You & Me forever - Del 16


Jag gick tillbaka till klassrummet med tunga steg och kände mig helt förkrossad. Killen som jag älskade skulle åka bort i två månader. Jag torkade snabbt bort en tår från ena ögat medan jag öppnade dörren till klassrummet.

-Sel, var bra att du är tillbaka, sa Cilla när hon fick syn på mig.

-Tell me something I don’t know.. mumlade jag och gick tillbaka till mig plats i klassrummet.

Restan av lektionen kunde jag inte koncentrera mig alls. Allt jag tänkte på var Justin. Hans ord om att han skulle på turné ekade i huvudet på mig. Hur skulle det bli utan honom? Tänk om han träffar någon annan? Eller om jag gör det? Det kändes obehagligt att tänka på det. Men var det någonting jag visste, så var det att alla människor måste ta sig igenom svåra situation någon gång i livet.

Jag stirrade ut genom fönstret. Det var grått ute och det regnade lite lätt. Solen gav ifrån sig ett svagt litet sken bakom molnen, fast efter några sekunder var den borta.

 

Lektionen slutade och jag gick sakta ut ur salen, men lät alla andra gå ut före eftersom jag inte orkade att skynda mig och vara med i kaoset som alltid bildades när vilken lektion som helst var slut.

Egentligen hade jag ingen riktigt kompis i klassen. Jag brukar ju mest vara med Alva och Caroline. Normalt sätt kanske man inte brukar veta vem av sina bästis som är den som är bäst, eller alltså, dem som är en riktigt bästis av sina bästisar. Men jag vet det. Alva. Vi har mycket mer gemensamt. Vi båda gillar att sjunga, prata om killar, ha filmkvällar, och man känner sig så trygg och säker när man är med henne. I motsatt till Caroline. När man är med henne så kan det hända många saker. Bland annat så tog hon med mig, Alva och några killar från deras klass på en fest en gång. Jag kan inte direkt säga att den slutade bra. Den spårade ur, totalt! Fast även så är Caroline min bästa vän! Hon kanske inte är perfekt alla gången och  ibland vet hon inte vad hon gör, men om man lär känna henne så är hon faktiskt en fantastik vän.

Jag gick bort till mitt skåp och la in engelska böckerna och tog upp min NO-bok som jag skulle ha till nästa lektion. Jag kollade på klockan. Lektionen skulle börja om tio minuter. Innan jag stängde skåpet så tog jag ut en flaska vatten som jag hade i väskan. Den hade legat där sen i förregår. Jag låste skåpet innan jag gick bort till toaletten. Tjejtoan var upptagen så jag beslöt mig för att vänta. Aldrig att jag går in på killtoan. Det kan ju lika gärna stå en kille där och göra sina behov, och sen helt plötsligt så dyker jag in för att fylla på min flaska med vatten. Nej tack.. !

Precis då öppnades dörren från tjejtoan och en tjej gick ut. Tjejen hade långt kolsvart hår som gick ner till midjan. Hon hade stora runda örhängen, ett par svarta tighta jeans och en magtröja med ett tryck på. Jag tror att hon heter Elin och att hon går i en klass över mig, men jag är inte säker.

Jag gick in på toaletten och satte på kranen. Just då började jag känna att det luktade lite bajs. Så jag öppnade dörren lite mer så att bajs lukten skulle åka ut och att jag skulle få in nu luft. För säkerhets skull så höll jag för näsan medan jag spolade lite vatten och sen fyllde flaskan.

När jag kom tillbaka till mitt skåp så såg jag Alva, Caroline, Anton, Nils och Lukas sitta på en bänk mitt i salen. Egentligen var det inte en bänk precis, det var mer ett bord. Lukas hade ett äpple i handen och tog precis en tugga av det när jag kom.

Jag låste upp mitt skåp igen och tog en klunk vatten innan jag stoppade tillbaka flaskan in i väskan igen. Sen låste jag skåpet och gick bort till Alva och co.

-Tjena mittbena! sa Anton när han fick syn på mig.

-Hej, svarade jag och satte mig bredvid Alva. Hon hade en chockladkaka framför sig. Hon bröt av en bit och gav den till mig med ett leende. Jag tog vänligt emot den och frågade om dem hade haft en bra dag. ”Jodå, fram till nu!” hade Lukas svarat med jag förstod att han bara försökte vara rolig. Egentligen tyckte jag inte det, men jag låssades skratta lite eftersom dem andra gjorde det.

När jag hade snackar lite med dem så kom jag på att jag skulle iväg till lektionen. Om man inte sprang skulle jag komma lite försent.

Lektionen gick otroligt långsamt och jag satt uttråkad där hela tiden. Läraren, Lovisa, hade en svart kjol som gick ner till knäna, gråa strumpbyxor och en rutig skjorta. Lovisa hade börjat babbla på om växthuseffekten och jag fattade absolut ingenting. Fast egentligen så brydde jag mig inte så mycket.

Vi skulle göra ett grupparbete. Jag, Mathilda, Nils och Sven blev i en grupp. Nils och Sven var typ ”bästisar”, eller nu var killar är. Men dem hänger alltid ihop och så. Där emot Mathilda. Hon hänger efter Cassie hela dagarna. Hon suckade tung och kollade på mot Cassie. Cassie satt med Ellinor, Felicia och Per. Per liknade faktiskt Justin på något sätt. Han hade brunt hår och bruna ögon. Idag så hade han ett par mörkblåa byxor och en slapp t-shirt med ett tryck på. Jag studerade honom en stund med vände blicken bort när jag såg att han kollade på mig.

 

Jag, Mathilda, Nils och Sven bestämde att vi skulle skriva ner allt vad vi visste om växthuseffekten på ett kladdpapper, och sen skulle sätta ihop allt. Jag suckade lätt och Sven gick bort och hämtade ett var sitt papper till oss.

Han kom tillbaka och gav oss papperna. Mathilda, Nils och Sven jobbade jättebra, men jag kom inte på någonting och började klottra lite på mitt papper. Jag skrev ”Justin” och gjorde ett hjärta runt det. På resten av pappret så kladdade jag några hjärtan.


Väldigt kort kapitel, men har inte hunnit skriva mer.

 

Kommentera gärna hur den var. Om den var bra, dåligt, uttjatade, grym, mittemellan o.sv. Vill jättegärna veta dina åsikter och så. Tål kritik. Kram :)♥

Del 17 kommer ut efter några kommentarer.  :)

2011-12-30 ♥ 16:58:56
9


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättejättebra < 3

DATE: 2011-12-30 / TIME: 17:07:07 /



POSTED BY: Emma

fin blogg, släng gärna in en kommentar på min blogg också! följa varandra via bloglovin? :)

DATE: 2011-12-30 / TIME: 17:53:02 / URL/BLOGADDRESS: http://emmawidahl.blogg.se/



POSTED BY: Emma

sv; okej men vi kan väl följa varandra där? säg till när du följer mig så gör jag detsamma! :) kram <3

DATE: 2011-12-30 / TIME: 18:08:20 / URL/BLOGADDRESS: http://emmawidahl.blogg.se/



POSTED BY: Emmie

ASBRA!! men jag skulle vilja ha lite biebergasm också.. då blir det roligare att läsa..

DATE: 2011-12-30 / TIME: 19:22:41 /



POSTED BY: Anonym

Sjukt bra! :D

DATE: 2011-12-31 / TIME: 01:50:59 / URL/BLOGADDRESS: http://taylorfever.nu/



POSTED BY: Emilia<3

Jättebra!

Gott nytt år<3

DATE: 2011-12-31 / TIME: 12:02:40 / URL/BLOGADDRESS: http://veckanblogg.blogg.se/



POSTED BY: Sonia

Amazing som vanligt! puss <3

DATE: 2012-01-01 / TIME: 14:05:36 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: We Loves Selena Gomez

Toppen som vanligt! Det är därför jag inte kommenterar så mycket, den är så bra redan ;)

DATE: 2012-01-08 / TIME: 10:03:34 / URL/BLOGADDRESS: http://selenagomezswe.bloggplatsen.se



POSTED BY: Ellen

Den är skit bra. Jag har inte orkat läsa så mycket men nu ska jag läsa alla jag har missat. Är sjuk så då har jag något att göra hela dagen ;p <3

Älskar den ! ♥

DATE: 2012-01-23 / TIME: 12:39:45 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback