You & Me forever - Del 24


Vi gick ut från bussen, allihopa. Det var en äng på båda sidorna av vägen. Gräset på ängen var grönt, men lite av det var också lite gult och bränt. Som om någon hade eldat där, för många år sen.

Lite längre bort så fanns det även några miniaffärer som bara sålde glass och vissa kylvaror.

-------------------

-Jag är rätt så hungrig, kan jag gå in och köpa något där inne? frågade jag och pekade på en av miniaffärerna.

-Ja, självklart! Vi andra bestämmer hur vi ska fixa bensin, svarade Justin och log mot mig.

 

Jag började gå mot miniaffärerna och kom snabbt fram. Jag gick in i affären som sålde glass. Jag köpte en liten isglass och en skvallertidning.

-Det blir .. 52 kronor, sa killen i klassan när jag betalade. Jag öppnade min plånbok och tog upp en femtiolapp. Jag gav den till honom och stängde ena facket på plånboken, sen öppnade jag det andra där jag hade mina mynt.

Jag fick upp två enkronor och gav dem till killen. Han tog emot dem. Han hade svart, lockigt hår, ända ner till axlarna. Hans ögonfärg var en blandning av blåa, gröna och gråa. Ena hans framtand satt över den andra.

Hans röst var mörk och nästan lite läskig. Jag log mot honom och gick ut från affären. Precis utanför fanns det en liten papperskorg. Jag slet av pappret från glassen och la ner det i papperskorgen.

Glassen var kall och smakade sommar. Jag började tänka lite på hur det var i somras. Jag, Stella och mamma hade varit Spanien. Sen spenderade jag nästan all annan tid med Caroline och Alva. Vi var ute på stan och shoppade nästan varje dag, annars brukade vi chilla lite på stranden och sola. Den sommaren var den bästa på åratal! Även om jag inte har levt i så jättemånga somrar..

 

Jag gick tillbaka till Justin, Usher, Scooter, Sean och alla dem andra. Dem hade tagit fram solstolar och ett bord. Alla satt runt bordet och pratade i munnen på varandra.

Jag himlade lätt på ögonen och stog och granskade dem en stund. Dem såg lite roliga ut.

Några minuter senare så satt jag inne i bussen. Vid matbordet. Jag hade hämtat en liten servett som jag hade framför mig medan jag läste min nya skvallertidning. Jag hade servetten där för att jag inte skulle spilla glass på bordet. Bordet såg väldigt dyrt ut. Så det vore ju synd om jag skulle spilla glass på hela.

 

Jag bläddrade fram i tidningen, det stog inte om någon roligt precis. Förutom på sidan 32. Det stog om Justin. Rubriken var ”Justin Bieber = Ny flickvän, igen?”, och under rubriken så var det en bild och Justin och någon random tjej, bilden var dessutom tagen för typ ett år sen. Justin hade mycket längre hår på den bilden än vad han har nu.

Under bilden och rubriken så var det massor med text. Jag drog blicken snabbt över texten och såg direkt att den inte var sann. Som, varför skulle Justin säga ”Ja, vi är tillsammans. Har du problem med det?!”, som texten påstår att han har gjort.

Jag himlade med ögonen och bytte sida i tidningen. Nu stog det om att ett kändispar hade gjort slut.

 

Justin kom in efter en liten stund. Jag hade precis hunnit bläddra igenom hela tidningen. Jag la ner den på bordet när Justin kom in.

-Vi lottade, och jag måste gå och köpa bensin.

Han öppnade kylen i köket och tog ut en liten flaska vatten.

-Om det är mer än en kilometer, sa jag och blinkade med ena ögat.

-Jag kan följa med, sa jag och kollade mot honom. Om du vill alltså.

-Visst, om du inte har något annat för dig. Så, absolut!

-Ja tack, det finns inte riktigt så mycket att göra här, så jag följer gärna med, sa jag och ställde mig snabbt upp.

Justin började att gå bort mot dörren. Jag följde efter honom och några sekunder senare så stog vi utanför bussen och precis framför Justin’s Crew.

-Selena följer med, sa Justin till dem.

 

Jag och Justin började gå. Marken var hård och grusig. Så som det brukar vara på film ibland.

-Du. Om det finns några filmer som man kan hyra där borta, så kan vi väll hyra en? Som bara du och jag kan se på, typ i kväll eller så? sa Justin och höll min hand. Jag log mot honom.

-Visst kan vi det! svarade jag glatt.

Justin och jag pratade ända till vi kom fram till macken. Vi var båda överens om att det var närmare fem kilometer dit.

Väl inne på macken så gick Justin och jag runt lite. Vi skrattade och skämtade om olika varor som fanns där inne. Tjejen bakom kassan kollade underligt på oss ganska många gånger, fast hon slutade med det när hon fick reda på att det var Justin. Justin Bieber. Mig kände hon såklart inte igen.

När vi kom fram till henne log hon vänligt mot oss.

-Har ni någon bensin här? I någon stor dunk eller nåt? frågade Justin.

-Eh, ja. Självklart! Det fixar jag. Förresten, är inte du Justin Bieber? Det står om dig i tidningen där, sa kassörskan och pekade på en skvallertidning som stog på en liten ”hylla”.

Jag kollade lite snabbt på tidningen. Det var exakt samma tidning som jag hade köpt tidigare under dagen.

-Ja, jag är Justin Bieber, svarade Justin och kollade ner på tidningen. Men jag läser inte skvaller eller så om mig själv.

Kassörskan nickade och försvann bort mot en dörr som det stog ”ENDAST PERSONAL” på.


Får jag mer än 7 kommenterar. Så kommer del 25 bli dubbelt så lång. Så, vad väntar du på? Kommentera! ;)♥
2012-01-18 ♥ 18:21:15
11


Comments
POSTED BY: Anonym

Alllaaaaa kommenteraaaa kom igeeen ÄLSKAR DEN !<3

DATE: 2012-01-18 / TIME: 20:38:43 /



POSTED BY: Miickii

Mer!! Jag älskar den här novellen!!!

DATE: 2012-01-18 / TIME: 22:11:02 / URL/BLOGADDRESS: http://trubbelbieber.blogg.se/



POSTED BY: älskar

bästa någonsin

DATE: 2012-01-19 / TIME: 06:56:44 /



POSTED BY: Tess

Bra! :)

DATE: 2012-01-19 / TIME: 18:33:58 / URL/BLOGADDRESS: http://theresemossbergs.blogg.se/



POSTED BY: johanna

Sv: visst kan vi göra ett länkbyte :) länkar dig nu

DATE: 2012-01-20 / TIME: 09:37:04 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberword.blogg.se/



POSTED BY: Haley

Sv: Sure vi gör ett länkbyte, länkat dig <33

DATE: 2012-01-20 / TIME: 11:41:38 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbieberstorys.webblogg.se/



POSTED BY: jelenator

Visst, lägger till dig i länkarna nu! :) <3

DATE: 2012-01-20 / TIME: 12:33:46 / URL/BLOGADDRESS: http://jelenator.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

AS BRA! :D NÄSTA DEL FOOOORT! :D Puss <3

DATE: 2012-01-20 / TIME: 16:18:26 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: zendayablogg

Visst :) kommentera på min blogg när du har länkat mig så länkar jag dig.

DATE: 2012-01-20 / TIME: 16:27:18 / URL/BLOGADDRESS: http://zendayadaily.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Jättebra sötis. < 3

DATE: 2012-01-21 / TIME: 12:23:27 /



POSTED BY: Mia

Jättebra!! :D

DATE: 2012-01-21 / TIME: 16:40:40 / URL/BLOGADDRESS: http://storiesofbeliebers.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback