You & Me forever - Del 38

-Justin? Mår du bättre? sa jag och gick fram till honom.

Jag hade gett honom sin medicin, och han hade sovit två timmar. Klockan var nu åtta, och vi hade mött upp dem andra i Justins crew. Nu stog vi allihopa som en cirkel runt Justin som fortfarande låg i soffan. Jag hade fått hämta en filt som jag la över honom.

Justin öppnade sakta ett öga och såg upp på oss.

-Phu! Han lever, vilken tur!, fick Alfredo ur sig.

----------------

Selenas perspektiv:

Justin satte sig upp. Han såg ganska trött ut.

-Hur är det? frågade jag och försökte att visa att jag verkligen brydde mig om honom.

Han himlade lite med ögonen, men jag förstod att det inte var åt mig.

 

Justin hade svimmat, han slocknade till i några sekunder. När han sen hade vaknat så satte han sig upp och kollade hjälplöst framför sig. Efter det så föll han ner tillbaka mot soffans och somnade. När han sov, så hade han pratat lite i sömnen och ryckt till vid några tillfällen.

 

Självklart hade vi blivit oroliga för honom. Men vi alla visste ju att han skulle klara sig. Justin var stark. Han klarade nästan allt. Eller visst, det beror på vad man menar med ”allt”. Han klarade absolut inte allt ju! Det är ju typ bara ett talspråk...

 

 

Precis som Justin, så har jag också svimmat några gånger. Faktiskt tre gånger. Jag har inte direkt räknat dem, eftersom jag inte märkte det själv. Men alla gånger jag har svimmat, så har det hänt när jag har varit med någon kompis eller någon i familjen. Alltså att jag inte har varit helt själv när det hände.

 

Första gången var när jag gick i lågstadiet. Eller, ”lågstadiet” kanske man inte säger.. Jag gick i trean.

Det var disco i skolan. I skolans matsal. Jag var där med Alva, Caroline, Justin, Arvid och Alecsandra. Fast det var ju inte bara vi där. Eftersom det var mörkt, så såg jag inte vilka som var där. Men innan vi gick in till själva discot, alltså rummet där discot var i. Så hade jag sätt att bland annat Alexander, Samuel, Jessica, Rickard, Amanda, Joshua och Katarina från parallellklasserna. Fast sen så var det några flera på discot också. Dem som ordnade det, och några från årskursen under oss.

 

Men i alla fall så börjades det spela musik, på högra nivå. Mina öron är lite känsliga för hög musik ibland. Så hox pox så svimmade jag. Jag låg där på golvet, helt medvetslös och nästan död. För mig så var det ju inte så farligt egentligen. Mest för dem som stod runt mig i alla fall. Fast sen så ”vaknade” jag och låssades som ingenting hade hänt. Jag fortsatte att dansa med dem andra. Men visst, jag fick ganska många underliga blickar från dem andra på discot. Men herregud liksom, vad skulle jag göra? Jag ville ju inte skämma ut mig ännu mera än vad jag redan hade gjort!

 

Vid dem andra två tillfällena som jag hade svimmat på var någorlunda likadana. Jag svimmade helt plötsligt, vissa brydde sig, vissa inte. Och sen så ”vaknade” jag igen, och låssades som om ingenting hade hänt. Ibland önskar man ju att man verkligen vill svimma, men det är inget som jag direkt rekommenderar om att man ska göra! Om det inte är för en bra sak då alltså. Fast för sig så har just det aldrig hänt mig.

 

Justins perspektiv:

Jag öppnade sakta ögonen och kände hur det sved inuti huvudet. Jag gnuggade mig hårt i ögonen, men det blev lite värre. Det gjorde alltså bara ondare än vad det nyss hade gjort.

 

Framför mig så stog Selena, Ryan, Chaz, Alfredo, Scooter, Usher, och bakom dem så stog några andra. Jag såg inte vilka det var, bara att det var några.

-Aj.. mitt huvud, sa jag och höll för huvudet med händerna. Jag kände mig yr, och huvet verkade väga mycket mer än i vanliga fall.

-Justin, hör du mig? sa Usher svagt. Han stog bakom Ryan och Chaz, så jag såg honom inte så tydligt. Helt plötsligt så var allting suddigt.

Jag nickade hastigt och tyckte att det var oerhört svårt att nicka när huvudet gjorde så ont.

 

-Vila du! Jag kör oss till Danmark, så får du se hur du känner dig då. Om vi ska göra konserten eller inte. Eller rättare sagt om du ska göra den. Bandet har redan kommit ner dit, eftersom dem tänkte att vi skulle repa lite tidigare än vanligt, sa Usher. Han tog ett djupt andetag och fortsatte sen att babbla,

-Men du ska inte stressa, Justin! Vila nu, så att du blir bra tills i kväll. Det tar ungefär två till tre timmar att åka ner dit. Men om man räknar med att vi kan stanna och ta en kaffe, eller att tanka bilen, så tar det ungefär tre eller fyra timmar.

 

Han kollade på klockan och nickade. Som om han instämde till det han själv hade sagt.

 

 

Selenas perspektiv:

-Ja, nu hörde Usher! Justin ska vila nu! Så backa, lämna honom ifred! sa Ryan och gjorde en liten grimas.

Jag lutade huvudet över Justin så att jag kunde känna hans andedräkt. Den var varm, och luktade svagt mint och hallon. Precis som den brukar! Då vet jag i alla fall att han inte har druckit något som han inte ska.

 

-Ehh, kan jag bara få säga några ord till Justin.. ? Snälla, Ryan. Det skulle betyda mycket! sa jag och vände mig om till Ryan. Precis som om han var kung, som om han bestämde allt. Om allt och om alla.

 

Han tvekade inte, gjorde en grimas och ställde sig på sne. Sen kom ”tänkar”-minen upp i hans ansikte och jag var på väg att ge upp.

-Okej då! sa han tillslut och gav mig ett leende. Han gick bort från soffan själv och ut till Chaz.

Jag hörde deras röster, och dem verkade ha en diskussion om ännu ett nytt tv-spel. Fast förra gången dem diskuterade om något spel så kan det också ha varit ett dator-spel. Men inte håller jag koll om vad dem pratar om hela tiden!

 

-Justin..., sa jag och nuddade hans hår. Han hade färgat det mörkare, det upptäckte jag nu. Man såg inte att han hade gjort det från långt håll, men nu, när vi bara satt ungefär en decimeter ifrån varandra, så kunde man se det.

 

Jag kände mig lite som Bella i Twilight. Eller, i ”eclipse”. Precis efter det lilla ”kriget” med dem nyfödda vampyrerna. När Jacob gör illa sig och får bandage. När Bella sen går in till honom och han säger att han inte kommer ”sluta kämpa”, för hennes skull.

 

Fast nu, när Justin bara har svimmat och att jag inte direkt väljer mellan några. Så känner jag mig lite som en wannabe. Liksom, vad skulle jag säga nu? Usch, pinsam tystnad..

 

Justin kollade upp på mig och väntade på att jag skulle säga något. Jag kollade runt oss lite snabbt och sen ner på honom igen. Vad skulle jag säga egentligen?




 

Skrev "klart" delen igår kväll. Den är inte så bra, jag vet. Sen så blev den jättekort också. Men kände att jag verkligen behövde lägga ut den nu. Så, vad tycker ni? Kommentera! :)♥

2012-03-17 ♥ 13:10:24
10


Comments
POSTED BY: A-King<3

Jättebra! meeeer :D

DATE: 2012-03-17 / TIME: 13:35:22 /



POSTED BY: Frida -

Sv: Vad kul, hoppas du fortsätter läsa min novell, skulle bli jätte glad!

Lite tips är väl först och främst:

- Ha din egen historia, alltså kopiera inte andra. Men ibland kan man få idéer från andra noveller men gör de då till din egena. Ibland när jag läst noveller har jag läst exakt samma kapitel av två stycken, det var inte bra ;)

- Gör din historia spännande, lite drama osv...

- Skriv din novell som du vill och vad du tycker är roligt att läsa om, jag lovar dig att din novell kommer bli super bra.



Några tips, hoppas på att du fick något tips iallafall! :)

DATE: 2012-03-17 / TIME: 17:00:58 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

Sv: Vad kul, hoppas du fortsätter läsa min novell, skulle bli jätte glad!

Lite tips är väl först och främst:

- Ha din egen historia, alltså kopiera inte andra. Men ibland kan man få idéer från andra noveller men gör de då till din egena. Ibland när jag läst noveller har jag läst exakt samma kapitel av två stycken, det var inte bra ;)

- Gör din historia spännande, lite drama osv...

- Skriv din novell som du vill och vad du tycker är roligt att läsa om, jag lovar dig att din novell kommer bli super bra.



Några tips, hoppas på att du fick något tips iallafall! :)

DATE: 2012-03-17 / TIME: 17:01:51 /



POSTED BY: Lovisa

JÄTTEBRA! < 3

DATE: 2012-03-17 / TIME: 19:03:19 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Jag vill gärna ha en design!!!! :D

DATE: 2012-03-17 / TIME: 21:33:21 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

Jätte bra som alltid! :D <3

DATE: 2012-03-18 / TIME: 01:15:39 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Jag har skickat ett mail till dig nu! Hoppas du fattar vad jag menar ;)

DATE: 2012-03-18 / TIME: 13:02:42 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Jag har svarat nu igen! :)

DATE: 2012-03-18 / TIME: 13:43:03 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Sv: TACK SÅ MYCKET! :D

Jag har skickat ett nytt mail lite information om hur jag vill ha det! :D

DATE: 2012-03-18 / TIME: 14:23:49 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

JÄTTE BRA ! :) ♥

DATE: 2012-03-18 / TIME: 18:46:17 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback