You & Me forever - Del 54

Previously:

-Nej men vi ska till McDonald’s, skrattade Justin och satte på sig sina skor. Jag satte på mig mina samtidigt som jag log mot dem båda.

-Vill du följa mig? frågade jag och sneglade på Justin som stod med öppen mun och stirrade på mig.

-Chaz? Ryan? På McDonald’s? Med oss? Vill du verkligen veta hur det kommer att sluta? viskade Justin i mitt öra och skrattade.

Jag viftade bort hans ord och nickade.

-Det klart att jag vill! vad är det värsta som kan hända?

Justin spärrade upp sina ögon mot mig och jag ryckte på axlarna. Seriöst, vad var det värsta? tänkte jag och pressade fram ett leende.

 

--------------------

 

Selenas perspektiv:

 

-Jättegott! skrattade jag och pussade Justin på kinden. Han svalde sina sista chicken nuggets och log mot mig.

-Jag sa ju det! svarade han och stoppade ner två sugrör i den stora coca cola flaskan och räckte över det ena till mig. Det andra stoppade han själv i munnen och man såg tydligen hur colan åkte in i hans mun.

-Det här måste vi göra om! sa jag och drack några klunkar av colan.

 

-Aj, nu fick jag ont i magen.. ! klagade jag och lutade mig tillbaka mot ryggstödet.

Justin kysste mig lätt i pannan innan han började kittla mig på magen. Jag började skratta och det blev en fin stund. Chaz och Ryan, samt Mitch också, kollade oförståndigt på oss hela tiden.

”Vilka glädjedödare”, tänkte jag för mig själv. Jag flinade åt mina funderingar och log emot dem.

 

-Jag älskar dig! sa jag och log mot Justin. Jag ställde mig på tå och pressade mina läppar emot hans. Han besvarade kyssen och smekte mig lätt på ryggen.

-Jag älskar dig också, mumlade han och drog fram nycklarna ur fickan. Han satte in dem i nyckelhålet och låste upp. Vi klampade in i hallen och drog av oss skorna.

-Ehh, töntar! sa Mitch och gjorde en tillgjort hostning.

-Ska du säga, din lilla tönt! sa Justin bestämt och tacklade på Mitch. Dem hamlade i soffan och började ”låssas bråka” med varandra. Precis sådär som man gör i förskoleklass och ända upp till femman.

-Haha, du är usel på att brottas! skrattade Mitch och knuffade undan Justin. Justin ställde sig snabbt upp på bena och log stolt.

-Du är bara avundsjuk! sa han sen och lipade mot Mitch. Mitch fnös till mot Justin och gick sen iväg till Ryan och började prata med honom.

Justin kom fram till mig och omfamnade mig.

-Det är du som är tönten här! viskade jag retsamt och pussade honom lätt på kinden.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

-Dags att vakna nu, min prinsessa! mumlade jag i Selenas öra och gav henne på puss på kinden. Hon vred på sig och tittade ledsamt upp på mig.

-Måste jag gå upp? Det är så.. tråkigt och jobbigt, klagade hon och stängde ögonlocken igen.

-Men du, jag tänkte att vi kunde ta en promenad i skogen, och sen ha en liten picknick! Du och jag, det blir väl roligt?

I samma stund som jag frågade det så slog hon upp ögonen och ett leende växte snabbt fram på hennes läppar. Snabbare än snabbast.

-Ja! Det blir jätteroligt! sa hon lyckligt och höll om min hand.

-Men sen behöver jag träna till min konsert, som är i kväll! sa jag mjukt och satte mig på sängkanten bredvid henne.

-Glädjedödare! skrattade hon och satte sig upp. Hon lutade sig mot väggen och tittade på mig. Dem ögonen...

-Det blir roligt! utbrast jag och la mig ner på rygg.

-Det är lugnt, jag tror dig! svarade hon misstänksamt och lutade sig fram över mig. Jag kysste henne rätt på munnen och avbröt sen kyssen för att gå och fixa frukost.

Jag stannade till vid dörren och kollade bak på henne. Hon suckade högt och föll tillbaka ner mot kudden med stängda ögon.

”I close my eyes and I can see a brighter day” mumlade hon sen och drog täcker över huvudet.

Jag skrattade lätt och gick sen in i köket.

 

-Frukost! ropade jag glatt till Selena och la upp fullkornsbrödet på hennes tallrik. Till det, så skulle hon få en kopp te med jordgubbssmak.

-Godmorgon, igen, skrattade jag när hon kom ut från sovrummet. Håret stod åt alla håll, och hon hade påsar under ögonen.

Hon upptäckte att jag tittade på hennes ansikte, så hon drog snabbt händerna över huvudet.

-Usch! Hur kan du stå ut med mitt utseende? mumlade hon i händerna och skakade på huvudet.

-Du är jättefin! utbrast jag och satte mig på en av dem höga barstolarna. Selena tog med sig sin tallrik och sitt glas och satte sig bredvid med.

-Det är inte mitt fel att jag inte är naturligt vacker, som du!

Jag fnös till och skrattade bort det som om det vore ett skämt.

 

-Här! Ta dem här! sa jag och räckte över mina extra stövlar till Selena. Hon tittade ner på gummistövlarna och såg lite bekymrad ut.

-Haha, dem kanske inte är så fina. Men dem är rejäla! skrattade jag och la dem i hennes famn.

Jag drog runt min jacka och satte på mig den snabbt, sen gick jag och satte på mig mina gummistövlar.

Selena tog missnöjt i hallen med dem extra stövlarna och knäppte sin jacka.

-Skulle du vilja plocka svamp också, typ? Det finns ett jättebra ställe i skogen här, har jag hört. Men eftersom det är så varmt här, så kanske det inte har kommit upp någon svamp! frågade jag och gick och hämtade en korg, utan att vänta på svar.

-Justin, vi är i Spanien. Finns det verkligen svampar här? Eller ens någon skog? frågade Selena och höjde på ögonbrynet.

-Men det klart! Vi måste bara åka några mil med bilen, skrattade jag och gick fram till henne. Jag pussade henne ömt på pannan och gick sen fram mot dörren.

-Beredd? frågade jag medan jag la ena handen på dörrhandtaget. Selena nickade kort och tog ett djupt andetag.

 

Vi gick fort ner till bilen som stod i garaget. Kenny hade kört in den där till mig när jag gick med Selena hem från sjukhuset.

 

Jag vred om nyckeln och motorn startade. Jag knäppte fast mitt säkerhetsbälte och såg att Selena också gjorde det. Hon gav mig en nickning och jag körde ut från det stora garaget. Det måste ha varit minst 200 bilar där!

 

-Så..., vad brukar man plocka för svampar då? frågade Selena försiktigt. Jag tittade snabbt på henne innan jag vände blicken ut mot vägen igen. Jag flinade till och brast sen ut i skratt. Selena börja skratta hon med, sen blev vi ”allvarliga”.

-Ska jag vara ärlig? Så har jag ingen aning! men det finns väl... Kantareller, Carl Johan, Trattkantareller, och sen har vi..

-Wow, wow, wow! Nu har vi det lilla’ lugna här! skrattade Selena och stoppade mig.

Jag flinade mot henne och svängde in mot ett litet område där det fanns många hus, tätt intill varandra.

Jag tänkte lite på hur det skulle vara att bo så. Att kunna lyssna på andra som bråkar, eller när någon av grannarna har på hög musik eller gräsklipparen när man försöker sova.

Jag skulle aldrig kunna klara av att bo så. Ja, jag kanske var lite bortskämd..

 

-Hur kan du så mycket om svampar? avbröt Selena mina tankar och funderingar. Jag skakade lätt på huvudet och harklade mig.

-Jag och pappa brukade vara ute i skogen ganska mycket, när jag var yngre. Vi brukade gå ut i skogen nästan varje helg när det var ”svampsäsong”, skrattade jag och gasade på lite.

 

 

Selenas perspektiv:

 

-Hur långt kommer det ta? Innan vi är framme, alltså?

Justin väntade några sekunder innan han svarade.

-En halvtimme kanske, vadåra?

Han saktade ner lite och svängde till höger. Nedförsbacke.

-Nej, jag undrade bara, sa jag och skakade på huvudet.

Fint. En halvtimme. Vad kan man göra under den tiden?




Kort. Jag vet. Men fick lite panik när jag såg att jag inte hade skrivit så mycket, så skrev hela kvällen här.
Vinnarna i blog awards kommer ut i morgon :)♥
2012-04-25 ♥ 20:57:19
5


Comments
POSTED BY: Silvia

Meeeeer jätte bra inlägg. Jc kan fortfarande inte fatta att du kommenterade ett inlägg på min blogg så coolt;)

DATE: 2012-04-25 / TIME: 21:16:28 / URL/BLOGADDRESS: http://silviaahbieber.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Jättebra!<3

DATE: 2012-04-25 / TIME: 21:27:50 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: sonia :)

Jätte bra som alltid! Mer fort!



Och tack! :D ❤

DATE: 2012-04-25 / TIME: 23:24:25 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: sara

jättebra :D vill läsa mer nu

DATE: 2012-04-26 / TIME: 14:15:22 /



POSTED BY: Evelina

Jag började läsa din blogg för en halv dag sedan och jag är redan på del 55, och jag har inte hoppat över en enda del!

Jag tycker att din blogg är jätte bra!

DATE: 2012-05-01 / TIME: 12:11:26 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback