You & Me forever - Del 20


Men precis när det skulle bli som mest intressantas i den så väckte Justin och Usher mig på samma gång. Jag vaknade snabbt och satte mig upp. Mitt hår var helt elektrisk och stog åt alla håll, total. Jag kollade snabbt omkring oss i bilen och min blicka fastnade på Usher.

-Förlåt, mimade jag till honom. Han log och nickade till svar.

-Ska vi gå? frågade Justin i nästa sekund.

 

-------------------

 

Alla vi 5 klev ut ur bilen och gick fram till det stora huset som var framför oss. Det var verkligen ett stort hus och såg jätteflottigt ut utifrån. Det var avklippta häckar, en liten vattenfontän och blommor överallt. Sen var det en liten stig som vi gick på för att komma fram till huset.

Justin plingade på och efter några sekunder så öppnade något dörren. Först kunde jag inte se vem det var som öppnade, och kände att det skulle bli väldigt pinsamt om jag frågade. Det var en kille som öppnade.

-Yo man, what's up? sa Justin och dunkade killen i ryggen. Sen tog han av sig skorna och gick in i huset.

-Bara bra! sa killen som svar.

Jag, Sean, Usher och Alex stog kvar där. Tills dem tre började gå fram och hälsa. Jag gick som sagt sist. Killen tog mig i handen och presenterade sig.

-Tja, Scooter! sa han.

Nu kom jag på det! Det var Scooter, jag tyckte väll att han såg bekant ut, tänkte jag.

-Gomez. Selena Gomez, sa jag och log.

-Kom in! sa han sen och jag gick in. Han stängde dörren bakom mig och vi alla gick in i vardagsrummet. Vi satte oss i hans vita soffor. Han hade ställt fram kakor, saft och kaffe på bordet och några muggar.

Medan dem andra pratade så passade jag på att kolla runt lite. Det var vita väggar,  några talvar, en stort platt-Tv, några fönster och sofforna som vi satt i.

-Selena? frågade Justin efter några minuter. Jag kollade på honom och log.

-Har du ätit någon frukost? fortsatte han sen.

-Nej, hann inte det. Trodde ju att vi skulle göra det innan vi kom hit, sa jag lågt.

-Okej. Men vi ska snart åka, om en halvtimme kanske. Då ska vi till flygplatsen, du kan gå in i köket och leta någon frukost om du vill.

-Okej, visst. Vart ligger köket?

Justin kollade på Scooter och sen reste han sig upp och kom fram till mig.

-Jag visar dig! sa han och tog min hand och började gå. Jag log mot honom och följde efter.

Vi kom ut i köket och Justin började ropa i alla skåp. Tillslut så fick han fram ett glas kall oboý och några mackor.

-Ehm, ja. Jag vet inte om du vill ha varm oboý eller inte.. sa han och ställde sig framför mig.

-Det blir bra sådär! sa jag och log mot honom.

-Vad bra, jag kan hjälpa till och bära det.

Han tog upp mackorna och oboý glaset och började gå mot vardagsrummet igen. Jag följde vänligt efter honom med ett leénde på läpparna.

 

Vi satte oss ner på dem platserna som vi hade suttit på en stund tidigare. Jag åt mina mackor och drack min oboý, och Justin och dem andra diskuterade lite om vad vi skulle ha för mat, hur länge bensinen skulle räcka och vissa andra saker också. Jag lyssnade inte helt, förutom vart vi skulle någonstans. Vi skulle till Thailand, Danmark, Australien, Turkiet, England, Japan,  Kanada, Mexico och Brasilien.

Jag hade aldrig varit i några av dem länderna förut, förutom Danmark och England då. Så jag tyckte att det skulle bli jätteroligt!

 

Vi städade bort alla kartor, papper och pennor och gjorde oss i ordning för att åka. Jag gick till köket med min disk och ställde det i diskhon. Scooter hade sagt att jag inte behövde diska det. Jag hade protesterat lite om att jag ville det, men han gav sig inte. Så jag gjorde inte det.

 

Vi alla gick bort till Justin’s turné buss och jag fick hoppa in. Jag satte mig i en mini soffa där och Justin kom in efter mig. Scooter, Usher, Sean och Justin’s livvakt Alex kom in därpå. Dem hade bara burit in allt som vi behövde i bussen.

Sen satte sig Scooter och Usher där framme och körde. Vi skulle åka och hämta en av Justin’s kompisar också.  Ryan. Justin hade lovat att han skulle få följa med på någon turné, och nu när han skulle åka idag, så kunde Ryan följa med. Justin och Ryan hade planerat det här sen några månader tillbaka.

Sen skulle också Alfredo få följa med. Det ingår liksom att han ska få följa med. För mig så spelade det inte så stor roll om vilka som följde med, bara jag fick vara med Justin så var jag nöjd.

 

Scooter startade motorn och vi var iväg. Jag var lite nervös och svettades lite på händerna. Justin borde ha märkt det, eftersom han höll min hand. Han kollade lite konstigt på mig men samtidigt så log han. Han kände mig säker och trygg när han inte frågade mig om det var svett, det skulle vara väldigt pinsamt, tänkte jag.

-Ursäkta mig, jag måste gå och pudra nästan.. Vart finns toaletten? frågade jag och log lite. Jag släppte Justin’s hand och makade mig ut från soffan. Sen kollade jag mig runt lite med blicken.

-Runt hörnet där borta, och sen till vänster! sa Justin och pekade lite längre in i bussen. Jag log mot honom och nickade. Sen började jag gå dit.

Det var ganska fint i bussen. Det stog några guld pokaler precis utanför toaletten på en hylla. Jag stog och granskade dem en stund. Men jag kunde verkligen inte hålla mig längre, så jag gick in på toaletten och låste efter mig.

 

När jag var klar så torkade jag mig och spolade. Jag gick fram till handfatet och tvättade händerna. Jag började småsjunga lite på Justin’s låt One Time.

Just då hördes det steg utanför toaletten. Jag slutade sjunga direkt och torkade händer på en handduk där det stog ”GÄSTER” över. Sen kollade jag mig snabbt i spegeln och puffade upp håret lite.

Jag vände mig om och låste upp dörren. Precis när jag öppnade dörren så stog Justin där och höll på att få den över sig.



Kommentera!

 

Vill veta dina åsikter & veta hur jag kan bli bättre! :)♥

2012-01-10 ♥ 16:34:55
6


Comments
POSTED BY: Hanna (biggest Selena fan)

Super bra som alltid! men ett tips skriv de nya snabbare! haha vill ha mer mer och mer!

DATE: 2012-01-10 / TIME: 18:04:04 /



POSTED BY: Anonym

Jättebra du är grym på att skrivaa:D love it:*

Men skriv novelerna snabbareee man blir beroendeee:D

DATE: 2012-01-10 / TIME: 18:57:32 /



POSTED BY: Lovisa

Jättebra som vanligt ^^



Om du ska tänka på något så kanske det är att kolla igenom en extra gång med stavningen :)



Och sen att dom ska komma oftare.. Men du skriver jj så fort du kan ^^

DATE: 2012-01-10 / TIME: 18:59:49 /



POSTED BY: Miickii

As bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är jag en glad tjej, men ska jag vara gladare lägger du ut nästa kapitel senast imorgon kväll!!!! Gärna två stycken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DATE: 2012-01-10 / TIME: 19:25:48 / URL/BLOGADDRESS: http://theprettygomez.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

Jätte bra!...som vanligt! :) Nu vill vi ha ett låååångt kapitel!! :D kram <3

DATE: 2012-01-10 / TIME: 20:37:36 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: We Loves Selena Gomez

Haha, jättebra! Du skriver nästan för fort, alltså jag vill bara inte missa ;))<3

DATE: 2012-01-13 / TIME: 16:13:39 / URL/BLOGADDRESS: http://selenagomezswe.bloggplatsen.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback