You & Me forever - Del 14


När jag kom hem satte jag mig i soffan och satte på datorn. Jag kollade runt på lite olika hemsidor innan jag gick in på min blogg. Min lilla ”privata”-blogg. Jag la ut ett snabbt video-inlägg som var i 40 sekunder. 41 sekunder, om man ska vara exakt! Sen så gick jag in på google. Jag skrev snabbt in mitt namn för att se om jag skulle få några träffar. Jo. Faktiskt 23.000.000. Jag chockades till lite.

Jag hittade några bloggar där det stog om mig. Jag log lite för mig själv medan jag läste det. Jag visste inte att jag skulle få ”fans” av att dejta Justin Bieber. Eller kanske, jag hade inte riktigt funderat på det så mycket.

Efter en stund när jag hade kollat alla sidor jag var medlem på och lite annat så satte jag på TV:n. Det var inte något bra program, så jag zappade lite mellan kanalerna. Fortfarande inget. Jag bytte till ”Film-kanalerna” och såg att det var en bra film som skulle börja om 5 minuter. Jag hade på den kanalen medan jag gick ut i köket och gjorde ordning två rostade mackor och varm obo’y. När jag var klar så gick jag tillbaka till TV:n och satte mig med en liten duns i soffan.

Filmen handlade om en tjej som skulle börja i en ny skola och blev mobbad där. Sen så såg hon en kille som hon började gilla. Sen så händer det saker inom familjen, hennes föräldrar ska skiljas, hennes mormor får cancer och sen händer det konstiga saker med hennes farfar. Väl där behöver hon en vän hon kan prata med. Sen så går det några år och sen ser man hur tjejen och den där killen gifter sig. Jag skulle kunna se den om och om igen, tänkte jag för mig själv. Det var en av mina favoritfilmer. Min favoritfilm är Never Say Never, och sen alla Twilight & Harry Potter filmer.

Precis när filmen slutade så kom mamma hem. Hon smällde igen dörren bakom sig och gick in i köket. Det prasslade till lite, så jag antog att hon hade varit och handlat. Jag tog med mig min disk och gick in i köket.

-Hej, har du haft det bra i skolan? frågade mamma när hon fick syn på mig. Jag ställde in min disk i diskmaskinen och kollade på när hon la in alla kylgrejer i kylen.

-..Ja, rätt bra, sa jag efter en liten stund. Hon började lägga in saker i frysen och sen i andra skåp.

-Har det hänt något? Hon stannade upp och kollade med stora ögon på mig.

-Nej, förutan att Justin kom.

-Justin? Kom? Till skolan? Under lektionstid? Menar du allvar?

-Ja

-Menar du det?! Då kanske jag måste ringa till rektorn eftersom du inte får den undervisningen alla andra får!

-Men mamma! Det är Justin Bieber! Justin Bieber! Tänk om din idol skulle komma till din skola eller ditt jobb, då skulle ju du vilja vara med henne eller honom!

-Men det är inte samma sak!

Jag suckade och gick in i mitt rum. Jag smällde igen dörren bakom mig och slängde mig på sängen. Jag tog upp en liten nalle som låg på golvet och kramade om den. Varför fattar inte föräldrar någonting?! tänkte jag för mig själv. Men jag skulle nog aldrig på reda på det. Jag hatar när ingen förstår vad man menar!

 

Jag tog fram mitt block och började skriva ner nya frågor som jag skulle ha för att intervjua Justin för min svenska läxa.

När jag var klar så tog jag min mobil och ringde till Justin. Han svarade efter 4-5 signaler.

-Yo, Justin här.

-Hej Justin, det är jag. Har du tid två minuter?

-Jaa, jag antar det!

-Tack, skulle jag kunna få ställa några frågor till dig?

-Självklart

Jag ställde alla frågor och Justin svarade. Sen la vi på och bestämde att vi skulle ses snart igen. När jag hade skrivit ner alla Justin’s svar så började jag ordna lite med min redovisningen, eftersom vi behövde redovisa det för klassen.

Mamma knackade på, på min dörr och nästa sekund så kom hon in.

-Du har fått en ny tidning och ett brev! sa hon och gav mig tidningen och brevet. Jag tog emot de och mamma gick ut. Jag öppnade brevet först. Det var från mormor. Det var ett julkort från henne. Jag kollade på det och sen tittade jag igenom tidningen. Jag stanna upp när jag fick syn på fyra bilder på mig. Alla fyra var när jag och Justin var på ”picknick” i skolan. Rubriken var ”Justin Bieber; Ny flickvän?” och över ena bilden så stog det ”Justin & Selena Gomez på dejt på en skola?”. Jag kollade lite extra på den ena bilen. Det var när Justin pussade mig på pannan.

-Naww, vad söt han är! mumlade jag.

Efter en liten stund så bläddrade jag blad i tidningen och läste ut hela på ungefär en halvtimme. Precis när jag hade läst ut del så längtade jag till att nästa tidning ska kolla ut. Jag bläddrade tillbaka i tidningen till bilderna på mig och Justin. Där fanns det också en bild på Justin och hans förra flickvän Jasmine. Det var en bild när Justin pussades hennes kind. Jag studerade bilden väldigt länge och dem såg verkligen kära ut på blicken. Jag kände att det blev lite blött vid ögat. Jag torkade bort det och gick och hämtade min dator.

När jag kom tillbaka till mitt rum så gick jag in på youtube och sökte på ”Justin Bieber baby”. Jag klickade upp den musikvideon och kollade på den säkert närmare 10 gånger.

Det kanske inte var så normalt att söka på sin pojkväns ex, men det här var faktiskt lite intressant. Undra varför dem gjorde slut..

 

Jag kollade runt på lite andra videoklipp och hittade ett med Rebecca Black. De videoklippet var verkligen hatad.

-Varför hatar alla henne egentligen? mumlade jag igen. Jag hade aldrig fattat varför alla hatade henne. Visst, hon sjunger inte lika bra som Justin, men kom igen, hon är inte ens 15..

Mina tankar avbröts av att det knackade på yttedörren.

-Jag öppnar! ropade mamma ifrån köket. 2 sekunder senare hördes det ett ljud av att dörren öppnades och en välbekant röst började prata.

2011-12-22 ♥ 17:31:39
2


Comments
POSTED BY: Loviiiiisa

SKITBRA vännen <33

DATE: 2011-12-22 / TIME: 19:45:37 /



POSTED BY: Sonia :3

Jätte bra! Du är super duktig! MERMER! :D

kram på dig <3

DATE: 2011-12-25 / TIME: 20:30:22 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback