You & Me forever - Del 5


Två dagar senare fick Justin åka hem från sjukhuset, men han behövde vila hemma några dagar innan han fick sjunga igen. Alltså behövde han ställa in konserten som skulle vara i morgon, och så kunde han inte åka på turnén.

 

Jag vaknade av att solen lös mig i ögonen och jag upptäckte att jag hade somnat i gårdagens kläder. Jag klev sakta upp och ställde mig framför spegeln. Och precis som förra gången så fick jag en chock.

Jag gick till garderoben och valde några kläder som jag skulle ha idag. Sen gick jag och duschade. När jag hade duschat klart torkade jag mig, satte på mig kläderna och gick ner till köket och åt lite frukost. Jag tog en skål med flingor och mjölk och satte mig vid köksbordet. Precis när jag satte mig så öppnades yttedörren och mamma kom in.

-Godmorgon.

-Godmorgon, vart har du varit? frågade jag och tog en tugga av mina flingor.

-Hämtat tidningen, såg nyss att det står om Justin Bieber i den, vill du läsa? frågade hon och kollade på mig. Jag nickade. Hon kom fram till mig och la tidningen på bordet.

-Jag går och väcker Stella, sa hon och gick upp för trappan. Jag ryckte åt mig tidningen och bläddrade igenom den, och ungefär i mitten av den så stog det om Justin. Det var en bild med. Bilden på Justin och mig inne på sjukhuset. Rubriken lydde ”Justin hånglar med en okänd tjej inne på sjukhuset, vem är tjejen? Ny flickvän?”

Jag läste hela artikeln flera flera gången innan jag kollade på bilden. Jag hade glömt bort det som hände och nu visste typ hela världen om att jag ”känner” Justin.

Det pep till i min mobilen. Jag tog snabbt upp den och såg att det var ett sms. Jag öppnade det och läste.

”OMB! Har du & Justin nått på gång? Avis på dig nu! Låt mig träffa honom någon gång, snälla Selena? Ha en bra dag! Kramizzzar /Amanda”

-Toppen.. sa jag med en ironisk röst och himlade med ögonen. Jag vill inte riktigt bli känd, jag vill ha ett ”normalt” liv. Utan massa paparatziz:s och alla som känner igen en, och autografer och sånt. Jag vill kunna ha lite privatliv liksom, som kändisar inte får.

Jag tittade ner i tidningen igen och kollade på bilden.

-Justin har det ju svårare än dem flesta kändisarna.. sa jag tyst. ”Tror jag i alla fall.. Han är väll stört i världen.. ?”

-Va? Sa du något, Selena? sa mamma som nyss hade kommit ner efter att ha väckt Stella.

-Ehmm, nej. Kan jag få den här tidningen?

-Jag tänkte läsa den... men visst, ta den du.

-Tack! sa jag och sprang till hallen. Jag satte på mig mina skor och en tunn jacka. Jag öppnade dörren och sprang hem till Justin. Han bor i ett stort hus några kilometer bort. Det är inte många alls som vet att han bor där, då skulle det ju komma massor av paparatziz:s och fans. Det är bara jag, Justin, några av hans vänner och hans släkt som vet det. Men det kan vara några fler också.

Jag knackade på och dörren öppnades. Det var Justin’s mamma som öppnade.

-Selena, hej, vad roligt att du är här! sa hon och kramade om mig. Jag kramade henne tillbaka och passade på att kolla in i deras hus under kramen.

-Hej, tackar.. Är Justin hemma?

-Ja, han är där inne och vilar lite, kom in, sa hon och lät mig komma in. Sen tittade hon ut så att det inte stog någon utanför, sen stängde hon dörren och vände sig mot mig.

Jag kollade lite medan jag stog kvar på samma ställe, men jag kunde inte se Justin. Jag kollade bak på hans mamma och hon pekade in på en dörr. Jag följde hennes finger och förstod att det var Justin rum.

Jag gick dit och knackade på, sen öppnade jag dörren. Väl där inne såg jag Justin och hans pappa. Justin låg i sängen med en hink på golvet, och hans pappa satt på sängkanten. Dem kollade på mig när jag kom in.

-Selena, hej! sa Justin och log stort. Jag log tillbaka mot honom.

-Hej, svarade jag och gick in några steg.

-Eh ja, jag ska nog låta er vara ensamma en liten stund.. sa hans pappa och reste sig upp.   Innan han gick ut gav han mig en snabb kram och sa hej.

När han hade gått satte jag mig vid Justin’s sängkant. Jag kollade på honom och han såg lite blek ut, helt ärligt.

-Hur mår du?

-Bra.. nu när du kom, sa han och satte sig upp.

-Haha, vad bra! Och förresten ... har du läst tidningen idag?

-Idag? Hmm.. nej, vadåra?

Jag gav honom tidningen som jag hade fått av mamma. Han läste den med en orolig blick.  Medan han läste så tittade jag runt i hans rum. Det var egentligen som ett vanligt rum. Några posters på några kändisar som jag inte visste vilka det var, blå tapet, ett skrivbord, en säng, en garderob, en hylla och två speglar.

När han hade läst klart vände han sig mot mig. Jag tittade på honom och trodde att han skulle vara lite ledsen typ. Men det såg ut som om han log.

-Varför ler du sådär? undrade jag.

-Haha, jag vet inte. Kom bara och tänkte på en sak..

-Okej.. ?

-Ingenting elakt då, inte!

-Haha, vad bra!

Vi började fnissa lite tills Justin lutade sig mot mig och kysste mig mjukt.

-Bry dig inte om det där som stog i tidningen, de ordnar sig!

2011-11-21 ♥ 14:36:31
5


Comments
POSTED BY: Sonia :3

Alltid lika bra! :)

men åh, va kort det var :( Nu måste nästa bli mycket längre! :D

kram <3

DATE: 2011-11-21 / TIME: 16:51:35 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Emma

Men gud så bra! ♥



Kul att du gillar min novell blogg. Jag tycker din är grym också, längtar tills nästa kapitel! :D Kram.

DATE: 2011-11-21 / TIME: 21:51:48 / URL/BLOGADDRESS: http://jbdreaam.blogg.se/



POSTED BY: Hanna < 3

Wow! Super bra < 3 :D

DATE: 2011-11-22 / TIME: 10:56:58 / URL/BLOGADDRESS: http://veraoveronica.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Shiit, vad bra asså < 33

DATE: 2011-11-22 / TIME: 19:18:52 /



POSTED BY: Sonia :3

ÅH! när kommer nästa del?! tycker det har gått ett tag nu ^_^

kram <3

DATE: 2011-11-23 / TIME: 21:20:32 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback