You & Me forever - Del 65

Previously:


Polismännen kom in med deras tunga kläder och stampade kängor och gick fram till Jack. Dem greppade tag om hans händer och satte på honom handbojar. Sen förde dem bort honom. En av polismännen stannade framför mig. Han såg på mig att jag inte var fransk, och därför började han prata engelska.

-Vi skickar ett brev till dig! En kallelse på att du ska vara med i ett polisförhör, som ett vittne! sa han med en grov röst. Jag nickade kort och tittade oroligt bort mot polisbilen. Dem föste in Jack i den och åkte sen iväg. Vad skulle hända nu?

---------------

Justin’s perspektiv:

 

-Superbra! Du är redo! utbrast Usher och dunkade mig lätt i ryggen. Jag log belåtet och satte mig ner, jag lutade mig mot väggen och fiskade upp mobilen från fickan.

-Justin, ropade Scooter efter en stund. Jag tittade upp från mobilen och såg honom stå framför mig.

-Vadå?

-Vi vill att du ska öva lite till. Innan du säger något, så vet vi att du redan har gjort det en massa gånger. Men du ska ha din största konsert någonsin, så du måste! sa han och sträckte ut handen. Jag tog emot den och reste mig upp.

Öva, öva, öva ....

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag kom in i den stora salen där jag skulle provspela. Det var inte så många där. Kanske att det kunde vara runt femtio pers?

En man i fyrtioårs åldern kom fram till mig och räckte fram sin hand. Jag tog vänligt emot den och han kramade om den hårt.

-Välkommen! Jag är Batchon Rubix, och du är.. ? sa han med mörk röst och borstade bort damm från sin kavaj.

-Selena, svarade jag glatt och studerade honom noga. Lång, mörkt hår, klarblåa ögon, stubb och runda glasögon.

Han hade en penna i ett fast grepp i handen och var beredd att skriva något på ett papper.

-Åh, är det du? frågade han och petade upp sina glasögon som hade åkt ner till näsan. Jag nickade kort och bet mig löst i läppen.

-Vad roligt! Du är nummer 54. Dem där borta kommer att ropa upp ditt nummer när det är din tur. Och där borta kommer du att få byta om till ett par andra kläder, om du skulle vilja det. Resten av lokalen är till för att samla krafter och göra sig beredd, sa han och petade på olika platser.

Jag nickade igen och han gav mig ett stor lapp där det stod 54 på. Efter det gick han vidare till nästan person och gav dem nummer.

Jag svalade hårt och gick bort mot ett hörn. Där satte jag mig ner och skrev ett sms till Justin.

 

Hej, hur är det? Precis kommit in till provspelningen, är nervös. Blev lite knas på bussen också, berättar sen. Lycka till på konserten, kommer dit sen! Puss /S

 

Jag tvekade lite, skulle jag skicka det? Var det verkligen bra att han fick veta om vad som hände på bussen?

Jag skakade lätt på huvudet för att få bort tankarna. Jag klickade på ‘skicka’ och satte mig ner, lutad mot väggen.

 

Med tiden så kom det fler in i lokalen, och det blev extremt varm.

-51, nummer 51! hörde det ur högtalarna. Ungefär en minut senare så stod en liten tjej uppe på scenen och sa sina repliker. Replikerna stod på en tavla framför scenen.

Hon verkade nervös, men klarade det ganska bra! Vilket fick mig att bli ännu mer nervös.

När hon var klar så applåderade nästan alla. Både dem som väljer ut vem som ska få rollen, och alla andra som ska provspela.

 

När nummer 52 skulle gå upp så pep till det till i min mobil. Jag tog upp den i handen och såg att det var ett sms, från Justin. Jag sken upp i ett leende och klickade upp smset.

 

Hej älskling! Det kommer gå bra, jag lovar! Konserten kommer gå bra, så länge du är med. Saknar dig, babe. /J

 

Jag läste smset några gånger och log större för varje gång. Nu var det bara att ta till sig hans ord, att det skulle gå bra!

 

-54, nummer 54! hördes det från högtalarna. Jag tittade chockat upp och stoppade ner mobilen i jackfickan som låg på golvet.

Med darriga ben så gick jag upp på scenen och började läsa dem nya replikerna som visades på tavlan. Jag gjorde rörelser till dem, och försöka leva mig in i rollen.

 

 

Justins perspektiv:

 

-Den här vill jag ha när jag sjunger Pray, sa jag och pekade på en lila tröja. Mama Jan nickade kort och hängde upp den på en galge tillsammans med dem vita byxorna.

-Ehm, Justin.. Vi har ett liten problem, sa Scooter allvarligt efter en stund.

-Jaha, vadå? frågade jag och tittade oroligt på honom.

-Fansen vill att du ska sjunga ”Down To Earth”, men eftersom du och Selena har skrivit den tillsammans så måste hon också vara med och uppträda.. Och hon var väl på någon .. Ja, vart hon nu är. Tror du att hon hinner komma till konserten?

Jag tvekade lite och bet mig hårt i läppen. Selena...

-Jag återkommer, svarade jag kort och drog upp mobilen ur byxfickan. Skulle jag ringa eller smsa?

 

Jag beslöt mig för att smsa. Om jag skulle ringa så kanske jag skulle störa, mitt under inspelningen, och det vore ju inte så bra!

 

Hej sötnos! Hur går det? Tänker på dig ;) Såhär ligger det till, vi ska sjunga Down To Earth, och jag klarar det inte ensam. Så du måste komma hit, om du kan. Har du lust att ringa när du är klar? Skulle underlätta ganska mycket, puss. /J

 

Jag klickade på ”skicka” och tittade upp på Scooter’s allvarliga ansikte.

-Hon kanske ringer sen, sa jag kort och reste mig upp.

 

Timmarna gick, träningen blev hårdare, och konserten närmade sig. Nu var det bara en timme och fyrtiofem minuter kvar tills konserten skulle börja. Nervositet tog över kroppen och benen blev skakiga.

Jag tittade ut genom fönstret, och såg att det redan var fans på plats. En söt tjej i en hög tofs fick syn på mig och skrek någonting. Det hördes inte  in, men man märkte det.

Några tjejer runt omkring henne följde hennes blick och fick syn på mig. Dem sprang så långt dem kunde fram till mig, men kom ändå inte så långt.

Jag vinkade glatt och drog sen igen en gardin så att dem inte såg mig längre.

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag slog snabbt in Justin’s nummer och drog upp dragkedjan på jackan.

Han svarade efter några signaler bara.

-Gissa vem som fick rollen?! utbrast jag glatt innan han ens hade hunnit säga något.

-Du? frågade han. Jag hoppade några glädjeskutt innan jag stannade upp för att svara på hans fråga.

-Japp, svarade jag och flåsade.

-Grattis älskling! Jag visste att du skulle få den, sa han glatt och harklade sig. Jag log stort och nickade. Även om han inte såg att jag gjorde det.

-Tack, hihi. Jag kommer om 10 minuter, sa jag och la på.

Jag sprang bort mot busshållsplatsen och såg att bussen var på väg.

I morgon, så skulle vi börja filma!




WOOOOHO, andra kapitlet idag! Vad tycker ni? :D♥
Tack för era söta kommentarer, dem gör min dag! :') Fortsätt att kommentera, så kommer det fler kapitel ! :D♥
2012-05-15 ♥ 21:03:03
12


Comments
POSTED BY: Sonia :)

Sv: Ja, haha! Det var rätt kul också! :)



SUPER BRA! Mer fooooort! :D Det är så sad att det börjar gå mot slutet :'( <3

DATE: 2012-05-15 / TIME: 21:25:49 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa- Läs kommentera och följ

Så himla bra och spännande! Nu måste del 66 vars uppe när jag kommer hem, kanske något mer, hihi.

Puss!<3

DATE: 2012-05-15 / TIME: 21:32:16 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionstoriiies.blogg.se/



POSTED BY: Saga

Svar: Skönt! Fast inte att vara sjuk då :P <33

Ja, jag har varit på Liseberg & ska dit igen i Juni, men du kanske varit på gröna lund? :))<3333

Förresten, om du någon gång åker till liseberg, åk balder! :D♥♥<33

kram<33♥

DATE: 2012-05-15 / TIME: 21:45:25 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: Liv

Awsome!

DATE: 2012-05-15 / TIME: 21:45:51 /



POSTED BY: sara

super bra!!

DATE: 2012-05-15 / TIME: 22:22:29 /



POSTED BY: Evelina

Jättebra kapitel!

Nästa kapitel snabbt nu, tack

DATE: 2012-05-15 / TIME: 22:31:05 /



POSTED BY: Myybieberstoory

Såg en kommentar du hade skickat för ett tag sen!

SV; Haha, jag har inte KIK. Men jag kommenterar om jag skaffar det ^^

DATE: 2012-05-15 / TIME: 22:54:40 / URL/BLOGADDRESS: http://myybieberstoory.blogg.se/



POSTED BY: Emelie

Hej :) undrar bara fall du glömt bort vårt lilla länkbyte, jag har i alla fall gjort ett inlägg och lagt till dig i menyn.

Kram <3

DATE: 2012-05-15 / TIME: 23:26:42 / URL/BLOGADDRESS: http://justtwitter.blogg.se/



POSTED BY: Emelie

Det var ingen anklagelse eller något, jag bara undrade :)

Kram <3

DATE: 2012-05-15 / TIME: 23:51:20 / URL/BLOGADDRESS: http://justtwitter.blogg.se/



POSTED BY: saga

Superfin blogg! ♥ Kika gärna in på min :)

DATE: 2012-05-16 / TIME: 07:09:52 / URL/BLOGADDRESS: http://saganilssons.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

LÄNGTAR REDAN TILL KAP 66 !! :D ♥

DATE: 2012-05-16 / TIME: 14:22:25 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

gör så att de har duvet efter konserten är slut de bli bara roligare hahahahah

DATE: 2012-05-16 / TIME: 16:52:29 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback