You & Me forever - Del 43


Previously:


Jag böjde mig ner på knä och drog upp asken med ringen i ur fickan. Hon kollade fundersamt mot mig och blinkade med ögonen.

Jag öppnade asken så att ringen syntes och la den i handen. Men andra handen så tog jag tag i hennes hand.

-Selena Marie Gomez, vill du gifta dig med mig? frågade jag och svalade hårt. Jag accepterade ingen nej. Hon kunde inte säga nej, hon fick inte säga nej!

Jag hörde ett ljud ifrån henne och hon stod helt stel där framför mig. Hon kollade in i mina ögon och sen ner på ringen.

------------

Selenas perspektiv:

 

Det lämnade en tår från mina ögon medan jag skrev in numret till mamma i telefonen.

Jag kollade på numret en stund innan jag klickade på ’ring’.  Hon svarade efter bara några signaler.

-Katarina Gomez, svarade hon ointresserad i telefon och ett glatt skrik lät från bakgrunden.

Jag snyftade till och lät på ljuden som kom från hennes bakgrund.

-Hallå? Är det någon där?

-Förlåt, det är jag, mamma, sa jag och kände hur det sved i ögonen.

-Hej gumman! Hur mår du?

Rösten på henne lät tillgjord, och skriken i bakgrunden blev tysta. En tår lämnade mitt ena öga och föll ner längst kinden.

-Jag.. Jag måste berätta en sak. Det gäller Justin! sa jag stelt och tog ett nytt djupt andetag.

 

‘Nej Selena! Du får inte!’

 

Orden ekade inuti huvudet och jag kände hur huvudverken trängde sig fram. Jag la huvudet i tänderna och lyfte upp bena från golvet. Jag lutade mig tillbaka mot väggen och jag funderade på om jag hade gjort rätt val.

 

Tio minuter senare så reste jag mig upp, torkade bort mascaran som hade kletats ut runt ögonen och öppnade dörren från toaletten och gick ut.

 

Jag gick tillbaka till dem andra som satt fastklistrade framför teven.

Jag såg att Justin satt i en av fåtöljerna och lekte lite med ett rött, kort snöre.

Hans blick blev allt mer allvarligare när han såg mig.

 

-Selena! Du missade ju scenen när Josh och Vanessa Hudgens.. Ja, haha! Du kommer aldrig få reda på vad dem gjorde! gormade Louis retsamt och knuffade till Josh i sidan.

Min blick flyttade automatiskt bort mot Josh som nu såg extremt generad ut. Jag skrattade lite och ryckte på axlarna.

-Jag kan ju alltid smöra lite för Josh, så kanske han berättar! sa jag till svars och lipade mot Louis.

Alla bröts ut i en skrattattack. Alla, förutom Justin. Han satt tystlåten i fåtöljen och nu stirrade in i väggen.

 

Jag gick sakta fram till Justin och slog mig ner i hans knä. Han skrattade lite precis när jag satte mig ner, och innan jag hade hunnit fråga varför så pressade han sina läppar emot mina. Jag log och kände hur det flög runt tusentals fjärilar i magen.

-Jag älskar dig Justin! viskade jag tyst i hans öra och lutade huvudet mot hans axel. Så satt jag hela tiden tills filmen var slut, som var strax därpå.

 

-Ahooo! Jag är gööörtrött! Jag tror att jag drar mig hemåt, sa Liam och gäspade högt.

-Jag med! instämde Harry och suckade tung.

Jag var ganska trött jag med, men jag ville absolut inte att dem skulle gå! Varken Liam, Harry, Niall, Louis, Zayn eller Josh! Jag kände mig trygg när dem var här!

Om dem skulle gå så skulle jag vara ensam med Chaz, Ryan och Justin. En hemsk känsla, för tillfället.

 

Zayn reste sig upp och stoppade in ett avbrutet popcron i munnen. Han tuggade högt och det hördes klart och tydligen när han svalade det också. Jag kunde inte låta bli att flina lite.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

-Hej då! Ni är välkomna tillbaka! sa jag innan dörren slogs igen.  ‘One Direction’ killarna och Josh hade äntligen gått. Jag hade faktiskt sett fram emot att få vara ensam med Selena en stund nu på kvällen.

 

Jag gick lite längre in i hotellrummet för att leta rätt på vart Selena var.

Jag hittade henne borta vid vardagsrummet. Hon höll på att lägga ihop alla popcorn i den stora skålen igen. Det mesta låg nu på golvet eftersom det hade varit ganska vilt när vi hade kommit tillbaka med dem.

 

-Hej, min finaste! sa jag och gav Selena en kärleksfull kram. Jag kunde höra hur hon fnittrade lite.

Några sekunder senare så avbröt jag kramen och kollade på henne. Jag bet mig i läppen och väntade på att hon skulle säga något.

Men det gjorde hon inte. Hon stod framför mig och stirrade in i mina ögon. Jag suckade tungt och flinade åt henne.

-Usch nej! Jag måste ta och måla naglarna! Kolla bara på dem, suckade hon och höll upp ena handen för mig.

-Vad ska du måla med för färg då?

-Lila såklart! Sen så ska jag skriva ”♥22/10-2012♥” på dem med svart nagellack!

-Varför just den 22 oktober för? frågade jag nyfiket. Selena gav mig en blick och slog mig lätt i magen.

-För att det är det datumet som jag vill att vi ska gifta oss på.. Plus att det var det datumet som vi träffas för första gången. Fast det var år 2002!




 

Jag vet att kapitlet blev kort, men om ni kommenterar mycket nu så kanske ett till kapitel kommer ut idag!

Ville även säga att just den här novellen snart är slut, den kommer nog bara innehålla 50 delar. Så jag ska försöka att få dem sista att bli riktigt långa nu!

När den här novellen är slut så tänkte jag börja på en ny och tar gärna emot förslag på vad den kan handla om! :)


Bloggen är även nominerad till en "blog awards" hos Taylorfever, det skulle betyda mycket om ni gick in och röstade på bloggen där. Klicka HÄÄÄÄR i så fall! :)♥

2012-04-10 ♥ 14:02:37
8


Comments
POSTED BY: Liv

såå bra!

vill inte att denna novell ska ta slut ;(

DATE: 2012-04-10 / TIME: 14:37:57 /



POSTED BY: dafina

SÅ KORT DEN. V:$

men ändå bra

DATE: 2012-04-10 / TIME: 15:34:58 /



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Den var superbra även denna! Vill inte att den ska ta slut.. < 33

DATE: 2012-04-10 / TIME: 15:56:34 / URL/BLOGADDRESS: http://ouronedirectionstories.blogg.se/



POSTED BY: dafina

gör inte sp att den går slut :$

DATE: 2012-04-10 / TIME: 17:28:07 /



POSTED BY: dafina

SNÄLAAAA SKRIV EN TILL KAPPITEL IDAG

och de år ocå värt de de tog SKIT lång tid tills du skrv den sen är den jätte kort

snällllla:)

DATE: 2012-04-10 / TIME: 17:29:02 /



POSTED BY: sonia :)

GAAAH! Så sjukt bra!

Och nej! Den får inte ta slut :(



Nästa del måste komma snart! Kram ❤

DATE: 2012-04-10 / TIME: 23:20:33 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Hehe

JÄTTE BRA NOVELL JAG ÄLSKAR DINA KAPITEL HOPPAS PÅ MER <3333

DATE: 2012-04-11 / TIME: 08:45:20 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



POSTED BY: Anonym

jag förstår inte början,vadå"nej selena,du får inte!" :)

DATE: 2012-04-14 / TIME: 12:20:11 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback