You & Me forever - Del 21


När jag var klar så torkade jag mig och spolade. Jag gick fram till handfatet och tvättade händerna. Jag började småsjunga lite på Justin’s låt One Time.

Just då hördes det steg utanför toaletten. Jag slutade sjunga direkt och torkade händer på en handduk där det stog ”GÄSTER” över. Sen kollade jag mig snabbt i spegeln och puffade upp håret lite.

Jag vände mig om och låste upp dörren. Precis när jag öppnade dörren så stog Justin där och höll på att få den över sig.

---------------

-Oj, förlåt Justin! Det var absolut inte mening!

-Wow, Selena! Du sjunger fantastiskt!

-Äh, neej. Jag sjunger jättedåligt, sa jag och kollade ner i golvet. Jag rodnade lite och tyckte att det var ganska pinsamt.

-Nej Selena! Säg inte så, du är jättebra! Du måste sjunga för dem andra! Kom, sa han och tog mig hand. Han drog med mig tillbaka till dem andra och log stolt. Dem andra kollade lite fundersamt på oss. Justin vände blicken mot mig, och sen till dem andra.

-Jo. Jag råkade höra att Selena sjöng min låt One Time, och jag tycker att hon sjunger fantastiskt! Så skulle ni kunna lyssna på när hon sjunger för er? Hon har stor talang! sa Justin sen och log brett. Jag skakade lite lätt på huvudet.

-Kom igen nu, Sel! Visa vad du går för, sa Usher efter en liten stund. Jag suckade och kände hur det kom svett i händerna, sen började jag att sjunga.

 

”When I met you girl my heart went knock knock

Now them butterflies in my stomach won't stop stop

And even though it's a struggle love is all we got

And we gon' keep keep climbing to the mountain top”

 

Började jag sjunga lite svagt. Men sen fick jag modet och tog i lite.

 

 

-Skit bra! sa Usher när jag hade sjunit klart. Han, Justin, Sean och Alex klappade händerna och visslade. Jag kände att jag blev röd runt kinderna.

-Hehe, tack, sa jag sen. Jag gick snabbt och satte mig där jag hade suttit för en stund sen i soffan.

-Jag sa ju att du har talang! sa Justin och log mot mig. Sen blinkade han med ena ögat och satte sig i soffan han också.

 

Några timmar senare så hade vi alla nästan somnat. Usher och Sooter satt där fram och körde (Dem byttes av lite då och då!). Alex och Sean satt längst bak i bussen och spelade olika kortspel. Jag och Justin satt i soffan, vi pratade lite och körde wordfeud med varandra. Han ledde. Fast vi hade nästan precis börjat. Även det, så var Justin på väg att somna på min axel. Jag kunde inte motstå att flina lite.

 

-Justin? Vi är framme! ropade Scooter eller Usher där fram. Jag tycker att dem låter ganska lite på rösten, det är därför jag inte riktigt kan avgöra vem av dem som det är.

Justin vaknade med ett litet ryck.

-Va? Vad har jag missat? frågade han och gäspade.

-Dem ropar på dig, vi är tydligen framme nu, svarade jag och log lite mot honom. Sen nickade jag fram mot Scooter och Usher som satt en lång bit fram.

Justin nickade lite och gick fram till dem.

Nästa sekund hörde jag ett litet skrik. Det lät som om det var Justin som skrek. ”Ryan” eller något liknande.

Jag ryckte lätt på axlarna och ställde mig upp. Jag fixade till mina kläder lite snabbt innan jag gick fram till dem andra.

Jag gick av bussen och lutade mig mot kanten av den. Mycket riktigt så såg jag Ryan och Justin ”kramas” lite lägre fram. Jag log lite. Fast det var inte bara Ryan och Justin där. Det var även massor med fotografer och paparatziz:s. Deras kameror gjorde så att jag såg lite suddigt bort mot Justin. Han verkade inte bry sig om dem. Jag fattade inte hur han lyckades att ignorera dem. ”Fast han kanske är van ... ” mumlade jag.

0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Helvetica;">Efter någon minut så fick dem syn på mig. Vissa av dem sprang snabbt fram till mig som stod där lutad mot bussen. Några ställde massor av ointresserade och irriterande frågor. Bland annat ”Hur är ditt och Justin’s förhållande?”, ”Är ni tillsammans nu?”, ”Ska du följa med på JB’s turné”.

Jag funderade snabbt på om jag skulle svara på någon och frågorna. Jag bestämde mig för att göra det.

-Jo, Justin och jag..

Hann jag bara säga innan min mobil ringde. Jag tog upp den från fickan och svarade.

-Hej, det är Selena.

-Hej Selly! Hur är det? Har du det bra? Jag och Caroline sitter utanför matsalen. Det blev köttfärslimpa till lunch. Jag tyckte att den var god, men inte Caroline.

-Åh, hej Alva. Kan jag ringa upp om några sekunder.. eller om någon minut? Det är lite dålig tajming just nu..

-Aha, jag fattar galoppen! Men visst, ses! sa hon och la på. Jag skrattade lite och la ner mobilen i fickan. Jag hoppades verkligen att jag inte hade haft på högtalare nu.

 

Jag smet förbi alla fotografer och paparatziz:s fram till Justin och Ryan.

-Jag vill verkligen inte störa eran pratstund just nu, men..

-Selena! Det här är Ryan. Ryan, det här är Selena, min flickv...

Han avbröt sig själv och sa ”vän” istället. Sen kollade han snabbt på mig och svalade hårt.

Ryan och jag tog varandras händer och hälsade.

-Hej, jag har hört mycket om dig! sa Ryan och log vänligt mot mig. Jag vände blicken mot Justin och sen tillbaka till Ryan.

-Åh, så roligt! Jag har hört lite om dig också.

Jag, Justin och Ryan smet oss förbi alla paparatziz:s och försvann in i bussen. Usher startade snabbt motorn och körde iväg.

Jag, Justin och Ryan gick och satte oss i soffan. Justin vägde med blicken över Ryan och mig, sen fastnade dem någonstans emellan oss.

-Så ni två är typ.. tillsammans? frågade Ryan efter en stund. Han lutade sig tillbaka lite i soffan och verkade låssas som om vi inte hört var han nyss sa.

Justin och jag kollade på varandra, och det verkade som om vi båda tvekade. Jag bestämde mig för att han skulle få svara och det gjorde han också.

-Ja, typ.

Ryan’s blick gick från Justin, till mig, från mig till Justin, från Justin till mig ett litet tag.

-Okej, coolt!

-Finns det te? frågade jag tillsist.

-Javisst, ska jag hämta det åt dig eller vill du hämta det själv?

-Jag kan hämta det, det är lugnt! sa jag och ställde mig upp. Jag gick bort till det lilla köket och satte på tekannan. Vattnet började koka och jag letade efter några tepåsar.

När jag hade hittat ett vanilj-te så la jag ner det i en mugg tillsammans med det varma vattnet. Sen hällde jag i lite mjölk och en sockerbit.

Jag gick tillbaka till Justin och Ryan. Dem höll på att prata för fullt, men när jag kom så tystnade dem lite.

Jag satte mig på den platsen i soffan som jag tidigare hade suttit på. Dem granskade mig med blicken, båda två.

-Oj, förlåt! Vill någon av er också ha te?

-Jag kan ta lite! sa Justin och ställde sig upp. Sen gick han bort till köket.

Ryan vände blicken mot mig och jag tog en klunk av teet. Det var ganska varmt.

-Såå... hur träffades du och Justin då?

Jag vände blicken mot honom och svalde.

-Vi gick på samma dagis förut. Men sen bytte han till Saltsjöbo, det var där han träffade dig och dem andra, tror jag. Men.. sen så bytte han till samma skola som mig. Men efter ett år då så flyttade han till Canada, där han föddes. Och ja, nu så har vi börjat att umgås lite igen.

Ryan nickade och lyssnade intressant. Jag skulle precis säga en till sak när vi båda hörde en stor smäll från köket. Vi reste oss samtidigt och gick bort till köket.

Där låg Justin på golvet, och det såg ut som om han hade svimmat.

2012-01-12 ♥ 16:59:00
6


Comments
POSTED BY: Anonym

Omb jätteebraaa. OMB vad hände med justin du måsteee skirvaaaaaaae meeeeeeeerrrrrrr

DATE: 2012-01-12 / TIME: 18:01:50 /



POSTED BY: Lovisa

Jättebra. Verkligen. Älskar den < 3

DATE: 2012-01-12 / TIME: 18:37:18 /



POSTED BY: Lovisa

Jättebra. Verkligen. Älskar den < 3

DATE: 2012-01-12 / TIME: 18:37:45 /



POSTED BY: Miickii

Åååååååååååååh! Är käär i din novell!

Skriv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!

DATE: 2012-01-12 / TIME: 20:21:41 / URL/BLOGADDRESS: http://theprettygomez.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

AH! VA BRA! SUPER SPÄNNANDE NU! Nu MÅSTE nästa del komma ut snabbt!!!! :D <3

DATE: 2012-01-12 / TIME: 22:52:47 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: MiickiiSwe

Nääär kommer nästa del!?!?!?!?!?!?!?

DATE: 2012-01-13 / TIME: 22:02:03 / URL/BLOGADDRESS: http://trubbeljustin.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback