Chapter 25 - Canada, Here We Come!


Jag fortsatte att titta omkring mig, men fastnade i ögonkontakt med ett par ögon inne på cafét. Det var hennes. 

Jag började gå mot cafét med snabba steg och öppnade sedan porten och gick in i den varma lokalen. 

”Skyler!” ropade Tilda och Samuel i kör och räckte ut armarna båda två. Jag gick snabbt in i deras famnar och besvarade deras kram. 

En behaglig känsla uppstod i magen, som betydde att jag var säker. Jag var säker i deras omgivning. 

 

--------



 

”Gud vad jag har saknat er!” utbrast jag när vi hade slagit oss ned vid ett bord för tre inne på cafét.

”Å du tror inte att vi har saknat dig minst lika mycket?!” svarade Tilda med hög röst, vilket som fick mig att flina till. 

”Bli inte rädd, hon har blivit lite galen den senaste tiden..” skrattade Samuel och lade en hand på min axel. 

”Galnare än vad hon var sist?”

Samuel nickade hastigt innan han ställde sig upp och sköt ifrån sig stolen. 

”Jag går och beställer något, vill ni följa med?” frågade han och hade redan kommit halvvägs bort till kassen där det var fullt med bakelser. 

”Nej tack!” svarade jag och skakade lätt på huvudet. Tilda instämde snabbt och vände sig sedan mot mig, när Samuel var framme vid kassen och bestämde sig för vad han skulle beställa. 

”Du får berätta allt! Verkligen allt!” utbrast hon lågt och spände allvarligt ögonen i mig. Men innan jag hann börja berätta, så öppnade hon munnen igen. ”Du har varit på resa med Justin-Fucking-Bieber! Men du vägrar att berätta för din allra bäst vän, det är dålig stil Sky!” 

Jag skrattade otåligt till och suckade, samt lade en hand på hennes axel. 

”Chilla, jag kommer berätta allt för dig! Det vet du!” flinade jag och harklade mig. ”Jag berättar när Samuel kommer tillbaka!” lade jag sedan till och vände blicken mot kassan. Han hade köpt en chokladboll och en kopp med kaffe. Inte visste jag att han gillade det.. 

.

”Sen så sa han att han älskar mig.. Men jag hoppade på flyget hit i alla fall, eftersom jag var tvungen” snyftade jag fram och torkade bort mina tårar som hade runnit ner längst kinderna. 

”Aww, Skyler. Det låter ju som värsta kärlekshistorien! Du kan ju inte låta något komma emellan er nu, ni kanske blir tillsammans snart. Officiellt” utbrast Tilda och gjorde en gest med händerna. 

”Faktum är att vi inte riktigt är tillsammans nu heller. Men vi kysstes innan jag sk-” 

”Ni kysstes?! När hade du tänkt att berätta det?!” gormade Tilda och spände blicken på mig igen. 

”Schhh, inte så högt!” beordrade jag henne snabbt. ”Jag hade faktiskt tänkt att berätta det, men jag visste bara inte hur jag skulle berätta det..” 

”Hulala, Mrs. Bieber!” utbrast Samuel - som inte hade sagt något under hela min berättelse, förutom att han hade sagt något svordomar till Tilda som hade avbrutit mig varannan sekund - och blinkade med ena ögat åt mig. 

Jag suckade högt och skakade tröttsamt på huvudet. Mina vänner.. förändrats aldrig. 

 

 

 

 

Jäklar, vad bra du är!” utbrast Kenny och klappade lite fånigt med händerna. 

”I know, jag är känd för det!” skrattade jag och drog en hand genom mitt blöta hår. 

Vi hade precis blivit klara med inspelningen av beauty and a beat-musikvideon. Vilket som bara tog några timmar. Rekord. 

Jag nickade belåten åt all berömmelse som jag fick, och tog kritiskt åt mig. 

”Bra Justin, jag är imponerad!” utbrast Alfredo och kramade manligt om mig. Jag smålog lite åt hans kommentar och besvarade kramen.

”Förresten, fick du Scooter’s meddelande?” lade han snabbt till och avbröt kramen. 

Jag ryste obehagligt till när han sa Scooter’s namn. Jag hade nästan glömt bort honom.. Gash, varför skulle Fredo påminna mig om saker hela tiden?! 

”Öh, ja..” svarade jag snabbt och fuktade mina läppar. 

”Vad bra! Riktigt tråkigt att höra att han slutar som din manager, det var riktigt roligt att jobba med honom!” 

”Vänta, va?” utbrast jag snabbt. ”Har han slutat?!” 

”Ehm, han sa i alla fall det till mig. Jag trodde att han skulle berätta det för dig också..” mumlade Alfredo till svars och ryckte på axlarna. ”Men men, du måste åka tillbaka till Canada nu. För att gå på en awards där! Den börjar klockan sju i morgon. Jag återkommer om plats, eftersom jag inte kommer ihåg vart det ska vara.”

”Okej, när går planet?” frågade han och bet mig löst i läppen. Hur kunde Scooter hoppa av som min maneger?! Han som sa att han skulle vara med till slutet.. Fast det kanske inte var så konstigt, med tanke på vad han gjorde med Selena. 

En obehagligt rysning slank igen mig när jag tänkte på vad dem gjorde, och hur det hade kunnat gått till. 

Tekniskt sätt så kanske det borde vara Selena som jag fortfarande skulle vara arg på. Eftersom hon gjorde allting som Scooter hade gjort.. 

 

”Om fem timmar. Så du har lite bråttom nu!” svarade han vänligt innan han greppade tag om en kameraman och växlade några ord med honom. 

”Aye, Kenny! Vi sticker!” utbrast jag och slog till Kenny på armen. 

”Aouch, du behöver ta till med våld!” flinade han och började gå mot parkeringen bredvid mig. 

.

När vi hade satt oss i bilen så passade jag på att skicka ett meddelande till Selena. 

 

Till: S3L3N4

‘Hey babe, vi åker hem i dag. Packa dina saker och häng upp handdukarna i badrummet, haha, dem åkte ner i morse. Sorry. Ses om 20 min, xoxo”

 

Jag klickade snabbt på skicka och stoppade sedan tillbaka mobilen ner i fickan. 

Medan Kenny startade bilen så tänkte jag på mitt förhållande med Selena.. Skulle det verkligen funka? Kunde jag lita på henne?..

.

Vi stannade till utanför hotellet där vi mötte upp Selena som hade burit ner alla våra väskor och checkat ut oss. 

”Oh, great! Nu sparar vi massor med tid och hinner åka förbi drive in på McDonald’s innan vi drar vidare” utbrast Kenny lyckligt och började lasta in väskorna i bilens baklucka. 

Selena nickade kort som svar, innan hon gick fram till mig och omfamnade mig i en mjuk kram. 

”Uh, du var ju blöt!” flinade hon när hon märkte att jag var våt, och rynkade på näsan, men släppte inte tagit om mig. 

”Och nu är du också det!” skrattade jag och drog henne intill mig så att det inte fanns någon luft mellan våra kroppar. 

 

 

 

 

Jag ställde mig snabbt på tå och pressade mina läppar mot Justin’s, i en kyss som han stelt besvarade. 

Det fick mig direkt att märka att det hade hänt något. Så jag avslutade kyssen och tittade medlidsamt upp på honom, även om jag inte visste vad som hade hänt - än. 

”Varför så ledsen?” frågade jag och letade efter hans hand, för att sedan hålla om den. 

Han suckade högt och skakade på huvudet, som om jag skulle glömma det. 

 Efteråt så började han gå mot bilen då han hade märkt att Kenny var klar med lastningen. 

Jag suckade efter honom och hoppade in i baksätet, medan han satte sig där fram. 

.

 

Kenny startade bilden och körde ut på vägen, två sekunder senare så var han och Justin uppe i ett samtal som jag inte hade en aning om vad det var. 

Jag försökte inte ens delta i det. Jag satt bara och lutade huvudet mot fönstret, samt funderade över varför Justin verkade på stel mot mig. Vi som hade det så himla mysigt i går kväll.. 

Jag avbröt mina tankar med en suck och satte mig en aning bekvämare på sätet. 

Sedan så spetsade jag öronen för att höra vad Scooter och Justin pratade om. 

”Ken, kan vi åka förbi sjukhuset en snabbis bara?” frågade Justin och tittade på sin egna spegelbild i backspegeln. 

”Varför vill du åka dit för? Jag trodde du ville vara på dem så lite så möjligt?” utbrast Kenny förvirrat och växlade med blicken på Justin och vägen. 

”Jag vill hälsa på Scooter!”.

Hela kroppen stelnade till när han sade Scooter’s namn, speciellt när han sade att han ville träffa Scooter. 

Jag kände hur Kenny tittade bak på mig en gång, innan han harklade sig och slängde över sin blick på vägen. 

”Öhm, jag tror nog inte att det är något bra ide Justin..” sade han därpå och fuktade sina läppar. 

”Jo, jag vill träffa honom!” svarade Justin bestämt innan han drog upp mobilen från sin ficka och fingrade på den. 

”Vi-i-isst, som du vill...” 

 

 

 

Jag packade upp alla kläder och grejs som jag hade haft med till Hawaii. Egentligen så var det inte så mycket saker som jag hade haft med mig, utan det var väskan vägde så mycket och var så stor.. 

Jag suckade högt och ställde mig upp, samt slängde en blick mot Tilda. 

 

Hon gick ivrigt runt i ringar på mitt golv och grumlade över varför Justin hade låtit mig åka hem. 

”Om han verkligen älskade dig så skulle han ju hålla fast dig! Eller hur, håller du inte med? Med åt andra sidan så kanske han inte vågade göra det, eftersom du kan vara ganska våldsam när du inte får som du vill.. Men det berättade du väl inte för honom? För annars skulle du vara knäpp! Fast alla vet redan att du är det, på ett bra sätt då alltså. Men i alla fall, om jag var en kille så skulle jag aldrig låtit tjejen som jag var förälskad i lämna mig! Men nu menar jag inte att Justin är konstig, men varför? Fast jo, det var ju bra för mig och Samuel att du åkte hem, men inte för honom. Håller ni inte med?!” utbrast hon förvirrat och stirrade på mig och Samuel. 

”Som jag sa, så har hon blivit lite galen sen du åkte!” viskade Samuel försiktigt i mitt öra. 

Jag skrattade lätt till innan jag gick fram till Tilda och såg djupt in i mina ögon. 

”Ett, andas! Två, relax! Tre, sätt dig!” utbrast jag och pekade på sängen där Samuel satt. Tilda smög försiktigt och satte sig bredvid honom, innan båda tittade upp som små hundvalpar på mig. 

”Jag skulle ändå ha åkt, vad Justin än gjorde. Jag gillar inte ens honom på det sättet, och om jag skulle göra det, så skulle jag berättat det för er!” sa jag orädd och fuktade läpparna. 

100% ärligt, så visste jag inte om jag gillade honom på det sättet. Det kanske jag gjorde... 
 
-----------
 
YAY, där har ni ett kapitel! ;) 
 
Inte så värst nöjd, men hoppas att ni gillar det i alla fall! :D
 
Min kompis från onedhearts kommer i morrn, så då blir det inget kapitel :/
Men när hon har åkt så kommer jag börja skriva direkt! :)♥
 
KOMMENTERA♥
2012-10-27 ♥ 19:04:15
5


Comments
POSTED BY: Lovisa

Tihi, japp. Jag kommer! Tagga!
Superbfra kaptel btw! Hihi, pussokram! <3

DATE: 2012-10-27 / TIME: 19:48:34 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

Jätte jätte bra!!!!!
Gosh vad bra

DATE: 2012-10-27 / TIME: 20:15:35 /



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-10-27 / TIME: 20:47:15 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Super!!! Skynda med nästa!

DATE: 2012-10-27 / TIME: 21:53:54 /



POSTED BY: Frida

Åååååh!!! Sååååå sjukt himla bra!
Men snääääälllaaa gör så att Justin och selena aldrig göt slut igen! Älskar Jelena så mycketa,<33

DATE: 2012-10-28 / TIME: 14:16:52 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback