You & Me forever - Del 7


Alla satte sig vid bordet som mamma precis hade hunnit dukat innan Justin och han familj hade kommit. Till förrätt blev det en honugns melon’s klyfta med en skinkbit på och till varmrätt blev det kyckling och ris. Och till efterrätt blev det glass med jordgubbar och chockland-och-kolasås. Alla verkade gilla det. Speciellt efterrätten.

Jag tittade på Justin och mötte hans blick. Han log och tog en tugga av glassen. Sen gjorde han en liten min.

-Var glassen för kall för min lilla pojke? sa hans mamma och smekte honom över håret.

-Mamma !

-Ja, titta på dem. Vad stora dem har blivit! sa min mamma och fick en litet tår i ögonen. Jag kollade lite konstigt på mamma som såg helt rörd ut som hällst.

-Du har ju fortfarande Stella! sa jag till henne och hon torkade bort tårarna som sakta höll från hennes ögon. Sen slet jag blicken till Stella som verkligen glodde på Justin. Hon piffade snabbt upp håret och tog på läppstift. Sen kollade nästan alla vid bordet på henne. Förutom Jaxon och Jazmyn (Justin’s två syskon, dem var väldigt små och förstod bara lite av vad man sa). Stella blev som galen när Justin tittade på henne. Justin och jag kollade snabbt på varandra och han gav mig värsta blicken.

-Hon är alltid sådär... viskade jag. Justin nickade förstående och sen så började vi diskutera vad jag och Justin tänkte göra när vi skulle gå ut skolan. Justin skulle ju såklart fortsätta hålla på med musik, men jag visste inte alls vad jag hade lust med att jobba med.

 

Efter några timmar så dukade vi av och alla gick till TV:n. Justin’s familj kände sig som hemma här eftersom dem hade varit här vi många gånger förut.

Eftersom det var fredag-kväll så skulle ”Idol” börja om mindre än en timme så kollade vi på  ”Disney Channel” eftersom Jazmyn och Jaxon ville det. Jaxon  och Jazmyn satt bara någon decimeter ifrån TV:n. Medan Justin’s föräldrar satt i mitten och hela soffan bredvid varandra. Min mamma satt bredvid Justin’s mamma på den vänstra sidan och Stella satt på kanten av soffan. Jag och Justin satt bredvid varandra på andra sidan soffan av Stella. Hon hade kollat avundsjukt på mig och Justin hela tiden.

Tiden hade gått väldigt fort idag, nyss var det lunchtid och nu redan kväll.

-Justin? Kan inte du gå och hämta lite popcorn? Och kanske lite chips? frågade min mamma och pekade bort mot köket.

-Jo, visst kan jag det, sa Justin och reste sig. Han gick bort till köket och man hörde hur han började prassla lite med en chipspåse.

-Ehm.. vart har ni skålar? ropade Justin från köket. Stella ställde sig med ett ryck.

-Jag kan hjälpa till, sa hon och började gå mot köket. Men jag stoppade henne.

-Nej Stella, du kan sitta här och titta på filmen. Det är nu prinsessan där ska gifta sig. Jag kan hjälpa honom, sa jag och började gå mot köket. Hon satte sig ner och blängde surt på mig. Jag ryckte på axlarna och fortsatte.

Jag såg Justin och jag pekade på en hylla. Han gick till den och öppnade den försiktigt. Ut tog han en grön skål och la den på diskbänken. Han vände upp-och-ner på påsen så att chipsen hamnade i skålen. Sen kastade han påsen eftersom den var tom och stängde skåpet. Sen vände han sig mot mig.

-Vart finns det popcorn? sa han och smålog mot mig.

-Lilla lådan till höger där nere, sa jag och nickade mot ett skåp.

-Tack, vad skulle jag göra utan dig? sa han och gick till skåpet. Han tog ut popcornen från spåpet och satte dem i mikron.

-Du skulle inte vara här utan mig, sa jag och gick fram till honom. Han skrattade instämmande och kysste mig mjukt. Sen pep det från mikron och Justin gick och stängde av den. Han öppnade dem och det började ryka lite från dem.

-Får jag ställa en fråga?

-Du undrar vart popcorn-skålen är, ellerhur? sa jag och skrattade lite.

-Eh, ja..

-Äsch, jag fixar det, sa jag och log. Sen gick jag fram till ett snurr-skåp och tog fram en popcorn-skål. Jag hällde i popcornen i skålen och ställde den bredvid chipsen.

Jag gick och slängde popcorn påsen och ställde mig framför Justin. Vi skrattade lite och sen tog vi chipsen och popcornen och gick ut till dem andra.

Jag satte mig i soffan där jag hade suttit innan, och Justin ställde sakerna på soffbordet.

-Tack Justin, vad gullig du är, sa mamma och tog ett chips. Justin sa tack och gick och satte sig tätt intill mig.

Justin’s och min mamma kollade lite snabbt på oss och sen vände blicken mot varandra. Men viskade någonting till varandra och sen så vände dem blicken mot TV:n igen.

 

Efter några timmar så var Justin och hans familj tvungna att gå. Jag kollade på klockan som då var 22.47. Jazmyn och Jaxon borde egentligen ha sovit vid den här tiden.

.0px;">Alla vi gick till hallen och vi kramade om varandra och sa hej då. Dem klev ut ur huset och jag kollade när dem lämnade våran lilla väg. När jag gick in till Stella och mamma igen så såg jag att Stella hade börjat gråta.

-Vad har hänt? frågade jag nyfiket.

-Du skämde ut mig inför Justin! Du visste att jag ville ha autograf och ta en bild med honom! skrek kom nästan till mig.

-Äh, nej, det visste jag inte. Och dessutom så vill inte Justin göra det för dig...

-Och hur vet du det?!

-För att jag känner honom såklart!

Stella suckade och gick förbi mig upp på sitt rum. Då kom mamma som höll på att diska.

-Du, jag måste prata med dig! sa hon allvarligt.

-Jaha, om vadå? jag sa och satte mig på en stol som var i köket.

-Jag såg dig i tidningen häromdagen. Med Justin. Inne på sjukhuset.

Jag stelnade till. Det var nog det hon och Justin’s mamma hade viskat om. Att dem trodde att det var något på gång mellan mig och Justin.

-Jag vet vad du försöker säga, så säg det bara..

-Är det något på gång mellan dig och Justin? Jag vill inte vara påkrängande eller så, men jag måste på veta! Det är liksom inte en lek med att vara tillsammans med en kändis. Justin är ju nästan störts i världen. Om ”folk” får reda på att du och han är tillsammans - om ni nu är det - och gör slut någon gång, så kommer folk att börja ogilla dig. Någon kanske till och med dödshotar dig. Det här är allvar!

-Ja, jag fattar det! Men du behöver inte lägga dig i mitt privatliv!

-Privatliv?! Läste du ens den där tidningen?!

Jag suckade och glodde på henne. Hon kollade tillbaka på mig en liten stund, sen suckade hon med och gick tillbaka och diskade.

Jag gick in till mitt rum och kollade mobilen. Ett nytt sms. Yes!. Jag kollade vem det var ifrån. Justin. Jag klickade upp det och läste det. ”Fantastisk kväll vi hade med er. Maten och allt var jättebra! Hoppas vi får komma någon mer gång. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram //Familjen Bieber”. Jag log och läste smset igen. Jag hörde att det plingade på dörren. Jag gick snabbt dit och öppnade dörren, och där stog...


2011-11-27 ♥ 19:05:24
3


Comments
POSTED BY: Lovisa

Asså jag skriver detta varje gång men den är verkligen jättebra.

DATE: 2011-11-27 / TIME: 19:41:30 /



POSTED BY: Ellen

Längtar verkligen till nästa del :D ♥

DATE: 2011-11-27 / TIME: 20:26:04 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :3

Lika bra som alltid! :D aaah! nu måste nästa del komma super fort! Det blev ju spännande i slutet! och nu vill vi ha en lång del ^_^

längtar till nästa del! kram <3

DATE: 2011-11-27 / TIME: 21:40:23 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback