You & Me forever - Del 48

Previously:

-Pizzadags! Ut i köket med er! sa jag som om dem vore små hundvalpar. Konstigt nog så löd dem det jag sa och försvann ur rummet. Jag satte tillbaka kabeln till teven i väggen igen. Jag suckade lättat och gick ut till köket.

Dem andra var redan samlade runt matbordet och var på väg att hugga in i maten. Jag log för mig själv och upptäckte att jag verkligen hade haft tur i livet. Med familjen, Selena, alla kompisar, mitt jobb.. Allt! Men när man har allt, så kan man lika gärna förlora det.

-Justin, sötnos, kommer du? skrattade Selena och vinkade dit mig.

--------------

Selenas perspektiv:

 

-Vad gott det var! sa jag och skrattade. Jag klappade mig på magen för att visa att jag var klar.

Jag vände blicken ner mot pizzabiten som var kvar på min tallrik. Det var ungefär en fjärdedel kvar.

Jag tittade imponerat bort mot Mitch, som hade lyckats få i sin hela sin pizza.

-Haha! Hur lyckats du?! frågade jag och pekade på hans tallrik.

-Jag har talang! sa han till svars och gav ifrån sig en stor rap. Jag sträckte ut tungan mot honom med en äcklig min.

 

Jag gick bort med allas tallrikar och ställde ner dem snyggt och prydligt i diskmaskinen.

På väg tillbaka så gick jag in i Justin.

-Oj, gick det bra? frågade han med en orolig röst. Jag nickade till svar.

-Själv då?

-Bara bra.. ! Förresten, har du packat ihop alla dina saker? Vi ska vi åka vidare på turnén i kväll. Planet går klockan sju, och det tar ungefär en timme att åka till flygplatsen. Så vi måste åka om en halvtimme ungefär!

-Jodå, jag har knappt packat upp någonting!

-Vad bra! Jag går och snackar med ‘the boys’!

Jag flinade till och knuffade lätt till honom. Han gav ifrån sig ett skratt innan jag gick bort på grabbarna. Dem verkade inte vara särskilt sociala i det verkliga livet.

Förutom Mitch då! Han hade ju skaffat jobb, säger han i alla fall.

 

Justin’s perspektiv:

 

-Vi åker om en halvtimme, är ni klara då?

Jag suckade jag märkte att jag fortfarande inte fick någon uppmärksamhet. Typiskt Ryan och Chaz! Dem hade betett sig konstigt under dem senaste dagarna. Som om dem dolde något, på nått vis.

-Okej! Jag ger upp! Vad är det ni vill?

Plötsligt fick jag deras uppmärksamhet, direkt.

-Vadå? frågade Ryan lite dumt och höjde på ögonbrynet. Jag skakade på huvudet och suckade.

-Inget! Vi drar om en halvtimme..

 

Halvtimmen gick fort. Nästan lite för fort. Under den tiden hade vi packat ihop det sista och städat rent efter oss. Nu var det bara att åka.

 

Jag drog till mig Selenas hand och kysste den mjukt. Hon fnissade och såg upp mot mig.

-Du är så vacker! mumlade jag mot hennes hals medan hon sakta smekte mig nacke.

-Du är helt underbar! svarade hon därpå och gjorde ett försök till att på min ögonkontakt.

 

-Jaja, vi fattar! sa Ryan irriterat och vinkade bort oss från varandra. Jag fnös till och kollade underligt på honom. Vad var det som hade flugit i honom?

-Jag håller med Ryan! Helt klart! ropade Chaz från köket och gick med snabba steg mot oss.

-Ni kan ha ert puss-kalas någon annanstans! Tänk lite på oss nu, brodern! Vi är ensamstående, fortsatte Chaz sen och kollade frågades in i sin egna spegelbild - som om han inte förstod själv vad han nyss hade sagt.

 

Selena gav ifrån sig ett skratt, men höjde sig sen ner för att sätta på sig sina skor.

 

Jag gick längre in i hallen och ryckte åt mig min svarta, tunna jacka. Jag knäppte den tätt intill kroppen och kollade mig sen i spegeln som hängde ungefär en meter bort där jag stod.

-Är alla klara? frågade jag sen och slängde upp min väska över axeln.

-Japp! svarade dem andra i kör och skrattade en liten stund.

-Då sticker vi! sa jag och log. Jag öppnade dörren och väntade på att dem andra skulle gå ut ur hotellrummet så att jag kunde låsa dörren efter oss.

 

Vi gick tillsammans - tätt intill varandra - ner för trappan. Lycklig nog så stötte vi inte på några.

 

Jag räckte nyckeln till en ung dam som satt i informationsrutan. Hon tog vänligt emot den och sa ett kort ”tack”.

Sedan fortsatte vi andra bort mot dörren och möttes av tusentals nyfikna blickar och blixtrar.

 

Jag kände mig yr och förvirrad efter alla kort och allt skrik. Som tur var så hade jag Usher, Alex och Kenny som snabbt kom med den svarta bilen och lät oss alla hoppa in.

-Tack ska ni ha, vad skulle jag göra utan er? Seriöst? skrattade jag men menade allvar ändå.

-Utan mig, skulle du inte ha en sån stor karriär! svarade Usher belåtet och suckade av lättnad. Jag skakade sakta på huvudet och flätade in mina fingrar i Selenas. På något sätt kände jag mig trygg när jag gjorde det, ett bevis på att hon fanns här.

Hon kröp upp på sätet bredvid mig och la sitt huvud på min axel. Hon viskade något mot min panna som jag verkligen inte kunde tyda. Därför log jag bara emot henne. Hon flinade men hennes blick var allvarlig.

 

Vi drog alla bakåt när bilen började gasa. Jag kunde känna lukten av nyklippt gräs och någon som eldade, vilket frestade mig något enormt. Att elda var en av dem sakerna jag tyckte allra mest om!

 

Bilen stannade plötsligt och jag förstod direkt att vi var framme vid flygplatsen.

-Okej, det kommer finnas miljoner fans där ute! Tappa inte förståndet, bara.. gå efter mig och svara inte på några frågor. Ta inte kort, frestas inte vid något, bara gå. Förstår? sa jag allvarligt som om jag spelade lärare eller nåt!

Alla nickade lydigt och jag drog upp dragkedjan på väskan.

-Så här ligger det till! Selena, alla kommer fråga om vårt förhållande, men du svarar inte, okej? Ryan, Chaz och Mitch, varken jag eller Selena kommer svara på någon fråga, så alla kommer vända sig mot er. Ni svarar inte heller, låssas som om det är en vägg. Ignorera dem!

Jag tog ut två kepsar och två solglasögon från väskan. Ena kepsen satte jag på huvudet, samt ett par av solglasögonen också. Det andra gav jag till Selena och bad henne sätta på sig det, för säkerhets skull.

 

Vi tog ett djupt andetag, allihopa. Sen öppnade jag bildörren och färska skrik hördes på långa vägar. Jag tittade snabbt ut över alla fans, som verkade verkligen vara miljontals. Min blick stannade hos Usher, han vinkade dit mig, så jag försökte smidigt komma fram till honom med resten tätt intill mig bakifrån.

 

 


KOMMENTERAR NI MYCKET SÅ KANSKE ETT TILL KAPITEL KOMMER SENARE IDAG! Minst 10 kommentarer!♥

Kapitel 48 det då! :) Det är lite ändrade planer nu, jag tänkte skriva lite mer än 50 kapitlen. Fick massor med ideér just nu! :)
Min blogg är nominerad till "blog awards" hos Kandissnytt, och det vore snällt om du röstade på min blogg där. Klicka HÄÄÄR för att rösta! :)
Glöm inte bort att rösta på våran "blog awards 2012" här på bloggen, direktlänk: HÄÄÄÄr :D♥
2012-04-16 ♥ 18:06:21
13


Comments
POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Jättebra!!!

DATE: 2012-04-16 / TIME: 18:16:48 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: daffy

Den är värkligen jätte bra försätt sp bara <3 älskar den värkligen!

DATE: 2012-04-16 / TIME: 18:24:51 /



POSTED BY: Annie

Jättebra! :)

DATE: 2012-04-16 / TIME: 18:36:34 /



POSTED BY: sara

jättebra och jätteroligt att du kommer skriva mer än 50 kapitel för den är sååå bra :D

DATE: 2012-04-16 / TIME: 18:39:31 /



POSTED BY: Liv

Super bra!

DATE: 2012-04-16 / TIME: 20:03:36 /



POSTED BY: Anna

Snälla lägg ut ett till kapitel idag :D

DATE: 2012-04-16 / TIME: 21:23:19 /



POSTED BY: 1Dpiics - agnes

har länkat dig i menyn nu under namnet: JB - novell♥ :)

kram!<3

DATE: 2012-04-16 / TIME: 21:27:06 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionpiics.blogg.se/



POSTED BY: sonia :)

super bra!

Och va kul att det blir mer än 50 kapitel! glad! :D

Ha't bäst! ❤

DATE: 2012-04-16 / TIME: 22:54:24 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Hehe

super! <3

DATE: 2012-04-17 / TIME: 16:15:41 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



POSTED BY: Marielle

Hej! Ville mest bara kolla med dig om du vet något om Justin och en svensk tjej? Det är nämligen så att jag har hört mycket om att han träffat en tjej som heter Amanda nån gång och att dom pratar mycke, i telefon eller nåt. jag vet egentligen inget om henne mer än att min storasyster har känt henne för länge sen och hon har också hört detta genom hennes vänner, och när jag hade en bieber blogg så skrev någon nåt om det till mig. Men tog det inte så seriöst då, men nu har jag ju hört ännu mer och Jag är bara så nyfiken, har sett hennes instagram där hon heter magnusson08 och hon är ju jätte söt! Sen tror jag att Amanda hade twittrat till Justin för ett tag sen där hon skrev miss you och han svara miss u2. Vet du något ?? :):) I så fall kan du väl skriva nåt i bloggen om det eller kommentera här, skulle vara coolt eftersom min syster har känt henne.:)  Ha det bra /marre (ska skicka runt detta till bieberbloggar som jag gillar och se om någon vet något. Det är säkert jätte hemligt vad vet jag, jag vill veta hehe! Då kanske han kommer till Sverige!! )

DATE: 2012-04-17 / TIME: 17:32:41 /



POSTED BY: FlizanLizan

Hejsan



Har en Justin Bieber design till salu om du är intresserad? :)

DATE: 2012-04-17 / TIME: 17:37:34 / URL/BLOGADDRESS: http://flizanlizan.blogg.se/



POSTED BY: julia ♥

Kört igång dagens/veckans blogg nu, om du har lust att vara med kan du trycka här -> http://juuliaah.devote.se/blogs/18905635/taevling.htm#WriteComment

Kram!

DATE: 2012-04-17 / TIME: 20:09:26 / URL/BLOGADDRESS: http://juuliaah.devote.se



POSTED BY: Sara

nästa kapitel snälla :D super bra är novellen

DATE: 2012-04-17 / TIME: 22:17:18 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback