You & Me forever - Del 9


Jag hörde utifrån dörren och någon tog tag om den och sakta men säkert öppnade den. Jag hoppade till. Jag suckade lättat och såg att det bara var Stella som var vaken.

-Men gud, du ser ut som ett levande vitt lik! skrek hon nästan när hon fick syn på mig.

-Nämen tack hörru! Vilken snäll komplimang! svarade jag och himlade med ögonen.

-Men gaaaah! sa hon och kollade på klockan.

-Du slösar bort min tid! Det är en stor dag för mig idag! fortsatte hon och nästan fick panik.

Hon sprang upp för trappan med runga steg och jag hörde badrum’s dörren smällas igen på övervåningen. Jag suckade och kollade på klockan själv. 06.23. Jag suckade igen och gick sakna in på toaletten som var på nedervåningen. Det kändes som om jag snart skulle somna så jag hoppade in i duschen. När jag var klar så tog jag en handduk och kollade mig i spegeln. Jag kollade på mitt ansikte lite extra noga och upptäckte att jag hade fått en finne på hakan.

-AAAAAAAAAAH! Hjälp!!! ropade jag högt och fick panik. Det fick bara inte vara sant! Skolan skulle ju börja idag, det skulle vara jättepinsamt om dem såg att jag hade fått en finne. Jag kollade snabbt i skåpel och letade efter ett plåster. Det ena plåstret som jag hittade var ett Bamse-plåster som hade legat i skåpet i åratal. Jag suckade högt och tung och tog fram paketet med plåster. Jag tog fram ett ”lille skutt” plåster och satte snabbt på det på finnen.

Jag gick snabbt in på mitt rum och satte på mig mina kläder. Det blev en lila Justin Bieber-tröja och ett par svarta jeans. Jag kollade i fönstret och såg att det hade börjat regna lite. Det var lite små dugg.

 

Jag satte på mig jackan och ett par skor, och tog min lilla väska. Sen sprang jag snabbt ut till bussen och hann med den precis. Jag satte mig ungefär i mitten och satte i mina hörlurar i öronen. Jag kollade på när folk steg på bussen.

När jag kollade bak så såg jag att Jake också satt på bussen. Han satt tre säten bakom mig. Jag ställde mig upp och gick bak till honom.

-Hej sötis, sa han och kramade om mig.

-Hej.

-Vad fin du är!

-I dem här kläderna? Haha, tack. Du med! sa jag och täckte över min tröja med jackan.

-Ja, du är jättefin! Verkligen! Sätt dig, sa han med ett leénde på läpparna. Jag satte mig bredvid honom och stoppade ner mina hörlurar i min väska.

Vi satt och pratade och tillslut upptäckte jag att jag skulle gå av.

-Oj, jag ska gå av här. Vad tiden går fort när man har kul, haha. Men du, vi hörs, sa jag och kramade snabbt av honom och sen klev av bussen.

Jag gick in i skolan och gick snabbt till mitt skåp. Där la jag in alla böcker förutom matte-boken eftersom våran första lektion var matte.  Jag gick till klassrummet och hämtade en linjal, en penna och ett suddgummi. Sen gick jag och satte mig på mig plats.

Jag fastnade på uppgift fem, så jag iakttog alla andra i klassen när dem kom in i klassrummet och började jobba.

 

Efter ungefär en timme så var det rast. Jag gick till Caroline och Alva (Mina två bästa vänner) som stog vid sina skåp. Vi tre går inte i samma klass. Caroline och Alva går i ”B” och jag går i ”A”.

-Selena! sa Caroline och Alva i munnen på varandra och sprang fram och kramade om mig. Jag kramade dem tillbaka.

-Vart har du varit hela sommarlovet?! Vi har saknat dig som bara den! sa Alva och gav mig en till kram.

-Säg inte att du har hängt med Justin hela tiden, sa Caroline och blinkade med ena ögat, och jag förstod att hon bara skojade.

-Jag har saknat er också! Och ja, jag har varit en del med Justin.. sa jag och flinade till.

-Yeah! Jag visste det! Haha! Nämen seriöst, jag såg er i tidningen. Hur är han? Är han snäll? Har han sagt något gulligt till dig? Är ni typ tillsammans nu? sa Carolina och gjorde en rörelse som visade att hon var stolt.

-Han är faktiskt jättesnäll! Nej men, han är som en vanligt kille. Jag vet inte riktigt om vi är tillsammans eller inte.. Men det känns så bra att vara tillsammans med honom. Jag känner mig så speciell!

-Du ÄR speciell! Men vänta, vad han du gjort på hakan? Gör det ont? Har du ramlat? Vad har hänt? frågade Alva och kände lite löst på mitt plåster.

-Jag mår bra. Det har inte hänt något.. förutom att jag fick världens största finne i morse.

Vi la våra saker i våra skåp och gick till ett litet café som låg i samma hus som skolan var i. Jag tog en cola-light och en muffin, medan Alva tog en fanta och en skinkmacka. Caroline tog bara en liten ”mer”-dricka. Vi satt där och pratade om allt. Det kändes så bra att få prata med dem igen. Första gången vi alla tre träffades var när vi skulle börja i förskoleklass. Då fick vi tre + två killar sitta vid samma bord i skolan. Då hade våran lärare sagt att vi skulle jobba med bordsgrannen, och eftersom båda killarna ville jobba med varandra så fick vi tre jobba med varan. Och sen dess har vi alltid hängt ihop.

Vi gick tillbaka till skåpen och hämtade våra grejer som vi skulle ha till nästa lektion. Jag skulle ha svenska och Alva och Carro skulle ha matte. Vi kramade om varandra och sen gick vi till våra klassrum. Vi hade bestämt att vi skulle ses hemma hos Alva i veckan och ha en liten film kväll.

Medan jag gick till klassrummet så pep det till i mobilen. Jag tog upp den och såg att det var ett sms. Från Justin. Jag klickade snabbt på visa och läste flera gånger.

”Saknar dig. Ses snart? Förresten, har konsert i kväll. Om du inte ska göra nått så får du gärna komma. Ska säga åt vakterna att jag har bjudit dig, så dem vet! Puss /J”

Jag log och sen gick jag in i klassrummet. Väl där inne så skulle vi skriva om någon person som inspirerade den och det fick vara vem som hällst. Och jag, jag visste precis vem jag skulle välja!


2011-12-02 ♥ 18:30:04
3


Comments
POSTED BY: Lovisa

MEEEEERRR !!!!

DATE: 2011-12-02 / TIME: 19:26:56 /



POSTED BY: Sonia :3

As Always AWESOME! SÅ SJUKT BRA!

kram på dig! <3

DATE: 2011-12-03 / TIME: 00:29:39 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

JÄTTE BRA !! :D ♥

DATE: 2011-12-03 / TIME: 13:43:00 / URL/BLOGADDRESS: http://selenagoomezz.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback