Chapter 24 - I miss you, my friend

 

Jag hade funderat lite väl länge på frågan, eftersom Selena gick in i badrummet och antog då att jag sov. 

Jag pustade lätt ut då jag hörde att hon vred om låset inne på toaletten. 

Mina ögonlock öppnades med ett kick och fördes mot en punkt uppe i taket. Jag stirrade på den ända tills min mobil pep till. Ett sms. 

Ett leende på mina läppar sken snabbt upp medan jag räckte mig mot mobilen och tog upp den från bordet med ett kick. 

Men leendet försvann direkt när jag såg vem avsändaren var. 

 

-----------

 

 

 

Scooter’s namn lös med stora bokstäver på displayen, vilket som fick mig att sucka irriterande. Istället för att läsa meddelandet så raderade jag det direkt. 

Jag kastade frustrerat mobilen på andra sidan sängen och lade händerna bakom huvudet samtidigt som jag lutade mig mot väggen. 

Mina tankar flög bort mot Skyler, första gången vi möttes. Om inte hon hade tagit kontakt med mig, så skulle jag aldrig vara här just nu. Allt skulle vara precis som vanligt, det vill säga dagar fulla av jobb. 

Jag suckade högt och hörde hur dörren till badrummet öppnades och en varm vindputs träffade mig rakt i ansiktet. 

Ut kom Selena, med en handduk runt kroppen och en runt håret. Jaså, hon hade duschat?

”Oj, är du vaken! Väckte jag dig när jag satte på kranen?” frågade hon mjukt, som om hon hade glömt bort att jag skrek på henne förut. 

”Öhm, nej..” svarade jag och rynkade på ögonbrynen. Helt ärligt så hade jag inte ens hört kranen, inte heller ett ljud av henne. Med det menar jag att hon alltid brukar sjunga i duschen. 

”Nejnej, okej!” mumlade hon till svars och stängde toalettdörren bakom sig, och började gå mot hennes resväska för att hitta några kläder att sätta på sig. ”Jag tänkte gå ut och äta i kväll, ditt ‘team’ eller ‘crew’ tänkte också göra det. Har du lust att följa med?” frågade hon därefter med huvudet nedstoppat i resväskan. 

Jag satte mig i en sittandes ställning med ryggen mot väggen. 

”Nej tack, jag har bestämt mig för att gå och lägga mig tidigt idag” svarade jag ointresserat och började att rulla tummarna. Plötsligt kände jag mig som en riktig vuxen, eller som en gamling. Lägga sig tidigt? Skippa middag med ‘dem bästa’? Rulla tummarna? Vad fan hade hänt med mig?! 

Selena stannade upp i sitt letande och kollade chockandes på mig. ”Är du säker? Jag kan stanna här annars, om du vill. Vi kan titta på en film och äta Ben&Jerry’s..” 

Jag putade med läpparna innan jag skakade på huvudet och viftade med handen. 

”Nejdå, det är okej. Ha kul med dem du... Men inte för kul!” sa jag allvarligt och spände blicken i henne. 

”Men då stannar jag här!” utbrast hon bestämt och drog upp ett par kläder från resväskan och for snabbt in i badrummet igen, innan jag hade hunnit säga något. 

Bra, då hade man i alla fall något att göra under kvällen! 

.

Tiden gick långsamt under eftermiddagen, och klockan hade redan passerat fem. 

Selena satt för tillfället i min famn och höll telefonen tryckt mot örat. Hon beställde pizza, vilket som kanske inte var det bästa för mig. Men för tillfället så kändes det bra. Att jag tar sota för detta sen, och inte nu, funkade för mig. 

Selena suckade frustrerat samtidigt som hon lade på luren och lutade sig mot mitt bröst. 

”Gubben kunde inte ett enda ord på engelska!” småröt hon irriterande och tappade rytmen i andningen. 

 

”Äh, ryck upp dig! Se det positivt istället, vi har ju Ben&Jerry’s!” utbrast jag och satte mig i en bekvämare ställning. 

Jag visste att hon skulle himla med ögonen, vilket hon gjorde i sekunden efter. Jag flinade lätt till och drog en hand genom håret. 

”Jag går och hämtar det..” mumlade hon medan hon ställde sig upp och gick bort till en stor kasse med mat i. 

Tidigare på eftermiddagen så hade hon hamlat och som tur var så hade affären tagit emot några paket med Ben&Jerry’s från Amerika. 

Selena kom lika snabbt tillbaka som hon hade gått, denna gång hade hon två paket i händerna, med glassen i. 

”Jag tog samma smak på båda.. Så att det inte skulle bli orättvist!” flinade hon retsamt medan hon gav den ena till mig. Jag skrattade lättat till och tryckte ner en sked i den kalla glassen. 

”Typiskt dig!” mumlade jag och fuktade läpparna. 

”Hihi, vill du se filmen nu eller sen?” frågade hon och ställde ner sin Ben&Jerry’s helt orörd på bordet, samt gick bort mot tv:n och tryckte in en dvd. Hon kände väl på instinkterna av att jag skulle säga ja.. Tänkte jag för mig själv och flinade smått åt tanken. 

”Show Time” utbrast jag högt när Selena hade matat in dvd:n och sedan satts sig i min famn igen. Kvällen kanske inte skulle sluta så dålig i alla fall.. 

 

 

 

 

Jag bytte snabbt om till en ljusblå tröja, svarta tighta jeans och drog på mig en munkjacka över det. Sedan så skyndade jag mig ut från mitt rum och ned för trappan. 

”William!” skrek jag häpet när jag fick syn på honom sittandes i soffan, självklart med sitt spel i högsta hugg. 

Han vände snabbt blicken från spelet och bort på mig. Därefter hände något som jag aldrig trotts skulle hända. 

Han kastade sitt spel på soffan och sprang som han aldrig gjort förr rakt emot mig. 

”Skyleeeeeeeeer!” skrek han glatt och hoppade på mig så att jag var nära att falla baklänges. Men som tur var så gjorde jag inte det, utan återupptog balansen sekunden efter. 

”Gud, vad jag har saknat dig!” utbrast jag och omfamnade honom i en mjukt kram. 

Efter en liten stund av kramdes så avbröt jag långsamt kramen. 

”Vart är mamma och pappa? Dem sa att dem skulle vara hemma hela dagen idag..” frågade jag och tittade hastigt runt i vardagsrummet. 

”Dem ligger och sover, och blir skitsura om du väcker dem!” varnade han mig. Han brukade väl aldrig använda ord som ‘skitsura’?..

”Okej, men om dem frågar, så säg att jag har kommit hem. Men är nere på torget och fikar, okej?” 

William nickade långsamt innan han sprang tillbaka till soffan och satte på sitt spel igen. 

Jag himlade sarkastiskt med ögonen innan jag gick till hallen och drog på mig min skinnjacka och dem rosa Conversen. 

Sedan så öppnade jag ytterdörren och gick ut.

.

Jag fortsatte längst gatan ned och kom snart fram till torget. Det var fullt med människor som sprang fram och tillbaka med en take-away-kaffe i handen. 

Dem flesta människorna hade väl börjat jobba, antog jag. Det var slutet av sommaren, och början på hösten. Själv så skulle jag börja i skolan om tre veckor, dock gå på det där dumma lägret som började om två dagar. Jag behövde alltså åka till London redan i morgon för att hinna. 

Jag knuffade bort mina funderingar från huvudet och koncentrerade mig för att komma igenom folkmassan ända bort mot mitt favoritcafé där jag hade bestämt träff med Tilda och Samuel. 

 

”Sky. Sky!” ropade en välkänd röst. Jag förstod direkt att det var Tilda’s. Hastigt så snurrade jag runt för att hitta henne, vilket jag inte gjorde. Jag fortsatte att titta omkring mig, men fastnade i ögonkontakt med ett par ögon inne på cafét. Det var hennes. 

Jag började gå mot cafét med snabba steg och öppnade sedan porten och gick in i den varma lokalen. 

”Skyler!” ropade Tilda och Samuel i kör och räckte ut armarna båda två. Jag gick snabbt in i deras famnar och besvarade deras kram. 

En behaglig känsla uppstod i magen, som betydde att jag var säker. Jag var säker i deras omgivning. 
 
------------
 
2012-10-24 ♥ 19:05:10
12


Comments
POSTED BY: Emelie

Jätte bra!!! <3

DATE: 2012-10-24 / TIME: 20:04:28 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

Jätte bra

DATE: 2012-10-24 / TIME: 23:00:12 /



POSTED BY: Lovisa

Awesome tjejen! Älskar det! :D

DATE: 2012-10-25 / TIME: 06:59:49 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Isabelle (:

Fin blogg! :) Just nu har jag 50% rea på alla sorters designbeställningar!

DATE: 2012-10-25 / TIME: 08:41:24 / URL/BLOGADDRESS: http://mehelpyouwithdesign.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Hej på dig! Nu är det så här efter många månader har jag alltid velat skriva en novell för har inte redigt vågat för har varit lite för feg att visa upp mina texter, men idag bestämde jag mig för att öppna en novell. Blev en ny design och första kapitlet är nu uppe :)

Novellen heter "Take a shot for me?" och handlar om: Dyra bilar och stora fina herrgårdar är en del i staden Starbuck. Alla lever efter mottot och varje dag blir en ny utmaning. Iallafall för Ashley. I mitten av gymnasiet börja hennes vänner frysa ute henne och hela världen går ner för den lilla flickan som en dag inte vill leva längre. Tills en ny kille vid namn Justin börja i samma klass, kan han vara nyckeln till lyckan?

Kanske faller dig i smaken? skulle verkligen vara snäll om du ville läsa den:)

Du hittar den här: http://jdbieberstory.blogg.se/
Kommentera gärna med åsikter och liknade, kram <3

DATE: 2012-10-26 / TIME: 10:59:10 /



POSTED BY: Nadii

äe det här Jelena novell eller vadå?

DATE: 2012-10-26 / TIME: 11:25:43 /



POSTED BY: Lollo ♥

Hej! Vill du läsa en novell men slippa alla kändisar! Då har jag en novell som pasar för dig, samma mängd drama, romantik och spänning men ingen kändis! Besök bloggen här --> http://iloveeverything.blogg.se/noveller. Hoppas att ni gillar den :)

P.S. Länkbyte?

DATE: 2012-10-26 / TIME: 22:27:18 / URL/BLOGADDRESS: http://iloveeverything.blogg.se/noveller



POSTED BY: dafina

bra att justin o selör nära varann gör att de är mer nu PLZZ<3

DATE: 2012-10-27 / TIME: 16:25:40 /



POSTED BY: Aava

Jätte braaa hihi :):))

DATE: 2012-10-27 / TIME: 17:27:16 / URL/BLOGADDRESS: http://beautyuknow.blogg.se



POSTED BY: Aava

Jätte braaa hihi :):))

DATE: 2012-10-27 / TIME: 17:29:34 / URL/BLOGADDRESS: http://beautyuknow.blogg.se



POSTED BY: Aava

Jätte braaa hihi :):))

DATE: 2012-10-27 / TIME: 17:29:35 / URL/BLOGADDRESS: http://beautyuknow.blogg.se



POSTED BY: bieberstorysbyme.blogg.se

Super bra, älskar din novell! :) Ta gärna en tit på min och kanske köra länkbyte?:)

DATE: 2012-10-27 / TIME: 18:52:29 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberstorysbyme.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback