You & Me forever - Del 56


Previously:


-Vad har jag missat? frågade jag och satte mig i en av fåtöljerna i soffgruppen.

-Ingenting.., sa Selena och skakade på huvudet. Hon gav Chaz en blick och tittade sen på mig.

-Skulle vi göra något? frågade hon sen och kollade ner på sina naglar.

”Tjejer..”, tänkte jag för mig själv. Jag flinade åt tanken innan jag nickade snabbt.

-Ja, gärna! Stranden? Grilla korv? Sitta och prata vid elden? Snacka om hur dålig Chaz är på pingis? frågade jag och gav Chaz en retsam blick när jag sa ”hur dålig Chaz är på pingis”. Chaz gav mig ”bitch-blicken” och gick snabbt fram till mig. Han slog mig hårt på armen innan han gjorde rörelsen ”jag håller ögonen på dig”.

--------------------

Justin’s perspektiv:

 

-Ska vi gå? frågade jag och tog tag i Selenas hand. Hon tittade upp på mig och hennes leende växte snabbt.

Hennes leende var verkligen perfekt! Och inte på tal om ögonen, dem var helt förtrollande! Sen, läpparna, dem var helt underbara.

 

Vi gick ner för den lilla trappan som det bara var tre trappsteg på och började gå i riktningen mot stranden. Kenny hade stannat för att låsa dörren, men Alex gick i baktåg tätt efter oss. Hoppas att det inte var skrikande och galna fans på stranden, eller på väg dit. Då kanske vi skulle behöva vända hem igen.

 

Ryan, Mitch och Chaz följde också med. Dem hade valt att gå med badbyxorna på.

Förmodligen skulle det vara ganska kallt i vattnet, om vi skulle vara hemma i Sverige. Men här, här var det ett helt annat klimat. Så förmodligen skulle det fortfarande vara ganska varmt.

 

När vi var framme så gick vi direkt bort mot grillplatsen där det redan fanns en oanvänd engångsgrill.

-Tror ni att man kan få låna den? skrattade Mitch och slängde sin gråa handduk på sanden.

Kenny nickade hastigt på huvudet och log lite smått.

-Den verkar ju helt övergiven, så, varför inte?

 

Mitch, Chaz och Ryan sprang ner till vattnet och hoppade i direkt. Dem stänkte vatten på varandra och skrattade allt för högt.

 

Det hade redan blivit mörkt, så vi satte igång brasan på en gång. Det tog en liten stund, eftersom vi hade glömt tändstickorna hemma.

 

När vi äntligen hade fått upp en liten brasa så öppnade vi korvpacket och började grilla.

Chaz, Ryan och Mitch hade kommit upp och drog sina handdukar tätt intill sig.

-Burr! Jättekallt! klagade Ryan och började hacka tänder.

 

Mitch brände sin korv, så att den bokstavligt brann. Vi, allihopa, brast ut i skratt innan han till slut fick den att sluta brinna.

-Smidigt då! skrattade Alex och himlade lätt med ögonen.

 

När vi hade ätit klart så föreslog Alex och Kenny att vi skulle gå en promenad. Mitch, Chaz och Ryan hade nickat instämt, men Selena och jag satt kvar. Helt ärligt så hade jag ingen lust att gå på någon promenad, inte just nu i alla fall.

-Vad mysigt det var! sa Selena och hoppade ett stag närmare mig. Vi satt på en hård, stor stock, precis bakom brasan.

Jag la armen över hennes axlar och drog henne närmare mig. Hon fnissade medan jag kysste henne på pannan.

 

-Allvarligt Justin, jag kan inte fatta det! Tänk att vi är förlovade.. Du och jag! Det är helt overkligt.., sa hon helt plötsligt och gäspade stort. Uttråkad?

Jag bet mig i läppen och sneglade ner på henne.

-Overkligt? Varför då? flinade jag och vände blicken mot brasan igen. Hade hon ångrat sig? Ville hon inte?

-Äsch, du vet! Du är liksom.. popstjärna! Världs känd! Alla tjejer gillar dig! Medan jag liksom är en helt vanlig tonåring i sina värsta år.. som ingen gillar. På riktigt, menar jag! Förutom typ mamma, mumlade hon och tittade upp på mig.

Jag skakade på huvudet och tog ett nytt andetag.

-Alla gillar dig! Du är underbar! Hur ska man kunna ogilla dig? svarade jag snällt och la en hårslinga bakom hennes öra.

-Jag är ingen sån där person som varken gillar att prata ut med folk, eller är särskilt bra på det, men jag ska försöka... Hmm, vart ska jag börja? .. Jo! Alla i skolan hatar mig! sa hon och suckade. Jag kollade medlidsamt på henne och skakade på huvudet, igen. Jag fuktade mina läppar och flätade samman våra fingrar.

-Som jag sa, hjärtat, alla gillar dig! viskade jag i hennes öra och gav henne en kram bakifrån. Hon vände sig till mig med ett stort leende på läpparna.

-Ååh, vad skulle jag göra utan dig? hennes leende växte snabbt och hon bet mig lätt i örsnibben.

-Aj! skrattade jag och drog en hand på hennes rygg. Ryggkotorna var nästan vassa.

 

Kenny harklade sig bakom oss, vilket fick oss snabbt att sära på oss.

-Wow, kärlek i luften! skämtade han och satte sig på andra sidan om mig. Han drog till sin korvpacket och tog ut två korvar. Han satte dem snabbt på en grillpinne och började grilla dem.

Det var inte speciellt mycket kvar av elden, bara lite glöd och extremt mycket aska.

Engångsgrillen hade slocknat, för länge sen.

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag satte mig närmare Justin igen. Det hade blivit ganska svalt och fuktigt i luften, nästan kallt.

Justin spred värme, på något sätt. När man kramar honom, så kan man aldrig sluta. Det känns bara fel att göra det. Det blir liksom kallt då, på något sätt. Han är som en drog, något man dras till.

 

Justin log mot mig när han märkte att jag flyttade mig närmare honom. Han la sin högra arm över mina axlar och flätade samman våra fingrar, igen.

Fjärilarna i magen dök upp och gav ifrån sig små, små bubblande hjärtan, inuti mig - såklart.

Hjärtana åkte runt i magen och jag kunde se framför mig hur det kom upp massor av bilder på Justin och mig. Stranden, vid middag hemma hos mig för några veckor sen, hur han kallsvettades när vi var små och han skulle sova över hos mig, alla fina minnen vi hade haft tillsammans.

 

Justin och Kenny började snacka om nästa konsert Justin skulle ha. I morgon kväll, igen. Sen skulle han tydligen jobba med nya skrivan, Believe, dagen efter det. Alltså i övermorgon.

Om han ska jobba, vad ska jag göra då? STELLA! Jag måste köpa en present till Stella! Hon fyller ju år snart! I alla fall skicka ett vykort! Shit, hur kunde jag glömma det?!




 

Vill ni ha kapitel 57 idag? Kommentera i så fall!♥

(Har du något tips om vad nästa novell ska handla om? Skicka gärna ett mejl till mig då, [email protected] eller skriv en liten kommentar)

2012-05-01 ♥ 16:31:09
14


Comments
POSTED BY: Anonym

jättebra :D vill läsa mer

DATE: 2012-05-01 / TIME: 16:48:13 /



POSTED BY: ellen

Hej,precis börjar blogga på en ny blogg!

Kan vi göra ett länk byte?

Kan du skriva lite vad min novell handlar om? :)

P O K! <3

DATE: 2012-05-01 / TIME: 18:02:19 / URL/BLOGADDRESS: http://ohbabybabyoh.blogg.se/



POSTED BY: Jessica

Jättebra. Snälla kapitel 57 också!

DATE: 2012-05-01 / TIME: 18:09:45 /



POSTED BY: Ida

hejsan, jag har redan dig på länkar? :)

Du har mig med, det kanske blev fel?

Men bra att du gillar min novell, när du börjar på en ny så kan jag läsa din för jag orkar inte läsa 56 kapitel :)

DATE: 2012-05-01 / TIME: 18:22:52 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbstoriees.blogg.se/



POSTED BY: Ida

ja, det skulle vara jätte snällt :)

DATE: 2012-05-01 / TIME: 18:32:10 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbstoriees.blogg.se/



POSTED BY: ellen

ja berätta vem som är huvudnovellen är och så :) går det?

DATE: 2012-05-01 / TIME: 18:37:39 / URL/BLOGADDRESS: http://ohbabybabyoh.blogg.se/



POSTED BY: ellen

Haha vadå "hallå Justin?" :s

DATE: 2012-05-01 / TIME: 19:11:59 / URL/BLOGADDRESS: http://ohbabybabyoh.blogg.se/



POSTED BY: Jssmn!

Åhhh mer! :D

DATE: 2012-05-01 / TIME: 19:42:25 / URL/BLOGADDRESS: http://jssmn.blogg.se/



POSTED BY: ellen

Du skrev såhär på en kommentar "men,typ,hallå,Justin? ^^"

DATE: 2012-05-01 / TIME: 19:42:49 / URL/BLOGADDRESS: http://ohbabybabyoh.blogg.se/



POSTED BY: ellen

Jaha! Haha!

DATE: 2012-05-01 / TIME: 19:57:20 / URL/BLOGADDRESS: http://ohbabybabyoh.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Jättebra! Mera nu gumman! Det är så gulligt när det bara är så mycket kärlek hela tiden, awww <333

DATE: 2012-05-01 / TIME: 20:16:27 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Evelina

Jättebra!! Vill läsa fler delar!!

+ jag håller på att läsa igenom alla delarna men jag hittar inte delarna 42,43,44,45,46.

Snälla kan du inte lägga ut del 57 ikväll!

DATE: 2012-05-01 / TIME: 20:27:42 /



POSTED BY: Liza

jaa mer!!

DATE: 2012-05-02 / TIME: 20:32:14 /



POSTED BY: Hehe

Braaa! :) Hoppas det går bra med noveller ;)

DATE: 2012-05-03 / TIME: 14:31:15 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback