You & Me forever - Del 4


-Hata mig inte nu, okej? Men jag fick nyss reda på att jag ska på turné i en månad.. Jag åker om en vecka, sa han och kollade på mig. Jag kollade tillbaka med en liten chockad blick. Jag visste ju att han skulle åka på turnéer, eftersom han var känd. Men inte än på ett tag.

-Må.. måste du åka? Kan du inte stanna kvar här i Sverige?

-Tyvärr.. jag måste åka, sa han och suckade tungt. Vi kollade lite halvt besviket på varandra. Men jag förstod att han var tvungen att åka på turnén.

Jag satte mig på den röda soffan och såg hur han gick bort till stolen bredvid spegeln. Han satte sig ner och kollade på mig.

-Okej...

Jag kollade på Justin som kollade tillbaka på mig. Han öppnade munnen för att säga något, men började små hosta istället. Han fortsatte hosta och det blev högre och högre. Jag gick fram till honom och undrade var det var. Tillslut blev hans host-ningar så höga och kraftiga att jag öppnade dörren och ropade på hjälp.

Det sprang in folk till oss och jag berätta för dem att han bara hade börjat hosta och att det blev högre och högre för varje hostning. Dem försökte på kontakt med honom men lyckades inte. Dem fick panik och ringde till ambulansen.

Efter 5 minuter kom ambulansen och sprang in till oss alla. Dem bar upp Justin på en bor och sprang ut med honom till deras bil. Det stog väldigt många fans och stirrade på när Justin barders in i ambulans-bilen, och så fotade dem också.



Jag fick följa med in i bilen, och ambulans männen började köra. Justin fick någon andning-sak för munnen och han såg väldigt orolig ut. Jag tog hans hand och efter några minuter var vi framme vid sjukhuset. Ambulansmännen sprang in med honom och jag fick stanna utanför. Det var jättemånga fans och andra personer som stog utanför och filmade och skrek.

Eftersom jag inte fick följa med så gick jag och satte mig på en stol i väntrummet. Jag kollade runt på dem andra som satt där och alla såg väldigt ledsna ut. Förutom en liten tjej där. Hon var inte glad, men inte ledsen. Hon hade ett bandage på armen, och hon kollade lite konstigt på mig, som om hon kände igen mig. Jag kollade tillbaka till henne.

Efter ungefär 15 minuter så kom en sjuksköterska och ropade upp mitt namn. Hon var runt 50 år. Jag ställde mig upp och följde efter henne.

-Så du känner Justin Bieber? frågade hon och stannade. Hon kollade bak på mig och väntande på ett svar. Sen vände hon sig om och fortsatte gå.

-Ehm, ja..

Vi var framme vid rummet och jag knacka på. Jag hörde ett litet ljud av ”Kom in”. Så jag öppnade dörren och gick sakta in. Jag stängde dörren och kollade på Justin som låg på en en säng med massor av sladdar på golvet och runt honom.

-Hur mår du? frågade jag lite oroligt och gick fram och satte mig på kanten av sängen. Justin flyttade sig lite så jag inte skulle sätta mig på honom.

-Bra.. doktorn sa att jag hade fått halsinflunsan. .

-Okej.. så du kommer vara här länge eller?

-Ett tag, jag vet inte hur länge men dem sa att jag behövde stanna några dagar, kanske en vecka. Det beror på om det blir bättre eller inte. Om det blir det så får jag gå, men om det inte blir det så kanske jag måste operera.

-Nejmen Justin, driver du med mig? Dem får inte operera dig, det låter farligt! Tänk om dem gör fel? Och tänk om du aldrig kommer kunna prata eller sjunga igen?

-Ta det lugnt, Sel. Dem fixar det, om jag behöver operera, det är inte säkert att jag måste det. Tänk positivt.. sa han och suckade lite lätt.


Det knackade på dörren och den öppnades. Det var Justin’s föräldrar, dem såg lika oroliga ut som jag hade sett ut en stund tidigare. Jag gav Justin en kram och viskade till honom att han skulle bli bättre. Sen ställde jag mig upp och gick fram till dörren. Jag sa hej till hans föräldrar och dem svarade med ett hej. Dem lät också väldigt oroliga. Jag gick ut och väntade utanför rummet. Med jämna mellanrum så kom det folk som gick förbi.

 

Några dagar senare så gick jag till sjukhuset för att möta Justin. Eftersom jag bor några kilometer från sjukhuset så gick jag. Jag lyssnade på min Ipod och började sjunga med till musiken som hördes från hörlurarna. Jag hade på mig ett par ljusa shorts, en lila Justin Bieber tröja och mina lila skor. Den här gången tog jag de par skorna, istället för mina rosa Converse.

Jag var framme ungefär efter 10 minuter. Jag öppnade den tunga glasdörren till ingång och smet in. Jag gick och sa att jag skulle träffa Justin och fick gå och vänta i vänrummet tills någon skulle komma och ropa upp mitt namn. Jag gjorde som dem sa och gick till väntrummet. Det var bara några få där, och alla sittplatsen var upptagna. Så jag ställde mig mot väggen och kollade ner på mobilen. Jag öppnade internet och gick in på Youtube. Jag sökte på ”Justin Bieber” och hittade hans nyaste låt Mistletoe. Jag satte på den och kände bara för att kolla på musik-videon också. Jag gillade verkligen den låten, men jag önskade att jag fick vara med i den istället för tjejen som är det.


En sjuksköterska kom och ropade upp mig och sa att jag skulle följa efter henne. Jag gick frivilligt efter henne och hon ledde mig till ett nytt rum. Jag knackade på och gick in. Där såg jag Justin. Han kollade på mig och log lite smått.

Sjuksköterskan gick och jag satte mig vid kanten av Justin’s ”säng”, precis som jag hade gjort förra gången jag var här.

-Så du har fått en nytt rum?

-Ehm, ja. Jag blev bättre i halsen, så jag får åka hem snart.. sa han med svag röst och hostade lite.

-Okej.. Hoppas du får åka hem så snart som möjligt då!

-Haha, ja, sa han och satte sig upp. Han tog mina händer och började leka lite med dem, sen skrattade han.

Han kollade upp på mig och fångade mig blick. Vi kollade på varandra, länge. Och efter en stund lutade han sig fram. Han lutade sig sakta fram och efter typ två sekunder var vi bara tio centimeter ifrån varandra. Vi kom närmare varandra och sen kysstes vi. Precis under kyssen så knackade det snabbt på dörren och massor av paparatzis stormade in och fotade oss. Med ett ryck backade vi ifrån varandra och paparatzis’arna ropade att vi skulle fortsätta med det vi höll på med. Dem skrek att Justin var här och då kom fler personer för att fota och för att dem var fans. En person som stog längst fram av alla höll på att svimma flera gånger.

Tillslut kom sjuksköterskor och Justin’s team. Dem försökte på bort alla och började skrika åt dem. Jag kollade på Justin som hade handen för ansiktet för att inte ge någon något bra foto. Han kollade snett på mig och gjorde en menad blick som betydde ”förlåt”...




Vad tycker ni? Bra/dålig? Och förresten, har inte läst igenom den, så det kan finnas några stavfel här & där..
Kram //Josse♥
2011-11-18 ♥ 19:10:10
5


Comments
POSTED BY: Amanda

Jättebra:)

DATE: 2011-11-18 / TIME: 20:30:18 /



POSTED BY: Lovisa

Bra < 33 Denna del var också väldigt bra. < 33

DATE: 2011-11-18 / TIME: 21:15:35 /



POSTED BY: Ellen

ÄLSKAR DEN ! Mer mer mer :D

DATE: 2011-11-18 / TIME: 22:12:40 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :3

skitbra! :D <3

Vill ha mer,mer,mer! :D

DATE: 2011-11-18 / TIME: 22:25:51 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: We Loves Selena Gomez

Skitbra! Ska följa denna blogg! ;)

DATE: 2012-01-07 / TIME: 21:29:08 / URL/BLOGADDRESS: http://selenagomezswe.bloggplatsen.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback