Chapter 33 - American Music Awards

 

Han förde oss ända bort till hans sovrum, som jag nu visste vart det låg någonstans. 

Han öppnade lätt dörren och föste in mig i rummet, innan han slog igen dörren igen och gick fram till mig. Då han började kyssa mig igen. Precis som förra gången så flög fjärilarna runt som galningar i min mage, och allting kändes helt underbart. 

Justin knuffade löst ned mig i sängen och lade sig över mig, fortfarande kyssandes. 

Precis när han skulle dra av sig linnet, så knackade någon på hans dörr och sekunden senare så flög den upp. Fan. 

 

--------

 

 

Jag suckade irriterat och slog mig ned i soffan som en hösäck. Chaz hade kommit in i mitt rum medan jag och Skyler hade.. en privat liten stund, och avbrutit oss mitt ute i det. Bara för att fråga om han ville köra FIFA med honom. När han hade upptäckt att jag och Skyler var på G, så hade han snabbt bett om ursäkt och dragit igen dörren. Efter det så kände Skyler att hon inte ville fortsätta, och att hon bara kände sig smutsig. Så hon sprang in i badrummet för att duscha, samt fixa sig inför dagen. 

Så jag hade bestämt mig för att jag i sånna fall kunde göra FIFA med Chaz. Jag menar, vad kunde man annars hitta på?

Jag tittade ledsamt ut över vardagsrummet där vi hade hållit till under hela kvällen igår. Det såg förjävligt ut, rent sagt. 

”Jag kommer vinna, din mes. Var med i matchen nu! Du suger!” gormade Chaz högt med blicken fast på tv:n. 

”Men det är ett jävla skitspel..!” utbrast jag och slängde kontrollen mot honom så att den slog till hans arm och ramlade sedan ned på golvet med en dov smäll. 

”Nödvändigt”. Han himlade med ögonen och bröt äntligen blicken från tv, ”vad är det med dig egentligen? Vaknat på fel sida av sängen eller?”

Jag suckade och satte mig upp i soffan, samt drog en hand genom håret. 

”Jag är bara inte på humör för småprat..” svarade jag lugnt och sträckte fram handen mot honom. ”Skicka hit kontrollen så fortsätter vi en stund till”. 

Precis som jag sade, så skickade han över kontrollen som nyss hade legat på golvet till mig. 

.

Jag hörde hur dörren intill badrummet trycktes upp, och i ögonblicket efter så kom Skyler ut med en handduk runt kroppen. 

”Hej” ropade jag mjukt och log snett mot henne. Hon besvarade snabbt leendet som smet förbi vardagsrummet där jag och Chaz satt, och vidare in på mitt rum på ett kvick. 

”Vi kan väl spela mer senare? Jag ska bara... göra lite grejer” ursäktade jag mig inför Chaz och ställde mig upp på golvet, samt lade försiktigt ned kontrollen på bordet framför. Jag kunde se i ögonvrån hur Chaz besvikna min uppkom, men tvingade mig själv att ignorera den. 

Istället så vände jag mig om och gick in på mitt rum, precis som Skyler hade gjort. 

Jag stängde snabbt dörren efter mig och när jag vände mig om igen, så lämnade ett litet skrik Skyler’s läppar. 

”Hoppsan!” utbrast jag förvånat och märkte att hon inte hade fått på sig kläder än. Såå pinsamt.. 

”Titta bort!” skrattade hon samtidigt som hon försökte knäppa sin BH med ena handen, och samtidigt hålla för sig själv med handduken med den andra. 

”Det är lugnt, jag tittar bort” flinade jag till svars och lade händerna för ögonen, bara för att hon skulle veta att jag blundade. Men jag kan ha tjuvkikat lite... Men det är våran hemlighet, så du får lova att inte berätta det för någon, okej? Schh... 

Någon minut hade passerat då Skyler äntligen tillkom och sade att hon var klar. 

 

Hon hade satt på sig ett par rosa mjukisbyxor och ett tight linne till det. Riktigt snyggt! 

”Yeah, så.. Vad händer idag?” frågade jag samtidigt som jag gick fram till henne och omfamnade henne. 

”Jag går med på vad som helst” viskade hon mot min kind och lade en hand runt min nacke. 

”Great. Jag måste gå på en awards om några timmar, men nu på förmiddagen, så är jag bara din” viskade jag tillbaka och kysste henne mitt på läpparna. 

Mina händer gled ned längst hennes rygg och sedan ned till midjan där jag lät dem vila. 

Bara efter någon sekund så hade kyssen växt och blev intensivare och intensivare. Så tillslut så blev jag tvungen att avsluta den. 

Jag lutade min panna mot hennes och andades ut ett långt andetag. Jag hade ingen aning om vad som förse gick i mitt liv..

Jag bet mig löst i läppen och lutade mig sedan lite bakåt, så att jag kunde se henne i ögonen. 

”Vill du åka till New York med mig?” slank det ur mig innan jag visste ordet. Varför sa jag så för? Helt random, vid helt fel tillfälle dessutom. 

”New York?” upprepade hon och höjde på ögonbrynen. ”Vad ska du göra i New York?” 

”Semester. Med dig! Lite shopping, middag på någon fin restaurang, chilla i staden.. You know, det blir säkert jättemysigt!” 

Hon suckade lättat och bröt våran ögonkontakt genom att titta ned på sina fötter. ”Men jag har ju skolan.. Som börjar på måndag” svarade hon besviket och fuktade sina läppar. 

Få se nu.. Vad är det för dag idag.. Hmm.. Lördag?.. Ja, det är lördag. Vi skulle aldrig kunna åka till New York och sedan hem igen tills på måndag.. Fuck. 

 

 

 

 

Jag pillade försiktigt bland mina flingor som hade legat orörda, fast dock blandade med mjölk. Det var ingenting att göra här. Jag som alltid hade trott att det skulle finnas mycket att göra i stora hus, men tydligen så hade jag fel.. 

Jag tog en sked med flingor på och tryckte in i munnen. Sedan så drog jag upp mobilen från byxfickan och knappade in koden. 

Jag kunde lika gärna passa på att skicka iväg ett meddelande till Tilda, eftersom jag förmodligen inte skulle ha någon lust att göra det senare. 

 

Hey, tänkte bara säga att du och Samuel kan komma 07.45 på måndag morgon, så hinner vi precis till första skoldagen. Så nervös, men visst ska det bli awesome? ;) Kyss /s

 

Jag suckade högt efter att jag hade sänt smset, och låste villigt mobilen och lade ned den i fickan igen. Efter det så tog jag ytligare en sked av flingorna och tittade runt i matsalen som jag satt i. 

Det hängde en stor kristalllampa i taket, som lyste upp hela matsalen med ett fint ljus. Det blev en perfekt kombination med dem vita väggarna, och det långa matbordet som också var vitt. Här körde man få ljusa färger.. 

 

”Hola, cómo estás?” utbrast en välkänd röst, som tillhörde ingen mindre än.. Justin. 

Han klampade in i matsalen och fastnade med blicken på mig, och ett misstänksamt leende tog plats på hans läppar. 

”Jag kan inte spanska..” flinade jag ursäktandes och sköt skålen med mjölken och flingorna ifrån mig. 

”Det behöver du inte kunna. För det som vi ska göra nu, behövs inga ord alls!” svarade han och fuktade sina läppar. Sedan så tog han min hand och släpade med mig till en dörr som ledde ut på deras trädgård. 

Det var större här än halva huset, vilket som var ganska stort. I vanliga fall så brukade inte trädgårdar vara så jättestora, men här.. Gud. 

Det var perfekt gräs överallt, och häckarna på sidan var väl omsköta, och jag antog att Pattie hade klippt dem. Eller, så hade dem kanske anlitat någon som gjorde det åt dem. 

Justin kom upp bredvid mig och lade en hand på min midja. ”Är du redo för lite bus?” flinade han och kysste mig mjukt på pannan. 

”Bus? Vadå för bus?” frågade jag nyfiket och bet mig i underläppen. 

”Kom så ska jag visa dig” 

Han tog tag i min hand igen och började gå lite längre in i trädgården, och när vi till slut kom fram så stod det massor med färgburkar överallt. 

”Du driver med mig.. Du tänker väl inte..?” frågade jag allvarligt och spände blicken i honom. Han ryckte på axlarna och var redan på väg att rycka upp locket på en av färgburkarna. 

Orange. Färgen som jag alltid har haft något hat mot.. 

Ingen jag visste ordet av det så hade han sprutat färg på mig, så att mjukisbyxorna och linnet var förstörda. Nu var det fan krig!

 

 

 

 

Jag klev in i byggnaden där det var fullt med kända människor och paparazzi’s överallt. American Music Awards. Ännu en gång.. Jag hade nästan tröttnat på att alltid behöva ställa upp för alla awards som fanns. Fast dock hade jag vägt mellan att gå på denna eller inte. Tyvärr, så blev jag - i sista sekund - tvingad till det. 

Jag suckade en gång innan jag klämde fram ett tillgjorde leende och gick bort mot röda mattan där jag skulle fotas. 

”Selena?” hördes en röst bakom mig, och jag vände mig skräckslaget om. 

”Shit, du skrämde mig!” utbrast jag och lade en hand för bröstet. ”Nej men! Taylor, är du också här?!” 

Innan hon hann svara, så hade jag kramat om henne i en hård och intensiv kram. Så brukade det alltid bli.. Eftersom vi knappt träffade varandra längre, så blev kramarna alltid lite intensivare för varje gång. 

 

”Absolut! Jag var här förra året, jag är här nu, och jag kommer vara här nästa år!” skrattade hon efter att vi hade avslutat kramen. ”Men vart är Justin då? Ni brukar väl alltid samåka till awards och galor?” 

Jag harklade mig långsamt och tvekade lite, vad skulle jag svara på det? 

”Ehm, det blev inte så den här gången” svarade jag lågt och försökte komma undan med att behöva berätta hela historien. 

Som tur var så lyckades jag med det! 

”Aha.. Jag fattar galoschen!” skrattade Taylor och log så stort att hennes vita tänder lyste upp och nästan bländade mig, precis som det brukar göra på reklam för tandkrämer.

”Äsch, kom så går vi till röda mattan och låter fotograferna knäppa några foton! Sedan letar vi upp våra platser så att det inte blir stress och kaos!” utbrast hon glatt och gjorde armkrok med mig. 

Vi gick tillsammans bort till röda mattan och lät alla fota oss för fullt. 

Blixtarna gjorde nästan så att jag blev tårögd, men som tur var så såg Taylor det direkt och bestämde sig för att vi skulle gå. 

Hon förstod mig verkligen i alla lägen, och ville alltid mitt bästa. 

”Vi ses väl lite senare” sade hon snabbt när vi hade gått av mattan.  ”Jag måste tyvärr sticka bort till en intervju som håller på i två minuter, och sedan springa fram och tillbaka innan jag kan inta min plats. Men hur som helst, så var det verkligen roligt att se dig igen! Nu får du lova att du ringer mig, så att vi kan ses snart igen!”

”Okej, jag lovar!” svarade jag lätt och kramade om henne, innan hon försvann ur synhållpå bara någon sekund. 

Jag suckade tungt och började gå bort för att leta efter min plats som jag skulle sitta på. 

 

Jag hade i förväg fått reda på att jag hade fått en plats längst fram, så det skulle ju gå lite effektivare att hitta den nu. 

Jag strök efter alla stolar och kom till slut fram till min, blå som vanligt. 

Med en lätt pust så satte jag mig ned i den och lutade huvudet lite tillbaka, samt slöt ögonen för någon sekund. 

När jag sedan öppnade dem igen, så möttes jag av ett par chokladbruna ögon mitt framför näsan på mig. Det var Justins. Shit.

”Hej!” utbrast han glatt och slog sig ned på stolen bredvid mig. Driver du? Skulle han sitta bredvid mig i tre timmar. Detta kommer inte sluta bra, inte det minsta. 
 
---------
 
Inte så nöjd över kapitlet, men hoppas att ni gillar det i alla fall! :)
Förmodligen så blir nästa kapitel lite bättre än det här.
 
Följ gärna bloggen på instagram också :) Där uppdaterar jag mest, så ofta jag kan. Med både information och snekpeek (kommer mer senare). Ingen dum ide att följa bloggen där inte ;)
Namnet är självklart "foreverbbieber" och jag följer gärna er också (:
 
Förresten, kan avslöja att det snart kommer komma upp en ny design! :) 
Jag vet att jag har bytt ganska mycket den senaste tiden, men jag kan lova att designen som snart kommer upp är den sista för i år!^^
 
KOMMENTERA! :D♥
2012-11-18 ♥ 04:03:13
7


Comments
POSTED BY: Sara

Jättebra kapitel :D <3

DATE: 2012-11-18 / TIME: 09:16:43 /



POSTED BY: Ebba

Grymt!! :)

DATE: 2012-11-18 / TIME: 11:09:53 / URL/BLOGADDRESS: http://twitter.com/feverthebiebz



POSTED BY: Alexandra

Grymt bra och spännande nästa tack

DATE: 2012-11-18 / TIME: 11:42:24 /



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Jooooooosse, kolla in länken jag skickade igen, har gjort lite ändringar i headern nu :)
Så kika in och kolla om den är godkänd nu :)
http://miickzzdesigner.blogg.se/ett/
Kram

DATE: 2012-11-18 / TIME: 12:43:11 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Och kolla maaailen, jag behöver mailadressen som du ska ha under i Contact me rutan :)
Kram

DATE: 2012-11-18 / TIME: 12:47:29 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-11-18 / TIME: 13:59:04 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Frida

Snäääääääälllaa gör så att selena och Justin blir tillsammans igen!!!!!<3

DATE: 2012-11-18 / TIME: 18:50:33 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback