You & Me forever - Del 25


Jag kollade lite snabbt på tidningen. Det var exakt samma tidning som jag hade köpt tidigare under dagen.

-Ja, jag är Justin Bieber, svarade Justin och kollade ner på tidningen. Men jag läser inte skvaller eller så om mig själv.

Kassörskan nickade och försvann bort mot en dörr som det stog ”ENDAST PERSONAL” på.

---------

Några minuter senare så kom kassörskan tillbaka med en stor dunk, och jag antog att det var den som vi skulle få ha bensin i. Dunken var ganska stor.

-Här! Här kan ni få, ni kan fylla på den med bensin där ute! sa tjejen när hon kom tillbaka.

Justin tog vänligt emot dunken. Han tog den i ena handen och min hand i den andra, sen gick vi ut.

Justin la dunken på marken och började fylla på den med bensin. Jag stog en bit bort och kollade in den nya miljön.

 

När Justin var klar så vände han sig mot mig.

-Skulle du kunna gå in och betala? Jag kan ge dig pengar sen, sa han medan han skruvade åt korken på dunken.

-Javisst! svarade jag och vände mig om mot ingången.

-Och du, kan du köpa lite godis eller något. Tills ikväll, menar jag. Om vi ska se på någon film. Jag har några filmer i bussen, så vi behöver inte hyra någon.

-Haha, självklart!

Jag gick in genom dörren och fram till en hylla där allt godis var på. Jag tvekade lite. Jag visste inte vad Justin gillade för godis. Bara att han gillade choklad och surisar.

Efter 5 minuter av tvekande så tog jag några kinderägg och några sura nappar. Jag gick till tjejen i kassan och la ner dem på lilla bordet.

-Nejnej! Ni behöver inte betala. Det där var så lite så, sa hon och gjorde en liten gest. Sen log hon.

-Är du säker? Jag kan betala! svarade jag som var påväg på att ta fram plånboken.

-Men herregud, du fick hit Justin Bieber! Justin Bieber! Den världsberömda Justin Bieber! Ni behöver absolut inte betala, jag bjuder på det där.

-Eh, jag fick inte direkt hit honom.. mumlade jag lite tyst.

Tjejen i kassan, som hade långt hårt ner till midjan vände sig om och fixade med några trisslotter.

Jag vände mig om igen och gick ut till Justin.

-Går det här bra? frågade jag och höll upp godiset som jag hade köpt. Justin, som stog lutande mot väggen, vände sig mot mig. Han kollade på godiset jag hade köpt och nickade.

-Ja! Det blir jättebra! Men du, jag funderar lite på hur vi ska komma tillbaka till bussen och crew:et. Det kommer ta minst två timmar att gå hela vägen med  bensinen, och dessutom är dunken jättestor och tung. Även om jag typ är stark, så kan jag inte bära den så långt!

Jag tvekande, bet mig i läppen och studerade honom uppifrån och ner.

-Jag kan hjälpa till och bära den, då går det mycket snabbare.

Han kollade på mig.

-Hmm, jag vet inte..

-Lita på mig, det kommer att gå!

-Okejdå! sa han efter ett tag.

 

Vi hjälptes åt att bära dunken tillbaka till bussen och hans crew. Det tog lite mer än en timme. Justin och jag höll på att prata om allting medan vi gick. Jag fick till och med veta att han kanske kommer att få ett till syskon, fast det inte var inte 100% säkert att han skulle det. Jag hade lovat att jag inte skulle berätta något för någon, och det tänkte jag inte heller.

 

Fram mot kvällen satt vi alla vid bordet och åt middag. Det blev ris med kyckling och någon stark sås som jag inte visste namnet på.

-Vad gott det var! sa jag vänligt när jag hade ätit upp.

-Tack! svarade Sean, som hade lagat maten tillsammans med Ryan och Alfredo. Jag log som ”svar”.

När alla var klara så gick vi till köksbänken och lämnade våran disk. Jag hade erbjudit mig och diska. Justin har så snäll att han sa att han kunde hjälpa till. Han och jag hade bestämt att jag skulle diska och att han skulle torka disken.

Alfredo, Sean, Usher, Scooter och Ryan satte sig vid den stora Tv:n och satte på den. Medan Alex gick ut för att ”hålla vakt” och röka en cigarett. Justin hade bett honom att sluta röka, eftersom han får röklukt på sig, och om hans fans känner det så kanske det kommer börja ett nytt dumt ryckte om att Justin röker. Dessutom så är det ganska obehagligt att ha någon som röker i närheten, plus att det är ganska farligt att röka.

 

-Varsågod! sa jag och gav Justin en tallrik som jag nyss hade diskat. Han nickade som svar och tog emot den. Han började att torka den i högra hörnet och sen i mitten av den.

-Just det! Jag höll på att glömma bort det. Ska vi kolla på filmen nu? sa han efter en stund och var vänd mot mig.

-Ja, det kan vi. Men vilken film ska vi se?

-Vad tycker du? För mig spelar det absolut ingen roll! Men vi kan ju kolla vilka filmer det finns, om du vill?

-Jo ja, det vore ju bra!

Justin tog min hand och vi gick tillsammans bort mot den stora TV:n där dem andra satt.

-Ursäkta mig! sa Justin och gick fram till en låda som var precis under TV:n. Han satte sig på huk, öppnade lådan och tog ut fem olika filmer. Sen kom han tillbaka till mig som stog bredvid soffan och Ryan.

Justin och jag gick tillbaka till köket. Han la ut filmerna på matbordet och vände sig mot mig.

-Ja, här är några filmer vi har. Vill du se någon av dem? Eller ska jag hämtade några andra? Själv har jag inte sett alla av dem här.

-Nejdå, du behöver inte hämta några andra filmer! Någon av dem här blir nog bra. Rekommenderar du någon av dem? Dem som du har sett, alltså!

-Hmm, alla är väll bra. Men kanske den här. Pirates of the caribbean? sa Justin och höll upp den.

-Ja, den blir jättebra!

 

Vi gick in i Justin’s sovrum. Jag satte mig bekvämt på hans säng medan han gick fram och satte i filmen i Dvd-apparaten.

Han tog fjärkontrollen och klickade på ”Svensk text”, sen gick han och satte sig bredvid mig.

Vi kollade på lite reklam som var innan. Efter det så klickade han på ”Play”, och filmen började rulla.

 

Efter ungefär 45 minuter av filmen så klickade Justin på paus. Han ställde sig upp och gick bort mot dörren. Jag kollade underligt på honom. Vad gjorde han så för?

-Jag tänkte att du kanske ville ha popcorn, eller något. Kanske godiset vi köpte? sa han och log lite svagt.

-Ja tack, gärna!

Justin försvann ut ur synhåll och det hördes steg som blev svagare och svagare.

Jag suckade lättat och lutade mig tillbaka lite medan jag väntade på att han skulle komma tillbaka.

Jag hörde att mikron började poppa och skrattade lite för mig själv. Det lät ganska roligt.

Jag tog upp min mobil ur bakfickan och såg att jag hade fått ett sms. Från mamma. Jag klickade på ”öppna” och läste det.

 

”Hej gumman! Hoppas att du har det bra! Hela familjen sitter här i soffan och kollar på inspelningen av Kronjuvelerna. Vi saknar dig här. Glöm inte att ringa sen och berätta hur det är. Kram Mamma”

Jag fick en liten tår i ögat. Jag tog snabbt bort den med hjälp av min hand. Jag klickade på ”svara” och började skriva ett svar.

 

Hej mamma! Jag har det jättebra här. Jag och Justin kollar på Pirates of the caribbean. Saknar er också. Hoppas att ni också har bra! Nejdå, jag lovar att ringa i morgon. Kram Sel”

Jag läste igenom meddelandet ett antal gånger, innan jag sa till mig själv att det var bra! Skicka? Meddelandet skicka!

Några sekunder efter att jag hade skickat det så kom Justin in. Han hade en stor bunke med popcorn i, och en lite mindre skål med allt godis i.

-Varsågod, min sköna! sa Justin och satte sig bredvid mig igen. Han ställde popcorn skålen emellan oss och godis skålen i mitt knä.

Jag log lite generat och kysste honom lätt på munnen. Han besvarade kyssen och la armen om mina axlar. Sen log han mot mig och klickade på ”Play” igen.



Ledsen att den kom så sent. Behöver även lite tips på vad som kan hända i nästa del, någon som har nåt förslag? Kommentera & berätta i så fall. Kramisar!♥

 

2012-01-22 ♥ 18:33:17
7


Comments
POSTED BY: Lovisa

Den var jättebra!



Jaa, du. Jag vet inte riktigt.



Kanske att dom kommer fram till första Turnéstället och ja, Selena får också uppträda?

DATE: 2012-01-22 / TIME: 19:20:36 /



POSTED BY: Anonym

SKITBRAAA

DATE: 2012-01-22 / TIME: 20:11:08 /



POSTED BY: Sara

svar: visst, har lagt till dig så lägg till mig ;D

DATE: 2012-01-22 / TIME: 21:08:35 / URL/BLOGADDRESS: http://myystoryaboutjb.blogg.se/



POSTED BY: @MiickiiSwe

Skit bra! Du ska bara skriva från hjärtat så blir det bra! XOXO

DATE: 2012-01-22 / TIME: 21:21:24 / URL/BLOGADDRESS: http://thegomez.bloggplatsen.se



POSTED BY: Sonja

Asbra! :D :D

DATE: 2012-01-23 / TIME: 12:53:10 / URL/BLOGADDRESS: http://jssmn.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Det var jätte bra !!!

Kanske att Selena har skrev någon låt t.ex love you like a love song eller Who Says eller någon annan och så hittar Justin pappret/boken där låttexten står och han vill att hon spelar in den. Och kanske att dom uppträder tillsammans.

Och att han berättar i någon intervju eller nått att dom är tillsammans.

Skrev bara lite saker ;) <3

DATE: 2012-01-23 / TIME: 17:45:06 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Håller med Ellen :) Att hon skriver någon text, och sånt :) Du e jättebra så sluta inte att skriva:D man blir beroende :)

DATE: 2012-01-27 / TIME: 18:45:14 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback