You & Me forever - Del 55

Previously:


-Hur långt kommer det ta? Innan vi är framme, alltså?

Justin väntade några sekunder innan han svarade.

-En halvtimme kanske, vadåra?

Han saktade ner lite och svängde till höger. Nedförsbacke.

-Nej, jag undrade bara, sa jag och skakade på huvudet.

Fint. En halvtimme. Vad kan man göra under den tiden?

 

----------------------

 

 

Justin’s perspektiv:

-Selena? frågade jag och masserade hennes axel. Hon hade somnat medan vi var på väg till skogen.

-Vi är framme! viskade jag när jag såg att hon hade vaknat. Hon öppnade sakta sina ögonlock och blicken fastnade på mina ögon. Hon log stort och gäspade.

-Redan? Hur länge sov jag? frågade jag oroligt och spärra upp ögonen mot mig. Jag flinade och nickade sakta.

-Hela resan! sa jag retsamt och pussade henne i pannan.

-Kom nu! Nu ska vi ha kul! skrattade jag och hoppa ur bilen.

Jag gick framför bilen till hennes sida och öppnade dörren åt henne. Hon log mot mig och klev ut.

 

Vi gick en bit in i skogen på jakt efter att hitta några svampar. Men det gick väldigt dåligt! Den ända svampen vi såg var en giftig röd svamp, den där som jag alltid glömmer bort namnet på.

 

-Dina gummistövlar är för trånga.., klagade Selena och tittade sorgset upp på mig. Jag flinade till och svalde.

-Du är tjej! Vill man vara fin så får man lida pin, skrattade jag och drog till mig henne. Hon fnös till och bet sig i läppen.

-Jag är inte fin i dem här, stora gubben! mumlade hon och kysste mig passionerat mitt på läpparna.

Jag log mot henne och gav henne en kärleksfull kram.

-Ska vi fortsätta, och hitta ett ställe som vi kan ha picknicken på? viskade jag i hennes öra. Hon sken upp i ett stort leende och nickade hastigt.

 

-Ska vi gå dit? frågade jag och pekade på en liten stig. Stigen var trång och ganska lång.

Selena nickade bakom mig och vi började gå.

 

-Perfekt! log jag och la ner picknick korgen på berget. Jag log stort mot Selena som drog av sig stövlarna. Hon suckade lyckligt och tittade upp på mig.

-Jättefint! sa hon och hoppade upp i famnen på mig. Jag tog snabbt emot henne och pussade henne lätt på halsen. Hon gav ifrån sig ett fniss och la armarna runt min nacke.

-Du är bara för snäll, mumlade hon mot mitt öra och la huvudet på min axel.

-Fin? frågade jag och skrattade. Hon nickade snabbt och gav ifrån sig en suck.

 

-Nu äter vi! sa jag och satte mig ner på berget. Hon nickade och satte sig ner i mitt knä.

-Du har ett vass korsben, skrattade jag och öppnade picknick korgen. Hon slog mig lätt på armen innan hon blev nyfiken på vad jag hade packat ner i korgen.

 

-Choklad doppade jordgubbar, tunnbröd mackor med skina och ost, oboy, kakor och bullar.., det är bara för mycket, Justin! sa hon med ett stort leende på läpparna.

-Äsch, du är värd det! Plus mycket mer! sa jag charmigt och gav henne en blöt puss på kinden. Hon fick ur sig ett ”eww” och torkade bort pussen.

Jag gav henne en blick innan jag flinade till.

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag tittade in i hans hasselbruna perfekta ögon bakom mig. Det borde vara olagligt att vara så snygg som han! Allvar.

 

-Vad ska vi göra i kväll då? frågade jag och tog en tugga av min tunnbrö’ macka. Jag hade tagit en med skina på.

Han höjde på ögonbrynet och svalde mackan han hade i munnen.

-Jag funderar på om vi ska ta en promenad vid strandkanten, grilla korv och sitta och prata framför elden, och sen se ut över solnedgången. Eller kanske bara ha en kväll med dem andra, koka lite pasta och sen köra tevespel, skrattade han och gav mig ett leende.

-Stranden! sa jag snabbt. ”Eller, jag menar. Om du vill..”, fortsatte jag sen och flinade. Justin brast ut i skratt och jag bet mig löst i läppen. Han fuktade sina och stoppade in en choklad doppad jordgubbe i munnen på mig.

-Självklart! sa han sen och torkade bort lite choklad som hade fastnat i min mungipa.

 

Vi fortsatte att prata om allt mellan himmel och jord innan det började skymma och luften blev kall och fuktig.

 

Vi plockade ihop allt och begav oss bort mot bilen igen. Vi körde hem, skrattade åt Justin’s dåliga och tråkiga skämt - som blev roliga, och sen stannade bilen i garaget igen.

 

-Lyckad dag! Eller vad säger du? sa Justin och la en hand vid min midja. Jag log mot honom och nickade.

-Ja, självklart!

 

När vi kom in i huset så möttes vi av nyfikna ögon. Mitch, Chaz och Ryan..

-Hittade ni någon svamp? Vi har ingen mat hemma! klagade Chaz och hoppade snabbt på korgen.

Justin skakade sakta på huvudet och blev en aning generad.

-Nej.., svarade han kort och drog av sig sin jacka. Han hängde upp den på en krok i garderoben och tog av sig sina skor. Han gick iväg med picknick korgen bort mot köket och började förmodligen att packa upp allt.

 

Jag dog av mig hans trånga gummistövlar och hängde upp min jacka bredvid hans i garderoben. Jag granskade förlovningsringen som satt på mitt vänstra ringfinger och log mot den.

När jag tittade upp från den så mötte jag Ryan’s blick. Jag hörde hur man snabbt svalade hårt och suckade. Jag bet mig i läppen och bröt våran ögonkontakt. Pinsamt.

 

-Gissa vad som händer om två veckor! flinade Justin när jag kom in i köket.

-Du, det skulle jag faktiskt inte kunna glömma bort! Om två veckor, så blir jag den lyckligaste människan på hela jorden! svarade jag och kramade honom bakifrån.

-Du har lite fel där! Det är jag som blir den lyckligaste!

-Pdf! Ska du säga! sa jag med en lite högre röst. Jag sneglade på picknick korgen och sen ner mot diskhon. Han höll på att diska skålarna till dem choklad droppade jordgubbarna.

-Nej! Jag behöver ingen hjälp, jag är inte ett litet barn längre! log han och gissade på att jag ska frågade om han behövde hjälp.

-Är du säker? ställde jag som en kontrollfråga innan jag gick och satte mig i soffan. Jag drog upp benen mot ansiktet och mötte Chaz’s blick från andra soffan.

-Har det hänt något? Du verkar.. spänd? frågade han och höjde på ena ögonbrynet.

Jag tittade snabbt upp på honom inte jag hastigt skakade på huvudet.

 

Han gick från soffan och satte mig bredvid mig. Han hade gröna ögon, vilket jag inte hade märkt förut. Som vanligt, just ögonfärgen på personer märker jag aldrig!

Han la sig hans på min överarm och drog den sakta fram och tillbaka.

-Är du säker? frågade han med en mildare röst som verkligen fick honom att låta som om han brydde sig.

Jag pressade fram ett leende och nickade, igen.

-Jadå, det är toppen! sa jag stelt och lutade mig tillbaka i soffan. Han drog till sig sin hand och nickade kort.

-Förresten, hur mycket är klockan? frågade jag efter en liten stund.

Chaz tittade ner på sin klocka som satt på hans vänstra arm.

-Tjugo i sju! Vadåra, har du något att passa? Eller ska du och Justin gå till någon romantiskt ställde och stirra på varandra hela kvällen? sa han retsamt och himlade med ögonen.

-Ha-ha, du är bra allt rolig du! sa jag ironisk och knuffade till honom lätt på axeln.

Han log belåtet och såg väldigt stolt ut. För vadå?

 

 

Justin’s perspektiv:

 

Jag såg att Selena och Chaz satt och pratade med varandra i soffan. Dem skrattade och verkade ha roligt. Toppen! Det var verkligen skönt att dem hade blivit bra vänner, och inte hatade varandra.

Vart Mitch och Ryan var, hade jag ingen aning om. Jag hade inte sett röken av dem sen vi kom hem igen.

 

-Vad har jag missat? frågade jag och satte mig i en av fåtöljerna i soffgruppen.

-Ingenting.., sa Selena och skakade på huvudet. Hon gav Chaz en blick och tittade sen på mig.

-Skulle vi göra något? frågade hon sen och kollade ner på sina naglar.

Tjejer..”, tänkte jag för mig själv. Jag flinade åt tanken innan jag nickade snabbt.

-Ja, gärna! Stranden? Grilla korv? Sitta och prata vid elden? Snacka om hur dålig Chaz är på pingis? frågade jag och gav Chaz en retsam blick när jag sa ”hur dålig Chaz är på pingis”. Chaz gav mig ”bitch-blicken” och gick snabbt fram till mig. Han slog mig hårt på armen innan han gjorde rörelsen ”jag håller ögonen på dig”.




 

Kommentera mycket nu! Haha ;)♥


2012-04-29 ♥ 18:00:38
9


Comments
POSTED BY: Sara

Jättebra :D Jag undrar hur många fler kapitel kommer du att göra?

DATE: 2012-04-29 / TIME: 18:24:27 /



POSTED BY: Ida

hejsan, jag är hon från Justindblovestory :)

Jag ska länga dig nu och jag kommer också länka dig på min andra blogg :)

http://justindbstoriees.blogg.se/

jag skriver kapitel på Justindblovestory när jag har lust men här uppdaterar jag jämt :)

Hoppas att du kollar in och kanske du kan länka den med :)

bara skriv in en kommentar om du gör det :)

Kram :)

DATE: 2012-04-29 / TIME: 18:53:38 / URL/BLOGADDRESS: http://justindbstoriees.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Jättesuperbra!! :D

DATE: 2012-04-29 / TIME: 19:42:18 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Älskar den ! ♥

DATE: 2012-04-29 / TIME: 21:01:59 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

är de förlovade eller?vad var de selena berättade till sin mmamma?

DATE: 2012-04-30 / TIME: 09:49:55 /



POSTED BY: WeHeartOneDirection

Absolut kan vi göra ett länkbyte! :) Jag länkar dig nu på direkten, kommentera på bloggen när du har länkat mig. :) Har du inte länkat mig på Onsdag så tar jag bort dig. :) Fair enough? ;)

xx

DATE: 2012-04-30 / TIME: 12:56:50 / URL/BLOGADDRESS: http://weheartonedirection.webblogg.se/



POSTED BY: Ebba ♥

NU ÄR VINNAREN AV VECKANS BLOGG UTSEDD

TITTA IN OCH SE IFALL DET BLEV DU



KRAM ♥

DATE: 2012-04-30 / TIME: 17:59:42 / URL/BLOGADDRESS: http://bebbaebba.blogg.se/



POSTED BY: nour

Aww tack babe! Means the world to me!<3

Klart vi kan du är i mina länkar!;D

DATE: 2012-04-30 / TIME: 18:49:03 / URL/BLOGADDRESS: http://thetruejustinbieber.blogg.se/



POSTED BY: nour

Aww tack babe! Means the world to me!<3

Klart vi kan du är i mina länkar!;D

DATE: 2012-04-30 / TIME: 18:49:03 / URL/BLOGADDRESS: http://thetruejustinbieber.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback