You & Me forever - Del 70

Previously:


Vi började spela, och jag försökte låta Selena vinna. Hon verkade verkligen vilja det. Men tanken av att vinna själv frestade mig något enormt..

Hennes mobil började vibrera igen, och jag sneglade mot den. Hon hade fått ett sms. Och inte från vem som helst.. Utan från.. Jag chockades till. Det var från Ryan!

Jag vände blicken oroligt mot Selena. Hon verkade inte ha märkt att hon hade fått ett sms.

Ja, vem visste vad Ryan hade att säga...

---------------

Selenas perspektiv:

 

Jag tog ett fast grepp om Justin’s t-shirt och Kenny och Alex föste in oss i flygplanet. Justin och jag satt ungefär på samma plats som vi satt förra gången vi åkte flygplan.

Inne på flygplanet så var stolarna som fåtöljer. Vilket som var ganska skönt, men även frestande till att sova.

Justin log stort mot mig innan han tittade ut genom fönstret och vinkade åt sina fans som omringade hela flygplanet.

Jag fick, som vanligt, sitta längst in - mot fönstret.

-Vinka du med! Dem kommer älska det, viskade Justin i mitt öra och flinade. Jag tvekade lite och fuktade mina läppar. Skulle dem verkligen det? Dem flesta verkade faktiskt hata mig..

Jag följde Justins tips ändå. Jag sträckte försiktigt upp min hand och började vinka. Vissa skrek hej vilt, medan vissa andra bara blängde surt mot mig. Jag suckade högt och irriterat, och sänkte ner handen. Varför skulle jag ens vinka när inte alla uppskattade det? Det skulle ju vara helt värdelöst..

Tänk att Justin orkade, dag ut och dag in.

 

Planet startade, och Justin tog tag i min hand och kramade om den. Han suckade nöjt och fuktade sina läppar.

-Vadå? frågade jag och lutade huvudet bak på stolen. Jag bet mig löst i läppen och fick ögonkontakt med honom. Han skakade lätt på huvudet och började tugga på sitt tuggummi.

-Hur känns det nu då? Att du har spelat in alla scener från filmen du ska vara med i? frågade han mjukt och vände sig mot mig.

-Jo tack, bara bra! Men själv då, hur känns det att ha spelat in ett nytt album? Lite nervös är du väl? frågade jag retsamt och slog honom lätt på armen. Han fnös till och svalade hårt.

-Det känns väl.. helt okej! log han och gav mig ett tindrande leende.

 

Flygresan kröp sakta fram, och både jag och Justin blev snabbt rastlösa. Ingen av oss orkade se någon film, eller göra något annat socialt heller.

-Är du trött? frågade Justin mig och jag skakade snabbt på huvudet.

-Inte så värst, är du?

Han log mot mig, i ett alldeles speciellt leende. Ett mjukt och glatt leende.

-Lite kanske, svarade han och gäspade stort. Jag skrattade till och flätade samman våra fingrar. Jag tittade ner mot hans hand, men sen upp mot hans ansikte.

-Sov du! Jag håller ställningen, och ser till att inte Kenny kommer och ritar mustasch på dig, skrattade jag och tittade bort på Kenny som satt några sätet bakom oss. Han reagerade när jag sa hans namn, men han verkade inte ha hängt med i vårt samtalsämne.

Justin bet sig löst i läppen och tittade bort mot Kenny, som såg frågandes ut på oss och mimade ”va?”. Både jag och Justin skrattade till innan vi fick ögonkontakt med varandra igen.

-Kan jag lita på det? frågade han och höjde på ögonbrynet. Jag nickade kort och fuktade mina läppar, i samma sekund som han slöt sina ögon och föll ner i en djup sömn.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

Jag tog ett fast och stadigt grepp om Selenas hand och vi gick tillsammans ut ur flygplanet. Utanför var det kaos, av fans och paparazzi’s. Vilket var otroligt jobbigt ibland!

 

Kenny föste bort oss från folkkaoset, men jag hade stannat till lite då och då och gett några fans en autograf. Bara för deras skull.. och min.. och för skojs skull! Det klart att man ville vara snäll, liksom.

 

Kenny knuffade in oss i den gamla turné bussen som vi hade lämnat kvar här. Lukten av inredningen var god, och luktade gott. Bekvämt. Som alltid. Lukten gav mig en trygghet, på något sätt.

-Gud vad jag har saknat att vara här! utbrast Selena och kramade om mig hand ännu hårdare.

Jag log stort mot henne och nickade instämmande. Jag hade också saknat det.

 

När jag tänkte på ordet ”saknat” så kom Jeremy, Jazmyn och Jaxon upp i mitt huvud. Herregud vad jag saknat dem.. Men snart kommer jag få träffa dem igen! Om bara tre dagar, då bröllopet är!

Jag sneglade ner mot Selena som hade slagit sig ner i soffan.

 

Kenny kom upp bakom mig med ett stort leende på läpparna.

-Hur känns det då, lill pysen? skrattade han och knuffade till mig i ryggen. Jag fuktade mina läppar och ryckte på axlarna.

-Bra, antar jag! Eller, det beror på vad du menar? sa jag som svar och log smått mot honom.

-Rent allmänt! flinade han och klappade mig lätt på axlarna. Mina läppar växte upp i ett smått leende och jag gick fram och satte mig bredvid Selena.

Kenny nickade smått och gick sen iväg till framsätet för att börja köra. Jag hade ingen aning om vart eller när vi skulle möta Scooter, Usher, Pattie och övriga familjen.

 

Jag hoppade närmare Selena och smekte hennes kind. Hon log smått och sneglade ner på min hand som låg på hennes kind. Sen vände hon blicken mot mina ögon, men började sedan växla dem mellan mina ögon och läppar.

Jag log större och pressade mina läppar mot hennes. Kyssen växte mer och mer passionerat och intensivt, tills hon till slut avbröt den.

-Tänker du ta livet av mig, eller? flinade hon och kysste mig lätt på halsen. Jag skakade snabbt på huvudet och lutade pannan mot hennes. Hon slutade genast att kyssa mig på halsen, istället vände hon blicken mot mig.

 

 

Selenas perspektiv:

 

Min mobil vibrerade i fickan, och jag tog upp den med ett ryck. Jag tittade på displayen där mammas namn lyste upp. Jag klickade snabbt på svara och tryckte mobilen mot örat.

-Mamma? flämtade jag medan leende på mina läppar växte. Jag hörde hur hon suckade lättat och drog in ett nytt andetag.

-Lilla gumman..., Gud vad jag har saknat dig! mumlade hon och snyftade till. Grät hon? Ja..

-Jag har saknat dig med! Men jag är i Sverige nu! Jag och Justin kommer hem om några timmar, utbrast jag och tittade kärleksfullt upp på Justin. Han log stort när jag sa den sista meningen, sen vände han blicken ner mot sin mobil igen. Han verkade spela något spel, eftersom mobilen lät varje gång han klickade på den. Säkert Draw Something..

 

Jag suckade högt och försökte återgå till samtalet.

-Vad härligt gumman! Jag och din pappa kommer och hämtar dig vid flygplatsen, om inte du åker med Justin? frågade hon mjukt och jag såg framför mig hur hon höjde på ögonbrynet.

Jag små log lite för mig och svalde hårt.

-Det är lugnt, jag får nog skjuts av Justin! Dessutom så sitter vi redan i hans turnébuss, svarade jag milt och vände snabbt blicken mot Justin. Han tittade upp från sin mobil igen och log emot mig. Efter det böjde han sig snabbt fram mot mig och kysste mig ömt i kinden.

-Såklart, viskade han mjukt innan han lutade sig tillbaka i soffan, samt vände ner blicken mot mobilen igen.

-Vad trevligt! Då kommer ni snart eller?

-Ja, det gör vi! log jag och bet mig löst i läppen.

 

När vi hade lagt på så började Kenny köra bort från flygplatsen.

Justin bredde ut sig riktigt mycket i soffan och la ner mobilen i fickan igen. Jag log stort och satte mig ner bredvid honom. Riktigt nära. Så att jag nästan satt på honom.

-Vad sa hon? frågade Justin med mjukt röst och började kyssa mig på halsen. Jag log lite smått och bet mig löst i läppen.

-Att hon hade saknat mig.., svarade jag kort och la en hand bakom hans nacke. Sen lutade jag mig tillbaka så att jag kunde kyssa honom. Vilket jag princip gjorde.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

Kenny stannade bussen utanför Selenas hus. Det var nu vi skulle skiljas åt för dem kommande dagarna. Hon skulle ha fullt upp med sin familj och kompisar. Och jag detsamma. Kenny hade tydligen planerat vad jag skulle göra på min svensexa.

 

Jag vände mig mot Selena och log med henne. Fast hon märkte det inte, hennes blick var fast klistrad på deras hus. Där hon inte hade varit på några veckor.

-Vi ses om.. ungefär 100 timmar eller nåt.. Lite mindre, men för min del så kommer det kännas mer.., suckade jag och drog in henne i en kärleksfull och känslosam kram. Hon besvarade den snabbt och gav mig ett litet leende.

-Jag kommer sakna dig! suckade hon tillbaka mot min nacke. Efter det avbröt jag kramen och kysste henne i en lång och passionerad kyss.

-Vi ses, älskar dig! sa hon snabbt när hon hade gått ut från bussens stora dörr.

-Älskar dig också! svarade jag och fuktade mina läppar. Det sista jag såg var ett leende, sen stängdes den stora dörren och hon började på upp mot ytterdörren. Som efter några sekunder öppnades och hon blev omfamnad i en kram.

 

Jag suckade högt och lutade huvudet mot väggen. Vad fanns det att göra nu?

I samma sekund som alla tankar snurrade i huvudet så skuttade Chaz fram till mig och slog sig ner bredvid mig i soffan. Igen.

-Hörde om giftermålet, hur känns det? frågade han nyfiket och höjde på ögonbrynet. Jag skrattade till och drog en hand genom håret för att få det att se bra ut. När han såg det, så himlade han med ögonen och suckade högt.

-Bra! Faktiskt! Lite nervös bara, men det går väl över!? skrattade jag och  fixade till tröjan.

Chaz nickade förståndigt och bussen började rulla ut på vägen igen. Snabbt tittade jag ut genom fönstret och min blick hamlade på Selenas hus. Dörren var stängt, och hon var inne.

 

Selenas perspektiv:

 

-Jag ska bara gå och titta till spisen! sa mamma oroligt och gav mig en lätt kram innan hon försvann in i köket. Jag sa snabbt ”okej” och såg hur Stella snabbt flög ner från trappan.

 

-Herregud! Är det du?! utbrast Stella i chock och sprang snabbt fram till mig. Hon slängde armarna kring mig i en mjukt och lång kram. Jag skrattade till och besvarade den.

-Jag har saknat dig! viskade jag i hennes öra och drog henne närmare mig. Aldrig hade jag saknat Stella lika mycket som jag gjorde just nu..

Leende på mina läppar växte snabbt när jag såg hennes leende. Jag avbröt kramen och tog av mig skorna, som jag inte hade hunnit göra innan.

-Hur har ni haft det här hemma då? frågade jag mjukt och knuffade in skorna i hörnet. Stella la händerna vid midjan och fuktade sina läppar.

-Helt okej. Skolan flyter på som vanligt, mamma är stressad över att du inte ringer varje dag.. Pappa har hört av sig lite mer än vanligt! Hur har du haft det då? Har du och Justin haft det trevligt? frågade hon retsamt, men även snabbt och lät mig komma in i huset. Doften var den vanliga.. Gud, vad jag hade saknat att bara vara hemma och njuta av allt!

-Härligt! Haha, jorå! Justin och jag har väl.. haft det trevligt! flinade jag och kände hur färgen i ansiktet snabbt ändrades till rött.

-Awwwe! utbrast hon och skrattade. Jag kände hur rodnaden spred sig snabbare i ansiktet, och jag glömde det snabbt med händerna.

 

-Stella!? hördes ett okänt rop ifrån övervåningen. Både jag och Stella slutade skratta på direkten och stirrade in i varandras ögon. Nu var det Stella som rodnade lite..

Jag höjde snabbt på ögonbrynet och flinade stort.

-Vem är det då? frågade jag mjukt och bet mig löst i läppen.

-En kille.., fnissade hon som svar och begravde ansiktet i händerna. Precis som jag hade gjort innan.

-Har han ett namn? Är ni kompisar.. ? Eller, flickvän och pojkvän? Kom igen Stella! Berätta! utbrast jag sekunderna efter. Hon fuktade läpparna och ropet efter hennes hördes igen.

-Okej okej, han är min pojkvän.. och heter Benjamin! fnissade hon snabbt innan hon sprang upp för trappan. Sekunderna senare stängdes hennes dörr igen och högt skratt hördes, både från Stella och den där Benjamin.

 

Jag gick in till mamma i köket och såg att hon var i fullt arbete vad att laga mat. Vilket vad det var, hade jag ingen aning om. Vem vet vad hon kan hitta på..

 

-Hej gumman! sa hon och sken upp i ett leende när hon fick syn på mig.

-Hej, svarade jag mjukt tillbaka och sneglade ner över grytan som hon blandade massor med kryddor i.

-Vad lagar du? frågade jag nyfiket och drog i lukten i näsan. Det luktade varmt.. och kyckling.

-Det ska du få se! svarade hon hemlighetsfullt och höjde på ögonbrynet.

-I kväll så ska du och jag ha en ”mor-och-dotter-kväll”! Det ska väl bli roligt?! Titta på film, sätta på en ansiktsmask, måla naglarna, prata hemligheter.. och så vidare! utbrast hon och slog armarna om mig i en hård kram. Jag nickade hastigt och log mot henne. Mor-och-dotter-kväll, det var länge sen det..




 

Okej, okej. Jag vet att det inte hände speciellt mycket. Men jag har slut på ideér.. Men i alla fall! Näst sista delen! :D Är ni nyfikna inför slutet? ;)♥

2012-05-29 ♥ 18:22:42
17


Comments
POSTED BY: Ellen

Jaa jätte nyfiken !! :D

Men vill inte att den ska ta slut ! :( ♥

DATE: 2012-05-29 / TIME: 18:49:19 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Åh, så bra! Vill verkligen inte att det ska ta slut.. D': Det har varit så roligt att läsa den här.. Kram

DATE: 2012-05-29 / TIME: 19:22:17 / URL/BLOGADDRESS: http://onedirectionstoriiies.blogg.se/



POSTED BY: Saga

Hehe, eller hur! Men man ska vara liite nervös! ;) ♥

Taack, sötis! <33 Har du haft en bra dag då? ♥

kraamaar :*** ♥

DATE: 2012-05-29 / TIME: 21:14:58 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: Liv

Awedome kspitel!

DATE: 2012-05-29 / TIME: 21:31:55 /



POSTED BY: Evelina

Jättebra! Det är spännande, längtar tills nästa novell kommer ut fast ändå inte för denna har varit så rolig att läsa!

Snälla kan vi inte få sista delen i kväll?!

DATE: 2012-05-29 / TIME: 21:33:29 /



POSTED BY: sonia :)

AS BRA!

Jag blir så ledsen att det snart är sluuuuut! ;(

Kram <33

DATE: 2012-05-29 / TIME: 21:50:24 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Miriam

Herregud vad bra! Kolla gärna in min och min kompis novellblogg - likebieber :)

DATE: 2012-05-30 / TIME: 21:13:53 / URL/BLOGADDRESS: http://likebieber.webblogg.se/



POSTED BY: Saga

Svar: Allt är bara bra! :D <3

Haft en bra dag? ♥

kraamaar :** <3

DATE: 2012-05-31 / TIME: 18:59:05 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: Saga

Svar: Jodå, bara bra! :)<3

Hoppas du får en fin kväll sötis! ♥

kraaaam :** ♥

DATE: 2012-05-31 / TIME: 20:38:46 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: Saga

Tack sötaste! <333

Kraam :*** ♥♥

DATE: 2012-05-31 / TIME: 21:36:30 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: Frida - novellblogg

Glömmer alltid skriva och säga att kapitlena kommit upp... Förlåt ska försöka komma ihåg bättre! Om jag får in kommentarer kommer ett dubbel kapitel (alltså två kapitel) på söndag, för att "fira" min födelsedag! ;)

DATE: 2012-06-01 / TIME: 10:54:26 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Julia ♥

Hej!

Har precis skapat en helt ny blogg och hade tänk att ha en liten tävling nu så att allt kommer igång. Tävlingen går ut på att man ska ha den snyggaste bloggdesignen och mer kan du läsa här ---> http://macrophotos.blogg.se/2012/june/tavling-snyggaste-bloggdesignen.html



Tack/ Julia

DATE: 2012-06-01 / TIME: 19:50:52 / URL/BLOGADDRESS: http://macrophotos.blogg.se/



POSTED BY: Felicia

Hejhej!! Jo, jag och Ida från JustinDBstoriees.se, undrar om även DU skulle vilja skriva på våran gemensamma novellblogg Lovestoriees.blogg.se?? Isåfall kan du antingen kontakta mig på [email protected], eller Ida på [email protected]. Tack :)

DATE: 2012-06-02 / TIME: 15:24:40 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se



POSTED BY: Felicia

JustinDBstoirees.blogg.se**

DATE: 2012-06-02 / TIME: 15:25:30 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se



POSTED BY: Felicia

JustinDBstoriees.blogg.se** Haha, stvar fel hela tiden ^^

DATE: 2012-06-02 / TIME: 15:26:00 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se



POSTED BY: Saga

Jag mår toppen, själv? ;) ♥

kraamaar :** <3

DATE: 2012-06-02 / TIME: 18:52:46 / URL/BLOGADDRESS: http://sagaalhem.bloggplatsen.se



POSTED BY: ellen

hej! jag har en fråga till dig! Du skriver underbart bra! ärligt! :) Men min fråga är om du vill skriva en novell med mig? :D<3 svara i mail tack! hoppas du mår bra!

kram!

DATE: 2012-06-03 / TIME: 13:37:59 / URL/BLOGADDRESS: http://biebzfreak.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback