You & Me forever - Del 3

&

-Selena? Dags att hoppa upp nu, du får inte komma försent till skolan! ropade mamma från köket. Jag drog kudden upp över ansiktet och ville allt annan än att gå upp. Jag orkade inte gå till skolan idag. Fem minuter senare hörde jag att väckarklockan ringde. Jag stängde snabbt av dem och tvinade mig själv att gå upp.  Jag hävde mig upp och gick sakta bort till närmaste spegel. Jag kollade på min spegelbild och blev lite rädd faktiskt. Jag såg ut som om ett skepp hade rasat.

Jag öppnade min garderob och satte på mig en lila signerade Justin Bieber tröja och ett par svarta byxor. Sen började jag leta lite efter någon kofta och hittade en efter mindre än två minuter. Den var grå. Jag satte på mig ett par strumpor också och gick ner till köket för att äta frukost. Jag tog några flingor och lite yoghurt och gick till matbordet. Stella hade redan gått till bussen.

Jag satte mig ner med en duns och började äta. När jag var klar så borstade jag tänderna och fixade håret. Jag satte upp det i en fin men lite slarvig tofs. Sen packade jag allt jag skulle ta med och sen så gick jag ner till hallen. Jag tog på mig mina skor - mina rosa Converse - och min svarta tunna jacka. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det nästan regnade ute.

Jag satte min väska på ena axeln och gick & hämtade nycklarna som låg på bordet lite längre fram.

-Hej då mamma, jag går nu!

-Okej, hej då! Ha det så bra i skolan. Jag hämtar Stella runt klockan 15.00, vill du också ha sjus?

-Njae, jag tror jag tar bussen eller följer med Jessica eller Karolina hem.

-Okej, då säger vi de!

Jag öppnade dörren och mötte en kall vind. Jag kollade upp mot himlen och såg att solen inte hade kommit upp ännu. Även om klockan var 07.27, dessutom var det ju sommar. Jag stängde dörren och började gå mot bussen. Det kanske tog 5 minuter.


När jag var framme såg jag att en kille som verkade vara nått år äldre redan stog där. Han hade svart hår, bruna ögon och läppring. Han hade på sig en svart skinnjacka och svarta Converse.

-Hej, sa han och jag blev lite chockad. Han brukade aldrig säga hej till mig. Aldrig.

quot;>-Hej! svarade jag och det tog nån minut innan ha sa:

-Så du tar den här bussen på morgonen?

-Ehm.. ibland, dura?

-Nej! Typ aldrig. Jag går i andra ring på gymnasiet, så jag brukar ta bussen tidigare.  Märker att du gillar Justin Bieber? Inte sant? sa han och log.

-Okej, coolt! Haha, ja, hur visste du de? sa jag efter en liten stund. Han nickade ner mot min tröja.

-Har du träffat honom? Tjejerna i min klass är som galna i honom. Dem är till och med äldre än honom liksom. Han är 17 och dem är ju 18, vissa av dem är till och med 19.

-Ja.. jag har faktiskt träffat honom. Många gånger till och med...

-Okej.. coolt.



Bussen kom och jag letade snabbt efter mitt busskort som såklart log längst ner i väskan. Sen hittade jag det! Jag gick på bussen först och satte mig nästan i mitten av bussen. Killen som jag nyss pratat med satte sig på sätet framför mig.

-Förresten, vad heter du? sa han och kollade bak på mig.

-Selena Gomez, själv då?

-Fint namn. Jag heter Jack. Jack Jones.

-Tack, ditt med Jack, sa jag och log. Han verkade trevligt, och lätt att förstå och prata med. Men än så länge var han nästan bara som en främling.

-Tack. Så... Vilken hållplats ska du gå av vid?

-Nacka trafikplats..

-Okej. Jag ska av tre hållplatser före, sa han och skrattade lätt. Han skratt smittade av sig lätt och plötsligt satt vi där och höll på att dö av skratt. Alla andra på bussen glodde på oss som om vi inte vore helt normala. Men det kändes som om det bara var vi två ensamma i hela världen. Fastän jag inte riktigt visste vem han var, det ända jag visste var ju hur han såg ut, att han hette Jack, och att han gick andra året på gymnasiet. När vi till slut hade skrattat klar frågade jag,

-Vilken nummer bor du på då?

-24, dudå?

-17, har du några syskon?

-Nepp, ensam barn. Lite trist men ändå roligt ibland, själv?

-Okej. Jag har en syrra, en lillasyster.

-Är hon snäll då?

-Ibland.. Hon brukar vara rätt elak och dryg när hon har kompisar hemma.

Vi fortsatte prata en stund och innan vi visste ordet av det så skulle han gå av.

-Får jag ditt nummer? frågade han och tog upp sin mobil. Jag gav honom mitt nummer och vi bestämde att han skulle ringa när han hade tid. Han gick av bussen och vinkade. Jag satte på mig mina hörlurar och satte på Justin´s låt ”U smile”. Jag hade lärt mig den på piano och sjöng med lite.



 

”Baby take my open heart and all it offers
Cause this is as unconditional as it'll ever get
You ain't seen nothing yet
I won't ever hesitate to give you more

Cause baby (hey)
You smile I smile (whoa)
You smile I smile
Hey hey hey
You smile I smile
I smile I smile I smile”
You smile I smile
Make me smile baby”

 

Jag klickade på stopp-knappen och bussen stannade. Jag drog ut hörlurarna och stängde av musiken. Sen började jag att gå mot skolan.

När jag var framme kollade jag på klockan, 07.59. Om exakt en minut skulle skol-klockan ringa och då behövde man vara i sina klassrum. Jag fram in i byggnaden och precis när jag skulle öppna dörren till mitt klassrum så ringde klockan. RIING!

”Yes, jag kom i tid!” tänkte jag och gick till min plats.



 

På rasten efter lunch klickade jag upp smset som Justin hade skickat till mig kvällen före. Jag hann aldrig läsa det igår eftersom mamma kom rusande in i mitt rum och bad mig gå och lägga mig. I smset så stog det: ”Tjenare Sel, förlåt för.. ja, du vet. Ville absolut inte förstöra våran vänskap, men jag kände att det var dags att berätta för dig att jag gillar dig. Så förlåt.. Hoppas du förstår. Tänker på dig, kram /J”.

Naww, blev nästan tårögd. Tänk att Justin hade sagt så fina ord till mig. Nu var jag ju tvungen att svara på hans sms.

”Hej Justin. Det är lugnt, gillar dig med. Mycket. Är ett av dina största fans, och vill inte heller förlora vår vänskap. Du är mitt allt och lite till. Tänker på dig, kram  /S”.

Skicka? Meddelandet skickat!

Jag la ner mobilen i fickan och letade rätt på Jessica och Karolina. Jag hittade dem vid ”king”-planen lite längre bort. Dem stog i kö och Jessica stog först. Jag ställde mig med Karolina så länge och vi småpratade lite.

-Snygg tröja Selly! ropade Jessica från kön längst fram. Karolina och jag stog näst längst bak.

-Tack Jessy, din med! ropade jag tillbaka. Det var bara Jessica och Karolina som visste att jag hade träffat Justin Bieber. Eller, alla visste att jag hade träffat honom. Men det var bara Jessica och Karolina som visste att jag var vän med honom. Mamma och Stella visste såklart också det. Pappa och resten av släkten med. Men ingen annan i skolan. Fall dem (alla Beliebers) skulle få reda på att jag var vän med honom så skulle dem komma med alla sina -typ- miljoner frågor om honom. Bland annat om han var trevligt, om han var lika söt i verkligheten, om jag fick någon kram från honom, vad han hade för kläder på sig o.s.v.



 

Klockan ringde, och det var dags att sluta för dagen. Jag satte på mig mina skor som vanligt och tog med jackan i handen. Jag tog upp mobilen från bak-fickan och kollade fall jag hade fått någon sms eller nått missat samtal. Jag kollade på displayen. ”Ett missat samtal - från Okänd” stog det. Eftersom jag hade en Iphone så kunde jag spåra numret. Jag hittade numret och ringde upp, medan jag stog och väntade på bussen.

-Hallå? hördes det fram andra änden av telefonen.

-Hej.

-Vem är du?

-Jag är Selena, du hade ringt mig, sa jag och hörde själv att jag lät konstig. ”Du hade ringt mig”, var det de bästa jag kommit på?

-Ja, hej. Det är jag, Jack.

-Jaha, okej. Hej. Jag hade inte kunnat svara. Min lärare samlade in alla mobiler idag på grund av att klassens stökigaste kille höll på att spela spel på sin mobilen under alla lektioner idag.

-Okej, det låter ju . . . elakt mot er andra som inte har gjort nått.

-Jo, jag vet. Men våra lärare är rätt.. elaka.

-Okej.

-Men du, jag måste gå nu.. vi ses, hej då.

-Hej då.

Jag la på och gick på bussen som nyss hade kommit. Hela vägen hem lyssnade jag på musik i mina hörlurar, och det gick snabbare att åka hem än vanligt.

Jag klickade på stoppknappen och bussen stannade. Jag gick snabbt av och såg på när bussen åkte. Efter det så började jag gå hem. Det var minst två kilometer hem. Helt vägen hem så tänkte jag på Justin. Vad han hade sagt om att han gillade mig för två veckor sen.

När jag kom hem slog jag på datorn och skrev in adressen till min Twitter. När jag hade kollat det, så gick jag in på Justin Twitter. Han hade Twittrat om mig..



 

Precis innan jag hann läsa vad han hade skrivit så ringde min mobil. Det var Justin. Jag tog ett djupt andetag och svarade.

-Hej, sa jag i luren.

-Tjena, vill du komma på besök? Eller, ”besök & besök”. Jag tar ledig tid.. i exakt en halvtimme nu. Du kan väll komma till min loge?

-Njae.. jag vet inte. Sist jag var där så kom den där ”tjejen” in och blev typ sur på mig..

-Äsch, strunta i det! Hon ville väll bara se till att jag är ”okej/trygg”.. Ibland brukar det rusa in tjejer i min loge och så.. Men du, kom över en stund. En liten stund i alla fall? Snälla?

-Okej då, för din skull, svarade jag och suckade lite lätt.  Vi la på och jag satte på mig mina skor. Den här gången tog jag inte jackan. Det var strålande väder ute och solen lyste starkt.

Jag öppnade dörren och började gå. Efter några minuter var jag framme eftersom jag gick väldigt fort. Jag knackade på en dörr och en kvinna som verkade vara runt 30 år släppte in mig. Jag fortsatte bort till Justin’s loge och knackade på där. Han öppnade snabbt dörren och bad mig komma in. Jag gick in och stängde dörren bakom oss...

 


Kommentera gärna hur den var & om ni tycker att jag ska fortsätta eller inte :)♥

 


2011-11-16 ♥ 16:47:41
5


Comments
POSTED BY: Amanda

Det är jättebra läser varje dag ibland allt du skrivit och ibland de nya bara:) fortsätt<3

DATE: 2011-11-16 / TIME: 17:47:32 /



POSTED BY: Amanda

jätte bra novell kommentera gärna min blogg oxå ^^

DATE: 2011-11-16 / TIME: 20:00:15 / URL/BLOGADDRESS: http://amandaaliciaemma.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :3

aaaah! bäst! Men du kan inte sluta så där! nu måste du lägga ut del 4 snart! typ.... idag, senast i morgon! :o

Skriv när nästa del kommer! kramar <3

DATE: 2011-11-16 / TIME: 21:03:09 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Snälla fortsätt !! Längtar till nästa del ! :D

DATE: 2011-11-16 / TIME: 21:26:23 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Fortsätt Fortsätt Fortsätt !!!!!!

DATE: 2011-11-17 / TIME: 17:51:44 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback