You & Me forever - Del 31

Jag stannade till med bläddrande när jag såg att han hade smsat med någon som hette ”Louis Tomlinson”. Precis som han i One Direction. Jag klickade upp deras konversation och läste igenom hela. Den var ganska lång!

När jag hade läst klart den så tyckte jag att Justin rörde lite på sig. Jag ryckte till och kollade på honom med stora ögon.

-Snälla, vakna inte nu, inte nu, inte nu, inte nu.., sa jag tyst och hoppades på att han skulle somna om igen.

-----------------

Nästa morgon så vaknade Justin mycket tidigare än mig. Dels för att han var morgon pigg, ibland. Och dels för att jag var vaken halva natten och kollade bland hans sms.

-Godmorgon sömntuta! Jag har ordnat frukost åt dig! sa Justin och kom in i sovrummet. Han pussade mig lätt på kinden och la en handduk på sängkanten.

-Om du skulle vilja duscha, alltså, sa han sen och nickade mot handduken. Jag gästade stort och la kudden över öronen.

-Mmm.., mumlade jag sen och försökte att somna om.

Justin suckade och drog av mig täcket.

-Selena, sa han och ställde sig lite på sniskan, jag menar det! sa han sen och flinade lite.

Jag gnuggade mig i ögonen och satte mig livlöst upp i sängen. Jag försökte att öppnade ögonen, men jag kunde nästan inte. Jag var alldeles för trött för att orka göra det.

-Tio minuter till? frågade jag sömnigt och föll tillbaka ner på kudden igen.

-Men nej. Allvar nu, Selena. Vi ska åka till Danmark nu!

-Jaja, jag kommer!

 

Tio minuter senare så stog jag precis utanför duschen och kollade mig lite i spegeln. Jag hade handduken tätt kring håret för att få det att torka lite snabbare. Men helt ärligt så gick det inte så jättesnabbt. Jag skulle ändå få behövda torka det med hårfönen senare.

Jag gick ut från badrummet och in i sovrummet. Justin stog vid fönstret en bit bort i sovrummet. Han kollade ut genom fönstret och höll på med sin mobil, som alltid.

Han hade precis bytt om. Han hade en svart stor tröja på sig, med ett tryck på, ett par mörkblåa byxor och en röd kofta. Han var snygg i allt han hade på sig, alla kläder passade i honom. Däremot så passade nästan ingenting för mig.

Jag öppnade min väska och började gräva i den, på jakt efter ett par fina kläder som jag kunde ha idag.

Senare på dagen ska jag ändå gå ut och shoppa några nya kläder. Just nu känns det som om jag inte har några alls.

 

Justin perspektiv:

Jag vände bort huvudet från Selena, jag såg nyss att hon hade kommit in i sovrummet.

Fönstret bredvid mig var öppet, och det kom in sval luft i rummet. Ganska skönt faktiskt, enligt mig. Det har precis vart sommar, men det är även ganska varm i luften.

 

Det pep till i min mobil, och tog upp den från bakfickan av byxorna och såg att det var ett sms. Från ”Snutte-grisen”. Jag döpte ganska många av mina kontakter till massor av olika namn.

Jag klickade på ”visa” och läste igenom smset några gånger.

 

”God morgon sötis, händer det något speciellt idag? Eller kan vi hänga en stund efter lunch? Fick ledigt, och undrar om du vill göra något. Hör av dig, puss!”

Jag skrattade lite när jag läste det. Hon var verkligen rolig! Visst ville jag hänga en stund med henne senare. Men jag skulle ju jobba på nya skivan i eftermiddag, äta lunch med grabbarna och sen jobba lite mer. Dessutom så hade ju Selena också frågat om vi kunde hitta på något.

Selena vände mig mot mig, förmodligen för att hon reagerade när jag fick smset, och för att jag började skratta lite.

-Fick du ett sms? Vad är det som är så roligt? Vad skrattar du åt? frågade hon och lät ganska ivrig.

-Haha, nej. Ingen. En kompis bara, svarade jag snällt och stoppade ner mobilen i bakfickan på byxorna igen. Jag gick bort till bordet som stog bredvid sängen, på den sidan jag hade sovit vid, och tog upp mitt halsband. Det var ett kors på den. Jag hängde den runt halsen och gick bort till Selena. Jag drog henne intill mig och kramade om henne.

Hon besvarade kramen och gav mig ett leénde. Jag log tillbaka mot henne.

-Hur kan du vara så söt? viskade jag och pussade henne på kinden. Jag kände hennes andedräkt mot min kind och den luktade mint och hallon. Det var även smaken på hennes tandkräm. Den luktade alltid så gott!

Jag släppte taget om Selena och gav henne ett leénde till.

-Glöm inte att ta en macka eller något till frukost sen. Det är det viktigaste målet, som du kanske vet! sa jag och gick ut från sovrummet. Jag gick bort mot köket och ställde in yoghurten, flingorna, osten och prickig korven som jag hade tagit fram tidigare i morse. Dem behövde in i kylskåpet igen, för att inte bli dåliga. Fast flingorna skulle ju in i ett skåp, självklart.

 

Efter det så gick jag in i vardagsrummet och slängde på mig soffan. Jag lutade mig fram och fick tag på fjärkontrollen. Jag satte på teven och tog upp mobilen från bakfickan igen. Jag klickade upp mina meddelanden och såg att jag hade fått ett nytt. Konstigt nog så hade det inte pipit till den här gången. Jag klickade på ”visa” och läste igenom smset.

 

”Tja bro! Vad händer? Du och din lilla prinsessa är väll klara snart? Vi kommer och hämtar er om 25 minuter, så var klara då. Har ingen lust att komma försent till Danmark, det har väll inte du heller? By the way, Kenny kommer tillbaka till jobbet idag. Så han följer med oss till Danmark. Men nog med allt småprat nu, bye!”

 

Smset var från Usher. Han brukade inte skriva vem det var från när han skickade sms, han tog liksom för givet att folk visste det. Jag log lite för mig själv och klickade bort smset från Usher. Jag letade fram smset från ”Snutte-grisen” och hittade det några sekunder senare. Jag klickade på smset och läste igenom det hon hade skrivit. Även fast jag redan hade gjort det ett antal gånger nu.

En liten stund senare så klickade jag på ”svara” och började att knappa in ett meddelande.

 

”Sho, gumman. Ska jobba på nya skivan idag + att jag ska äta lunch med teamet. Så kan tyvärr inte ”hänga” med dig idag. Men en annan gång, det lovar jag. Fast du, skulle du kunna hämta ut ett paket åt mig på posten idag? Kommer till Danmark om några timmar, är du kvar där eller åker du någonstans? Puss & kram! /J”

 

Jag läste igenom det jag hade skrivit och försökte att formulera mig på andra sätt och skriva andra saker.

Tillslut så nöjde jag mig med det och väntade bara några extra minuter på att svara. Bara för att retas lite med henne.

Skicka meddelande? Meddelandet skickat!

Jag la ner mobilen i fickan igen och vände mig mot teven. Jag zappade lite mellan kanalerna och kollade om det fanns något bra på teve vid den här tiden.

 

Selenas perspektiv:

Jag valde en rosa kortärmad tröja tillsammans med ett par lila svarta byxor. Bara för att någonting skulle sticka ut lite, så tog jag få mig en liten sjal.

Jag kollade mig i spegeln som satt på garderoben. Dock så använde inte jag den garderoben, eftersom vi skulle åka idag.

Det såg ganska bra ut, tyckte jag. Det såg liksom naturligt ut, lite slappt sådär. Men ändå ganska bra.

Jag tog min väska på axeln och gick ut från sovrummet och bort till hallen. Jag la ner väskan på golvet och lutade den mot väggen. Sen försvann jag bort för att leta efter Justin, vart han nu hade tagit vägen.


Det här var ett litet speciellt kapitel, eftersom jag började med perspektiv i den här. Vad tycker ni? Blev det lite rörigt med perspektiv, eller är det bra? :)♥

 

2012-02-11 ♥ 16:35:05
13


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra! Som jag skriver varje gång, den blir bara bättre och bättre.



Jättebra med perspektiv, absolut ^^

DATE: 2012-02-11 / TIME: 16:46:18 / URL/BLOGADDRESS: http://mirandacosgroove.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

(y) :)

DATE: 2012-02-11 / TIME: 16:48:45 / URL/BLOGADDRESS: http://jjustinbieberstory.blogg.se/



POSTED BY: Susan

Det var grymt! Men kan du inte att den snuttegrisen är en av selenas bästa vänner elr nåt sånt. Men den är grym som fan och kan du bara göra den längre..?

DATE: 2012-02-11 / TIME: 17:55:19 /



POSTED BY: Sonia :)

Helt fantastiskt bra! Som alltid! Keep them coming! :D Kram på dig, bästa du! <3

DATE: 2012-02-11 / TIME: 18:20:57 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

GRYM NEEJ E HAN OTROGEN A

DATE: 2012-02-11 / TIME: 19:47:46 /



POSTED BY: matilda

hatar verkligen att han e otrogen

DATE: 2012-02-11 / TIME: 21:10:16 / URL/BLOGADDRESS: http://matildaingerelisabethlind.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Jättebra verkligen, som vanligt :D

DATE: 2012-02-11 / TIME: 22:08:05 /



POSTED BY: dafina

Den Är SKIIIIT BRAAAA!!!!! Men kan du typ inte skriva vem nutte-grisen va ?! btw Älskar din blogg <3

DATE: 2012-02-12 / TIME: 13:47:47 /



POSTED BY: dafina

det är jätte bra med respektiv !!! asså vill veta om justin typ ockå är tillsammans med snutte grisen !?!?!?!?

DATE: 2012-02-12 / TIME: 20:51:20 /



POSTED BY: Anonym

heej sötis! Jag vet inte än, men vi får se röstar många så blir det nog av!(:

DATE: 2012-02-13 / TIME: 14:41:45 / URL/BLOGADDRESS: http://thetruejustinbieber,



POSTED BY: Linda

Just det förlåt jag glömde svara. Har haft lite andra saker men detta ska nog gå snabbt :) Skicka ett mejl med inloggningsuppgifterna så fixar jag det :)

DATE: 2012-02-13 / TIME: 22:03:36 / URL/BLOGADDRESS: http://dancingallday.blogg.se/



POSTED BY: Danila

justin bieber är gay

DATE: 2012-02-14 / TIME: 18:24:50 / URL/BLOGADDRESS: http://danilaafricanqueen.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Suuuper bra ! Och det var jätte bra med perspektiv saken ;)

DATE: 2012-02-21 / TIME: 20:22:10 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback