You & Me forever - Del 37


-Vi är på väg dit. Jag vet inte riktigt om vi kan träffats här.. Men jag kan kolla. Du, jag måste gå nu. Kan jag ringa dig senare?

-Ehm.. Okej.

-Vad bra, hej då!

-Hej då!

Jag la på samtalet och gick tillbaka till Justin där han satt i soffan. Han kollade nyfiket upp på mig när jag kom tillbaka.

-Vem är Jack med ett hjärta på slutet?! frågade han en aning arg.

------------

Jag kollade in i Justins ögon. Dem fina, underbara, vackra och söta hasselbruna ögonen. Dem var så perfekta. Speciellt på Justin.

-Åh, du menar Jack? Haha, jo. Han är en kompis till mig bara. Han är några år äldre och går sista året på gymnasiet. Han och jag bor på samma gata. Men nu har han tydligen åkt till Danmark för att studera lite där, och han undrade om vi kunde ses någon gång.

-Aha, och du svarade?

-På om han och jag kunde ses? Man kan säga att jag svarade nej, fast på ett snällt sätt.. Hoppas jag i alla fall!

-Okej, hoppas det då!

 

Efter det lilla samtalet med Justin så satte vi på musik i hörlurarna igen och låten ”Rolling In The Deep” av Adele. Justin, som älskade Adeles musik, började att sjunga med. Han sjöng den låten jättebra! Nästan bättre än själva originalet.

Jag kollade imponerat upp på honom och klickade sen på ”paus” på displayen.

-Men herregud Justin! Du är ju jättebra! Varför har du inte berättat det, eller sjungit den låten förut?! gormade jag en aning för högt.

-Jag sjöng den för dig när du var tretton, Selena, sa han och himlade lätt med ögonen.

-Va? Nej? Gjorde du? frågade jag förvirrat och spärrade upp ögon på honom. Han nickade och flinade samtidigt.


-Ja! Du vet.. Minns du den där gången när du var tillsammans med din kompis.. ehm... Alexandra? Hette hon så? Ja, vad hon nu heter. Ni var ju hemma hos dig. Då kom jag ju hem till er, eftersom jag hade låst mig ute. Ja,.. Ni höll på att sjunga singstar. Då tvingade din kompis mig att sjunga Adeles låt. Så då gjorde jag det. Fast du borde nog minnas det ju? Fast för sig, du kanske skulle.. du vet, ”pudra näsan”, medan jag sjöng den.. Eller nåt!

Jag skrattade lite.


-Jag har i alla fall inte hört dig sjunga den än nu! svarade jag sen och satte mig på kanten av soffan.

Justin gjorde en min åt mig. Kanske varför jag satte mig längre bort ifrån honom. Men jag hade ju faktiskt en ursäkt till det. Det visste vi båda två, men det kanske inte var så jättesmart att ta upp det samtalsämnen nu. Fast Justin hade ju kommit in på det, lite i alla fall. När han frågade vem ”Jack med hjärta på slutet” var. Men visst, såklart att får undra liksom. Jag hade ju inte berättat vem det var tidigare än nu.

 

Just nu så kanske det inte var rätt tillfälle. Vi kanske hade släppt det för ett tag sen, men man måste vi få prata om saker man tycker är jobbiga, eller hur?! Det skulle väl Justin också tycka, om han var jag just nu.

-Justin! Jag vill inte ha det såhär längre! Kan inte du bara berätta vem den där ”snutte grisen” är? Jag orkar seriöst inte längre! Dessutom så kan du inte hålla det hemligt! Jag kommer även få reda på det snart! Så det är faktiskt lite bra att du berättar redan nu vem det är! sa jag utan att tänka mig för efter någon minut.


-Men herregud, vad har du med det att göra? frågade Justin irriterat och spärrade upp ögonen mot mig. Jag kollade med samma blick tillbaka på honom. Han himlade lätt med ögonen och fiskade upp sin mobil igen.

-Jag kommer ju ändå få reda på det sen. Så det är lika bra att du säger det nu! Om du säger det sen så kommer det även bara bli värre! Snälla Justin, sa jag med en lugnt röst och hoppades på att han skulle säga vem det var.

-Okej, okej! Som ni vill! Fine! sa han och gjorde en rörelse med händerna. Han verkade faktiskt ganska irriterad just nu. Men helt ärligt så har jag väll rätt att få reda på vem det är, eller?

Justin tystnade. Han lutade sig sakta bakåt in mot ryggstödet. Jag kollade på honom och satte mig lite närmre. Han hostade lätt och kollade in i mina ögon. Hans hasselbruna ögon var inte hasselbruna längre. Det var lite rött i dem. Som om han hade fått i sig något som han var allergisk mot. Men.. Justin var väll inte allergiskt mot något alls? Förutom tomater. Det var han när han var liten. Han fick utslag runt munnen om han åt tomater. Men sen, när han var runt tretton år, så gick det över. Då åt han tomater så ofta han fick. Ibland gick han till och med till affären och köpte några tomater. Bara för att han kunde äta dem då, utan att få utslag eller något annat. Vid vissa tillfällen så fick han till och med svårt att andas.

 

Under en liten period i Augusti 2006 så fick han en diagnos om att han var näsa på att så astma. Men när sommaren var över, i början på 2007, så hade han inte det längre. Det verkade lite mysko, eftersom ingen visste om det kunde gå över. Men det gjorde visst det!

 

-Har det hänt något? frågade jag snällt och la handen på Justin’s knä. Han kollade in i mina ögon fortfarande. Dem började att byta färg. Lite, lite, lite i taget. Sen var den ännu rödare. Nu som om någon hade slagit honom i ögat, eller om han hade petat sig själv i ögat.

-Kan du hämta en medicin? Det står sånna i den högra hyllan i badrummet, längst upp! Det står ”Petroelienogi” på den, sa Justin tyst och la huvudet i händerna.

Jag flög upp från soffan och in på badrummet. Ryckte upp badrums skåpet och letade efter medicinen. Jag antog att den skulle vara i en liten burk , och att det skulle stå ”Petroelienogi” på den. Precis som han hade sagt själv.

Jag letade i evigheter, kändes det som.

Tillslut så fick jag fram en liten burk där det står ”Petroelienogi” på. Bingo!

 

Jag tog burken i ena handen och sprang tillbaka till soffan där Justin satt. Fast nu såg det ut som om han låg i soffan. Jag la burken på bordet och sprang snabbt till köket och ryckte åt mig ett glas. Jag fyllde glaset med iskallt vatten och små sprang tillbaka till soffan där Justin var. Hela tiden var jag orolig för att jag skulle tappa glaset i golvet, eftersom mina händer var lite svettiga och klibbiga.

 

Precis hela tiden när Justin skulle berätta något så händer det sånna här saker! Antingen så ska han ha medicin, eller så ska han åka in till sjukhuset! Fast jag kan ju inte tänkta att han kanske bara låssas för att slippa säga saker! Men faktiskt, så verkar det lite skumt. Dessutom så skulle jag fortsätta att fråga vem den där ”Snutte-grisen” är. Vid det tillfället, som han minst anar det!

 

Det blev helt plötsligt ganska irriterande och jobbigt att säga ”Snutte-grisen” och ”snutte-gris”. Jag blev så sjukt irriterad och galen när jag sa det nu för tiden. Bara tanken på vem det kunde vara, fick mig illamående. Jag kände bara för att spy. Fast det skulle vara ganska oförskämt.

Nu kändes det som om jag knappt kände Justin. Även om jag hade gjort det i nästan hela mitt liv. Det skulle bli som ett hål i hjärtat om han försvann, eller om det hände något allvarligt med honom. Speciellt om det var mitt fel.

 

-Justin? Mår du bättre? sa jag och gick fram till honom. Jag hade gett honom sin medicin, och han hade sovit två timmar. Klockan var nu åtta, och vi hade mött upp dem andra i Justins crew. Nu stog vi allihopa som en cirkel runt Justin som fortfarande låg i soffan. Jag hade fått hämta en filt som jag la över honom.

Justin öppnade sakta ett öga och såg upp på oss.

-Phu! Han lever, vilken tur!, fick Alfredo ur sig.




 

Ledsen att delarna blir korta och att jag har ganska mycket mellanrum varje delarna. Men jag har inte hunnit skriva så mycket och kommer inte att hinna det den här veckan heller. Fyller år i morgon och jag ska "fira" lite med familjen och kompisarna, så jag kommer inte att hinna skriva någonting. Men så fort jag får tid över så gör jag det! :D♥

2012-03-08 ♥ 16:37:35
11


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra!

DATE: 2012-03-08 / TIME: 16:50:44 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.bogg.se



POSTED BY: Amanda

BRAAAA.! Grattis haha^^

DATE: 2012-03-08 / TIME: 18:15:33 /



POSTED BY: dafina

Jätte bra 💘

Grattiss❤❤❤

DATE: 2012-03-08 / TIME: 18:49:13 /



POSTED BY: Elena

gryym! grattis:)

DATE: 2012-03-08 / TIME: 20:13:39 /



POSTED BY: Alma

Hej, undrar om du är intresserad av ett länkbyte?:)

DATE: 2012-03-09 / TIME: 00:10:15 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbieberstories.webblogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

Åh så spännande! Nästa del måste komma snabbt! :D

Och GRATTIS!!!!!! :D :D <3 Kram på dig Bästa du! :D <3

DATE: 2012-03-09 / TIME: 14:05:30 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Alma

Sv: har lagt till dig nu:)

DATE: 2012-03-09 / TIME: 19:12:07 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbieberstories.webblogg.se/



POSTED BY: Ellen

GRATTIS JOSSE ! :D

Länkar till nästa ! <3

DATE: 2012-03-09 / TIME: 19:18:41 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Saandriiiee - Kungälvs största blogg

Heej! Nu är Dagens blogg vinnare utsedd :)! kika in och se om det blev du. Annars får du ju anmäla dig igen :D ! KRAM

http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-3.html#comment

DATE: 2012-03-09 / TIME: 20:04:12 / URL/BLOGADDRESS: http://saandriiiee.blogg.se/



POSTED BY: Sonja

Awesome kapitel tjejen! :D Mer mer mer <33 Läs gärna min nya novell ! :D

DATE: 2012-03-14 / TIME: 17:33:26 / URL/BLOGADDRESS: http://jssmn.blogg.se/



POSTED BY: Sara

Skulle inte fortsättningen komma i Tisdags eller Onsdags? Älskar din novell :D

DATE: 2012-03-16 / TIME: 15:00:31 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback