Chapter 5 - Welcome home, my princess.

Låten tog snart slut, och den hade känts alldeles för kort!

Jag blev tvingad att gå av scenen och ner i publiken igen, och det fanns ingenting annat än det som jag kunde göra just nu! Vilket som verkligen var synd, eftersom jag ville vara där uppe med Justin hela kvällen!

”Herregud Skyler!” skrek Tilda överlyckligt och hoppade på mig i en kram. Jag besvarade hennes kram och torkade bort ännu några tårar som föll ner från kinderna. Jag kunde nästan slå vad om att jag var den lyckligaste människan på jorden just nu!

 

-----------------

 

 

Jag applåderade högt och länge efter att Justin hade avslutat den sista låten på hans konsert. Han hade varit otrolig! Riktigt otroligt bra!  

Jag iakttog honom när han gick av scenen och små sprang fram till mig. Hans hår hoppade upp och ner medan han sprang.

”Du var jättebra! Till och med bättre än mig!” sa jag snabbt och gav honom en mjuk och lång kram. 

Det var han som avslutade kramen några sekunder senare, med att säga att han skulle ta en snabb dusch och göra sig klar för våran dejt i kväll. 

Han gick iväg och lämnade mig kvar på stället. 

Jag bet mig hårt i läppen och gick fram till Pattie, Justin’s mamma, och pratade lite med henne istället, tills Justin blev klar. 

”Visst är han duktig?” frågade Pattie när jag kom fram till henne. Jag nickade hastigt och såg att hon började gråta. ”Glädjetårar!” ursäktade hon sig och skrattade tyst. 

Jag la en hand på hennes rygg och drog den upp och ner. Jag förstod att hon var stolt! Det var jag med, såklart. Men att vara mamma åt en sådan underbar och begåvad pojke... Det måste vara obeskrivligt! 

”Han måste vara stolt att ha dig i sitt liv!” utbrast Pattie och tittade på mig. Jag skrattade smått till och blev en aning generad. Det kändes bra att höra det av Pattie, eftersom Justin ser upp till henne så mycket! Att inte bli accepterad av henne vore hemskt.. 

Jag är stolt att ha honom i mitt liv!” svarade jag och log stort emot henne.

Hon uppskattade mitt svar och gav mig en lång och mjuk kram. Jag gosade in mig i hennes hår som om hon var min mamma. 

Efter några sekunder så hördes en harkling bakom oss. 

Jag avbröt snabbt kramen och såg att det var Justin.

”Åh, hej gubben. Du var fantastisk!” sa Pattie stolt och gick fram till Justin. Hon tittade på honom en liten stund, och kramade hårt om honom sekunden efter. 

Jag fick ögonkontakt med Justin och såg hans glittrande ögon tindra emot mina. 

Pattie avslutade deras kram och små sprang bort mot Usher som vinkade dit henne. Han skulle tydligen lära henne spela gitarr.. Goa’ gamla Usher!

Justin kom fram till mig och när han var tillräckligt nära så la jag armarna kring hans nacke. 

”Hey, min sköna!” flinade han och kysste mig passionerat. Hans läppar var varma, och jag hade saknat dem mot mina! 

Just i det ögonblicken så såg jag en blixt i spegeln bredvid, och förstod direkt att paparazzi’s var på oss igen! 

Justin upptäckte det lika snabbt som jag, och därför avbröt han kyssen lika snabbt som den börja. 

Han förde läpparna mot mitt öra, och pussade mig lätt på örsnibben.

”Kom, min konsert är över och jag får lika gärna åka hem nu! Men jag vet ett ställe..” viskade han långsamt och tog ett mjukt, men ändå hårt, grepp om min hand. 

.

 

Justin drog med min bort till utgången av konserthuset och han öppnade den stora, tunga dörren ut, samtidigt som han lät mig gå före. 

”Damerna först!” insisterade han och jag gick villigt ut genom dörren. 

Han slängde dörren efter oss, satte på sig luvan och la en arm runt mina axlar. 

Det var fullt med fans här ute. Vissa skrek som galningar, för att dem hade varit på självaste Justin Bieber’s konsert. Medan vissa andra grät krokodiltårar.. Antingen så var dem överlyckliga, eller så hade dem bara gjort illa sig. 

Jag tittade lite närmare på en av alla fansen, hon hade ristat in ”JB” med blod på armen. Jag röst till av obehag och skakade bort alla tankar om hur hon skulle kunna ha gjort det. 

Istället vände jag mig mot Justin, och fortsatte gå i samma takt som han.

.

 

Vi satte oss i Justin silvriga bil, och Justin började köra. Utsikten var alltid grön, och fylld med träd av olika slag. 

”Vart är vi på väg?” frågade jag nyfiket, för säkert femtonde gången. Minst.

”Haha, det blir en överraskning!” svarade Justin retsamt och blinkade med ena ögat åt mig. Samma fråga, samma svar. Hela tiden!

 

Till slut kom vi fram till stället som Justin hade pratat om. Vi gick ut ur bilen, och så fort jag stängde bildörren och vände mig om så möttes jag av Justin’s hasselnötsbruna ögon. 

”Yo! Blunda!” utbrast Justin snabbt och skrattade. Jag reagerade snabbt och stängde ögonlocket så fort han hade pratat klart.

Jag kände hur två kalla händer lades över mina ögon, och Justin’s kropp som nuddade min. 

Jag hörde sedan hur han viskade något för sig själv, och hur han sedan låste bilen med hjälp av nycklarna som han alltid hade i fickan. 

”Välkommen hem, sweetie!” flinade han efter en stund och drog bort sina händer från mina ögonlock. Jag stirrade chockat på det som fanns framför mig!

Det var ett stort hus, rött med vita knutar! 

Med pool, sjötomt, en stoooor gäststuga, gräsmatta, växthus, förråd och en massa träd!

.

Justin la händerna runt min midja, och vilade hakan på min axel. 

Men det varade inte längre. Eftersom jag snabbt vände mig mot honom.

”Hem?” frågade jag förvirrat och slängde en till blick mot det fina huset. Jag bet mig hårt i läppen och blundade hårt. 

”Justin.. Säg inte att du har köpt huset till mig?! Herregud, det är för mycket! Underbara du!” mumlade jag och öppnade ögonen efter mitt lilla chockade ”tal”. 

Justin skrattade högt och la händerna runt min midja igen. Han lutade sitt huvud närmre mitt, så att vi vara var några centimeter ifrån varandra.

”Var inte dum nu, älskling! Jag har köpt det till oss!” svarade han och kysste mig passionerat där efter. Samma passionerade kyss som det var backstage, när alla paparazzis kom! Fast bättre! 

 

 

 

”Kom, jag ska visa dig runt!” viskade jag i Selena’s öra och tog tag i båda hennes händer. Det kändes så tryggt att vara med henne. Vart vi än var någonstans!

”Visst” svarade hon och ett stort leende på hennes läppar sken fram. Jag log tillbaka och började gå mot ytterdörren till huset, med henne efter mig. Jag tänkte visa huset först, och sen allt det andra. Som växthuset, poolen, havet, gäststugan, och allt det andra som fanns inom huset’s område. Allt som var vårt. Bara vårt. 

Jag öppnade ytterdörren och lät Selena gå in först, som jag alltid gör. 

”Wow... Justin.. Det är otroligt! Fantastiskt! Underbart!” utbrast hon och gjorde en gest med händerna. 

Jag skrattade till och nickade stolt. ”Japp, varför tror du annars att jag skulle köpa det?” sa jag retsamt och flinade. Det var inte som en fråga direkt, utan mer ett talesätt. 

”Meh!” svarade hon retsamt tillbaka och slog mig löst i magen. 

Jag behöll leendet och såg på när hon långsamt tittade runt på egen hand på nedervåningen av huset. Huset bestod av två våningar, ett garage i sidan på huset, två badrum, ett kök, två vardagsrum, hall, trappa, ett arbetsrum, veranda och fem sovrum. 

Det var egentligen ganska stort för att bara bo två person i. Eller, knappt. Både Selena och jag jobbar ju på dagarna. Hon är skådespelerska och sångerska, och jag detsamma. 

Jag visste inte riktigt om jag ville skämma bort henne eller inte. Men helt ärligt, så skulle lika gärna hon kunna köpa det här huset. Hon hade minst lika mycket pengar som jag. 

.

 

Vi hade redan gått runt i hela huset, minst två-tre gånger nu. Så vi bestämde oss för att se resten. Jag tyckte att poolen var en favorit! Medan Selena tyckte havet. Ja, man kan ju inte alltid ha samma smak om allt...

”Vad vill du göra? Äta middag kanske?” frågade jag charmigt och nickade in mot huset. 

”Ja, gärna!” svarade Selena glatt och gav mig en snabb puss på kinden. 

Hon gick före mig in i huset, bara för att retas, men hittade ända in till köket, utan några som helst problem.

”Härligt! Du börjar hitta!” log jag och öppnade kylskåpet. Jag såg i ögonvrån att Selena la armbågarna i bänken och lät huvudet vila i händerna. 

”Vad vill du ha för något?” frågade jag och återupptog blicken i kylskåpet. Jag hade åkt och fullt på med mat, så att det skulle räcka i åtminstone en vecka framöver. 

”Hmm.. Lax!” utbrast hon glatt och leendet växte snabbt upp på hennes läppar. Jag älskade verkligen när det gjorde det, speciellt när jag fick henne att göra det. 

”Förlåt!” sa han snabbt och svalde. ”Jag borde ha frågat vad det fanns först. Vad finns det?”. 

Hon skrattade till, vilket fick mig också att skratta. 

.

Laxen fräste på bra på plattan, men potatisen var redan jättemjuk. 

”Jag är ledsen, Sel. Men jag tror att vi failade lite med potatisen...” flinade jag och öppnade locket på dem. Jag hade aldrig varit bra i hemkunskap, och kunde därför inte laga så mycket mat. Därför föredrog jag alltid snabbmat, fil och flingor, eller något som man kunde värma i micron bara. 

Jag visste inte ens om man skulle koka potatis med eller utan lock!

”Men lille gubben då!” fnissade Selena och gick fram till mig. ”Jag är ledsen att behöva säga det, men du failade med potatisen!”

Jag vände mig om mot henne och stängde av plattan. ”Det där skulle du inte ha sagt..” svarade jag och suckade. 

Hon förstod direkt att jag hade något lurt på gång, och ställde sig därför i en position som hon trodde att hon kunde försvara sig i. 

Jag skrattade till, och lyfte upp henne i famnen på bara några sekunder. Jag började gå mot altandörren, och kom snabbt ner till havet. Snabbare än vad jag någonsin gjort! 

”Neeej!! Justin, allvarligt! Nej! Släpp ner mig!” skrek Selena och tog ett fastare grepp om min nacke. Precis som om hon ville vara kvar i min famn.

Bara för att retas så gick jag ner i vattnet, så att det slog upp på mina knän när vågor kom. 

”Justin...!” gnällde Sel och tittade mig djupt in i ögonen. Jag visste att hon försökte övertala mig om att gå upp igen. Men nej, som man bäddar får man ligga.

”1... 2..... och ......... 3!!” sa jag och kastade både mig och Selena ner i vattnet. Båda hamnade under ytan, men kom upp sekunderna senare.

”Neheej du!” gormade Selena och började stänka vattnet på mig. 

 

 

 

Jag slängde mig ner på sängen när jag kom hem. Det var det allra första jag gjorde, innan tårarna forsade ner från kinderna. 

Jag hade inte ens tagit av mig skorna, bytt om, eller sminkat av mig. Jag hade bara slängt mig på sängen och låtit tårarna komma.

Tilda hade släng sig ner bredvid mig. Utan tårar. Hon hade bara ett stort leende på läpparna. 

”Du blir Justin’s första One Less Lonley Girl, på hela 2012!” utbrast Tilda och gjorde en stor gest med händerna. 

Jag mumlade något ohörbart mot kudden och försökte torka tårarna som redan hade hunnit ner till kinderna. Jag hatade när det hela tiden blev så blött och klibbigt, som det alltid blev efter att man hade gråtit. 

Jag satte mig tillslut upp, bredvid Tilda som också satt nu. 

”Åh, jag behöver en kram!” sa jag snabbt och omfamnade henne i en kram innan hon hade hunnit svara. 

”Du borde vara glad!” mumlade Tilda i mitt hår, under kramen. 

Hennes mening fick mig att avsluta kramen direkt och sucka högt.

”Jag är glad! Jag är superglad faktiskt! Men jag är besviken...” svarade jag och torkade bort ännu en tår som precis hade övergett ögat. 

”Besviken? För vadå?!” 

Tilda’s tonfall var mörkare och hårdare. Jag gjorde henne irriterad, jag visste det. Men jag var besviken.. Riktigt besviken.. 

”För att Justin bara drog efter konserten! Jag fick en biljett backstage direkt efter att jag hade gått av scenen! Men han bara stack.. Stack med sin korkade flickvän. Seriöst Tilda, du skulle också vara besviken!” förklarade jag och tittade sorgset på henne. 

Jag såg hur hon öppnade munnen för att säga något, men jag avbröt snabbt henne. 

”Ja, jag vet. Jag borde inte vara besviken! Eftersom jag faktiskt fick träffa honom, vara på samma scen som honom, och att få nudda honom! Men det är jag, okej?!” 

Tilda tittade surt tillbaka på mig, och höjde på ögonbrynet. 

”Du behöver inte skryta så mycket! Jag går, ring mig när du har återhämtat dig från din lilla ’åh-mitt-liv-är-så-dåligt’-stund!” sa hon argt och ställde sig upp. 

Hon gick direkt iväg mot dörren, och försvann på bara några sekunder.

”Förlåt..” suckade jag, hon kunde inte höra mig, jag visste det. Men jag sa ‘förlåt’ i alla fall, det kändes bara bra att göra det!

Jag drog upp mobilen från fickan och klickade upp mina meddelanden. Inget nytt. Nej, här var men opopulär. 

Jag klickade på ”skriv nytt”, och började skriva.

När jag var klar, så valde jag mottagare. Vem jag skulle skicka det till. Sebastian. Mitt ända hopp just nu. 
 
-----------------
 
KAPITEL 5, GOTT FOLK! :D
Förra gången jag tog en bloggpaus (Cirka en månad sedan), så förlorade jag 50+ läsare på bloggen. Vilket är väldigt tråkigt! Men det är ju sommar, så ni kanske kommer tillbaka? :D
Efterlyser era fina kommentarer också! Vart har dem tagit vägen? Och vart är ni som har följt mig från första början?
Tina, Sara, Evelina, Sabina, "Anonym", Mathilda, Melle, Enisa, Hanna, Silvia, Rita, Mullis och många fler!?♥
 
UPPDATE:
Glöm inte att gilla bloggen's Facebook-sida! Klicka HÄÄR för att göra det! 
När det är 100+ likes, så kommer det en tävling!! :D
2012-07-28 ♥ 13:24:48
24


Comments
POSTED BY: Lovisa

Åh så himla grymt! Älskar det! Du är bäst på att skriva! Puss <3

DATE: 2012-07-28 / TIME: 15:13:45 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionstoriiies.blogg.se



POSTED BY: Ida

Skit bra! Kolla gärna min nya selena Gomez blogg :)

DATE: 2012-07-28 / TIME: 16:18:17 / URL/BLOGADDRESS: http://Swedensselena.blogg.se



POSTED BY: Saga

Grymt bra, skriv meer! <3
sv: så lite så! ja, mina biljetter kommer på torsdag..iih! har du fått dina? :) Kraam♥♥♥♥

DATE: 2012-07-28 / TIME: 16:20:01 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Somenovels JOSH HUTCHERSON

SV: Visst! Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig ! :)

DATE: 2012-07-28 / TIME: 16:25:26 / URL/BLOGADDRESS: http://somenovels.blogg.se



POSTED BY: Evelina

Super bra!

DATE: 2012-07-28 / TIME: 16:46:26 /



POSTED BY: Diana

GRYMMMTTT

DATE: 2012-07-28 / TIME: 17:13:23 /



POSTED BY: MaryanX

bra kapitel kan du läsa min novell!? :) xx

DATE: 2012-07-28 / TIME: 18:37:57 / URL/BLOGADDRESS: http://onedloverblogg.blogg.se/



POSTED BY: Tina

Jätte bra !!:)

DATE: 2012-07-28 / TIME: 21:02:58 /



POSTED BY: zendayablogg

SV: Hej! Nu har jag också gjort länkbytet i ett inlägg :)

DATE: 2012-07-28 / TIME: 21:28:52 / URL/BLOGADDRESS: http://zendayadaily.blogg.se



POSTED BY: sophie

Har länkat dig nu :)

DATE: 2012-07-28 / TIME: 23:00:11 / URL/BLOGADDRESS: http://biebersstoriesofs.blogg.se



POSTED BY: :)

Sv: Visst, säg till när du länkar mig :)

DATE: 2012-07-29 / TIME: 13:06:22 / URL/BLOGADDRESS: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se



POSTED BY: josefin

Sv: Ja, det finns det:) Min mejl till min blogg är: [email protected] kram

DATE: 2012-07-29 / TIME: 13:50:12 / URL/BLOGADDRESS: http://justlikethestars.blogg.se



POSTED BY: Julia

sv: jag gör jättegärna länkbyte! vad glad jag blir, din blogg är nämligen en av de få novellbloggar jag kikar in på då och då! jag tidsinställer ett inlägg till på tisdag (31/7) klockan 12.00. gör du detsamma? :) kram!

DATE: 2012-07-29 / TIME: 16:09:28 / URL/BLOGADDRESS: http://bieb.blogg.se/



POSTED BY: Saga

sv: Så bra :D Jag ska ju se i Köpenhamn..men ska stå bakom de som har Golden Circle biljetter i alla fall. Vet inte om det blir bra platser, men hoppas. Har bestämt mig för att växa jätte mycket..är bara 1.56 ungefär .. :( Kraam ♥♥♥♥♥

DATE: 2012-07-29 / TIME: 19:52:07 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Julia

sv: okej vad bra!
och ja, det vore verkligen awesome. nu har du min mail också så jag tycker absolut vi ska prata mer om det någon gång!

DATE: 2012-07-29 / TIME: 20:09:01 / URL/BLOGADDRESS: http://bieb.blogg.se/



POSTED BY: Saga

sv: haha, ja! åh, vill också ha golden..men det kostade 2000 i köpenhamn, för en biljett :( haha, M&G? Förlåt om jag är lite .. ute .. haha, men vad är det? Så du ska växa om mig? haha, jasså? ^^<3 kram♥♥

DATE: 2012-07-29 / TIME: 20:50:27 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: TVD Girls

Hej, gör du gratis designs? :) För på din blogg (http://swedencelebrities.blogg.se/) står det "design by: Josse Foreverbbieber.blogg.se (gratis design)"
svara gärna på min blogg :)

DATE: 2012-07-29 / TIME: 22:31:10 / URL/BLOGADDRESS: http://www.tvdgirls.blogg.se



POSTED BY: Jennie

hej! jättebra novell, och grymt fin design!
Angående din fråga om länkbyte, så gör jag bara länkbyten med bloggar/noveller i ett inlägg som har 70+ unika besökare, så att jag också tjänar något på det :)
Så det beror bara på det, du kan väll höra av dig isåfall! Länkbyten i menyn gör jag med alla :)

Svar: Hej! Tack så mycket och detsamma !Jadå, självklart. Men jag har över 70+ unika besökare dagligen! :) Men då skulle vi väl kunna göra ett länkbyte i både inlägg och meny? :)
Länkbytet i inlägg kommer upp i morgon (tisdag) klockan 12.00 ! Säg gärna till när du har länkat mig också. Kram
Josse

DATE: 2012-07-30 / TIME: 10:47:49 / URL/BLOGADDRESS: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se



POSTED BY: Saga Forsberg

Senare idag kommer första delen till min nya novell, även fast du inte läser min blogg så snälla ge den en chans, det skulle vara jätte snällt! (:
(Förlåt till er som inte vill ha reklam, ni kan ta bort den här kommentaren)

DATE: 2012-07-30 / TIME: 14:36:28 / URL/BLOGADDRESS: http://www.bieberlaugh.blogg.se



POSTED BY: Jennie

du är uppe både i ett inlägg och i menyn nu, hoppas det blir bra? :)

DATE: 2012-07-30 / TIME: 17:31:51 / URL/BLOGADDRESS: http://myjustindrewbieberstory.blogg.se



POSTED BY: SomeNovels [JOSH HUTCHERSON]

SV: har lagt till dig nu :)

DATE: 2012-07-30 / TIME: 20:23:31 / URL/BLOGADDRESS: http://somenovels.blogg.se



POSTED BY: Saga

sv: åh, skulle vilja "gå" det där M&G .. hur mycket kostar det? inte för att jag ska göra det..nyfiken. ^^<3 ojoj, kostade din/era biljetter så mycket? ja, men bara man får se honom så är det lugnt, hihi. ♥ haha, okej! hmm..spännande, undrar vem som vinner "längd" tävlingen .. :DD ♥♥kraaaaaam♥

DATE: 2012-07-30 / TIME: 20:45:01 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Ellen

HELT GRYMT ! Älskar den verkligen och det känns verkligen spännande över vad som ska hända ! :D

DATE: 2012-07-31 / TIME: 13:23:38 / URL/BLOGADDRESS: http://Ellenlindgrenn.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Hejsan! jag söker nu nya ägare till TaylorFever. Är du ett fan av Taylor Lautner och skulle vilja blogga? Ta då en titt på detta inlägg: http://taylorfever.nu/2012/july/soker-bloggare-vill-fa-igang-bloggen-igen.html#comment

Ha det bäst:)

DATE: 2012-07-31 / TIME: 15:14:14 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback