You & Me forever - Del 71 - The End

Previously:


-Hej gumman! sa hon och sken upp i ett leende när hon fick syn på mig.

-Hej, svarade jag mjukt tillbaka och sneglade ner över grytan som hon blandade massor med kryddor i.

-Vad lagar du? frågade jag nyfiket och drog i lukten i näsan. Det luktade varmt.. och kyckling.

-Det ska du få se! svarade hon hemlighetsfullt och höjde på ögonbrynet.

-I kväll så ska du och jag ha en ”mor-och-dotter-kväll”! Det ska väl bli roligt?! Titta på film, sätta på en ansiktsmas k, måla naglarna, prata hemligheter.. och så vidare! utbrast hon och slog armarna om mig i en hård kram. Jag nickade hastigt och log mot henne. Mor-och-dotter-kväll, det var länge sen det..

-------------------

 

Justin’s perspektiv:

 

-Min son ska bli man.. jag kan inte tro det! utbrast mamma och omfamnade mig i en mjukt och intensiv kram. Jag besvarade den snabbt innan jag lutade mig tillbaka och suckade högt. Det var idag, i morgon och i övermorgon kvar.. Sen skulle vi gifta oss. Selena och jag.

 

Behöver man ”ljuga” för alla fans då? Liksom.. Eftersom vi inte fick komma ut med det här. Fast och andra sidan, tänk om det kommer paparazzi’s till kyrkan då? Och smyg fotar hela bröllopet. Vad skulle hända då? En sak som är säker, är att Scooter inte skulle bli glad..

 

-Härligt bro! Ska vi åka till donken? Och gå in i någon tjejaffär sen? Jag måste köpa något fint till en kompis, som också ska gifta sig snart.., mumlade Kenny och klappade mig på axeln. Jag slog stort mot honom och nickade hastigt på huvudet.

 

Vi började dra oss mot hallen. Vädret här i Sverige var grått, och det var en stor skillnad om man jämför med Frankrike och Spanien! Riktig stor..

-Brr! Det regnar! suckade Kenny och drog upp dragkedjan på sin jacka. Jag bet mig löst i läppen och nickade kort. Inte alls fint väder..

Jag knöt mina skor och satte på mig jackan, precis som Kenny. I samma stund så kom mamma ut i hallen och drog in mig i en mjukt kram, precis som hon hade gjort en stund tidigare.

-Ha det så roligt! Men jag vill att du ska umgås med din familj, inklusive mig, i kväll! Eftersom vi inte kommer få se dig på länge sen, på grund av smekmånaden!  flinade hon och avbröt kramen. Jag skrattade högt till och nickade.

-Jag lovar! viskade jag i hennes öra och öppnade sedan ytterdörren och gick ut.

-Vi ses! ropade jag sedan och började gå mot bilen, med Kenny inte alls långt efter mig.

.

Jag började hugga in på min mat medan Kenny började köra igen. Det var oerhört svårt att dricka colan när han körde..

-Aye! Sakta ner, flinade jag och försökte på in sugröret i munnen igen, som hade åkt ut när Kenny svängde in på den stora vägen.

Han skrattade lätt till, men tvärnitade sekunderna efter. Paparazzi’s stod i vägen för att vi skulle kunna komma någon vart.. Fint! Riktigt fint!

Jag suckade högt och försökte gömma ansiktet i händerna. Glöm att dem skulle få fina bilder på mig nu. Lite privatliv måste man väl få!

 

Selena’s perspektiv:

 

Jag tog upp fötterna från det varma vattnet från fotbadet. Jag torkade dem med handduken som låg på golvet bredvid och lät mamma måla dem röda. Både tånaglarna och naglarna på händerna. Det Justin hade målat var borta för länge sen. Eftersom jag alltid har haft en ovana att skrapa bort nagellack.

-Tänk att du är stor nog att gifta dig nu! flinade mamma med en suck.

-Mamma, du behöver inte tjata om det! Jag kommer alltid vara din lilla flicka, skrattade jag med en aning allvar i tonen. Hon svalade hårt och nickade kort. I precis samma stund så strömmade Stella in i badrummet, tillsammans med Benjamin, hand i hand.

-Åh, här var ni?! fnissade Stella när hon precis hade öppnat dörren och fått syn på oss.

-Japp! Ni med? svarade mamma och höjde på ögonbrynet. Stella rodnade stort och blev nästan helt röd i ansiktet. Hon har så söt när hon rodnade!

Benjamin bakom henne nickade stolt och sneglade ner på Stella. Dem var också söta tillsammans..

-Förlåt om vi stör! sa Stella snabbt och stängde dörren efter sig, efter att dem hade gått.

-Har han varit här många gånger? Medan jag har varit borta, menar jag? frågade jag mamma och sneglade ner mot henne. Hon höll fortfarande på att måla mina tånaglar lila.

-Inte så många gånger! Dem har mest varit hos honom eller ute någonstans! sa hon och började måla naglarna på händerna. Jag nickade kort och studerade mina tånaglar, som hon nu var klara med.

 

.

 

Stämningen vid matbordet var ganska så stel. Pappa hade kommit hem, men skulle åka vid midnatt ungefär. För att följa med på någon affärsresa.

Mamma sa inte så mycket under måltiden. Och Stella och Benjamin tyckte säkert att det var en pinsam tystnad, som det faktiskt var! Själv så körde jag på mammas ”tips”, att inte säga så mycket. Men det var nästan omöjligt! Jag ville såå gärna prata med henne om allt jag varit med om dem senaste veckorna .. Med Justin.

 

-Vi ses gumman, jag kommer sakna dig! viskade pappa i mitt öra och drog in mig i hans omfamning. Jag besvarade hans kram och log smått. Han pussade mig ömt i håret innan han kramade om dörrhandtaget och började gå.

Dörren smälldes igen någon sekund senare, och han var borta. Känslan som uppstår när inte pappa är med på ens bröllop.. Förfärligt.

 

Jag gick in till mitt rum igen och studerade det noga. Ingenting hade förändrats sen jag var här sist. Inga nya tapeter, ingen städning, ingen som hade tagit bort dem smutsiga kläderna från golvet. Nope, allt var som jag hade lämnat det! Till och med dammtussarna under sängen..

 

Jag la mig raklång i sängen och pustade ut. Klockan var redan åtta på kvällen, men jag var trött.. Riktigt trött. Dels för att jag hade suttit i ett flygplan i några timmar, och dels för att jag inte fått min skönhetssömn på länge. Alla tankar kretsar kring mig och Justin.

Jag tog upp mobilen från fickan och såg att jag hade fått två nya sms. Det ena var från Caroline, och det andra från Justin. Jag klickade först upp smset från Caroline, och sen smset från Justin.

 

Hej babe! Lust att hänga lite? Alva och jag är på cafét utanför centrum. Kom om du vill! Puss /Carro

 

Hey! Hur är det hemma? Hoppas det är bra.. Saknar dig något enormt ska du veta! Känns tomt utan att känna dina läppar mot mina.. Längtar efter dig! XX /JB

 

Jag läste både smsen flera gånger innan jag klickade in ett svar till Caroline.

 

Hej där! Kommer om 5! Puss /Sel

 

Jag klickade på ”skicka” och lät mobilen bearbeta lite, innan jag klickade upp smset från Justin och knappade in ett svar till honom också.

 

Halloj! Det är bra här. Stella har tydligen fått en pojkvän, vilket som är ganska intressant. Hur är det själv? Har Jazzy och Jaxon saknat dig mycket? Eller vänta, du behöver inte svara på det. Klart dem gör! ;) Saknat dig också älskling, men vi ses snart! XX /Sel

 

Jag skickade smset och bokstavligt flög upp från sängen.

Spegeln i rummet stod fortfarande kvar, vilket som var jättebra vid sånna här tillfällen!

 

Jag studerade min spegelbild i några sekunder innan jag började gräva i garderoben. Fortfarande samma gamla vanliga kläder.

Efter några minuters letande så hittade jag ett par mörkblåa shorts och en ljusblå tunika.

Jag bytta snabbt om till det innan jag sprang bort till hallen och drog på mig mina Converse. Garderoben i hallen som vi hade alla våra ytterkläder i var öppen, så jag letade fram min jacka och satte den på mig.

 

Jag kramade om dörrhandtagen och öppnade dörren. Det regnade fortfarande ute, men mindre än vad det hade gjort tidigare! Men det var tillräckligt mycket regn för att gå utan paraply. Så jag greppade tag om ett och stängde sen dörren bakom mig. Eftersom mamma var hemma, så behövde jag inte låsa. Fast att säga ”hej då” vore ju bra..

Jag öppnade snabbt dörren igen och ropade det innan jag stängde den igen och började gå. Jag ångrade direkt att jag hade tagit på mig shorts..

 

Jag gick med långa steg bort på centrum och såg genom ett fönster att Alva och Caroline satt inne på espresso house. Jag flinade till och rykte på axlarna. Det klart att dem satt där..

 

-Hej! utbrast Caroline när hon fick syn på mig.

-Hej! svarade jag och kramade mjukt om henne. Jag drog in hennes lukt, hon luktade precis likadant som hon alltid gjorde! Vanlig och jordgubbar.. Riktigt somrigt!

Jag avbröt kramen efter en stund och kramade om Alva. Hon log mjukt mot mig och besvarade kramen.

-Gud vad jag har saknat dig! utbrast hon och log stort.

 

 

Justin’s perspektiv:

På bröllopsdagen!

 

Kenny vände sig om mot mig och log stort. Han fixade lite med sin fluga och log sedan belåtet.

-Jag är nervös.. mumlade jag och satte mig ner i soffan. Vi var i ett rum i kyrkan och gjorde oss klara för bröllopet. Som skulle börja om bara en halvtimme. Jag hade inte hunnit eller kunnat träffa Selena sen vi åkte hit till Sverige igen. Hon var upptagen med sin familj och sina kompisar. Vilket jag kunde förstå, hon hade inte fått träffa dem på några veckor.

Jag hade också haft fullt upp! Believe hade släppts och jag hade haft flera intervjuer, konserter och signeringar. I varenda intervju jag hade så frågade alla om varför just Selena följde med på min turné.. Men dem borde ju ha förstått det. Faktiskt. Jag hade kommit ut med oss för länge sen.

 

-Det kommer gå bra Justin! sa Usher, som precis hade kommit in i rummet. Nu var vi många här, och syret började ta slut. Men jag kunde inte öppna fönstret, eftersom det var fullt med fans utanför kyrkan! Så dem hade fått sätta upp rullgardiner på alla fönster för att inte någon skulle se.

Mamma kom fram och satte sig bredvid mig. Hon la en hand på mitt lår och log mot mig.

-Att vara nervös hör till! Jag kände samma sak som du gör nu, när jag och din pappa gifte oss!

Jag log lite smått och försökte känna den känslan som hon hade känt. Men jag kunde inte. Jag visste väl inte hur det kändes att vara tjej!?

Tankarna flög åt Selena. Hur kände hon? Var hon lika nervös som jag? Eller mer?

 

-Tänk om hon ångrar sig då?! Tänk om hon säger nej?! Hur pinsamt kommer inte det blir?! utbrast jag i panik och gjorde en gest med händerna.

-Det kommer hon inte! Ta ett djupt andetag nu och tänk på något roligt! Så ska du se att det kommer gå bra! sa mamma lugnande och klappade mig löst på axeln.

Jag drog in ett djupt andetag, precis hon mamma sa. Jag försökte verkligen få ner pulsen, och att slappna av lite. Men det var omöjligt! Jag, Justin Drew Bieber, skulle gifta mig. Inte med vem som helst, utan med Selena Marie Gomez ... Världens vackraste kvinna!

 

Tiden gick. Eller, den rättare sagt kröp fram. Sekunderna blev längre och längre för varje minut..

 

 

Selena’s perspektiv:

 

-Herregud! Jag är rent sagt skitnervös! utbrast jag och höll händerna mot tinningarna. Men Alva stoppade mig i sista sekund.

-Akta sminket! sa hon snabbt och tog ett fast grepp om mina handleder. Jag suckade högt och kände hur kinderna hettade till. Justin..

-Det kommer gå bra! sa hon stöttade och fixade det sista på min klänning. Precis som om hon kunde läsa mina tankar..

-Jag hoppas det.., svarade jag nervöst och bet mig löst i läppen. Hoppas att det skulle gå bra nu då..

 

Musiken börjades spela i den stora kyrkan, och jag tog ett fast grepp kring Caroline’s arm. Hon skulle få överlämna mig till Justin istället för pappa.. För att han var på den där förbaskade affärsresan!

-Ta det lugnt! viskade Caroline i mitt öra och jag återgick snabbt till verkligheten. Caroline visste verkligen när jag var nervös...

 

Vi började gå, riktigt sakta, fram. Genom folkmassan som satt på sina platsen på både sidorna av kyrkan. Den var verkligen stor..

Min blick föll rakt fram mot Justin. Han var verkligen stilig i sin smoking. Jag bet mig löst i läppen igen och log smått mot honom. Han log ännu större tillbaka, men jag kunde se hans osäkerhet i ögonen.

 

Vi kom fram till prästen och Justin, och Caroline la sakta ner mina händer i Justins. Hans händer darrade och var en aning kalla.

Prästen bakom oss avbröt oss med en harkling. Både jag och Justin tittade snabbt upp mot honom. Han öppnade en bok, och började läsa.

Till sist kom det intressanta. Om jag ska vara ärlig så lyssnade jag inte så mycket av vad prästen sa, det var inte särskilt intressant för min del..

-Inför Gud den allvetande och i denna församlings närvaro frågar jag dig, Justin Drew Bieber, om du vill hava denna Selena Marie Gomez till din äkta hustru och älska henne i nöd och lust?, läste prästen från boken. Allas blickar hamnade på Justin som tittade ner på mig.

-Ja! svarade han lugnt och ett leende spreds på mina läppar. Prästen avbröt oss igen och började läsa.

-Inför Gud och i denna församlings (dessa vittnens) närvaro frågar jag dig, Selena Marie Gomez. Vill du ta denna Justin Drew Bieber till din äkta make och älska honom i nöd och lust?

Jag vände mig mot Justin igen och ett oroligt leende klistrades fast på hans läppar.

-Ja, svarade jag snabbt och log stort emot honom. Vilket man inte ens kunde jämföra med hur stort hans leende var.

-Nu kan du kyssa bruden! sa prästen till sist, menat åt Justin. Justin nickade kort och pressade sina läppar mot mina i en passionerad kyss.

 

Justin låste snabbt upp dörren till hans hus och lät oss både komma in. Sen låste han dörren bakom oss och kastade av sig sin kavaj. Jag log smått mot honom och hoppade upp i hans famn. Han tog snabbt emot mig och kysste mig passionerat och intensivt. Jag besvarade kyssen och han började gå med snabba steg mot sovrummet, med mig i famnen.

Jag la händerna runt hans nacke och började kyssa honom lite vilt. Han skrattade till och knuffade ner oss både i sängen. Ja.. Vi vet alla vad som händer på bröllopsnatten..




 

Sista delen av "You & Me Forever"! Yeey.. Eller? :) Hur tycker ni novellen har varit? Tycker ni att jag ska börja med en ny? :D♥

2012-06-03 ♥ 19:10:59
17


Comments
POSTED BY: Saga

Haha, ah! Tror du hade gillat det ;) <33

Kram på dig ännu söööööötare :** ♥



btw, tycker du ska börja på en ny novell ;) <33

DATE: 2012-06-03 / TIME: 19:29:58 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: sara

Sssååååååå himla bra!!!!

Börja på en ny novell om justin och selena för jag älskar verkligen JELENA<3

DATE: 2012-06-03 / TIME: 19:43:08 /



POSTED BY: Sara

jättebra :D Tycker också du ska börja på en ny novell om Justin och Selena

DATE: 2012-06-03 / TIME: 19:55:11 /



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Så jättebra! Tråkigt att den är slut men det ska bli roligt att få följa den andra. Pusspuss! < 333

DATE: 2012-06-03 / TIME: 20:03:53 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionstoriiies.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Den var helt grym !!! Du borde bli författare ! :D

Jaa, skriv en till !!! :D

DATE: 2012-06-03 / TIME: 20:10:55 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Janne

Den var supper bra men nästa novell ska handla om justin och selena alltså båda ska vara kända då och det ska vara mycket romans

DATE: 2012-06-03 / TIME: 20:15:14 /



POSTED BY: Sonia :)

HUR BRE SOM HELST! Jag blir så himla ledsen att det är sista delen :''( Gör en ny novell snart, okej? :) Kram på dig bästa du! <3

DATE: 2012-06-03 / TIME: 20:16:06 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

dwn har vatt ass bra och ja jag tycker att fu ska göra en my jelena novell

DATE: 2012-06-03 / TIME: 20:48:43 /



POSTED BY: Saga

Haha, ja! Nej, det tror jag inte..jag har i alla fall inte ståt på huvudet ;) ♥

kraamar :** <33

DATE: 2012-06-03 / TIME: 21:39:46 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: isidora

BÄSTTTA I HELA VÄRLDEN

gör en till kelena novellllll

DATE: 2012-06-03 / TIME: 21:47:33 /



POSTED BY: isidora

jelena***

DATE: 2012-06-03 / TIME: 21:48:05 /



POSTED BY: Evelina

Super Jättebra novell! Längtar tills nästa kommer ut!

DATE: 2012-06-03 / TIME: 22:26:59 /



POSTED BY: Frida - novellblogg

Kapitel 32 & 33 är ute! Kom egentligen ut igår men glömde av att meddela dig... Jaja, hoppas du gillar de! :)

DATE: 2012-06-04 / TIME: 07:36:52 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Hanna <333

Hej! Jaa, jag hoppas du kan göra en ny JB novell! Jag älskade denna del och resten av novellen <333 Hoppas du kan skriva den nya snart pözzz! <3333 :D kram :D

DATE: 2012-06-04 / TIME: 14:28:10 / URL/BLOGADDRESS: http://haringen:(



POSTED BY: Liv

Awe some story!! Du måste göra en nu novell!! du äger på att skriva!

DATE: 2012-06-04 / TIME: 15:34:57 /



POSTED BY: mullis

snälla börja en ny och den ska handla om jelena och båda ska vara kända puss kan den andra jamine vara med

DATE: 2012-06-04 / TIME: 16:47:12 /



POSTED BY: Colette

länkbyte? :) xx

DATE: 2012-06-04 / TIME: 18:02:53 / URL/BLOGADDRESS: http://hazzette.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback