You & me forever - Del 1

Jag Selena, min syster Stella och min mamma Katarina satt på flygplanen från Spanien till Sverige. Vi hade nyss varit på semester i två veckor. Vår pappa kunde inte följa med eftersom han hade för mycket jobb.

Jag satt bredvid Stella och vår mamma satt bakom oss, och bredvid henne satt någon okänd gubbe. Han verkade vara i 65 -års åldern. Han hade grått hår, stora glasögon, gula tänder och väldigt tjocka ljusa ögonbryn.

Det var långt kvar innan planet skulle landa hemma i Sverige, och jag var helt uttråkad. Vi skulle få sitta på planet minst 4 timmar till, och vi hade redan suttit  på planet i någon timme. Jag funderade på om jag skulle sova en stund eller inte. Jag tittade på min syster och såg att hon sov. Jag hörde hennes små, små snarkningar från henne. Jag tittade bak på min mamma som läste de nya numret av ”Sköna hem”. Jag hörde att min mobil vibrerade i bak-fickan. Jag drog upp den med ett ryck och såg att de var ett sms från Justin, de stog: ”Tja Sellan, hur är läget? Själv sitter jag här & snurrar på en stol. HAHA ! Väntar på att få komma upp på en konsert och sjunga. Saknar dig! Kram:) /J”. Jag blev helt generad och fingrarna darrade när jag svarade på smset. ”Hej Justin! Jo tack, de är bara bra. Hittar på flyget tillbaka till Sverige. Lycka till på scen. Saknar dig också! Kram /S” Helt ärligt så var jag helt galen i Justin. Men eftersom han och jag var vänner så kunde jag inte erkänna de för honom. Jag skulle aldrig kunna ta risken att förlora vår vänskap om jag säger de till honom.

Efter en stund beslöt jag mig för att sluta tänkta på honom en stund. Alltid när jag tänker på honom för läge så brukade jag fantisera saker om oss två.



 

Stella vaknade med ett ryck och jag såg på hennes osäkra blicka och sa ”Vad har hänt?” Hon kollade konstigt på mig, och förmodligen så hade hon bara drömt en mardröm. ”Ta de lugnt, de var säkert bara en mardröm” sa jag och log.

Hon somnade igen och jag kollade bak på mamma. Hon hade precis läst klart sin tidning och jag såg hur hon försökte somna precis som Stella.

De vibrerade från mobilen och precis som förra gången fick jag upp den med ett ryck. Ett sms, från Justin. Jag klickade snabbt på ”visa” och smset kom upp. ”Najjs, hoppas vi kan ses snart. Kanske bäst och boka in någon? Men måste sticka nu, fansen väntar. Kram /J”. Jag blev illröd i ansiktet, både för att han saknade mig, och för att han vill träffa mig. Jag skrek till, fast de lät ungefär som en fågel som hade fått något i halsen. Alla på planet tittade på mig som om jag inte vore normal.

Några minuter senare hörde jag en äldre man och en äldre kvinna som började skrika åt varandra. Jag visste inte exakt vad dem skrek om, eftersom dem skrek på ett annat språk. De var rätt underhållande att se på eftersom jag var så himla uttråkande. Men efter en liten stund så började deras lilla ”gräl” bli allt mer och mer allvarligare. Flyg-värdinnor kom och bad dem dämpa sig lite, men de hjälpte inte. Dem fortsatte att skrika på varandra och så. Tillslut så kom en flyg-värdinna och bad någon av dem två byte plats. Då blev de tyst på planet igen och alla gick över till sitt igen.

Jag funderade på om jag skulle svara på Justin sms eller inte. Jag ville inte störa honom mitt under sitt uppträdande eller så. Men jag kanske borde vänta lite?



 

Jag somnade och när jag vaknade igen så hade planet landat hemma i Sverige.

När jag klev av så var jag fortfarande trött och kände att jag kunde sova i år.

Vi letade efter bilen och vi såg den några hundra meter ifrån. Jag pekade på bilen ”Där, där är den!” sa jag till mamma som stog bredvid mig.

”Okej, vad bra! Gå och hämta ditt bagage nu, Sel!” svarade hon.

”Jaha.. vart är det någonstans då?”

”Där borta” svarade hon och nickade bort mot en stor, stor hög full med väskor. Vi gick dit.      Mamma och Stella tog sitt bagage och började bege sig till bilden. Jag stog kvar och letade efter min väska. Jag trodde att de skulle vara lätt att hitta den eftersom den var rosa, och de var ingen annan som hade en rosa väska. Men de var visst svårare än vad jag trodde.

Men tillslut så hittade jag den, den var längst ner. Jag tog upp den och började försöka gå ifrån den stora högen med väskor. Det stog lite folk i vägen, men jag lyckades komma där ifrån.

Jag släpade väskan medan jag gick till bilen. Mamma och Stella satt där och väntade. Stella hade somnat i baksätet och det såg ut som om mamma skulle somna när som hällst. Jag satte mig i framsätet och kollade på mamma.

”Mamma, jag kan köra om du vill..”

”Nejdå gumman, de är lugnt.” sa hon och gäspade. Sen startade hon motorn och bilen började rulla.


 

Efter en timme var vi hemma. Jag la mig på sängen och försökte att sova, men det gick inte. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fått ett sms från Justin. Det stog såhär: ”Hej igen Sel! Är precis klar med konserten, de gick super. Galna fans som vanligt! Haha, är du hemma än? Du har väl inte tänkt för mycket på mig, va? Haha Kram /J”. Jag visste att han drev med de där ” Du har väl inte tänkt för mycket på mig, va?”. Fast jo, de hade jag ju egentligen gjort. Jag verkligen älskade att få sms från Justin. Jag kände mig så viktigt då. Fast jag visste att Justin smsade med andra tjejer också. Han var liksom världs-känd och tusentals tjejer älskade honom lika mycket som jag, och jag hade i alla fall chansen att bli träffa honom. Bli vän med honom till och med.

Jag tittade på klockan - 01.23. I morrn skulle jag gå på Justin’s andra konsert, och jag hade en VIP biljett. Dessutom så skulle jag få gå bakom kulisserna och träffa Justin. ”Tänk om jag blir hans lilla One less lonely girl....” sa jag tyst och somnade sen..




Kommentera gärna om jag ska fortsätta och hur den var :) och förresten del 2 kommer bli mycket bättre... ni får veta vad som händer i den om jag ska fortsätta eller inte.
Förlåt för att kapitlet blev så kort.
2011-11-14 ♥ 15:49:16
5


Comments
POSTED BY: Lovisa

Asså gud ! Nästa del ska bli bättre ? Den här delen ägde ju. Kan knappt hejda mig tills nästa.. < 33

DATE: 2011-11-14 / TIME: 17:06:35 /



POSTED BY: Ellen

Den var skit bra ! ÄNTLIGEN en jelena novell :D

Kan inte Selena bli känd till slut, asså att hon får vara med i någon film eller något längre fram i novellen ? :)

DATE: 2011-11-14 / TIME: 17:29:07 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Lollo

Älskar den!! :D Meeeerr!

DATE: 2011-11-14 / TIME: 19:36:30 /



POSTED BY: LoveMiley

superbra:)

DATE: 2011-11-14 / TIME: 20:08:18 / URL/BLOGADDRESS: http://lovemiley.webblogg.se/



POSTED BY: Jossaaan

Hej !

En fråga ska börja läsa nu, men innan en fråga baraaa haha! Ska man tänka Selena som Selena Gomez eller som en vanlig tjej?:)

DATE: 2012-03-18 / TIME: 21:12:25 / URL/BLOGADDRESS: http://jossetheshit.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback