Chapter 26 - I’m happy without you

 

”Ett, andas! Två, relax! Tre, sätt dig!” utbrast jag och pekade på sängen där Samuel satt. Tilda smög försiktigt och satte sig bredvid honom, innan båda tittade upp som små hundvalpar på mig. 

”Jag skulle ändå ha åkt, vad Justin än gjorde. Jag gillar inte ens honom på det sättet, och om jag skulle göra det, så skulle jag berättat det för er!” sa jag orädd och fuktade läpparna. 

100% ärligt, så visste jag inte om jag gillade honom på det sättet. Det kanske jag gjorde... 

 

------

 

 

 

Jag suckade irriterat till när planet landade på flygplatsen i Kanada. Det hade varit en mycket intensivt flygresa, då två gallskrikande barn hade tjatat om mat i flera timmar. 

Att vi bara inte hade tagit ett privatplan, allting skulle gå så mycket lättare och smidigare då! 

Jag ställde mig hastigt upp och greppade tag i en liten resväska som jag hade släpat med mig in på planet. I den låg bland annat tidningar (Jag hade lätt bläddrat igenom alla, men upptäckt att det stod om mig i alla - då jag slutade läsa dem!), böcker, hörlurar och mina favoritsnacks. 

Jag gick ut efter Alfredo som var segare än sniglar, samtidigt som jag hade hela folkmassan bakom mig som precis hade upptäckt att jag var jag

”Snälla Fredo, kan du öka takten en aning?!” utbrast jag kallt och höll på att få spel. Det var alldeles för mycket folk omkring mig just nu, och varmt - det var det också. Eller så var det bara jag som höll på att bli sjuk! 

.

Vi gick snabbt ner för trappan så att vi hade kommit ut ur planet och ner på marken. Det kändes otroligt skönt att inte vara i luften längre. 

Selena kom snabbt upp bredvid mig när vi - dvs jag och mitt söta lite crew - började gå in entrén för att ta våra väskan och sedan lämna lokalen och åka hem. 

”Varför ville du hälsa på Scooter innan vi åkte?” fnös hon irriterat, men lågt, mot mig. Jag ryggade snabbt tillbaka och blängde på henne. 

”Driver du med mig! Jag vet vad ni gjorde den där kvällen! Ni hade sex, och Scooter erkände det. Vilket som du inte gjorde!” utbrast jag och höll ut på orden en aning. 

”Schh, skulle du kunna dämpa dig?! Vi är på en allmän plats!” svarade hon snabbt och tittade oroligt runt omkring oss. Människor av olika slag kretsade runt oss, och filmkameror syntes. 

Det var då jag upptäckte att jag kanske hade gått lite för långt. Först så fnyser jag åt Alfredo, och sen så avslöjar jag för hela världen att Selena och Scooter hade .... Samlag. Vad är jag för människa?! Pff, var jag ens en människa..

 

”Tack! Tack så mycket! Du har precis förstört min image, är du nöjd?” fnös hon högt och stirrade djupt in i mina ögon. Sekunderna senare så rann det tårar ned för hennes kinder, och hon vände på klackan.. Började gå ifrån mig. 

Det var då alla paparazzis sprang fram till mig och omringade mig så att det var omöjligt att komma fram. 

”Justin! Vad var det där?!” skrev några i munnen på varandra. ”Har du och Gomez gjort slut?!”, ”Berätta JB, var det där ert första bråk?!”,  ”Vad menar du med samlag, Justin?!”. 

Frågorna strömmade ut, samtidigt som jag snabbt hade ångrat över vad jag hade sagt. Detta var något allvarligt som jag hade gjort. Jag hade förlorat i verkligen, och inte i något sällskapsspel med familjen. 

 

 

 

Jag sprang genom flygplatsen och bort mot parkeringen med tårarna rinnandes längst kinderna, och suddig i blicken.  

Justin hade sabbat hela mitt liv och hela min framtid! Den lilla... Gash! 

Händerna for snabbt upp i ansiktet och torkade automatiskt bort mina tårar, fast som vanligt så kom det bara mer och mer. 

Jag stannade upp där jag var och insåg att jag hade sprungit förbi flygplatsen, parkeringen, och var på väg in mot skogen. Precis då upptäckte jag att skogen inte var någon bra plats att vara på på natten, eftersom jag hade sett på skräckfilmer.. 

Jag visste att klockan närmade sig tre på natten, så jag drog hastigt upp min mobil från fickan och slog in numret till en taxi. Aldrig att jag åker med Justin! Aldrig!

Jag kände hur tårarna började rinna nedför kinderna igen, och hur värdelös jag faktiskt var. 

”Taxi? Jag behöver skjuts, kan ni komma till flygplatsen i södra Canada?” rabblade jag snabbt upp, då jag hade glömt bort vad flygplatsen hette. Jag kanske hade dåligt minne.. Men jag hade varit på så många tusentals ställen med olika namn, så att man inte orkar mata in fler i huvudet. 

”Absolut!” svarade en okänd och läskig röst. ”Tio minuter!”.

Sedan så pep det i luren och jag antog att han/hon hade lagt på. 

Jag suckade frustrerat och började långsamt gå tillbaka till flygplatsen. Inte för att jag visste vart den låg, men jag gick bara tillbaka på den vägen som jag hade gått på. 

.

Jag hoppade snabbt in i taxin efter att många paparazzis hade sprungit fram till mig och ställt en massa dumma och konstiga frågor angående mitt ‘gräl’ med Justin. Men jag hade fullständigt ignorerat dem, inte ens sagt ”Inga kommentarer”. 

Jag hoppade snabbt ut ifrån mitt dagdrömmande och sade adressen till mamma till gubben som körde taxin. Han hade långt skägg och såg ut som en liten äldre version av jultomten

 

”Aa visst!” svarade han trött efter att jag sagt adressen och började fingra på en GPS som han hade där fram. Jag suckade högt och hoppades på att han inte var en sådan chaufför som gillade att prata under åkturen. Men synd nog så hade jag otur, eftersom han visade sig att vara en sådan. 

 

 

 

Jag gäspade högt och tryckte in mina hörlurar i datorn som jag precis hade startat. Jag satt för tillfället i sängen med den över benen. Klockan hade hunnit bli halv fyra på natten, vilket menades med att hela familjen sov.

Tilda och Samuel hade gått runt elva, då jag hade tittat på en thriller. i två timmar. Efter det så hade jag försökt att sova i några timmar, men det var lönlöst. Jag kände mig seriöst som prinsessan på ärten, vilket som inte var första gången heller. 

Jag skrev in mitt lösenord till spotify och klickade direkt upp ”believe” och lyssnade igenom alla låtar på skivan. 

Jag hade ingen lust att logga in på Facebook eller på någon annan online-sida. Alla skulle bara fråga varför jag fortfarande var vaken i sånna fall. Ja, bara för att jag inte var den personen som brukade vara uppe på nätterna eller hänga ute i stan vid midnatt. 

Jag suckade högt och beslöt mig för att gå in på någon nyhetssida, bara för att veta vad som hände ute i världen. 

Jag slängde blicken över några rubriker som hade fått mest träffar: ”Trettonårig flicka - Våldtagen och misshandlad”, ”Polisen har hittat knark i matbutiker!”, ”Skådespelare mördade sin fru - Flydde från landet”... Jag fuktade läpparna då jag skymtade Justin’s namn på skärmen. Snabbt så läste jag noga rubriken som han nämndes i: ”Popsensationen Justin Bieber - Otrogen mot flickvännen Selena Gomez”. 

 

Jag suckade frustrerat samtidigt som jag bet mig hårt i läppen. Jag vägde en stund om jag skulle klicka upp det eller inte.. Till slut så gjorde jag det ändå. Vilket som kanske inte var en av de smartaste sakerna som jag hade gjort. 

 

Runt 16.00-tiden på torsdag kvällen den 2 augusti sågs popsensationen Justin Bieber, 18, kyssa en okänd tjej från Canada vid flygplatsen på Hawaii. Källor säger att deras kyss var mycket passionerat och dramatiskt! Justin ska även ha sagt att han älskar henne av hela hans hjärta och att hon betyder allt för honom.

 

Detta är inte första gången som Bieber syns med denna kvinna. Det tyder på att hon var med när Bieber och hans flickvän Selena Gomez, 20, bowlade den 20 juli i Canada. Hon har även setts gå offentligt i centrum med Bieber, utan Gomez!

Nu återstår bara en fråga, vem är denna tjej?

 

Ovanför texten så var det en bild på mig och Justin och vår heta kyss på Hawaii. Sedan så var det även med en inklippt bild på Selena med. 

Jag lutade huvudet mot väggen bakom mig och drog äckligt upp snor i näsan. 

Det här var ju toppen! Nu tror hela världen att jag är tillsammans med Justin, som jag egentligen inte är! Eller..?

 

 

 

”Snyggt Justin! Du har precis avslöjat för en massa paparazzis att det har hettat till lite mellan Selena och Scooter! Och det var riktigt, riktigt lågt gjort av dig! Du vet att jag inte gillar eller vill skälla på dig, men det här är tamefan inte okej!” utbrast Alfredo frustrerat och  gick runt i cirklar på den öppna planlösningen. 

Sätt dig för i helvete! Jag får panik när du går runt sådär!” utbrast jag kallt och drog en hand genom mitt hår. ”Jag får väl säga att vi låssas bråkade bara för att få lite uppmärksamhet! Eller så säger jag bara att vi jobbar med ett nytt projekt, när Sel ska spela otrogen mot mig med Scooter!” lade jag snabbt till och slog mig ned i soffan med en duns. 

 

”Visst, som om det skulle hjälpa!” svarade Alfredo och himlade med ögonen. ”Du kommer i alla fall ha krossat en tjej’s hjärta. Bär med dig det i livet!” 

Efter hans hårda ord så vände han sig om och försvann långsamt ut synhåll. 

Kenny tittade besviket på mig från andra sidan soffan. 

”Bro, du får bättre attityden lite! Du får ta och sluta svära, plus att du får vara lite tacksam mot Alfredo! Han har hjälpt dig en bra bit på vägen, samt Scooter och Usher också. Utan dem så skulle du vara öken. Ta och vakna upp!” 

En långsam suck lämnade min mun samtidigt och jag kände hur en gäst var på väg ut. 

”Jag vet, jag betedde mig som ett svin. Jag går och ringer Selena med en gång..” mumlade jag och reste mig upp från soffan, samt gick bort en bit så att han inte skulle höra på samtalet. 

Jag slog in Selena’s nummer på displayen och förde mobilen mot örat. Signalerna gick fram.. Utan något svar. Till slut så kom röstbrevlådan fram. 

”Hej, det är Selena Gomez. Tyvärr kan jag inte svara just nu, men lämna gärna ett meddelande så ringer jag upp!” 

Hennes röst fick min att rysa till, speciellt då jag kom och tänka på att jag var med när hon spelade in rösten till röstbrevlådan. 

 

”Aye, It’s me. Justin.. Jag ville bara säga förlåt för att jag skrek åt dig där borta, jag vet inte vad som flög ur mig! Hur som helst, så har jag en bra ide hur vi kan lura ifrån oss detta inför paparazzis, tro mig. Öh.. Du kan väl ringa när du hör det här? Great.. Puss!”

Jag suckade och stängde av samtalet. Jag visste att hon inte skulle ringa tillbaka... Men men, alltid värt ett försök!
 
------------
 
Sjukt dåliga bilder! Men tyvärr hittade jag inte något som verkligen passade in! :/
 
Förresten! Bara så att ni vet så skrev jag kapitlet natten mellan lördag och söndag, så det kanske blev lite dåliga grammatik osv vid vissa tillfällen, eftersom jag var jättetrött! :)
 
CHAPTER 26 I ALLA FALL! :D Hur tycker ni att novellen är, så här långt? 
Har planerat en riktigt stor händelse efter chapter 30, som jag tror att några kommer gilla! :)
 
KOMMENTERA!♥
 
2012-10-29 ♥ 15:30:00
23


Comments
POSTED BY: Alexandra

JÄtte bra jag vill gärna ha mera så fort som möjligt och se vart detta drama leder!

DATE: 2012-10-29 / TIME: 17:12:10 /



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-10-29 / TIME: 18:07:43 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Bra:)

DATE: 2012-10-29 / TIME: 19:28:54 /



POSTED BY: Anonym

grymt bra :D

DATE: 2012-10-30 / TIME: 01:46:05 / URL/BLOGADDRESS: http://jdbieberstory.blogg.se/



POSTED BY: Alice ;)

Så här långt... Nä, jag har inte gjort annat än att fastnat för den, hehe.. Ska bli superspännande att se vad det blir! :)
Lol nej nu lät jag som en gammal tant, uuuursäkta mig!

DATE: 2012-10-30 / TIME: 16:10:31 / URL/BLOGADDRESS: http://haffiefever.blogg.se



POSTED BY: Lolololovisa

JÄVLAR VAD BRA! TIHI❤

DATE: 2012-10-30 / TIME: 17:31:30 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Awesome tjejen! Älskar det ! Hihi <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:04:17 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Superbra! Längtar till nästa! <3

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:04:49 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Himlans bra! Älskar hur verkligt det är med artikeln, låter verkligen som en riktig, hihi. Puss! <3

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:06:04 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Superduper bra! Love it! <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:09:23 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Superbra!!! Hihi, du är grym på att skriva! <333

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:11:54 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

#7.
Hihi, awesome! <3

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:14:48 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

asbra! Hihi <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:21:37 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Grymt. Megabäst. Awesome. Ägigt. Du är grym! <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:33:39 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Loe, love, love, love! Kram! <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:49:49 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Superdupermegahimlamassaawesoembra!! <33

DATE: 2012-10-30 / TIME: 22:50:24 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: JBIEBZNOVELL

Hej :)
Vi är två tjejer som skriver en Justin Bieber novell och har släppt 24 kapitel sammanlagt. Anledningen till att vi skriver till dig är att vi har haft dålig uppdatering under en period och har därför förlorat läsare, men nu är vi igång igen och det skulle därför vara jätteroligt om vi kunde få upp statistiken igen.
Om du vill får du gärna kika in på våran blogg och det skulle verkligen betyda jättemycket om du även ville börja läsa våran novell, tack så mycket :)

DATE: 2012-10-31 / TIME: 13:11:13 / URL/BLOGADDRESS: http://jbiebznovell.blogg.se



POSTED BY: MaryanX

Hej bra kapitel och vi har börjat tröttna på att du inte skickar inte våran design josse! är du sur på oss eller vad? jag vill ha svar du vet att vi älskar dina noveller osv och du är en super tjej men nu så ..svarar du inte på våra maijl till dig ..snälla du skicka ett svar om designen och om du är sur så säg det..för vi vet inte vad vi har gjort dig våran sida har slutat upptadera för att vi har tappat lust vi vill att allt som blogg ,novell och FB sida ska fungera igen och vi vill ta kontakt med dig igen snälla snälla! vi älskar dig och din blogg!!//ägaren av Alla vi som vill också att SELENA GOMEZ!kommer till sverige TACK!! <3

DATE: 2012-10-31 / TIME: 14:28:34 / URL/BLOGADDRESS: http://myonedirectionstorie.blogg.se/



POSTED BY: MaryanX

Hej bra kapitel och vi har börjat tröttna på att du inte skickar inte våran design josse! är du sur på oss eller vad? jag vill ha svar du vet att vi älskar dina noveller osv och du är en super tjej men nu så ..svarar du inte på våra maijl till dig ..snälla du skicka ett svar om designen och om du är sur så säg det..för vi vet inte vad vi har gjort dig våran sida har slutat upptadera för att vi har tappat lust vi vill att allt som blogg ,novell och FB sida ska fungera igen och vi vill ta kontakt med dig igen snälla snälla! vi älskar dig och din blogg!!//ägaren av Alla vi som vill också att SELENA GOMEZ!kommer till sverige TACK!! <3

DATE: 2012-10-31 / TIME: 14:29:38 /



POSTED BY: MaryanX

Hej bra kapitel och vi har börjat tröttna på att du inte skickar inte våran design josse! är du sur på oss eller vad? jag vill ha svar du vet att vi älskar dina noveller osv och du är en super tjej men nu så ..svarar du inte på våra maijl till dig ..snälla du skicka ett svar om designen och om du är sur så säg det..för vi vet inte vad vi har gjort dig våran sida har slutat upptadera för att vi har tappat lust vi vill att allt som blogg ,novell och FB sida ska fungera igen och vi vill ta kontakt med dig igen snälla snälla! vi älskar dig och din blogg!!//ägaren av Alla vi som vill också att SELENA GOMEZ!kommer till sverige TACK!! <3

DATE: 2012-10-31 / TIME: 14:30:16 / URL/BLOGADDRESS: http://beliebersstorie.blogg.se/



POSTED BY: MaryanX

Hej bra kapitel och vi har börjat tröttna på att du inte skickar inte våran design josse! är du sur på oss eller vad? jag vill ha svar du vet att vi älskar dina noveller osv och du är en super tjej men nu så ..svarar du inte på våra maijl till dig ..snälla du skicka ett svar om designen och om du är sur så säg det..för vi vet inte vad vi har gjort dig våran sida har slutat upptadera för att vi har tappat lust vi vill att allt som blogg ,novell och FB sida ska fungera igen och vi vill ta kontakt med dig igen snälla snälla! vi älskar dig och din blogg!!//ägaren av Alla vi som vill också att SELENA GOMEZ!kommer till sverige TACK!! <3

DATE: 2012-10-31 / TIME: 14:30:45 / URL/BLOGADDRESS: http://myonedirectionstorie.blogg.se/



POSTED BY: MaryanX

Hej bra kapitel och vi har börjat tröttna på att du inte skickar inte våran design josse! är du sur på oss eller vad? jag vill ha svar du vet att vi älskar dina noveller osv och du är en super tjej men nu så ..svarar du inte på våra maijl till dig ..snälla du skicka ett svar om designen och om du är sur så säg det..för vi vet inte vad vi har gjort dig våran sida har slutat upptadera för att vi har tappat lust vi vill att allt som blogg ,novell och FB sida ska fungera igen och vi vill ta kontakt med dig igen snälla snälla! vi älskar dig och din blogg!!//ägaren av Alla vi som vill också att SELENA GOMEZ!kommer till sverige TACK!! <3 kontakt! [email protected]

DATE: 2012-10-31 / TIME: 14:31:32 /



POSTED BY: zmackie

Hej, läs min novell om Justin Bieber och sprid, du är gryyym ! <3

DATE: 2012-10-31 / TIME: 15:33:57 / URL/BLOGADDRESS: http://zmackie.bloggplatsen.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback