Chapter 46 - Wait, What? - Part 1

Jag nickade till svar, och kunde se hur ett retligt leende tog plats på hennes läppar, som alltid. 

”Kom!” sade hon och greppade tag om min tröjärm, för att sedan dra ut mig från köket. 

”Vart ska vi?” frågade jag otåligt och gick snabbt efter henne för att inte halka efter i hennes raska tempo som hon gick i. 

”Gissa en gång” skrattade hon och höjde på ögonbrynen. Sedan riktade hon stegen mot badrummet. 

Nej, hon menar inte att..? Nej, aldrig i livet. 

 

-------

-December -

 

Jag tryckte upp dörren från pizzerian och tog ett kliv ut i det friska vädret. Snöflingorna lade sig långsamt ned på backen där allt samlades och blev till en liten snöklump. Vintern var verkligen fantastisk. Snö, lekande barn, julstämning, belysning, varm choklad, ja, helt fantastiskt helt enkelt. 

Jag gick bort till bilen och öppnade dörren till baksätet, där jag lade in dem två pizzorna som jag hade köpt med mig. 

Sedan satte jag mig själv i förarsätet och startade motorn. Den var ganska kall, vilket gjorde att det tog extra lång tid för den att starta. 

Jag suckade lättat och lutade mig tillbaka. Vintern var min favoritårstid. Jag slöt ögonen och började fundera lite på hur julen skulle se ut i år. Det var ju faktiskt julafton och bara två dagar. 

Undra om Skyler ville fira tillsammans med mig om min familj. Fast för sig så kanske hon vill fira hemma hos henne, det är väl en typiskt tradition att göra det. Dessutom så har vi kanske inte känt varandra så himla länge för att kunna fira jul tillsammans, eller? I värsta fall så får jag väl fira ensam. 

Hela min decembermånad har bestått av konserter, intervjuer, mys med Skyler, julklappnings letande och många stunder med fans. 

 

 

Jag öppnade ögonen igen när jag märkte att bilen hade startats. En lättat suck lämnade min strupe då jag körde ut på vägen och lade mig i den filen som ledde hela vägen hem till Skyler. Jag hade planerat att överraska henne med att komma. Vi hade inte träffats på några dagar, så jag kände att det var dags att göra det nu. 

.

Jag knackade på dörren intill Skyler’s hus som öppnades efter bara några enstaka millisekund, av Skyler. Gud, hon verkade stå med handen på handtaget. 

”J-Justin?” sade hon i chock när hon fick syn på mig i dörröppningen. Jag nickade med ett flin på läpparna samtidigt som jag drog in henne i min omfamning och kysste henne mjukt. 

Hon besvarade kyssen, men lät det inte hålla på länge. 

”Vad är det?” frågade jag orolig och tog hennes ögonkontakt. 

”Ingenting. Jag var bara inte förberedd på att du skulle komma” skrattade hon dämpat och lade en hand på höften. 

Jag nickade förståndigt och ångrade att jag inte hade ringt först. Hon skulle lika gärna kunna stå i underkläder, hålla i ett kalas åt hennes lillebror eller varit någon annanstans. 

”Förlåt för att jag inte ringde” suckade jag och bet mig löst i läppen. Sedan fortsatte jag. ”Jag köpte med mig pizza! Jag antog att du inte har ätit lunch än? Så, jaa..” 

”Nej, jag och vårt lilla busfrö är jätte hungriga” flinade hon och lade en hand på hennes mage. 

 

Jag svalde hårt och klämde fram ett leende. Det sved lite när hon sade vårt, eftersom det inte var säkert om vem som har pappan till barnet än. Det kunde lika gärna vara Andrew’s barn. 

Men självklart så erkände jag inte det för Skyler. Hon skulle bli förkrossad eftersom hon hade gått och burit på barnet i många veckor nu. Hon trodde ju att barnet var mitt, så jag kunde inget annat än att försöka övertala mig det samma. 

”Grymt ju!” utbrast jag och tog med mig pizzorna in i hennes kök. Hon följde långsamt efter mig för att hon inte kunde gå lika snabbt som mig. Förmodligen på grund av värker och att hon bar några extra kilon. 

”Hur mycket vill du ha?” frågade jag när vi väl hade kommit in i köket, samtidigt som jag började skära upp pizzan i små bitar. 

”Det där blir perfekt” sade hon mjukt och tog en pizza slice, samt bet av en tugga av den.

.

”Åh jösses, jag är så mätt!” utbrast Skyler belåtet och lutade sig mot ryggstädet av soffan som vi satt vi. Sekunden senare så for hennes ben upp i mitt knä. Jag skrattade till och lutade mig fram för att kyssa henne på nästippen. 

”Jag älskar dig, det vet du va?” mumlade jag och flätade våra fingrar i varandras. Hon var en sådan underbar kvinna. 

”Sötnos, jag älsk-”.  Hon avslutade meningen på grund av att hennes mobil började ringa från hennes flicka, med högsta volym på. 

”Bra ringsignal” sade jag ironiskt och himlade med ögonen. Hon hade en av Usher’s låtar. 

”Haha, du är bar avundsjuk” utbrast hon medan hon försöka få ut mobilen från fickan. 

”Behöver du hjälp?” 

”Njaa..” mumlade hon med ett litet utdrag på a:et. Ögonblicket efter så viftade hon stolt med mobilen framför ögonen på mig. 

Jag fnös lättat till och himlade med ögonen. ”Ska du inte svara?” 

”Shit!” utbrast hon panikslaget innan hon tryckte upp mobilen till örat och sade ett lätt hej

Jag reste mig upp med en suck och kysste henne på pannan innan jag gick bort mot köket för att städa upp efter oss. Sen ville jag att Skyler skulle få ett privat samtal också.

 

.

När jag hade gjort sönder kartongerna och kastat dem i papperskorgen, torkat bänkarna och ställt ned våran disk i diskmaskinen så gick jag stolt tillbaka till vardagsrummet. Skyler satt i samma ställning som jag hade lämnat henne i. 

Jag log åt tanken att hon var min. Och bara min. 

Jag gick fram till soffan igen och slog mig ned på samma plats som jag tidigare hade suttit i. 

”Vem var det?” frågade jag sedan och lade hennes ben i mitt knä igen. 

Jag tog ett djupt andetag innan hon mötte mina ögonen för en millisekund. 

”Tilda är död.”

 

 

 

 

Jag drog jackan tätare kring kroppen och tittade ner på gatan som jag gick på. Snön var verkligen tjock, så man behövde ta det extra försiktigt när man var ute, som jag var. 

Faktiskt så var jag på väg till Madame Tussauds här i London för att prata med ägaren och titta på en vaxdocka som föreställde mig. 

”Är du nervös?” frågade Priscilla plötsligt, vilket fick mig att titta upp på henne. 

”Inför besöket? Nej” svarade jag orädd och gjorde armkrok med henne. Hon log mot mig innan vi båda skyndade på stegen lite och trampade igenom gatorna i London. Vi skulle ha så roligt! 

.

Vi stannade utanför en stor port som behövdes lösenord till för att få komma in igenom. På porten så satt det även en stor skylt, där koden stod. 

Riktigt smart drag där. Ta en stor port med kod, men berätta koden för alla som går förbi. 

”Här” sade jag och pekade på skylten. Priscilla vred automatiskt på huvudet mot mitt håll och följde mitt finger som pekade på skylten. 

”Aha!” utbrast hon sedan och klickade in koden så att porten öppnades. 

 

Jag skrattade lättat till och gick in genom portarna, då vi kom in till själva utställningen, där det var fullt med vaxdockor som såg ut som olika kändisar. Självklart hade jag sett dem flesta i verkligheten, men det här var bara så coolt! 

Min blick fastnade på en av vaxdockorna lite längre bort, den föreställde Justin. 

Ett litet leende dök upp på mina läppar när jag sedan såg att en vaxdocka som föreställde Skyler stod bakom hans. Dem passade bra tillsammans även här.  
 
--------
 
Jag har inte haft någon skrivlust dem senaste dagarna, därför har inte kapitlet dykt upp tidigare. 
Har även mått ganska dåligt pga många saker. Men skrivlusten kommer sakna tillbaka, fast det syns inte i det här kapitlet, som blev sämst. Men jag får sånt dåligt samvete när jag inte uppdaterar :(
 
Stort tack för att ni stannar trots min usla uppdatering :')
 
10+ KOMMENTARER? :) Ni gör min dag av era kommenterar
 
2012-12-25 ♥ 03:40:01
15


Comments
POSTED BY: Anonym

Awesome kapitel!!! Mer snälla!!!

DATE: 2012-12-25 / TIME: 08:23:17 /



POSTED BY: Anonym

Du är grym!! Meraaaa kanske lite drama nästa gång ;) ?

DATE: 2012-12-25 / TIME: 10:44:57 /



POSTED BY: Romina

VADÅ TILDA ÄR DÖD?!?!
Snälla mer!!

DATE: 2012-12-25 / TIME: 11:15:07 / URL/BLOGADDRESS: http://celebnovell.blogg.se



POSTED BY: Sara

Jättebra kapitel :D

DATE: 2012-12-25 / TIME: 12:08:48 /



POSTED BY: Emelie

Sjukt bra!<3

DATE: 2012-12-25 / TIME: 12:19:42 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Alexandra

Suveränt !!

DATE: 2012-12-25 / TIME: 12:44:40 /



POSTED BY: Anonym

Hur kan du jämt skriva så himla bra?! Jag är typ beroende :D. Du borde inte ha dålig samvete för dålig uppdatering, det är ju trots allt lov. right?

DATE: 2012-12-25 / TIME: 13:32:04 /



POSTED BY: Lovisa

Helt megaawesome! Älskar det! Sjukt spännande!❤

DATE: 2012-12-25 / TIME: 13:57:26 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: fbkdjxMe

Mer

DATE: 2012-12-25 / TIME: 16:15:02 /



POSTED BY: Anonym

Mer

DATE: 2012-12-25 / TIME: 16:18:41 /



POSTED BY: Vaniljen :)

Jätte bra! Vart gör du dina bilder? Dem är så fina!

DATE: 2012-12-25 / TIME: 16:56:42 / URL/BLOGADDRESS: http://amazaynstorys.blogg.se



POSTED BY: Vaniljen :)

Jätte bra! Vart gör du dina bilder? Dem är så fina!

DATE: 2012-12-25 / TIME: 16:56:50 / URL/BLOGADDRESS: http://amazaynstorys.blogg.se



POSTED BY: Saga

Jätte bra! :D ♥
sv: haha ja..köpte den i London :)
Kramar ♥

DATE: 2012-12-26 / TIME: 15:43:36 / URL/BLOGADDRESS: http://ssagaalhem.blogg.se



POSTED BY: Emina

Honey....hur fan gjorde du det där? Du skriver ju för fan sådär bra så man blir rädd, det känns verkligt. Och ibland när du skriver kan man verkligen se det framför sig! Och jag tror verkligen nästa novell kommer bli minst lika grym som denna! :D

DATE: 2012-12-27 / TIME: 20:20:55 / URL/BLOGADDRESS: http://jbieberstoryyy.blogg.se



POSTED BY: Josse❤

OMG SNÄLLA SÄG ATT DET INTE ÄR ANDREWS BARN LÅT DET VAARA JUJU'S !!!!!!!

DATE: 2012-12-28 / TIME: 14:47:14 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback