Chapter 42 - I Love You

 

”Justin..” mumlade hon med tjock röst och gjorde en grimas så att det såg ut som om hon var på väg att gråta. 

”Schh..” viskade jag och lade ett finger på mina läppar. Sedan drog jag in hennes i min omfamning och stängde dörren bakom henne med ena handen. 

Jag kände sedan en klump i magen när jag kramade om henne, som jag inte visste varför. Hade jag någon anledning till det ens?

”Förlåt” viskade hon plötsligt i mitt öra och lade en hand i min nacke. Jag svalde hårt som svar och bet mig i läppen. Det kändes plötsligt inte lika speciellt att ha henne i min omfamning. 

 

--------

 

Jag gick hastigt längre in i huset och fick syn på en massa med okända människor som dansande hej vilt. Mer än hälften av dem verkade ha fått i sig lite för mycket alkohol, det kunde man se på flera meters avstånd. 

Jag tittade runt i det stora vardagsrummet för att se om jag kände något, tills jag plötsligt kände en hand på min axel, sedan att jag drogs bakåt. 

”Selena!” skrek en röst högt i mitt öra, vilket gjorde att jag gjorde en grimas.

Jag tittade upp på personen och såg att det var Isabella, hon verkade inte vara helt nykter hon heller. 

”Hej. Hej” sade jag och försökte överrösta musiken som var på på högsta volym. 

"När kom du?" skrek hon högt, sedan greppade hon tag om en kille som stod bakom henne, och använde honom som stöd när hon lutade sig ned mot golvet och spydde. 

Jag tittade ned på Isabella som nu hade släppt tag om den oskyldiga killen och ramlat ned på golvet, i sin egna spya. 

"Herregud, hur gick det?!" for det hjälplöst ur mig, innan jag kastade mig ned på golvet för att hjälpa henne. Killen framför kastade sig också ned på golvet, han verkade vara en läkare av något slag, eftersom hans händer flög mellan Isabellas hals och bröst. 

Jag växlade med blicken mellan honom och Isabella, som låg livlöst i den äckliga magsyran.

"Hon lever!" sade killen efter några sekunder, då jag äntligen kunde pusta ut. 

Isabella hade aldrig varit en god vän med alkohol, och hon hade behövt åka in till akuten många gånger just grund av det. Alkoholen. 

.

"Är du säker på att du är okej? Du verkar lite.... Tja, vad ska man säga? Ehrm..." sade den oskyldige killen till Isabella när hon var på väg ut från badrummet. Vi hade hjälpts åt att tvätta henne och sedan fräschast upp henne lite. Hon verkade fortfarande lite snurrig, men definitivt piggare.

"Jajaja.." mumlade hon som svar och öppnade dörren. En halv sekund senare så var hon utom synhåll och jag förmodade att hon försökte hitta till baren.  Ja, där hör ni, hon har en egen bar. Inte ens jag har det, även fast jag är 'rikare' än henne. Fast dock så skulle jag kunna fixa en när jag ville..

Jag avbröts från mina tankar när jag såg att killen räckte fram en hand åt mig, samt presenterade sig som Gabriel. Jag kramade lätt om hans hand om nickade.

"Selena Gomez"

 

"Selena... Gomez... Hmm.. Det låter bekant! Har vi setts förut kanske?" skrattade han nervöst och kliade sig i nacken. 

"Ja, det har vi nog" svarade jag och bet mig löst i läppen. Om jag bekände att jag var - så kallad - 'känd', så skulle han förmodligen göra till sig och vara nervös hela tiden - och det började bli tröttsamt att vara med sånna människor. 

"Spännande" flinade han kort innan hon drog in ett djupt andetag "Vill du gå tillbaka ut? Jag kan fixa en drink" erbjöd han sig och gjorde en gest med händerna. 

"Gärna" svarade jag och klistrade på ett leende på läpparna. 

Han slog händerna mot sina lår, men gick sedan ut i badrummet med mig efter sig. 

 

 

 

Jag svalde hårt samtidigt som jag stirrade på Skyler som låg och sov alldeles knäpp tyst  mitt knä. Det kändes grymt tungt att se henne så sårbar, samt när jag tänkte tillbaka på allting vi gjort tillsammans. Alla fina minnen vi hade. Det kanske inte fanns så många minnen av oss tillsammans, men några underbara fanns det allt.

Jag suckade djupt och bar upp Skyler i famnen. Sedan trippade jag enkelt in i sovrummet och lade ned henne på sängen. 

Hon stönade lätt till men verkade inte vakna, vilket jag var riktigt lättad över. 

Jag backade sedan några steg tillbaka och stod och tittade på henne en stund, precis som Edward gjorde på Bella i Twilight. Jag skulle ljuga om jag sade att hon inte var söt när hon sov. Hennes kropp rörde sig i tempot till hennes andning och hennes hår låg perfekt intill ansiktet. Det fanns ingen vackrare kvinna på denna jord än henne. 

Jag bröt blicken från hennes perfekta kropp och gick in i vardagsrummet igen, sedan vidare ut på balkongen. 

En sval vindpust träffade mig rakt i ansiktet precis när jag hade satt mig ned i en av stolarna som stod där. Dem var riktigt mjuka kan jag säga. 

.

Efter att ha suttit lite mer än en halvtimme ute på balkongen och tittat ut över hela Kanada. Det var verkligen ett fint land. -

Snart hörde jag hur sängen knakade till och ut till mig kom en nyvaken tjej. 

Hon satte sig på stolen bredvid mig och drog en hand genom sitt långa hår en gång för att få det bra.

”Hej” mumlade hon och drog upp knäna mot sig. Efter det så vände hon blicken mot utsikten av Kanada, som jag hade suttit och tittat på i en evighet nu. Man tröttnade aldrig på den. 

”Hej” svarade jag lätt och tittade mot henne, hon såg helt perfekt ut. 

Plötsligt sköljdes en behaglig våg över mig, då jag bet i läppen och kisade med ögonen mot Skyler. 

Hon märkte inom kort att jag tittade på henne, och därför tittade hon tillbaka på mig. 

”Vi går och lägger oss nu.. Jag är trött” sade jag och tog tag i  hennes hand.

Tillsammans gick vi tillbaka in i sovrummet och lade oss i sängen. Skyler lade sig med huvudet emot mitt, väldigt tätt. Jag kysste hennes läppar mjukt och hon besvarade kyssen. Jag upprepade samma sak igen, och igen. Och igen.

Plötsligt låg jag ovanpå henne och kyssarna hade utvecklats till grovhångel. Hon drog sakta av mig min tröja och jag hennes.

Snart låg alla kläder på golvet och Skyler stönade lätt emellanåt. Hon tyckte om det.

 

 

 

Morgonen därpå vaknade jag med ett ryck och satte mig upp. Bredvid mig sov Justin lugnt.

Jag lät min blick falla genom rummet. Våra kläder låg utspritt över hela golvet. Natten hade varit bra. Väldigt bra.

Jag tittade mot Justin ännu en gång innan jag drog av mig täcket och reste mig upp. Jag drog på mig underkläderna och sedan gårdagens kläder.

Justin ryckte till från sängen och öppnade sakta ögonen.

”Godmorgon” sade jag lent och satte mig på sängen bredvid honom.

”Godmorgon”

Jag reste mig upp ännu en gång och hämtade Justins kläder, samt slängde dem på honom.

”Klä på dig, jag gör frukost” sade jag sedan och log mot honom. Han stönade trött innan han slöt ögonen och låssades sova. 

 

Jag gick ut i köket och tog fram bröd, smör, mjölk, oboypulver och några pålägg. Sedan bredde jag fyra mackor och lade ost på två och salami på två. Efter det så blandade jag två koppar kall oboy. Jag lade till slut allt på en bricka som jag bar in till Justin.

”Vad gott det luktar!” utbrast Justin när han såg min komma in i sovrummet. Han satt nu helt påklädd, på den bäddande sängen. 

Jag skrattade dämpat och slog mig ned i skräddarställning framför honom i sängen, med brickan mellan oss. 

Sedan böjde jag mig framåt och kysste honom passionerat på läpparna. Han besvarade den snabbt och lade en hand runt min midja. 

”Jag älskar dig” viskade han sedan och lutade sig några centimeter bakåt så att han såg mig rätt i ögonen.
 
----------
 
STOR TACK till Lovisa som hjälpte mig att skriva♥
2012-12-08 ♥ 21:00:00
9


Comments
POSTED BY: Lovisa

Awesome!! Superbra! Hihihi :D

DATE: 2012-12-08 / TIME: 21:06:41 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: noxchiyuso

Vi fick vänta jättelänge men den är kort. Men AWESOME ÄNS
DÅÄ

DATE: 2012-12-08 / TIME: 21:20:29 /



POSTED BY: noxchiyuso

Vi fick vänta jättelänge men den är kort. Men AWESOME ÄNS
DÅÄ

DATE: 2012-12-08 / TIME: 21:20:38 /



POSTED BY: ayanabddulkadir

YEAAAAAAAAAAAAAAH

DATE: 2012-12-08 / TIME: 22:12:46 / URL/BLOGADDRESS: http://https://www.facebook.com/AyanSwag?ref=tn_tnmn



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-12-08 / TIME: 22:47:59 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

FAN VAD UNDERBART!! Jag älskar det rent ut sagt

DATE: 2012-12-08 / TIME: 23:03:33 /



POSTED BY: sara

jättebra kapitel :D

DATE: 2012-12-08 / TIME: 23:43:06 /



POSTED BY: Cajsa Pihlgren ♥

Jag har inte fattat detta riktigt än, men är detta är jelena-novell? :)

DATE: 2012-12-10 / TIME: 18:33:10 / URL/BLOGADDRESS: http://cajsadenenda.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Hej nu söker jag gästbloggare till min Justin Bieber blogg Bieber.blo.gg :)
Är du intresserad av att blogga oss mig? Kika in hit: http://bieber.blo.gg/2012/december/soker-gast-bloggare.html#comment

Ha de bäst!

DATE: 2012-12-10 / TIME: 19:53:30 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback