Chapter 43 - Pregnant with my child's child?

 

”Vad gott det luktar!” utbrast Justin när han såg min komma in i sovrummet. Han satt nu helt påklädd, på den bäddande sängen. 

Jag skrattade dämpat och slog mig ned i skräddarställning framför honom i sängen, med brickan mellan oss. 

Sedan böjde jag mig framåt och kysste honom passionerat på läpparna. Han besvarade den snabbt och lade en hand runt min midja. 

”Jag älskar dig” viskade han sedan och lutade sig några centimeter bakåt så att han såg mig rätt i ögonen.

 

-------

 

- Två veckor senare -

 

Jag klev tröttsamt upp från den sköna sängen och vinglade försiktigt fram till trappan, och sedan nedför den. Det värkte i hela kroppen, orsaken till det var förmodligen för det långa idrottspasset i skolan igår. Det hade varit hemskt! I början av det så var det fys övningar som uppvärmning, sedan hoppat hopprep, därefter fotboll i två timmar och till sist, truppgymnastik. 

På truppgymnastiken så skulle vi göra pyramider, och så klart så behövde jag vara längst ned. Jag himlade med ögonen och fortsatte sedan i mitt tänkande. Över mig så hade jag skolans tyngsta tjej, som dessutom hade hårda gympaskor! 

Så nu hade jag fått ont i ryggen, benen och armarna. Lite ont i magen också, eftersom jag snart skulle få min lingonvecka. 

Jag tog det sista steget ned från trappan och möttes av mamma som stod i hallen - helt påklädd med ytterkläder och allt. 

”Vart ska du.. Såhär tidigt?” grumlade jag och märkte själv att min röst var lite svajig. 

Hon hade börjat bläddra i några papper, men slutade genast när jag såg att jag stod några få meter framför henne. 

”Godmorgon gumman” sade hon och harklade sig, sedan fortsatte hon bläddra hårt igenom högen med papper. ”Jag behöver.. Fixa lite saker på jobbet bara” lade hon snabbt till och hittade det hon letade efter. 

Hon lade snabbt ned allting i hennes typiska tjejväska, och tog några småsteg fram till mig och kysste mig i pannan. 

”Skulle du vara snäll och väcka din bror?” frågade hon sedan, och var redan på väg ut från huset. Hon hade verkligen bråttom

”Kan inte pappa göra det?” frågade jag försiktigt. Jag ville inte väcka William.. Visst, han betydde allt för mig, men han hade ett jävla humör på morgonen.

”Satan!” skrek hon rakt ut och släppte ned sina påsar så att de dunstade ned i golvet, så att ömtåliga saker kunde ha gått sönder. 

Hon sprang snabbt förbi mig med sina klackar nedtryckta i golvet, och ändrade riktning mot William’s sovrum. 

Skuldkänslorna bubblade sakta med säkert upp inombords om mig och tog sedan över min kropp. Vilket som gjorde att jag tog ett djupt andetag och bet mig löst i läppen. 

Mamma kom plötsligt nedspringandes för trappan och greppade tag om sina påsar igen. 

”Jag måste verkligen gå nu, jag är jättesen. Men Skyler, skulle du kunna göra mig en jättetjänst och ringa till Williams skola och säga att han inte har någon möjlighet att komma till skolan idag?” babblade hon på och öppnade ytterdörren. ”Vad bra!” sade hon sedan - utan att vänta på mitt svar- och slängde igen dörren bakom sig. Sedan var hon borta.. 

Jag ryckte på axlarna och vinglade bort till köket. Magen kändes helt tom. 

 

När jag väl hade kommit ut till köket så ryckte jag upp kylen och rotade bokstavligt igenom hela - Utan att hitta något. 

Jag suckade frustrerande och knallade istället iväg mot vardagsrummet och slog mig ned i soffan, samt sträckte mig mot kontrollerna och satte på teven. 

Samtidigt som teven på väg på att sättas på så började jag fundera på om jag verkligen skulle gå till skolan idag eller inte. För det första, så hade jag värker i hela kroppen, och för det andra så hade jag knappt kunnat sova någonting och var därför sjukt trött. 

Jag slutade direkt att fundera på det när teven slogs igång och ‘Tom och Jerry’ spelades. 

.

Jag gäspade stort och tittade ned på William som låg och sov i soffan framför mig. Jag hade glömt bort att ringa till hans skola, så dem hade ringt hem till oss istället och frågat vart han höll hus. Det ända jag kan säga är att det var sjukt pinsamt och att jag gjorde bort mig totalt. 

Jag reste mig tröttsamt upp från soffan och gick fram till William. Små susningar lämnade hans strupe och bröstkorgen åkte upp och ned i en jämn takt. 

Jag lade en filt runt honom och kysste honom mjukt i pannan, sedan gick jag tillbaka och lade mig ned i soffan som jag nyss hade suttit i. 

Jag drog upp mobilen och såg att jag hade fått ett nytt sms, från ett nummer som var helt okänt för mig. Jag rynkade ögonbrynet och klickade sedan upp det. 

 

Hej, Selena här :) Jag har tänkt lite på vad du sa om din lärare senast och råder dig att köpa ett graviditets test. Om du inte vill göra det för din skull, då gör gärna det för min (: xoxo

 

Jag låste skärmen och slängde nonchalant bort mobilen, sedan lade jag armarna i kors och gjorde den argaste minen som jag kunde, utan att anstränga mig alldeles för mycket. Varför skulle jag köpa ett sådant för? För.. Jag var inte gravid! Eller hur..? 

Jag suckade nervöst och kände hur jag tappade takten i min andning, vilket gjorde mig riktigt frustrerad. 

.

Efter några timmar så drog jag på mig jackan och knät mina skor. Jag hade beslutit mig om att åka ned till apoteket och köpa ett test i alla fall. Bara för att se..

 

Jag klev in på apoteket nere på stan och gick direkt till avdelningen där jag skulle vara. 

Innan jag hade gått hemifrån så hade jag tagit på mig en mössa och en halsduk, bara för att inte bli igenkänd av någon jag känner. 

Jag pustade lättat ut och greppade tag om första bästa test, tja, det första bästa billiga test. Jag hade inte fått med mig så mycket pengar, om man säger så. 

Jag skyndade mig fram till kassen och lade upp testet på det lilla bandet som rullade. Jag hade haft sådan hur att inte få någon framför mig. 

Kvinnan bakom kassan blippade varan och tittade sedan underligt på mig. 

Jag tittade försiktigt upp på henne med och mötte hennes blick under ett få par sekunder. 

”Vänta lite.. Är inte du Skyler Jacobsson?” frågade hon sedan och tittade hoppfyllt på mig. 

Det var då jag såg att det var Samuel’s mamma. Men.. Jobbade hon här? Jag trodde att hon jobbade för alliansen eller något. 

”Jo” svarade jag och nickade kort. 

”Jaha.. Vad ska du med ett sådant till då?” frågade hon högt och höll upp graviditets testet som jag hade lagt fram. Shit. 

Jag kände hur rodnaden blossade upp på kinderna, så jag tittade ned i golvet under ett par sekunder och ignorerade hennes fråga. 

”Nejmen.. Säg inte att du har gjort det med Samuel!” utbrast hon allvarligt och spände blicken i mig. 

”Phu! Nej! Absolut inte! Han har ingenting med det här att göra!” sade jag snabbt och tittade upp mot henne. 

.

Jag kände hur mobilen vibrerade i fickan, så jag drog medvetet upp den och svarade. 

”Skyler” svarade jag lätt och tittade ut över torget. Det var inte så många människor här just nu. Förmodligen så var dem väl i skolan, vilket som jag egentligen också borde. 

”Tjenare, Samuel här.. Wazz up? Du är inte i skolan” 

Jag himlade med ögonen och klämde fram ett litet flin. Såklart att han skulle ringa nu. 

”Jag mötte precis din mamma, inne på apoteket. Visste du att hon jobbade där?” skrattade jag till svar och satte mig ned på en parkbänk. 

”Ja, det klar jag gjo..-Men vänta, vad gjorde du där inne?”

Jag svalde hårt och tittade ned i knäna. Skulle jag berätta den verkliga historien för honom nu? Han kommer få reda på den någon gång, det vet jag, men nu..?

 

”Ehm.. Samuel.. Jag tror att jag är gravid..” mumlade jag och hörde sedan steg närma sig framför mig. Sekunden senare så såg jag ett par färgglada skor några decimeter ifrån mina, vilket gjorde att jag tittade upp. Min blick möttes av.. Justin.

”G-gra-avid?” stammade han fram och tittade skräckslaget ned på mig. 
 
----------
 
CHAPTER 43! :D

Ledsen om det kom upp så sent, men jag hade en hemsk dag idag!
Det ända jag kan säga: Rykten sprider sig snabbt.. 
 
KOMMENTERA :D♥
2012-12-10 ♥ 21:08:26
11


Comments
POSTED BY: Wendela.

Hon får inte vara gravid! Isf är det Justin's, eller abort! :( hatar A nu :(( xd haha men jag slutar inte läsa! Lovar. Men om Skyler dör kommer jag gråta floder, (det hände i en annan novell.. Grät igenom hela novellen men kunde inte sluta lol.) så lova att det inte händer! (Vill bara försäkra mig om att du inte kmr få mig att gråta lol ;))

DATE: 2012-12-10 / TIME: 21:29:18 /



POSTED BY: Alexandra

GUD!!! Skriv mer fort!!!!!!! Snälla det var helt grymt

DATE: 2012-12-10 / TIME: 21:32:30 /



POSTED BY: Emelie

Sjuukt bra! <3
Snälla sig att det e Justins barn om hon e gravid! :)

DATE: 2012-12-10 / TIME: 21:43:40 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: sara

jättebra kapitel :D

DATE: 2012-12-10 / TIME: 21:56:45 /



POSTED BY: Tilde!!^^

MERA KVINNA,SJUKT BRA!!^^ :D

DATE: 2012-12-10 / TIME: 22:52:48 /



POSTED BY: Ebba

Grymt bra! :)<3

DATE: 2012-12-11 / TIME: 10:00:40 /



POSTED BY: wilmasbieber ( IG )

Ahh!!!! Dör av nyfikenhet! När kommer nästa?!?! 😱😍

DATE: 2012-12-11 / TIME: 12:05:43 /



POSTED BY: Anonym

Omg meraaaa när kommer nästa?:)

DATE: 2012-12-11 / TIME: 16:30:24 /



POSTED BY: Alice :)

Riiktigt bra! Men snälla Justins barn, haha! Och missa inte läsarfrågan på bloggen här nere.. ;)

DATE: 2012-12-11 / TIME: 17:50:00 / URL/BLOGADDRESS: http://haffiefever.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Shiiiiiit. Jag typ dör! Så himla bra gumman! Kan knappt bärga mig innan jag får läsa nästa! ♥

DATE: 2012-12-11 / TIME: 18:28:25 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: OneDirectionovels

Fiiiiin blogg! :D
Skulle du vilja göra ett länkbyte med oss? :) Inlägg? Kommentera på våran blogg om du känner för det! Kram, Selma & Liv!

DATE: 2012-12-12 / TIME: 23:11:00 / URL/BLOGADDRESS: http://www.onedirectionovels.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback