Chapter 10 - Bieber family

BILD KOMMER I MORRN!
Usher suckade högt och himlade med ögonen.

”Ibland är du så jobbig!” flinade han och rufsade till mig i håret. Sekunden senare så var han plötsligt jätteallvarlig igen. ”Moshe har några ärenden. Och är på sjukhus just nu. Han gick magkramper och en kraftig huvudvärk. Det är allt!” sa han sedan och slog ihop händerna i luften.

Samtidigt så svängde Kenny ut på den stora vägen, så att hela bilen skakade till. 

”Familjen Bieber, här kommer vi!” skojade Kenny och satte på radion. Det börjades spela Carly Rae Jepsen’s låt ”Call Me Maybe”, och vi alla tre började att sjunga med. 

 

----------

 BILD KOMMER I MORRN!

 

Kenny svängde in på uppfarten till pappas hus och stannade bilen. 

”Hur känns det att vara hemma?” flinade Kenny och stoppade ner bilnycklarna i fickan. 

Jag log åt tanken att vara hemma. Hos Jeremy. Hos Jazmyn. Hos Jaxon.

”Underbart!” svarade jag och skrattade lågt. 

Sedan öppnade jag min bildörr och hoppade ut. Jag började gå fram mot ytterdörren med Usher och Kenny i hälarna. 

Jag knackade på och såg att dörrhandtaget åkte ner sekunderna efter. 

Jeremy, även känd som pappa, öppnade dörren och omfamnade mig i en lång kram. 

”Åh, min son, jag blev så glad när du ringde och sa att du skulle komma!” mumlade Jeremy och dunkade mig lätt i ryggen. 

”Jag är glad att vara hemma!” log jag och avslutade kramen. 

Jazmyn och Jaxon kom ringades emot mig, och hoppade sedan på mig så att jag behövde ta några steg bakåt för att inte ramla.

”Bieber! Bieber!” ropade Jazmyn högt och skrattade. 

Jag bar upp henne i famnen och kittlade henne vid halsen. Hon skrattade ännu högre sparkade till med benen. 

Jaxon tittade sorgset upp på mig som höll i Jazmyn och putade med underläppen. 

Han satte sig rakt på min fot, och drog armarna runt mitt ena ben. 

Juuuuusen!” skrek han och slog mig löst på benet. 

Jag log ner på Jaxon och hörde att Jeremy skrattade. 

”Dem har tjatat om dig varje dag sedan jag sa att du skulle komma!” sa han och nickade. 

.

Vi hade gått in, och satt i sofforna. 

”Här” sa Jeremy till Usher och gav honom en kaffe kopp. Usher tog vänligt emot den och sa ett kort ”tack”. 

”Justin, skulle du kunna hämta lite fikabröd i köket? Kolla i skåpen, där ska det finnas!” frågade Jeremy och hällde upp kaffe till Kenny också. ”Varsågod”. 

”Absolut” svarade jag och tittade ner på Jazmyn som hade somnat i min famn. Jag la henne bredvid mig i soffan och gick sedan till köket. 

Jag öppnade ett skåp i köket och studerade det noga efter jakt på fikabröd. 

Jag hittade inget i det skåpet, så jag öppnade ett annat och tog upp en påse med hallongrottor. 

Jag antog att Jeremy, Jaxon och Jazmyn hade gjort dem själva, eftersom dem var olika stora.

Jag skrattade till och hörde att det plingade till i min mobil. Jag drog upp den från fickan och såg att det var ett sms. Snabbt klickade jag på ”visa” och läste igenom smset. Det var från Selena. 

 

Hur kunde du kyssa ditt fan? Jag fattar det inte /S

 

Jag suckade högt och raderade meddelandet. Sedan så stoppade jag tillbaka mobilen i fickan och hämtade en hallrik. 

Jag öppnade påsen med hallongrottorna i och hällde ut dem över tallriken.

Sen dem hade blivit full så slängde jag den tomma påsen och gick tillbaka till vardagsrummet där dem andra satt. 
 
BILD KOMMER I MORRN!
 

”Så.. Justin, hur går det med musiken?” frågade Jeremy och snuttade på sitt kaffe. 

Jag hade stått över att ta kaffe, eftersom jag verkligen inte var på humör för det just nu. 

”Jodu, det går faktiskt jättebra! Usher och jag snackade härom dagen att ha några gratis konserter i staden, och kanske bort mot Europa!” svarade jag glatt och slog mig ner på den platsen jag tidigare hade suttit.

Jag la upp Jazmyn i knät igen. Hon såg alltid så gullig ut när hon sov!

Sedan sträckte jag mig efter en hallongrotta och tryckte in den i munnen.
Just då plingade det till i mobilen igen, ett sms alltså. Tänkte jag och försöka dra upp mobilen från fickan utan att röra mig för mycket så att Jazmyn skulle vakna. 

Jaxon hade också slocknat. Fast han låg inne i hans och Jazmyn’s gemensamma rum. 

Jag vände blicken ned mot mobilen och klickade upp smset. Det var från Selena. Igen.

Jag läste igenom det några gånger innan jag suckade och raderade det.

 

JB, svara. Jag vet att du läser mina meddelanden. Säg något, ignorera inte! /Sel

 

Precis när jag hade raderat det, så kom det ett nyss meddelande. Denna gång var det också från Selena.

 

Heyy, bara så att du vet. Så blev du kändare för att dejta mig. Inte känd, utan kändare. Ta det inte dåligt, gubben.

 

Innan jag hann säga något, så ställde sig Jeremy upp och gick fram till mig.

”Det är bara Selena... Problem” mumlade jag och raderade hennes senaste meddelande också. 

Jeremy stannade upp framför mig och ställde ner sig kaffekopp på bordet bredvid. Sedan tog han ut Jazmyn i famnen och bar iväg med henne till Jazzy’s och Jaxon’s rum. 

.

”Alltså, jag måste dra nu. Jag är ledsen, det var jättetrevligt, och tack för kaffet. Men Scooter smsade att det var strul i studion, så jag måste dit” sa Usher helt plötsligt efter att ha suttit uppslukad av mobilen i fem minuter. 

Han ställde sig snabbt upp och gjorde en handklapp med Jeremy. 

Sedan försvann han mot dörren.

”Jag kan skjutsa!” ropade Kenny från vardagsrummet och ända bort till hallen så att Usher skulle höra.

Sedan ställde sig Kenny också upp.

”Tack för pratstunden. Du ska få ha din son lite i fred nu.” flinade han och blinkade med ena ögat mot Jeremy. Jeremy skrattade till och slog till Kenny löst på armen. 

Sedan försvann han och mot hallen, och ytterdörren öppnades och stängdes. 

 

BILD KOMMER I MORRN! 

 

Jag slängde upp den tunga resväskan på sängen och drog upp dragkedjan. 

Dammet flög ut från den och in i rummet. Vilket fick mig att hosta som en galning i några minuter.

När jag sedan hade återhämtat mig så öppnade jag garderobsdörren och lyfte ut dem fem översta tröjorna och slängde ner det i resväskan.

”Mamma! Jag har packat klart för idag!” skrek jag över hela huset och kastade sedan ner resväskan på golvet. 

Jag slängde mig på sängen med datorn i knät och loggade in på Facebook. Tre nya vänförfrågningar.

”Yes” sa jag högt och gjorde en gest med armen. 

Jag klickade upp förfrågningarna och såg att det var från en tjej som gick i samma skola som mig, i fyran. Jag accepterade hennes förfrågning, men sket i dem andra som var från några i Indien. 

Jag kände inga från Indien. Jag hade inte ens varit där!

.

Jag tittade runt lite på olika bloggar, idag fick det bli om Justin Bieber. 

Det var vid ett inlägg på en av bloggarna som jag hade fastnat för. Rubriken på inlägget var ”Justin kysser okänt tjej inne i ett café”. 

Bilderna var på mig och Justin. För sig så kunde man inte se att det var jag, eftersom jag hade håret i vägen. Men man kunde se att det var Justin.

Jag drog snabbt fram mobilen och klickade in ett meddelande till Justin. 

 

Hej, Skyler här! Jag såg nyss på internet, på bilder när vi.. Inne på cafét! Vad ska vi göra? /Sky”

 

Jag läste igenom det en gång innan jag skyndade mig att klicka på ”skicka”, och vände ivrigt på att han skulle svara. 

Vilket han gjorde efter bara några sekunder.

 

Avslöja inte att det är du. Ligg lågt, och om någon misstänker att det var du - ignorera dem. Du klarar det shawty, /JB”

 

Jag log medan jag läste igenom smset. Detta var mitt första sms från Justin. Någonsin. 

.

Jag gick ned till köket och tog ett grönt äpple från fruktskålen. Jag tog ett stort bett i det och började sedan gå mot vardagsrummet. 

William och mamma satt i sofforna och titta på tv. Eller, mamma tittade. William satt bara och bläddrade igenom en Bamse-tidning. 

Såklart prenumererade han på Bamse, och det blev alltid jag som tvingades iväg till att hämta den i brevlådan. 

”Hej gumman, kom och sätt dig!” sa mamma när hon fick syn på mig. 

Jag tog ännu en tugga till på mitt äpple innan jag gick fram och satte mig på vänstra sidan om henne. 

”Har du packat inför lägret?” frågade hon mjukt och sänkte ljudet på tv:n.

Varför gjorde hon det?!

”Ehm, ja.. Typ.” svarade jag kort och svalde äppelbiten som jag hade i munnen. 

”Vad bra...” mumlade hon och studerade mig uppifrån och ner, nerifrån och upp. 

”Får jag fråga en sak?” frågade jag och tog ett djupt andetag. Innan hon hann svara så började jag prata igen. 

”Du sa att du och pappa inte kommer ha råd med hyran under sommaren, och att jag ska gå på ett seglarläger!” 

Hon tittade noga på mig innan hon ryckte på axlarna.

”Jag förstår inte frågan riktigt?” svarade hon sedan.

Jag suckade och började prata ännu en gång.

”Det kostar att gå på läger! Du vet det!” utbrast jag sedan och reste mig från soffan. 

”Lugn nu gumman.. Vi lånade lite pengar från ditt bankkonto..” mumlade hon, nästan ohörbart. 

”Va?! Ni gjorde vad?!” 

Där gick droppen! Varför tog dem pengar från mitt konto utan att säga något?! Jag ville ju inte ens gå på något dumt läger!

”Lugn nu, lugn.. Vi lånade, vi kommer sätta in lika många pengar senare..”.

Jag struntade i hennes mening, och sprang upp på mitt rum. 

Varför ska alltid föräldrar störa en?!

BILD KOMMER I MORRN!
.

Jag tog upp mobilen och tittade på klockan. Det lös ‘20.24’ med vita siffror på skärmen. Jag gäspade stort och förstod att jag hade somnat i sängen. 

Tydligen så hade jag somnat gråtandes igen.

Jag gnuggade mig i ögonen och låste upp mobilen. Jag klickade mig vidare in på meddelanden och tog upp konversationen med Justin. 

Jag hade aldrig svarat på hans senaste meddelande. Skulle jag göra det nu? Eller verkade det för konstigt? Att svara några timmar efter alltså..

Jag slutade tänka på det och skrev in ett meddelande istället.

 

Hey, lust att ses lite snabbt? Skulle vilja be om en tjänst.. Eller, en ‘affär’. Behöver verkligen hjälp, kram /Sky

 

Utan att läsa igenom sms:et så klickade jag på ”skicka”. Men som vanligt så ångrade jag mig sekunderna efter. 

Faaaaaaaaaaaaan!” viskade jag för mig själv och kände hur kinderna började hetta till. Vad skulle han svara?

Mobilen pep till sekunden efter, och jag andades äntligen ut. Jag klickade upp sms:et och läste noga igenom det. 

 

Kan inte just nu, ska möta Selena utanför Starbucks. Men efter det kan jag, ses om en timme? Och du, jag gör inte affärer med vänner. Men jag gör tjänster helt gratis ;) lol, xoxo /JB

 

Jag fastnade vid alla delar av smset. Varför skulle han möta Selena?! Hade han nyss kallat mig ‘vän’? Hade han skrivit ”xoxo” till mig? Och skulle jag verkligen våga be honom om min tjänst?

Jag pustade ut och kände mig extremt varm. Därför sprang jag in i badrummet och plaskade upp vatten i ansiktet. 

Drömde jag, eller var detta verklighet? Tänkte jag och satte mig ned på golvet i badrummet. 
 
-------------------------
CHAPTER 10!
 
Det skulle ha kommit ut igår. Men var på gröna lund, och fick världens huvudvärk efter att ha åkt Fritt fall. Så jag hann inte skriva klart! Men här är det! ;)
 
10+ KOMMENTARER FÖR CHAPTER 11!
 
-----
2012-08-18 ♥ 21:24:45
13


Comments
POSTED BY: Lovisa

Grymt! Så spännande!

DATE: 2012-08-18 / TIME: 21:38:17 / URL/BLOGADDRESS: http://onedhearts.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

grymt bra ! nästa tack

DATE: 2012-08-19 / TIME: 00:21:03 /



POSTED BY: Carro - http://four.blogg.se/

sv. absolut :)
Har du biljetter till den 22 eller 23? <3

DATE: 2012-08-19 / TIME: 01:04:15 / URL/BLOGADDRESS: http://four.blogg.se/



POSTED BY: Karin

Superdupermegabra! ;)

DATE: 2012-08-19 / TIME: 09:05:23 /



POSTED BY: Anonym

Den här tjejen är 16 år och accepterar en vänförfrågan från nån som går i 4an? Det tycker inte jag låter så rimligt jag menar jag accepterar inte en vänförfrågan från någon som ens är 2 år yngre och om man går i 4an får man inte ens ha facebook (fast jag vet att många har det ändå) så du kanske borde tänkt egenom det där lite. Annats ör novellen jättebra!

DATE: 2012-08-19 / TIME: 09:19:10 /



POSTED BY: Isabell

Jättebra! =) Kram!

DATE: 2012-08-19 / TIME: 11:12:13 /



POSTED BY: bina

Riktigt bra kapitel! Du skriver riktigt bra!:)

DATE: 2012-08-19 / TIME: 11:29:18 /



POSTED BY: bina

Riktigt bra kapitel! Du skriver riktigt bra!:)

DATE: 2012-08-19 / TIME: 11:29:36 /



POSTED BY: Alma

Super bra ! :D

DATE: 2012-08-19 / TIME: 14:54:19 / URL/BLOGADDRESS: http://minafinanoveller.blogg.se/



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3
Mer :D

DATE: 2012-08-19 / TIME: 15:42:05 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Cornelia

Sjukt bra!

DATE: 2012-08-19 / TIME: 19:12:50 /



POSTED BY: Jojo:)<3

du är jätte duktig du borde bli författare!<33

Svar: Aww, tack så mycket ! :)<3
Josse

DATE: 2012-08-20 / TIME: 07:59:50 / URL/BLOGADDRESS: http://CrazyJojo.blogg.se



POSTED BY: Ellen

Jätte bra verkligen !

DATE: 2012-08-21 / TIME: 15:20:00 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback