You & Me forever - Del 53

Previously:


Jag kände en blöt puss mot kinden och vände ansiktet dit. Där satt Justin, trodde jag i alla fall.

-Justin? viskade jag svagt för att vara säker på att det var han.

Han nickade ivrigt och tryckte in min hand mot hans bröst.

-Lämna mig aldrig igen, sa han varmt och glädjen inom mig var obeskrivlig.

Ett skrik hördes, och rätt som det var, så blev allting vitt. Huvudet kändes tung, och jag slog till det i någonting som jag inte visste vad.

-----------------

Selenas perspektiv:

 

-Jag är så glad att du är tillbaka! sa Justin snällt och tog tag i min hand.

-Jag med! svarade jag och bet mig i läppen. Han skrattade till och log mot mig.

Vi gick längst vägen och svängde sedan in mot hans hus. ”Hans” och ”hans”. Huset vi skulle bo i, nu när vi var i Spanien. Han hade tydligen bokat det långt innan vi åkte.

 

Vi satte oss på altanen och kollade ut över havet och stranden.

-Du, vad var det som hände egentligen? Jag menar, hur hamnade jag på sjukhuset? frågade jag försiktigt och kollade orolig på honom.

-Det var mitt fel.., mumlade han till svar. Han harklade sig och hostade.

-Ditt säkerhetsbälte satt inte fast ordentligt.. Och planet skakade så hemskt så att du föll ner på golvet och slog i huvudet.

-Jag minns inget av det där.., sa jag och tittade ner på marken. Justin nickade kort mot mig och greppade tag i min hand.

-Kan vi inte prata om filmen då? frågade jag glatt och satte mig ner på en av solstolarna. Ett leende växte fram på Justin medan han satte sig på solstolen bredvid mig.

-Det klart att vi kan!

 

Jag berättade allt jag visste om, och Justin nickade intresserat efter varje sak jag sa. Han hade kommit med förslag om jag kan kunde ha på mig vid provspelningen, och hade skämtat ganska mycket. Huvudsaken var att vi hade haft roligt i alla fall.

 

-Justin? Kan du hjälpa mig med en sak? frågade jag och ställde mig upp. Jag drog med honom in i ett sovrum som vi två tydligen skulle dela på. Vi satte oss på sängen och kollade in i varandras ögon. Hans var så fina!

-Med vadå? frågade han charmigt och höjde flörtigt på ögonbrynet. Han pussade mig mjukt på läpparna och jag besvarade den.

-Nej Justin, jag menar inte det.., viskade jag mot hans hals och kunde nästan gissa mig till vad han trodde. Han suckade högt och kollade frågandes på mig. Det var som om det kom upp ett frågetecken över huvudet på honom, precis som i filmer.

 

Jag sprang bort mot min resväska och grävde upp ett lila och ett svart nagellack.

Några sekunder senare så satt jag tätt intill Justin igen och smekte hans kind. Han höjde på ögonbrynet igen och nickade ner mot nagellacken som var i min andra hand.

-Haha, nej! Jag ska inte måla på dina naglar! Jag undrar om du kan måla på mina? skrattade jag och började öppnade locket på det lila nagellacket.

-Jag är sämst på det där! Jag målade på mammas en gång, du vill inte veta hur det slutade! flinade han och gjorde en gest.

-Äsch! Du klarar det! Måla för med det lila på alla, och sen gör något fint med den svarta på! sa jag och gav honom nagellacket.

-Okej, men då får du blunda! viskade han hemlighetsfullt och bet sig i läppen.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

Jag började måla med det lila nagellacket försiktigt på hennes nagellack. Livrädd för att måla utanför. Mina fingrar skakade förskräckt när jag nuddade hennes.

-Var inte rädd Justin! Går något snett, så fixar vi det sen! sa Selena och log mot mig. Jag log tillbaka mot henne, även fast jag visste att hon inte kunde se det, eftersom jag hade satt på henne en ögonbindel.

-Den kliar.., klagade hon efter en stund och gav ifrån sig en suck.

-Det är snart klart! sa jag och koncentrerade mig verkligen för att inte måla utanför.

 

-Olá! sa jag glatt och var nöjd med mitt ‘mästerverk’ jag hade gjort. Jag studerade hennes lila målade naglar innan jag satte tillbaka ‘saken’ som jag målade dem med i ”flaskan” med resten av nagellacket. Inte visste jag vad det hette! Det var ju tjejsaker!

Jag skrattade till åt mina egna funderingar och tankar.

 

Selena öppnade snabbt sina ögon och en nyfiken blick dök upp, samt  hennes leende.

Hon skrattade till och tittade upp på mig.

-Jättefint! log hon och tryckte till i min hand.

-Tycker du verkligen det? frågade jag med ett glatt leende på läpparna.

Selena fnös till innan hon brast ut i skratt.

-Det klart att jag gör! flinade hon och kysste mig lätt mitt på läpparna. Jag besvarade kyssen innan jag började skruva upp locket på det svarta nagellacket.

-Vad ska jag måla med det svarta då?

Hon ryckte på axlarna och gjorde en fundersam min.

-Äsch, jag vet inte. Gör vad du vill! sa hon och satte på sig ögonbindeln igen.

-Visst! Säger du det så, mumlade jag och funderade på vad jag skulle måla.

 

Selena tog av sig ögonbindeln och tittade förväntansfullt ner på sina nymålade naglar. Hon gav mig en halvsur blick. Jag skrattade till och studerade mitt ”mästervärk” igen.

-Fint blev det väl?! frågade jag retsamt och höll inne ett skratt till.

-Haha, jodå! Det blev jättefint! svarade hon och skrattade ännu en gång när hon kollade ner på naglarna igen.

 

Jag hade skrivit ”I Bieber ” så fint jag kunde, men även det så blev det inte så jättebra. Det lila nagellacket hade kommit utanför jättemycket, och när jag hade skrivit med det svarta så hade mina händer skakat så mycket så att det blev fel. Allt blev vara fult och fel!

 

Selenas perspektiv:

 

-Jag är hungrig! Ska vi gå till McDonald’s? frågade Justin plötsligt och hans läppar sken upp i ett leende. Jag log mot honom och nickade hastigt.

-Ja, jättegärna! Jag är utsvulten! svarade jag och reste mig upp. Jag skakade händerna några gånger för att få nagellacket att torka.

Justin reste sig upp några sekunder efter och vi gick tillsammans bort mot hallen.

-Hallå?! Kärleksparet, vart ska ni? frågade Chaz som hade kommit upp bakom oss.

Justin skrattade och log mot Chaz.

-Vi ska på dejt! Sen ska vi åka jorden runt, och aldrig mer kommer tillbaka! skrattade han och Chaz förstod direkt att han skojade.

-Ha-ha, jag garvar ihjäl mig! sa Chaz och himlade ironiskt med ögonen.

-Men seriöst nu, vart ska ni? frågade han sen och lutade sig mot väggen.

-Nej men vi ska till McDonald’s, skrattade Justin och satte på sig sina skor. Jag satte på mig mina samtidigt som jag log mot dem båda.

-Vill du följa mig? frågade jag och sneglade på Justin som stod med öppen mun och stirrade på mig.

-Chaz? Ryan? På McDonald’s? Med oss? Vill du verkligen veta hur det kommer att sluta? viskade Justin i mitt öra och skrattade.

Jag viftade bort hans ord och nickade.

-Det klart att jag vill! vad är det värsta som kan hända?

Justin spärrade upp sina ögon mot mig och jag ryckte på axlarna. Seriöst, vad var det värsta? tänkte jag och pressade fram ett leende.




10 kommentarer för mer? :)♥
2012-04-23 ♥ 18:26:53
8


Comments
POSTED BY: Sonia :)

Super bra! Mer fort fort foooooort!

Kram ❤

DATE: 2012-04-23 / TIME: 19:44:04 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Liv

Hahaha, undra vad som kommer hända på Macdonals!

DATE: 2012-04-23 / TIME: 19:44:42 /



POSTED BY: Annie

Bra! :D

mera!!

DATE: 2012-04-23 / TIME: 20:08:42 /



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Jättesuperduper bra gumman! Mera fort nu!! < 333

DATE: 2012-04-23 / TIME: 20:32:51 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Liza

super brraa!!! ;)

DATE: 2012-04-24 / TIME: 07:38:39 /



POSTED BY: Anonym

När kommer vinnarna för blog awards ut? (:

DATE: 2012-04-24 / TIME: 13:49:36 /



POSTED BY: Ellen

GRYMT !!!!!!

DATE: 2012-04-24 / TIME: 14:41:53 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Silvia

Jätte bra

DATE: 2012-04-24 / TIME: 14:58:18 / URL/BLOGADDRESS: http://silviaahbieber.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback