You & Me forever - Del 12


Justin och jag kollade snabbt på den och vi båda fick en chock. ”Snälla, säg att det inte är mamma...” tänkte jag och blundade hårt.

Dörren öppnades och det var min otursdag. In genom dörren kom mamma.

-Hej, mrs Gomez! sa Justin snällt och ställde sig upp. Mamma kollade med en mellan arg blick på mig men hälsade vänligt på Justin.

-Selena, började hon och suckade. ”Vet du hur mycket klockan är? Och du har vänner hemma... ”

-Ja, klockan är.. sa jag och kollade snabbt på klockan som låg på mitt skrivbord. ”Klockan är 10! Fast jag har inte vänner här.. Som du ser så är det Justin. Ingen annan..

-Jaja! Men du fattar vad jag menar! Dessutom så måste du sova om en halv timme. Så då får väll han stanna i 20 minuter till, okej? sa hon och blängde på mig.

-Okejdå!

Mamma gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig. Jag tittade på Justin som tittade ner på mina händer och tog dem i sina.

-Jag är ledsen. Men jag varnade dig... Min familj är inte direkt världen’s bästa..

-Äsch! Det är lugnt! Jag är glad att ens få vara tillsammans med dig. 20 minuter eller 2 timmar, det känns alltid helt underbart att få vara med dig! sa han som svar och kysste mig lätt i pannan.

 

20 minuter senare så gick Justin och jag följde med honom till hallen. Han satte på sin sin jacka och sina skor. Sen ställde han sig framför mig. Vi kollade in i varandras ögon. Länge. Sen kramade han om mig. Jag besvarade kramen och kramade honom tillbaka.

-Saknar dig redan, viskade han i mitt öra mitt i kramen.

-Jag saknar dig också, viskade jag tillbaka och släppte honom.

-Jag ringer dig.

-Vad bra!

Han gick och stängde dörren efter sig. Jag suckade lite svagt och gick in på mitt rum. Jag satte på mig en pyjamas och gick in i badrummet och borstade tänderna och håret. Sen gick jag tillbaka in till mitt rum och la mig i sängen. Jag somnade snabbt.

 

Jag vaknade av att väckarklockan ringde. Jag stängde snabbt av dem och gick sakta upp ur den varma sängen. Jag hatade att gå upp tidigt på morgonen. Speciellt nu när det börjar bli kallare ute. Jag gick in i badrummet och duschade lite snabbt. Eller inte snabbt direkt. Det blev i 20 minuter. Sen torkade jag mig och satte på mig några kläder. Jag började tänkta lite på Justin. Det hade jag gjort väldigt mycket den senaste tiden. Mamma verkar inte gilla honom länge. Undra varför... Vad kan han ha gjort?

Tillslut blev jag klar. Jag gick till hallen och satte på mig mina skor och min jacka. Sen småsprang jag lite till busshållsplatsen. Bussen kom efter tio minuter. Jag klev på den och satte mig näsan längst bak. Det var inte alls många på bussen. Bara jag och en till. Det var en liten kille som gick i 3a:n i samma skola som mig. Han heter Kalle.. tror jag. Jag började funderade lite på vad han hette.

Han hade mörkt hår och nästan svarta ögon. Han är faktiskt väldigt stark och läskigt, om jag ska vara ärlig. Jag brukade undvika folk som hade så svarta ögon. Jag tyckte att det var läskigt. Som om man ser ett stort hål i deras ögon. Men det är bara på vissa. Fast jag gillade andra bruka ögon. Dem som inte var så jättesvarta.

Tiden gick väldigt fort när jag satt på bussen. Folk gick på, folk gick av, barn skrek. Jag hade bara lyssnat på musik hela redan. Jag hade lyssnat på Justin’s låt ”Santa Claus Is Coming To Town”. Jag älskade den låten! Och speciellt musikvideon. Eftersom det inte var med någon tjej i den. Förutom några som dansar. Men låten var jättebra!

 

Jag klickade på ”stopp”-knappen och bussen körde fram lite och stannade sen. Jag gick av bussen och in i skolan. Där inne mötte jag Alva och Caroline. Alva hade svarta byxor, en rosa kort tröja och en svart slapp kofta på sig. Medan Caroline hade en grå magtröja och ljusblåa byxor på sig.

-Selena! ropade båda två i kör. Jag skrattade lite och gick fram till dem.

Lite senare skulle skolan börja, så vi sa hej då och gick in i våra klassrum. Jag skulle ha engelska, medan Alva och Caroline skulle ha NO.

När jag kom in i klassrummet mötte jag Arvid, Lucas, Christofer och Charlie. Det var bara dem som hade kommit. Dem flesta i klassen brukade komma någon minut försent.

Jag satte mig ner på min stol och började bläddra lite lätt i min engelska bok. Engelska var ett av dem ämnena som jag var sämst på.

 

Dem andra i klassen hade kommit och hela lektionen var slut. Alla gick snabbt ut från klassrummet, men jag stannade kvar den stund. Vi hade fått nya glosor, och jag höll på att skriva ner på dem ett papper. Det tog ett litet tag, eftersom det nästam var 30 stycken.

När jag var klar så gick jag ut, la in mina engelska böcker i skåpet och gjorde mig klar inför nästa lektion. Svenska. Det ämnet var jag lite bättre på, om jag får säga det själv.

Jag började leta lite efter mobilen. Jag var väldigt bra på att tappa bort saker. Men tillslut så hittade jag den. Den låg i min inneficka på koftan. Något meddelande? Missat samtal? Nej. Suck. Jag började fundera lite på om Justin hade glömt mig. Även om det bara har gått en natt. Men innan vi blev ”officiellt tillsammans” så brukade vi smsa och ringa till varandra hela tiden. Ja, när han inte var omringad av fans, var på konsert eller spelade in. Men annars så brukade vi göra det hela tiden. Mamma hade fått en chock och fick lite panik när hon såg min räkning på mobilen. Den låg på ungefär 1000 kronor.

Sen dess har hon ogillat att jag håller på att smsar och ringer. Speciellt med Justin. Eftersom han och jag smsar och ringer varandra mer än jag skulle ha gjort med någon annan. Om jag får en till räkning som ligger på över 500 kronor så behöver jag betala den själv och i värsta fall så stänger mamma ner mitt abonnemang.

 

Jag gick in till klassrummet där vi skulle ha svenska. Jag gillade våran svenska lärare. Det var en tjej. Hon var runt 30 år och hette Maja. Egentligen visste jag inte så mycket om henne. Förutom att hon var gift (Sen 5 år tillbaka) och hade två barn. Emil och Rebecca. Hennes man visste jag inte vad hon hette.

Maja började att prata och förklara vad vi skulle göra. Jag tittade runt lite i klassrummet medan hon pratade. Alla i klassen tittade intressant på Maja.

Plötsligt reste alla på sig och gick iväg och hämtade ett papper. Jag iakttog dem medan jag gick fram till Maja.

-Ehm förlåt, men vad skulle vi göra? Har haft en tuff morgon..

-Ursäkten godtas! Jo, ni ska skriva och berätta om hur ert sommarlov har varit. Ha gärna med några detaljer och ni ska skriva ett A4 papper. Minst! När ni är klara med det ska ni rita en bild till, på något som ni har gjort under sommaren.

-Okej, men den där läxan. Om att skriva om någon som inspirerar en? När ska den vara inlämnad?

-Nästa vecka, på måndag!

-Okej, tack! svarade jag och gick bort och hämtade ett papper. Jag funderade lite på om jag skulle göra något extra på läxan. Men först måste jag ju intervjua Justin. När passar det för honom tro..? Äsch, jag får ringa honom sen.

Jag gick tillbaka till min plats och började skriva. Berättelsen om mitt sommarlov blev långt. Tre A4 papper + att jag hade skrivit på båda sidorna av dem. Jag kände mig lite stolt. Jag gick och hämtade ett till papper som jag skulle rita på. Jag slängde en snabb blick ut genom fönstret och såg att någon stog där. Jag visste precis vem. Jag gapade. Stort!


Förlåt att delen kom sent.. Men har haft väldigt mycket att göra den senaste tiden♥
2011-12-11 ♥ 15:19:24
4


Comments
POSTED BY: Sonia :3

super bra! Nu måste nästa del komma fooooort!!! :D

kram <3

DATE: 2011-12-11 / TIME: 16:28:36 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Jättebra! Älskar den.



Gillar atta det står " Ditt snygga namn" Och "Din gulliga komentar" Hihi<3

DATE: 2011-12-12 / TIME: 17:30:43 /



POSTED BY: SVEA

när kommer nästa kapitel ut ? !!!?!?! ;)

DATE: 2011-12-16 / TIME: 22:16:54 / URL/BLOGADDRESS: http://sveaalindblomolsson.blogg.se/



POSTED BY: Emma

Jättebra novell! Älskar den, när kommer nästa del?? :):)

DATE: 2011-12-21 / TIME: 21:27:22 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback