You & Me forever - Del 30

Jag öppnade toalettdörren och gick fram till sovrummet. Justin låg på ena sängkanten och höll på med mobilen. Lampan bredvid honom var tänd. Han vände blicken från mobilen och kollade på mig. Han gjorde en undrande min mot mig.

-Vad har hänt? frågade han och satte sig upp. Han la ner mobilen på täcket, utan att vände blicken från mig.

-Jag måste avbryta turnén, mamma är sjuk!

------------------

Justin kollade på mig med stora ögon. Han kanske trodde att jag skojade med honom. Men det gjorde jag ju inte, jag var ärlig, jag talade sanning. Eller, så längre inte Stella skojade med att säga att mamma var sjuk.

Jag suckade tungt. Jag hade redan ångrat att jag berättade det för Justin. Även om jag litade på honom, så ångrade jag det. Vi var bästisar som små, det gick mycket bättre att berätta saker för honom då. Nu var det bara jobbigt. Det blev hela tiden bara mycket jobbigare och jobbigare. Han lyssnade knappt. Ibland.  Just vid sånna här lägen, så hade jag hoppats på att Justin skulle komma fram till mig, krama om mig och säga ”Ta det lugnt, allt kommer att bli bra!”. Men det gjorde han inte. Han bara satt där och kollade ointressant på mig som om jag skojade.

Jag suckade och svalde hårt. Justin hade verkligen förändrats på något konstigt sätt dem här sista dagarna.

-Jag ska åka hem. Jag kan inte följa med dig längre. Jag ska ut till bussen nu,  sa jag snabbt och snörvlade.

-Det går inga bussar nu. Klockan är för mycket, dem slutade att gå för en halvtimme sen.., svarade Justin lite lågt och lutade sig tillbaka mot sängkanten. Han tog upp mobilen igen och skrattade åt någonting som han läste på mobilen.

Jag började irritera mig mer på honom och visste inte direkt vad jag skulle göra.

-Tänker du bara ignorera mig nu? Mamma kanske har cancer, och du bryr dig bara om dig själv och din mobil? Du är så taskig ibland Justin, vet du det? Jag har ställt upp för dig! Tusental s gånger! Men du ställer aldrig upp för mig. Aldrig! Mamma kanske dör, men du bryr dig inte!? fräste jag mot honom och försökte att låta så allvarlig jag kunde. Men det gick inte så bra. Jag var jättedålig på att vara allvarlig och sur.

Justin kollade snabbt mot mig, la ner mobilen igen och spärrade upp ögonen.

-Men herregud! Vad vill du att jag ska göra?! Jag kan inte ta min turnébuss och köra iväg dig hem! Det fattar du väll?! Jag ska för ... vara i Danmark i morgon! Det tar ju en dag att åka tillbaka!

Jag kollade snabbt på Justin. Svalade hårt och tvekade på vad jag skulle säga i några sekunder. Om jag sa några ord till, så kunde hela mitt liv förändrats. Jag kunde förlora Justin.

-Justin... Det är slut...

Justin reagerade på det jag nyss sa. Han satt där i sängen lite fånigt med öppen mun och uppspärra ögon mot mig, igen. Han hämtade sig lite och tog ett djupt andetag.

-Selena.. Du kommer att ångra dig. I morgon kommer du ångra allt vad du nyss sagt och vilja ”ha mig” igen, sa Justin lugnt och kom fram till mig. Han kramade om mig och la mitt huvud mot hans bröst.

Jag började att gråta lite mer och han höll sin hand mot mitt huvud, den andra handen hade jag mot min rygg.

Där stog vi. Kramade om varandra, och grät. Båda två grät faktiskt lite. Innan den här gången, så hade jag bara sett Justin gråta några få gånger.

Nyss var jag irriterad och arg på Justin, men nu kändes det lite bättre. Som om ingenting hade hänt. Jag hade nästan glömt bort att mamma kanske var sjuk.

 

Det pep till i min mobil. Justin släppte greppen om mig så att jag kunde läste vad som stog. Det var ett sms. Från Stella.

 

”Ja, det är sant! Jag är på sjukhuset just nu. Tack och lov så är mamma frisk. Hon får skrivas ut här ifrån om två dagar. Dem ska bara ta några blodprov och sånt skit. Du behöver inte komma längre. Hälsa till Justin, och be gärna om en autograf. Säg att jag är hans största fan! // Stella”

 

Jag läste smset högt för Justin, och han lyssnade intressant. Han flinade lite och kunde inte hålla sig för skratt när jag läste det sista i smset. Jag kunde ärligt talat inte hålla mig för skratt jag heller.

När vi hade hämtat oss lite så kramade Justin om mig igen.

-Så bra att hon är frisk! Nu tycker jag att vi går och lägger oss. Det har hänt så mycket idag! viskade Justin i mitt öra. Jag nickade sakta och bytte snabbt om till ett långt linne. Linnet var vitt, men några röda hjärtan och andra saker på. Det gick inte riktigt att se vad det var på den.

Justin och jag la oss på varsin sida av sängen. Han låg på den sida som han låg på förut, och jag på den andra. Han hade lagt sin på bordet bredvid sängen. Lampan på bordet var fortfarande tänt, i det övriga rummen var allting svart. Justin och jag låg och kollade på varandra. Han höll på att ”leka” lite med mitt hår. Jag skrattade till lite.

Allting som hade hänt, var som förlåtet. Att inget av det hade hänt. Det var en av Justin’s goda sidor. Han kunde alltid få en att skratta och må bra, när man var ledsen eller bara mådde dåligt. Det tog bara 5 minuter för honom, sen hade han lyckats att få någon att skratta.

 

En timme senare så sov både jag och Justin. Justin sov som en stock. Medan jag var lite halvvakten hela tiden. Justin hade fått fler sms under den här timmen som vi försökt att sova. Jag undrade vem sms:en var ifrån. Dem var nog inte från Pattie, någon annan i Justin’s familj, någon av hans killkompisar eller någon från hans Crew. Dem visste ju att det var bra för Justin att sova. Så varför skulle dem smsa honom klockan 2 på natten?

Jag började att fundera lite mer på vem det kunde vara.

 

En halv timme senare så stog jag inte ut av allt funderande och tänkande längre. Det kanske var lite taskigt, men jag behövde få reda på vem det var. Jag drog sakta bort täcket från mig sida och satte mig upp på knä i sängen. Justin sov fortfarande. Jag pustade ut lite tyst och räckte mig över honom och fick tag i mobilen. Jag lutade mig tillbaka igen och hoppades på att han inte hade vaknat. Snabbt undrade jag var jag skulle säga om han vaknade och såg mig hålla i hans mobil. Jag vill inte att han ska tro att jag i hemlighet snokar bland hans grejer. Men det är ju faktiskt det är jag. Men det här är en allvarlig sak! Tänk om han smsar med någon tjej mitt på natten! Tänk om han är otrogen mot mig!

 

Jag klickade på några knappar på hans mobil och stannade till när det stog att man behöver ett lösenord. Lösenordet ska vara fyra siffror, ungefär som en pin-kod. Eftersom man får välja siffrorna själv, så kanske han har valt sina fyra sista siffror i hans personnummer. Jag tänkte lite på vad han kunde ha valt. Sen så provade jag några olika siffror.

Tillslut så kom jag äntligen in. Jag måste ha provat att skriva in lösenordet minst 30 gånger. Jag höll på att ge upp nästan hela tiden.

Jag klickade på ”Meddelanden” och sen vidare på ”Sms”. Där såg jag massor av olika konversationer med olika personer som jag knappt visste vilka det var. Jag bläddrade ner lite och sen upp igen. Det var bara en tjej som han hade smsat med. Och det var någon tjej som hade ett helt okänt namn! Jag hade aldrig hört det förut och visste inte riktigt hur man uttalade det.

Bara för att hämnas lite på Justin så klickade jag upp smset. Jag läste igenom allt dem hade skrivit och höll andan. Det var inte direkt någon vacker lässtund. Men som tur var så hade dem inte skrivit något personligt eller ”romantiskt”, eller några hjärtan eller något. Jag andades ut och bläddrade vidare bland hans sms.

Jag stannade till med bläddrande när jag såg att han hade smsat med någon som hette ”Louis Tomlinson”. Precis som han i One Direction. Jag klickade upp deras konversation och läste igenom hela. Den var ganska lång!

 

När jag hade läst klart den så tyckte jag att Justin rörde lite på sig. Jag ryckte till och kollade på honom med stora ögon.

-Snälla, vakna inte nu, inte nu, inte nu, inte nu.., sa jag tyst och hoppades på att han skulle somna om igen.



Sådär, det var del 30 det! Tycker att det är jätteroligt när ni skriver så snälla kommentarer! :D♥

 

Ge mig gärna response & kritik, skulle vara roligt om ni gjorde det. Förresten, tycker ni att jag ska börja med "Selena's perspektiv" och "Justin's perspektiv"?

Kramisar! :)♥


2012-02-08 ♥ 18:03:51
12


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra, återigen ^^



Det får du välja själv, om du vill

DATE: 2012-02-08 / TIME: 20:03:00 / URL/BLOGADDRESS: http://mirandacosgroove.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

Helt fantastiskt spännande och bra! Som alltid!

Hihi, bara på tal om att hon tänkte på att de fanns en annan tjej så skulle det vara lite kul med action och sådant, det ökar spänningen något enormt! Hihi, bara en idé! Ha den super! Kram <3

DATE: 2012-02-08 / TIME: 22:47:49 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

Jätteebraaa fortsääätt såååå! Ja jag tycker du ska börja med perspektivt:DD MER

DATE: 2012-02-09 / TIME: 15:17:18 /



POSTED BY: dafina

DEN BÄSTTA !!!!!



SNÄLLLLA KAN DU SNABBA DIG MED 31 DEN E SÅÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAA ÄLSKAR DEN !!!!! du borde bli författare i skreva selena böker

DATE: 2012-02-09 / TIME: 16:21:01 /



POSTED BY: Anonym

Hej, följ gärna min nya novellblogg! :)

Bra novell du har btw :p

DATE: 2012-02-09 / TIME: 17:15:18 / URL/BLOGADDRESS: http://jjustinbieberstory.blogg.se/



POSTED BY: Dafina

Hej så bra fattar inte att du kan komma på så bra men kan du inte kanske skriva vad Justin skrev med tjejen då blir det mer spännande

DATE: 2012-02-09 / TIME: 18:35:13 /



POSTED BY: matilda

omg du måste skynda dig med nästa jag besökte din blogg för första gången idag och jag bara älskar den har lästa alla kapitel flera gånger!! du måste skriva oftare!! börja med lite perspektiv och berätta vad som stod i smset och dom får aldrig göra slut lova det världens bästa blogg :D

DATE: 2012-02-09 / TIME: 20:26:43 / URL/BLOGADDRESS: http://matildaingerelisabethlind.blogg.se/



POSTED BY: marija

Jag såg din blogg för första gången idag,och jag vill bara säga-WOW! Novellen är så himla bra och spännande!

Hoppas del 31 kommer snart,längtar verkligen!!

DATE: 2012-02-09 / TIME: 23:07:01 /



POSTED BY: matilda

du måste lägga ut fler delar fort jag måste få vet vad som händer blir typ crazy!! du ät helt grym du borde skriva fortare och lägga ut det här sen ska du göra en bok av det bara ett tips:) älskar bloggen verkligen

DATE: 2012-02-10 / TIME: 17:21:45 / URL/BLOGADDRESS: http://matildaingerelisabethlind.blogg.se/



POSTED BY: suan

di blogg äger men jag skulle vila att dett var en tjej som justin är med lite otrogen mot selena det skulle jag vilja medan hon måste välja mellan familjen elr honom. Du vet exepel hennes syrra elr mamma gillar inte justin måste hon antingen välja mellan dom två

DATE: 2012-02-10 / TIME: 18:53:10 /



POSTED BY: dafina

Ja vad bra ide du hade suan de tycker jag också ska hända

DATE: 2012-02-11 / TIME: 14:12:31 /



POSTED BY: Ellen

SKIT BRA ! :D

Jag tycker att du kan börja med perspektiv :)



Tack förresten för ditt grattis ;) ♥

DATE: 2012-02-12 / TIME: 14:29:26 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback