You & Me forever - Del 29

Konserten var slut. Justin skulle bara skriva på ett par autografer till, sen skulle vi åka till ett hotell en bi bort och sova där över natten. Justin skulle även börja att spela in sin nya skiva där.

Efter en stund så var Justin klar. Han hade skrivit på närmare 100 autografer till och tagit jättemånga bilder.

-Ska vi gå? frågade han och tog min hand.

--------------------

Justin stängde dörren bakom oss. Vi hade precis kommit in i hotellrummet. Justin och jag skulle bo i samma rum, medan dem andra fick välja en rumskompis som dem skulle sova med. Alla tog för givet att jag och Justin skulle sova i samma rum.

Jag kollade runt lite i rummet där vi skulle sova. Det var egentligen inte bara ett rum, utan som en lägenhet. Nästan större en den hemma.

Det fanns ett litet badrum, men en toalett, ett handfat, en dusch, ett litet skåp och en papperskorg. Sen fanns det en hall, ett sovrum och ett litet kök.

I sovrummet så fanns det en stor platt tv, ett fönster, en garderob och en säng.

-Justin, du behövde inte göra det här för mig!

-Gör vadå? frågade han lite dumt och kom fram till mig. Han kysste mig i pannan, som han alltid gör nu för tiden.

Jag gled ur hans grepp och kollade honom i ögonen. Dem var hasselbruna, som alltid. Jag kunde bokstavligt stirra på dem i timmar.

-Allt! Som till exempel det här! Det här är ju ett jättelyxigt rum. Här skulle man kunna bo i veckor! svarade jag lite små irriterat, men jag menade inte att låta irriterad.

Justin suckade och stampade lätt med foten. Han kollade på mig. Jag backade undan lite.

-Jag vill ju bara att du ska ha det bra! sa han med mjuk röst och flinade lite. Jag skakade på huvudet, sakta. Våra ögon mötte varandra och vi kollade på varandra. Länge.

-Jo, ja. Jag har det jättebra här med dig, men allt det här liksom. Kolla runt här, det här rummet är till och med nästan större än hela min lägenhet där hemma! Och här ska vi liksom bara sova en natt!

-Men, jag vill ju ditt allra bästa!

Han kom fram till mig, tog tag runt min midja och drog mig till sig. Han kysste mig långt, och mjuk. Sen kramade han om mig.

 

Några timmar senare så satt vi vid matbordet och åt middag. Justin hade lagat köttbullar och makaroner. Han hade släckt lampan i tacket och ställt fram några ljus. Han sa att det var lite mer ”romantiskt” då.

Stämningen mellan oss hade blivit lite bättre.

 

Jag tog en liten tugga av min mat och kollade på Justin hela tiden. Han höll på lite med sin mobil, men la precis ner den i fickan. Han suckade lite när han la ner den, men med ett stort leénde på läpparna.

-Jag har en ny konsert i Danmark i morgon. Tyvärr så kommer vi, du och jag alltså, inte att kunna umgås så mycket i morgon. Jag ska äta lunch med grabbarna, och sen jobba lite på nya skrivan, och sen på kvällen är konserten. Men vi hinner att vara en stund på morgonen, sa han efter en liten stund. Jag lyssnade intressant och nickade kort.

Det pep till i Justin’s mobil. Han fick upp den med ett ryck, som vanligt, och läste. Jag funderade lite på om det var ett sms, eller något meddelande på Facebook eller också något från wordfeud. I alla fall så läste han igenom - vad det nu var - många gånger.

Han la tillslut ner mobilen i fickan igen och började äta upp sin mat.

 

Efter middagen så diskade jag det mesta. Justin orkade inte göra en insatts till att hjälpa mig diska, istället så gick han fram till TV:n. Han satte på den, la upp fötterna på bordet och fiskade upp sin mobilen igen.

När jag hade diskat klart så gick jag och satte mig bredvid honom. När jag kom så la han ner mobilen snabbt i fickan igen, som om han höll på med något jättehemligt. Jag gav honom en liten fundersam blick och kollade på TV:n.

-Kan vi byta kanal? Jag tror att det är ”Halv Åtta Hos Mig”-repris. Sen i Onsdags alltså, sa jag och vände blicken mot Justin.

-Visst, gör det du! Jag ska nog gå och sova, måste ju upp ganska tidigt i morgon. Att hinna göra mig klar alltså! svarade Justin och reste sig upp. Han böjde sig ner på kysste mig i pannan, sen försvann han bort mot sovrummet. Jag suckade kort och följde honom med blicken, innan han gick utom synhåll. Han verkade lite konstigt idag, som om det hade hänt något som han inte ville berätta. Eller också så att han hade tröttnat på att ha mig här, att han ville ”göra slut” med mig. Jag funderade en lång stund och tillslut så kom jag fram till att jag skulle hålla mig undan ett tag. Det kanske blir bättre då. När både han och jag har fått fundera lite på vårt förhållande.

En liten stund senare, när jag hade funderat ganska mycket, så försökte jag att koncentrera mig på programet.

 

20 minuter senare gav jag upp. Jag kunde inte koncentrera mig på programet. Allt jag kunde tänka på var Justin. Jag kände på mig att han hade något på gång. Jag kanske inte var någon ”bra” flickvän åt honom. Han kanske mer gillar någon som är ”känd”, som han. Då kanske det skulle vara lite lättare för honom. Då behövde han inte oroa sig för att mitt liv skulle förstöras, att jag inte skulle få ett ”normalt” liv, som alla andra. Om han skulle vara tillsammans med någon som redan var känd, så behöver han inte oroa sig för det. Men han hade ju valt mig. Jag var den som han ville ha.

 

Jag gick förbi sovrummet och in på toaletten för att borsta tänderna. Det såg ut som om det var tänt i sovrummet. Jag himlade med ögonen lite snabbt, innan jag gick in på toaletten. Jag kollade mig i spegeln först. Jag funderade lite på om han föredrog tjejer med ljust hår istället. Jag var ju brunett.

Mitt i allt funderande så pep det till i min mobil. Jag fiskade upp den från byxfickan och såg att det var ett sms. Från Stella. Jag log lite för mig själv, det kändes bra att hon sms:ade mig. Jag klickade på ”Visa” och chockades till.

”Hej Sel. Hoppas du har det bra.. eller, hade. Det har hänt en sak. Mamma har åkt in på sjukhuset. De tror att hon har fått cancer, men det är inte 100% säkert. Jag fick prata med henne idag, hon skulle vilja se dig igen. Innan hon .. Ja, du vet vad jag menar. Jag är ledsen, jag jag tror att du behöver avbryta turnén... // Stella”

Jag läste meddelandet många gånger. Efter varandra. Gång på gång. Minst 25 gånger. Jag började få några tårar i ögonen. Jag torkade snabbt bort dem och klickade på ”Svara”. Jag började knappa in ett meddelande medan det rann mer och mer tårar ner från kinderna.

 

”Va? Menar du allvar? Du vet, sånt här är inget att skämta om! Men jag kommer direkt! Ska bara säga till Justin, sen går jag ut till bussen och kommer hem! Skyndar mig! Förresten, vilket sjukhus är ni på?! //Selena”

Jag läste igenom meddelandet snabbt och klickade sen på ”Skicka meddelande”. Jag suckade djupt och torkade bort tårarna från kinderna. Jag satte mig på toalettstolen och började gråta ännu mer.

En liten stund senare så reste jag mig upp. Jag kollade mig i spegeln och såg att jag såg för ruskig ut. Jag tog lite papper och torkade mig snabbt under ögonen.

 

Jag öppnade toalettdörren och gick fram till sovrummet. Justin låg på ena sängkanten och höll på med mobilen. Lampan bredvid honom var tänd. Han vände blicken från mobilen och kollade på mig. Han gjorde en undrande min mot mig.

-Vad har hänt? frågade han och satte sig upp. Han la ner mobilen på täcket, utan att vände blicken från mig.

-Jag måste avbryta turnén, mamma är sjuk!

 


Ja, det var del 29 det! Vad tycker ni? KOMMENTERA!
Behöver även lite mer tips på vad som kan hända i novellen.. :)♥
2012-02-05 ♥ 19:42:46
10


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra, återigen ^^

DATE: 2012-02-05 / TIME: 19:51:56 / URL/BLOGADDRESS: http://mirandacosgroove.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Åååh, vill läsa nästa ! <3

DATE: 2012-02-05 / TIME: 20:53:03 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Jätte bra :-) ( ett tips : hon kan bli känd :-) )

DATE: 2012-02-05 / TIME: 21:21:09 /



POSTED BY: dafina

SHHET!!!!!



så spännande älskar denna som du skriver snälla kann du snabba dig o skriva del 30 den e sååå bra btw älskar din blogg oxå

DATE: 2012-02-05 / TIME: 21:36:41 /



POSTED BY: Sonia :)

Jätte bra! Sjukt spännande! Nästa del måste komma fooooort!! :D Kram <3

DATE: 2012-02-05 / TIME: 22:02:43 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Jssmn!

awesome! =)

DATE: 2012-02-05 / TIME: 22:23:19 / URL/BLOGADDRESS: http://jssmn.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

SKITBRAAAA DÖÖÖRRR DEN E BÄST MEN FÖRSÖK ATT SKRIVA LÄNGRE OCH LITE MER ASSÅ INTE HA SÅ LÅNGA MELLAN RUM MELLAN VARJE DEL! LÄNGTAR SOM FAN! UNdra vad Justin ska sägaaaa:) Hoppas inte det händer ngt dåligt;(

DATE: 2012-02-06 / TIME: 16:44:42 /



POSTED BY: dafina

SNÄLLLLA kan du inte baraskriva del 39!!!! den e sååå braaaa !!!!!! älskar din blogg hoppas du så fort som möjligt kan skriva din del 30



kommenterar igen haha :)<3

DATE: 2012-02-06 / TIME: 16:49:20 /



POSTED BY: Ebba

Jättebra, som alltid! Håller med överstående.

Skulle du kunna ha lite mindre mellanrum mellan varje kapitel? Men det är bara en önskan, inget som ''måste'' fixas.

DATE: 2012-02-06 / TIME: 18:57:59 /



POSTED BY: dnj

Selena är den fulaste på jorden

DATE: 2012-02-09 / TIME: 17:48:01 / URL/BLOGADDRESS: http://selensgoomezz.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback