You & Me forever - Del 13


Jag slängde en snabb blick ut genom fönstret och såg att någon stog där. Jag visste precis vem. Jag gapade. Stort!

-Justin! mumlade jag lite tyst. Sen kollade jag snabbt bakom mig i klassrummet för att se om någon reagerade. Jag tittade ut genom fönstret igen. Där stog Justin och var omringad av tjejer. En bit bort från honom stog det några killar som buaade. Jag hörde utifrån att folk skrek ”Justin”.

-Va?! Sa någon Justin? Åhh, Justin Bieber? Va? hörde jag en röst bakom mig säga. Jag kollade snabbt bak, lika snabbt som jag hade gjort innan. Det var Madeleine som hade reagerat. Hon sprang snabbt till mig och började skrika. Ja, Madeleine trodde att hon var Justin’s största fan och visste allt om honom. Men hon hade fel!

 

Jag sprang snabbt ner för trappan (Precis som nästan alla andra tjejer i hela skolan) och ut till Justin. Jag ställde mig längst bak av alla och Justin var väg på att gå upp på en stubbe. När han stog där började han skrattade lite.

-Heej! sa han och väntade på svar. Alla skrek ”hej” tillbaka och jag hörde att det var någon som sa ”Ååh, jag kommer svimma! Justin är på min skola!”. Jag himlade med ögonen medan jag försökte att komma längre fram. Det var nästan som omöjligt.

-Jo, jag söker en tjej här! Som jag tänkte ta med på en liten picknick! sa Justin som precis hade fått en mikrofon. Alla började skrika.

-Selena! hörde jag Justin säga från högtalarna som hand crew precis hade satt ut. Jag kollade snabbt upp på honom och vinkade. Han mötte min blick och pekade på mig.

-Släpp fram henne! sa Justin och skrattade lite lätt. Jag lyckades komma fram och ställde mig bredvid honom. Han pussade mig på pannan och kramade om mig.

-Jag är i skolan, Justin. Jag hade precis lektion, svenska. Du vet vad mamma komma säga om hon får reda på att jag inte är i skolan. Det var jättesnällt av dig att komma hit, men jag kan inte gå.. viskade jag i Justin öra medan han kramade mig. Jag hörde att han suckade lite.

-Men.. Jag kom nyss på en idé! Du sa ju att du behövde vara i skolan, eller hur? började han och jag nickade. Ja, men du sa aldrig att du behövde vara på någon lektion? Och om du sa det - som du inte gjorde, haha - så har du håltimme just nu... bestämmer vi. Och du ska spendera den med mig! sa han och log stort. Jag skrattade och nickade lite. Sen gick vi ner från stubben och gick ut på gården. Justin’s crew vad alla andra från skolan att gå tillbaka till sina lektioner. Men som vanligt så kunde dem såklart inte koncentrera sig eftersom Justin befann sig på samma skola som dem.

 

Justin hade med sin en liten picknick korg och en filt. Han ha ut filten på gruset och vi satte oss ner. Justin öppnade korgen och började ta ut saker från den och la dem på filten. Jag kände mig iakttagen av alla andra från hela skolan. Men jag bestämde mig för att låssas som om att det bara var jag och Justin i hela världen. Han hade ju varit snäll och kommit till. Bara för min skull. Så det minsta jag kunde vara var att ignorera alla som tittade på oss. Justin vände blicken från picknick korgen till mig.

-Känner du dig lite obekväm med... att folk tittar? sa han efter några sekunder och nickade upp på ett fönster som var på andra våningen av skolan. Där satt 10 tjejer som tittade ner på oss. Dem dreglade nästan. Jag ryste till.

-Om jag ska vara ärlig.. så ja. Är inte van vid att få så mycket uppmärksamhet, svarade jag och tittade på honom. Han skrattade till lite och fixade med sakerna han hade i korgen - som nu var nere på filten. Jag tittade ner på alla saker som han hade med. Blåbärsmuffin, coca cola, jordgubbar med choklad i och en ”Aladdin”-ask med choklad i.

-Amen Justin! Du behövde inte ta med dig allt det där! sa jag och fick en liten glädjetår i ögonvrån. Justin kollade upp på mig, gav mig en snabbt kyss på munnen och gav mig en av blåbärsmuffinsarna.

-Om jag vill då? sa han och log. Jag tog emot muffinsen som Justin räckte mig.

Vi satt där väldigt länge. Bara pratade och pratade. Det kändes bra. Eller ja, tills alla i hela skolan fick rast och sprang och hoppade på oss. Då behövde vi avbryta våran lilla picknick och Justin’s livvakter fick komma och rädda honom.

 

När jag hade slutat för dagen så gick jag rätt sakta hem. Jag orkade inte gå snabbare än vad jag gjorde. Efter några minuter så var jag tillslut hemma.


Förlåt, förlåt, förlåt och förlåt för att del 13 kom sent! Men jag har seriöst jättemycket att göra nu och har inte haft tid att skriva. Men ska försöka att skriva nästa del så fort som möjligt!  Hann inte göra någon bild heller, så tog en gammal..

 

Släng gärna in en liten kommentar :)♥

2011-12-18 ♥ 20:34:55
2


Comments
POSTED BY: Sonia :3

Suuuuper bra!! Skriv nästa del fort! :D

ha det bäst! kram <3

DATE: 2011-12-18 / TIME: 21:46:53 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Sara<3

Grymt :D

DATE: 2011-12-19 / TIME: 17:55:51 / URL/BLOGADDRESS: http://prettygirlsdream.tumblr.com



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback