkort på bordet. Sen la jag ner plånboken i fickan igen och försvann ut ur rummet.

 

Jag satte mig ner i väntrummet igen. Luften inne på sjukhuset var instängd och luktade gubbe.

 

Jag suckade igen och la mig raklång på en soffa i väntrummet. Jag kollade upp mot taket och fantiserade mig att Selena var hos mig just nu. Och för all framtid.

 

Orden som Pattie hade sagt var sant. Vi kunde inte stressa Selena, hon behövde komma tillbaka till våran ‘värld’ helt själv. Utan våran hjälp. Allt låg i hennes händer nu.

 

Ögonlocken med tyngre, och efter en liten stund så sov jag djupt. Drömmarna for snabbt iväg från mitt huvud, och mardrömmarna trängde sig fram.

 

 

Selenas perspektiv:

 

-Miss Gomez? Selena? Hallå? Gomez?

 

Orden ekade i huvudet och huvudvärken kom igen. Jag log och vred mig många gånger innan jag sakta slog upp ögonen och möttes av många nyfikna ögon.

 

Jag hörde många lättande suckar och flera som log sitt allra största leende. Jag drog en snabbt blick över rummet som var fullproppat av folk. Allt var fortfarande suddigt och otydligt. Nästan suddigare.

 

Jag kände en blöt puss mot kinden och vände ansiktet dit. Där satt Justin, trodde jag i alla fall.

-Justin? viskade jag svagt för att vara säker på att det var han.

Han nickade ivrigt och tryckte in min hand mot hans bröst.

-Lämna mig aldrig igen, sa han varmt och glädjen inom mig var obeskrivlig.

 

Ett skrik hördes, och rätt som det var, så blev allting vitt. Huvudet kändes tung, och jag slog till det i någonting som jag inte visste vad.


2012-04-21 ♥ 20:21:30
10


Comments
POSTED BY: E ~ aboutmileygomez

Jättebra kapitel!

DATE: 2012-04-21 / TIME: 20:39:37 / URL/BLOGADDRESS: http://aboutmileygomez.blogg.se/



POSTED BY: sara

super bra :D

DATE: 2012-04-21 / TIME: 20:57:42 /



POSTED BY: Jelena please

Snälla gör inte så att hon dör för jag hatar när nått slutar på att nån dör snälla avsluta inte med att nån dör ok snälla jag ber dig och snälla skriv längre kapitel

DATE: 2012-04-21 / TIME: 21:33:52 /



POSTED BY: Annie

Jättebra!!! Mera :D

DATE: 2012-04-21 / TIME: 21:50:25 /



POSTED BY: Amanda

MEEr skiit braa!

DATE: 2012-04-22 / TIME: 11:07:26 /



POSTED BY: One Direction Novell

Sv. aa vi gör båda.. jag länkar dig nu! säg till när du också har länkat!

Kram Kram

DATE: 2012-04-22 / TIME: 11:42:27 / URL/BLOGADDRESS: http://loveoned.blogg.se/



POSTED BY: Hehe

JAAAAA! :) MEEEER JAG ÄLSKAR NOVELLEN! <33333333

DATE: 2012-04-22 / TIME: 12:23:16 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Meer, finaste, nu!! Skitbra! <3

DATE: 2012-04-22 / TIME: 17:23:10 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: sonia :)

Åh! Gud vad spännande! Sjukt bra! Mer foooooort! :D

Kram ❤

DATE: 2012-04-22 / TIME: 19:26:09 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Hur bra som helst ! <3

DATE: 2012-04-22 / TIME: 20:19:56 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback