You & Me forever - Del 44


Men det gjorde hon inte. Hon stod framför mig och stirrade in i mina ögon. Jag suckade tungt och flinade åt henne.

-Usch nej! Jag måste ta och måla naglarna! Kolla bara på dem, suckade hon och höll upp ena handen för mig.

-Vad ska du måla med för färg då?

-Lila såklart! Sen så ska jag skriva ”♥22/10-2012♥” på dem med svart nagellack!

-Varför just den 22 oktober för? frågade jag nyfiket. Selena gav mig en blick och slog mig lätt i magen.

-För att det är det datumet som jag vill att vi ska gifta oss på.. Plus att det var det datumet som vi träffas för första gången. Fast det var år 2002!

-------------

Justin’s perspektiv:

 

Jag hade helt glömt bort vilket datum Selena och jag träffades på, för första gången. Men vi var ju små barn, hur skulle ens jag kunde veta att vi skulle få ett seriöst förhållande från det?

 

Jag gick och la mig på den ena sidan av sängen och släckte lampan bredvid.

Några sekunder senare så hörde jag att dörren öppnades. Det lös in ljus och någon kom in.

Dörren stängdes igen och det hördes små, små steg i trägolvet.

 

Jag öppnade ena ögat och sneglade på personen som hade kommit in. Jag antog att det var Selena. Eftersom Chaz eller Ryan aldrig skulle komma in till mig när jag sov, om dem inte skulle busa förstås.

 

-Kom här, viskade jag och drog ner Selena i sängen. Hon gav ifrån sig ett skratt och jag kysste henne på halsen och sen ner mot nyckelbenet.

Jag stannade till mitt i min rörelse när jag fick syn på något svart som skymtade på hennes axel. Det såg ut som en liten tatuering.

Tatueringen liknade ett ankare. Inte så konstigt, Selena älskade att vara ute på sjön och segla.

 

-Är det ett ankare? frågade jag för att dubbelkolla på om det verkligen var det.

-Va? Vadå? svarade Selena dumt och skrattade. Jag nickade kort mot hennes axel och hon nickade.

 

-Ja, det är det! Jag gjorde den för någon månad sen, men den är inte riktigt.. Bara så att du vet, jag vill inte skrämma dig eller så! sa hon snabbt och gjorde en rörelse med händerna.

Jag förstod precis vad hon menade med det. Jag brukade också göra några ”fake tatueringar” ibland. Bara för att det var roligt!

 

-Det är lugnt Selena! Jag älskar dig precis lika mycket nu som jag gjorde förut! sa jag lugnade och kysste henne lätt på pannan.

-Jag är rätt så trött nu, ska vi sova? frågade jag sen och fick ur mig ett litet skratt. Jag hörde att hon nickade på huvudet och sen ett djupt andetag som ledde till en suck.

 

Jag la mig ner till rätta på kudden och somnade efter bara några minuter. Det gick oerhört lätt att sova den här natten!

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag vaknade nästa morgon med huvudvärk. Förmodligen berodde det på att jag grät inne på toaletten så pass mycket igår kväll.

Jag sträckte på mig och gäspade stort. Jag kollade åt sidan för att kolla om Justin fortfarande sov, det gjorde han inte. Han var inte kvar där han hade somnat kvällen före.

Jag kollade på klockan som stod på sängbordet bredvid Justin’s ”del” av sägen. ‘10.38’ lös det med stora feta, röda siffror.

 

Jag gäspade ännu en gång innan jag klev upp. Jag hoppade in i duschen som var på toaletten bredvid rummet.

När jag var klar så tog jag mig en titt i spegeln. Jag var röd under ögonen och såg allmänt ful ut. Men ingen är ju perfekt, speciellt inte på morgonen.

 

Jag smet bort till min resväska och tog fram ett par mörkblåa jeans och en vit blus tillsammans med ett fint halsband. Jag satte på mig alltihop innan jag gick vidare ut i hotellrummet för att se vart Justin befann sig.

 

Mycket riktigt, som jag trodde. Han satt framför teven med en tallrik med bacon, stekta ägg och fullkornsbröd. Tillsammans med det så hade han ett stort glas med apelsinjuice.

Han ställde sig upp direkt när han fick syn på mig.

-Hejsan min sköna! Vill du ha frukost? frågade han och omfamnade mig. Jag log lite och nickade ivrigt.

-Gärna!

 

Jag följde efter Justin bort mot köket där det var ganska stökigt. Han prasslade med saker och tappade en apelsinpressare i golvet.

-Går det bra? frågade jag och flinade. Jag gick sakta fram till pressaren och tog upp den från golvet.

-Jodå! Du kan gå och kolla lite på teve om du vill, eller få upp Chaz och Ryan! sa Justin glatt och öppnade kylen.

-Som du vill.., skrattade jag och gick bort mot Chaz och Ryan’s sovrum. Jag knackade försiktigt på och hörde ett svagt ”kom in”.

Jag drog ner dörrhandtaget och öppnade dörren. Där satt dem och körde tevespel.

 

Jag skrattade lite och gick fram till dem för att kolla vilket spel dem körde.

Jag kände inte igen namnet på spelet, så antagligen så var det något nytt!

-Godmorgon pojkar! flinade jag och satte mig på sängen bredvid dem. Jag kollade på när dem körde spelet. Man skulle tydligen skjuta på saker.

-Godmorgon.. flicka!? svarade Chaz osäkert och höjde på ögonbrynet.

-Se inte så missnöjd ut! Jag skulle bara titta så att ni var vakna!

Ryan och Chaz skrattade med sitt tuffa skratt och vinkade bort mig. Jag gick fram till dörren och stängde den bakom mig.

 

-Var dem vakna? frågade Justin när jag hade kommit tillbaka till honom. Jag nickade och höll fast mig vid kanten av kökets slut.

-Härligt! Här har du frukost förresten!

Vi gick tillbaka till vardagsrummet och satte oss framför teven. Programmet som Justin hade sett tidigare slutade precis när vi kom fram, nu skulle något faktaprogram börja. Något faktaprogram om kaniner.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

Jag tog en tugga av mina stekta ägg och kämpade för att svälja ner det också. Jag hade fått lite halsont under dem senaste fem minuterna.

Jag drack snabbt en stor klunk av min egna pressade apelsinjuice för att få ner äggen.

-Vad gott det var! sa Selena glatt och tog en tugga av sitt grova fullkornsbröd. Jag nickade till svars och gick till köket för att hämta lite papper.

 

-Guldparet! Hur är det med er idag?! flinade Chaz och gick fram till teven. Han mumlade någonting innan han snabbt drog till sig fjärkontrollen och bytte kanal.

-Ja, det är ”awkward”! sa han glatt och satt som fastklistrad framför teven.

Jag gick tillbaka till dem och satte mig på samma plats som jag satt på tidigare, bredvid Selly.

 

-Ska vi göra något speciellt idag? viskade Selena till mig när vi hade ätit upp. Jag ryckte på axlarna och var tvungen att tänka efter lite.

-Jo, min kompis Mitch kanske kommer!

-Mitch? Mitch.. Jaha, Mitch! Det namnet känner jag igen, skrattade hon började att skölja av sin tallrik för att sen stoppa ner den i diskmaskinen.

-Ja, du borde kunna allt om mig! sa jag retsamt och slängde en blick bort mot teven. Programmet som Chaz såg på var nu slut och han fick en ledsen min.

 

-Grabbar! Mitch kanske kommer idag, jag glömde säga det till er förut! ropade jag över rummet och hoppades på att jag skulle få deras uppmärksamhet.

-Mitch!? Gud så roligt! svarade Ryan och gav ifrån sig ett brett leende. Jag skrattade lite och gick fram till Selena och gav henne en kram.

-Var inte orolig, Mitch är en snäll kille! Dessutom så är ju den gode’ Justin här! sa jag lite halvt retsamt och log mot henne.

-Jag hoppas att du inte ljuger nu! fnissade hon och vände sen på klacken och gick mot sovrummet.

 

2012-04-11 ♥ 10:31:00
7


Comments
POSTED BY: 1Dpiics - agnes

hej, förlåt för sent svar men kom hem idag från thailand!



när du säger länkbyte menar du det i ett inlägg eller i menyn? :), kram!

DATE: 2012-04-11 / TIME: 15:15:50 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionpiics.blogg.se/



POSTED BY: dafina

ÄLSKAR DEN riktig bra oxxå <3

DATE: 2012-04-11 / TIME: 15:37:37 /



POSTED BY: dafina

ÄLSKAR DEN riktig bra oxxå <3

DATE: 2012-04-11 / TIME: 15:37:54 /



POSTED BY: Hehe

ÄLSKAR DEN riktigt bra kapitel också! <3

DATE: 2012-04-12 / TIME: 10:58:05 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Supersuperbra! < 333

DATE: 2012-04-12 / TIME: 20:23:43 / URL/BLOGADDRESS: http://ouronedirectionstories.blogg.se/



POSTED BY: sonia :)

Super bra som alltid! Skriv när nästa del kommer! Och låt den komma foooooooort! Kram ❤

DATE: 2012-04-13 / TIME: 00:31:53 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

Hej vinnarna av blog awards är nu avslutad kolla in hit om det var du som vann: http://taylorfever.nu/2012/april/vinnarna-i-taylor-fevers-blog-awards.html#comment



kram :)

DATE: 2012-04-13 / TIME: 12:48:20 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback