Chapter 14 - Me, you and her at Hawaii?!



En liten stund senare så kunde man se vilka det var som hade kommit. När dem hade fått sina skor och betalat. 

Dem var många, runt femton stycken, om man räknade dem snabbt. 

Jag tittade lite noggrannare på dem, och insåg sekunden efter att jag kände igen alla. 

”Ånej..” mumlade jag tyst och satte mig ned i soffan bredvid. Jag drog upp handen över ansiktet och försökte dölja det så mycket som möjligt. Snälla, säg inte att dem kommer få bana två eller fyra..

 

------------



 

”Bana fyra då! Hoppas ni får en trevlig stund!” sa killen bakom disken och gav mig ett par bowlingskor i storlek 42. ”Och varsågod!” lade han till och jag tog vänligt emot skorna. 

Vi gick bort mot bana fyra som vi hade fått, allihop. Jag, Selena, Ryan, Chaz, Scooter, Alfredo, Usher, Kenny, plus några av mina dansare - som jag hade lust att hänga med på fridtiden och inte bara på jobbet. 

”Jag kommer äga ut er, jag har övat!” flinade Chaz och greppade tag om ett rött bowlingklot. 

”Sure, ska vi slå vad?” frågade jag och blinkade mot honom. Sedan utbrast jag i ett kort skratt innan jag bestämde mig för att börja prata igen. ”Du har säkert övat på wii, inte sant?” 

”Pdff... Nejdå..” pustade han som svar och himlade nervöst med ögonen. Vilket bevisade att han visst hade tränat på wii. 

”Äh, strunt samma! Jag kommer ändå vinna!” flinade han sedan och gjorde sig beredd för att kasta sitt klot. 

”Baaaaaaaam!” utbrast Ryan i ett skrik så att Chaz skulle tappa kontrollen, vilket var precis det han gjorde. 

”Men, tack då!” sa han surt och upptäckte att han redan hade kastat iväg klotet. Det rullade sakta framåt och fick ner åtta käglor. Dem sista två som var kvar var nummer 7 och 10. 

”Omöjligt!” gormade Kenny när han, precis som vi andra, såg vilka käglor som Chaz hade fått ner. 

Och precis som Kenny hade sagt, så var det nästan omöjligt för honom att få en spare nu. 

.

Jag satte mig ner i soffan som var bakom våran bana med Selena i knät. Jag hade tacksamt tagit emot hennes förlåtelse efter att hon hade gått ned på knä och verkligen bett om ursäkt. Hennes hundögon hade kommit upp, så det var riktigt svårt att inte förlåta henne. 

”Jag är hungrig Justin, kan inte du gå och köpa något åt mig?” frågade Selena och avbröt mina tankar. 

Jag nickade snabbt och harklade mig. ”Vad vill du ha då?” frågade jag gulligt efteråt. 

”Äh, det spelar ingen roll. Ta bara något!” flinade Selena och hade blicken helt fokuserad på bowlingklotet som Alfredo precis hade kastat iväg. 

Jag nickade kort och bet mig läst i löst. 

Sedan så puttade jag löst ifrån mig Selena och ställde mig upp. ”Jag kommer snart! sa jag och började gå mot ett litet café som låg precis utanför bowlingen. 

Jag gick snabbt fram till det och tittade på vad dem hade att erbjuda. Muffins, kakor, bullar, saft, läsk, lax, hamburgare, korv.. En hel del stod på listan. 

Jag bestämde mig till slut att hon skulle få en hallon och jordgubbs smoothie. Det skulle nog räcka. 

Jag tittade runt lite inne i cafét och ställde mig sedan i kön fram till kassan. Det stod några stycken framför mig, allra längst fram så stod det två flintskalliga gubbar som köpte en drick-yoghurt var. Efter det stod det en mamma med ett litet spädbarn i famnen, och efter dem så stod det en ungdom i min ålder. En tjej.

Hon såg en aning bekant ut, både på håret och på klädstilen. Fast jag kunde inte riktigt sätta fingret på vem det var. 

Jag harklade mig högt och såg hur tjejen framför långsamt vände sig mot mig. Då fick jag syn på hennes ansikte. 

”Herre-e-eguuuud, ääär due Juustiiiiin Biiiieeeber?!” skrek hon ännu högre än jag hade förväntat mig och slog händerna för munnen.

Jag petade in mitt finger i örat och lutade mig en aning åt högra sidan, sedan så försökte jag få tillbaka hörseln som jag nyss hade blivit av med. 

.


”Sorry, jag trodde att du var.. någon annan..” mumlade jag medan jag höll på mitt mitt nya projekt som jag kom på för en minut tillbaka: få tillbaka hörseln. 

Tjejen som stod framför mig freakade ut direkt och började hoppade upp och ner. 

Efter ytterligare några skutt så verkade hennes energi i kroppen ta slut. 

Hon slutade hoppa och lutade sig fram över mig. 

”Du är ju Justin Bieber, jag kan vara precis den du vill vara!” sa hon flitigt och lutade sig ännu närmare mig. 

Hon slöt sina ögon och var nära på att kyssa mig, men jag drog snabbt ut armen och la handen på hennes axel. Vilket fick henne att öppna ögonen och backa undan några steg. 

”Vill du inte kyssa mig?” utbrast hon högt, så att alla framför i kön reagerade och tittade bak på oss. 

”Ehm, sorry babe. Men jag känner tyvärr inte dig.. ” suckade jag och tvingade mig snabbt att luta mig över henne och kyssa henne på kinden. 

Hennes läppar sken snabbt upp i ett leende, medan hon drog upp sin mobil från fickan. 

”Får jag ta en bild?” utbrast hon sedan och visade mig mobilen. 

”Absolut” svarade jag med en lättnad suck. Sedan drog jag handen igenom håret och gjorde mig klar för fotot. 

 

 


 

Justin kom tillbaka med en smoothie i ena handen och en film i den andra. 

”Hallå, Justin!” ropade jag högt och flinade lätt. Varför tog han med sig en film för? 

Han kom snabbt fram till mig och ställde smoothien och filmen på bordet. Efter det så bar han upp mig i luften och snurrade runt några varv. 

”Släpp ner mig, Justiiiiiiiiiiiiiiin” skrattade jag och vilade händerna kring hans hals. 

Han slutade snurra, men hade fortfarande mig i hans famn. 

”Bara om du ger upp!” sa han till svars och kysste mig löst på kinden. 

”Tvinga mig!” utbrast jag och log hemlighetsfullt. Justin höjde på ögonbrynet och log ett snett leende. 

”Absolut..” 

.

”Min tur, min tur!” tjöt jag högt och ställde mig raskt upp från soffan. Justin suckade högt och rynkade pannan. ”Kan du inte sitta här en liten stund till, det var ju så mysigt!” 

Jag flinade till åt hans ord men skakade sedan långsamt på huvudet.

”Tyvärr, jag kände bara för att vara en liten hjärtekrossare!” svarade jag retsamt och vände mig om till banan. 

Jag tog upp ett av kloten och siktade på att få ner så många som möjligt av alla käglor, vilket inte gick så bra. 

Jag kastade iväg klotet och hoppades på det bästa. 

Uuuuuh, hon siktar, hon kastar och hon.... ” började Kenny ropa och väntade ivrigt på hur det skulle gå för mig. ”....och hon missar...” 

Min haka föll ned i golvet. Hur kunde jag inte få ner en ända kägla?! 

”Nej! Det blev helt plötsligt ingen roligt att bowla längre! Det är jättetråkigt från och med nu!” svarade jag surt och la armarna i kors. 

Sedan gick jag tillbaka till Justin och satte mig tätt intill honom. Jag satte mig så nära så att jag nästan hade hoppat upp i hans knä. 

”Äsch, Kenny är ju inte heller så bra!” sa Justin lite uppmuntrande och sa det om Kenny lite högre - så att han också skulle höra. 

”Jag är bäst! Sjukt mycket bättre än Chaz till och med!” svarade Kenny snabbt och tittade på Chaz. 

”Iiiiiiih, sluuuuuta nuuuu!” tjöt Chaz som en tjej och la ena handen på midjan. ”Det här är ingen kul längre!” sa han sedan, menat att försöka härma Selena. 

 



 

”Men gumman, det är din tur nu! William har kört för dig jättemånga gånger nu, och du håller på att förlora! Och det var dessutom du som ville åka hit, så kom nu!” sa mamma allvarligt och spände sin blick. 

Jag tittade upp från mobilen, där jag var inne på Twitter, och vände mig emot henne. 

”Kom, jag ska viska en sak till dig!” mumlade jag, nästan ohörbart, men hon hörde ändå. 

Hon ställde sig upp och gick över till min sida, och satte sig tätt intill mig. 

Jag lutade mig fram mot hennes öra och började viska. 

Du ser dem som är på bana fyra? Dem som skriker och har sig.. Jag känner dem, typ. Eller, inte känner direkt... Äsch, strunt samma. Det är Justin Bieber.. plus några från Justin’s crew..”

Mamma vände sig långsamt ifrån mig och höjde på ögonbrynet. 

”Är det där Justin Bieber och hans crew?” sa hon högt, alldeles för högt. Om dem inte hörde det där, så var dem absolut döva. 

Jag såg på mammas blick, att någon av dem tittade på henne. 

”Tittar dem?!” viskade jag allvarligt på rösten och gjorde en menad blick. 

Hon nickade långsamt, samtidigt som jag hörde små steg komma närmare bakifrån.

”Ånej.. mamma!” viskade jag, ännu en gång, lika allvarligt som förut. 

Jag kände hur rodnaden började ta plats på kinderna, och försökte dölja mitt ansikte så mycket som det gick. 

”Hey!” sa en välbekant röst och sträckte fram handen mot mamma. I ögonvrån så såg jag hur mamma tittade ned mot mig, och sen upp på Justin och skakade hans hand. 

Sekunden efter så sjönk soffan ned lite, och två personer tog plats i soffan mitt emot mig. 

Mamma harklade sig snabbt och började sedan prata med båda personerna. Den ena var Justin, men den andra visste jag inte vem det var. 

”Det här är min dotter, Skyler Jacobsson, som precis har fyllt 16 år. Och där borta står min son, William, liten grabb det. Och du är tydligen Justin Bieber? Skyler har pratat mycket om dig! Det är fullt med posters på dig på hennes rum, och hon har till och med dig på sin lampa och på sina sängkläder!” 

Mamma skrattade högt till, sådär som bara mammor kan skratta. Tack förresten. För att du har förstört mitt liv! Varför kunde hon inte vara med lite i matchen och inte vara så pinsam? Hon förstod väl att jag inte ville träffa Justin, och då säger hon mitt namn och efternamn? Vilken morsa gör så, egentligen?! 

”Skyler, säg hej!” utbrast mamma allvarligt. Jag kände hennes hat mot mig. Om hon inte hatade mig.. då skulle hon väl inte ha sagt så.. Eller? 

”Jag går och hjälper William med att kasta klotet på rätt sätt, han lär sig aldrig...” mumlade hon som ursäkt därefter och gick bort till William. Som för sig inte alls visste hur man bowlade. 

.

Efter en pinsam tystad stund så kunde jag inte anstränga mig längre. Så jag tog bort håret från ansiktet och sa ett kort ”hej”. 

”Skyler?” frågade Justin chockat och flyttade ett litet steg ifrån.. Selena. 

Jag kände hur ilskan började bubbla upp inom mig. Varför var han med Selena?! Hon hade bedragit honom! 

”Skyler?” upprepade Selena häpet och växlade med blicken mellan mig och Justin. 

”Ja, det är mitt namn. Ni behöver inte slita ut det, det är okej..” mumlade jag och la en hårslinga bakom örat. Jag fuktade mina läppar och kände att jag hade varit lite otrevlig. 

”Vad gör du här?” utbrast Selena dumt och hoppade steget närmare Justin. Att se dem två ihop äcklade mig en aning. 

”Jag trodde att det här var en allmän plats, därför är jag här. Ni då? Varför är NI här?” fråg-svarade jag och växlade med blicken mellan dem. 

 



 

Jag vände mig mot Skyler. Hon såg både nervös och irriterad ut. 

”Jag trodde att det här var en allmän plats, därför är jag här. Ni då? Varför är NI här?” frågade hon och växlade med blicken mellan mig och Selena. 

Jag svalde hårt och tittade mot Selena jag med. 

”Vi tänkte bara bowla lite med crew:et, snart ska jag på repition så vi tänkte bara göra något roligt innan allvaret startar” svarade jag med ett litet flin på läpparna. Hur skulle man skoja bort den här situationen då?

”Aha, vad roligt för dig du! Men Selena då, varför är hon här? Jag trodde inte ni hade ett förhållande längre!” utbrast Skyler högt, så att vi drog till oss uppmärksamhet av minst halva lokalen. 

Jag la snabbt ett finger för munnen och tittade rakt igenom henne. 

”Håll k- ... tyst. Du kan inte komma ut med sånt där!” utbrast jag allvarligt och gav hennes en blängande blicka. ”Selena och jag hade tänk att se om det funkar. Det var trotts allt ett ganska bra förhållande vi hade innan..” jag stannade upp och mötte Skyler’s hårda blick mot mig. Vad skulle jag säga? 

”Innan lite saker skedde!” avslutade jag sedan med en suck. 

Skyler reste sig snabbt upp och rättade till tröjan som hon hade på sig. 

”Ursäkta för att jag var så otrevligt. Men jag har haft en jobbig dag och behöver få lite luft.. Om ni ursäktar mig..” sa hon och nickade. Sedan så vände hon på klacken och gick sin väg. 

”Alltid samma visa.. om och om igen! Nu kommer du såklart springa efter henne, och sen kommer ni glömma bort mig helt. Du kommer ta henne till ett fint litet ställe och komma hem vid midnatt. Sen kommer du be mig om ursäkt, och jag förlåta dig. Efter det, så börjas det om!” stönade Selena olyckligt och flätade våra fingrar. 

”Jag kommer inte glömma dig heller! Hur tänkte du där?” frågade jag och rynkade pannan. Innan hon hann svara så pressade jag läpparna mot hennes i en intensiv kyss. 

.

Sekunden efteråt så avbröt jag ursäktande kyssen och ställde mig upp. ”Nej Justin, sluta inte...” mumlade hon och pressade sina läppar mot mina igen. Jag besvarade kyssen, men tryckte henne motvilligt ifrån mig. Jag la min panna mot hennes och suckade lätt. 

”Jag måste gå efter henne, det vet du. Men jag kommer tillbaka, ge mig 5 minuter!” 

”Max!” flämtade hon och lutade sig tillbaka. 

”Du är bäst!” utbrast jag innan jag började springa mot den riktningen som Skyler hade sprungit i. 

.


Jag sprang en bra bit innan jag hittade henne gråtande i gräset. Jag suckade lättat och gick fram till henne. 

”Hey babe, hur är det?” frågade jag mjukt och satte mig tätt intill henne. Jag la ena armen runt hennes axlar och tryckte henne mot bröstet. 

Hennes tårar forsade snabbt ner från kinderna och en pinsam tystnad uppstod. Precis som det var inne i bowlingsalen.

Efter ytligare några minuter så reste hon på sig och drog bort tårarna under ögonen. 

”Kan jag bara inte fatta hur du kunde förlåta henne!” utbrast hon och suckade. Hon slappnade snabbt av och jag kunde då se hur hennes smink hade kletat ut sig i ansiktet. 

”Alla förtjänar en andra chans, alla” svarade jag kort och smekte bort en tår som var på hennes haka. 

”Aye, för att muntra upp dig.. Vill du följa med mig till Hawaii?” 

Hon rätade snabbt på sig och leendet tog plats i hennes ansikte. 

”Ja!” svarade hon glatt och drog in lite snor i näsan. 

Jag skrattade lätt och ställde mig upp. Sedan så räckte jag ned mina händer till henne så att hon kunde få hjälp att ställa sig upp hon med. 

”När åker vi? Vilka ska med? Hur länge blir vi borta?” utbrast hon lite högre och omfamnade mig i en härlig kram. 

”Ehm... Vi.. Selena och crewet..” svarade jag snabbt och uttalade Selena’s namn lite tystare. Men hon verkade ändå ha hört det. 

”Selena?” upprepade hon och höjde på ögonbrynet.

”Vi åker i morgon, och blir borta i några dagar bara. Klockan tio går flygplanet, så kom i tid!” 

Snygg räddning där Justin, skitbra! 

”Visst, jag ska se vad jag kan göra!” sa Skyler retsamt och log ännu större.

”Toppen!” svarade jag och bet mig löst i läppen.  Bara Selena gick med på att Skyler följde med..



----------
 
EXTRA LÅNG KAPITEL, bara för att jag har varit så dålig med uppdateringen!
 
Vad tror ni kommer hända? Låter Selena Skyler följa med till Hawaii? :o
2012-08-31 ♥ 19:57:58
13


Comments
POSTED BY: ellen

Jag kan göra perspektiv skyltar också till dig om du vill? :) gratis asså! ^^

DATE: 2012-08-31 / TIME: 20:34:02 / URL/BLOGADDRESS: http://myjustinbiebstories.blogg.se



POSTED BY: ellen

Juste! Jätte bra! :D <3

DATE: 2012-08-31 / TIME: 20:34:46 / URL/BLOGADDRESS: http://myjustinbiebstories.blogg.se



POSTED BY: Saga

Svar: Hihi, så lite så gumman! :D♥♥ Du är också för snäll! <3 Grymt spännande, meeeeer!! :D Kram♥♥

DATE: 2012-08-31 / TIME: 20:37:48 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Saga

Svar: Hihi, jasså! ;)<3

DATE: 2012-08-31 / TIME: 20:51:47 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

grymt bra!

DATE: 2012-08-31 / TIME: 21:25:06 /



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-08-31 / TIME: 21:56:24 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: ellen

Skriv din mail så skickar jag skyltarna till dig! :D

DATE: 2012-08-31 / TIME: 22:58:32 / URL/BLOGADDRESS: http://myjustinbiebstories.blogg.se



POSTED BY: elena

super bra

DATE: 2012-09-01 / TIME: 10:16:29 /



POSTED BY: frida

Sssssuuuuuuuuuuuper braaaaaaaaaaaaaa!!!<3

DATE: 2012-09-01 / TIME: 15:08:58 /



POSTED BY: Hanna-We R who we R ♥

Åh,gud vad bra kapitel!! ♥

DATE: 2012-09-01 / TIME: 19:39:51 / URL/BLOGADDRESS: http://legeendary.blogg.se



POSTED BY: Saga

Sv: Vad jobbigt, krya på dig då!<3 Justin SKA VERKLIGEN VINNA!! Röstar du mycket? :) kram♥♥♥

DATE: 2012-09-02 / TIME: 10:58:19 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Jättebra! Längtar massa till nästa! Pussochkram!! <33

DATE: 2012-09-02 / TIME: 13:13:09 / URL/BLOGADDRESS: http://onedhearts.blogg.se



POSTED BY: Saga

sv: Jo, jag håller med dig! ;) Haha, precis, allt för våran ängel! ♥ Men hörde att 1D hade betalat för att komma så högt upp, är det sant eller? :o Kraaam♥♥♥

DATE: 2012-09-02 / TIME: 13:42:59 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback