You & Me forever - Del 28

Justin kollade framåt direkt. Han tog ett djupt andetag och började gå. Jag följde efter honom fram till dörren.

Han klev ut och blev omringad och nästan kidnappad av alla fans. Jag tog ett djupt andetag och svalde hårt. Bakom mig stog Usher, Alfredo, Scooter och Ryan och väntade på att jag skulle gå ut.

Jag vände mig mot dörren och tog ett nytt djupt andetag. Sen satte jag foten på marken och gick ut.

-------------

Precis som Justin, så blev jag också omringad av hans fan. Egentligen fattade jag inte varför. Det var ju han som var stjärnan, själva idolen. Varför springer dem fram till mig och blir helt galna?

Jag skrev på min autograf på alla papper som dem räckte fram, och tog kort med dem som ville ha ett foto. Det var ganska roligt. Eller ja, tills det blev helt överfullt.

Vi hade åkt till en strand. Där skulle Justin ha sin konsert senare i kväll. Vi skulle fixa och göra fint där. Det ända problemet var hur vi skulle få bort Justin’s fans.

Det var redan några som hade börjat med att sätta ihop konserten. Det såg ganska jobbigt och tungt ut.

-Jag går och hjälper till där borta! sa Alex med mörk röst och började gå till dem andra grabbarna som satte ihop konserten.

Precis när han hade gått så fick jag ett sms. Jag klickade på ”visa” och läste igenom det. Det var från mamma, igen.

 

”Hej gumsan. Hoppas att du har det bra, med Justin .. och vilka andra det nu är. Pappa åkte till jobbet i morse, så nu är det bara jag och Stella kvar här hemma. Vi saknar dig här. Tänk att vi kommer att vara utan dig i två månader, det är helt sjukt. Men du får ha det så bra i kväll, och ringa sen. Puss och kram! /Mamma”

Jag funderade lite på vad jag skulle svara med smset. Tillslut så bestämde jag mig för att vänta med att svara.

Jag skrev på den sista papperna med min autograf och tog den sista bilderna med fansen. Sen lyckades jag komma fram till Justin.

-Såhär är det varje dag.., viskade han lågt i mitt öra. Jag skrattade till lite och log mot honom sen.

 

Senare på kvällen så var i alla inne i turné bussen. Justin hade bytt om till sina scenkläder och värmde upp rösten genom att sjunga hans låt ”Baby”.

Jag, som stog bakom honom, flinade lite. Han såg mig snabbt genom spegeln som var inne på toaletten, men vände han blicken mot spegeln och kollade hur man såg ut några sekunder.

Han log lite och kollade på mig genom spegeln igen.

-Vad är det som är så roligt? frågade han mig. Han vände sig om och la huvudet snett.

-Du såg bara så söt ut när du sjöng ”baby”.

Justin flinade lite, nickade kort och vände sig mot spegeln igen.

Han fortsatte att sjunga, och jag stog och kollade på en stund. Sen var det dags för honom att gå upp på scen. Jag följde med honom backstage och vi skiljdes åt när han nästan var framme. Han gav mig en mjuk kram och kysste mig i pannan. Jag hade önskat honom ”Lycka till”, och han gick upp på scen.

 

Bakom mig så stog Justin mamma, Pattie. Hon hade precis kommit hit, tillsammans med Jeremy, Jaxon och Jazmyn.

-Hej, sa Pattie och kramade om mig, som om hon var min mamma.

-Hej, sa jag och kramade henne tillbaka.

Pattie ställde sig framför mig i några sekunder, så att hon såg Justin, sen ställde hon sig bredvid mig.

-Han är så duktig, mumlade hon och fick en liten tår i ena ögat. Hon torkade bort sen snabbt och snöt sig.

-Ja, man blir nästan lite avundsjuk på honom, han är så begåvad!

Pattie kollade snabbt på mig.

-Det känns lite pinsamt att fråga, men är ni typ .. typ tillsammans? Eller, ihop, eller vad ni tonåringar nu kallar det?

Jag kollade ut på Justin som stog på scen i några sekunder, sen vände jag blicken mot Pattie. Jag tvekade lite, bet mig i läppen och tog ett nytt andetag och svalde hårt.

-Hmm, ja, typ, svarade jag efter en liten stund.

Hon nickade kort, som svar och kollade ut på Justin igen. Nu höll han på att sjunga ”Born To Be Somebody”. Jag älskade den låten, det var faktiskt en av mina favoritlåtar av honom.

Låten var slut några sekunder senare. Justin harklade sig, man både såg och hörde det.

-I morse så blev det ganska rörigt. Jag behövde skriva en ny låt till er. Jag fick klar den för några timmar sen och tycker att den blev bra. Men jag vet inte vad ni tycker, så jag tänkte sjunga den för er nu! sa Justin från scen. Han kollade bak och vi fick ögonkontakt.

Fansen började skrika av lycka och Justin ändrade lite på sin mick.

-Men, för att jag ska kunna sjunga den så behöver du också komma upp här, Selena, sa han efter en liten stund och räckte fram handen, över scen, till mig.

Jag log varmt och kollade runt mig lite snabbt. Den fick jag en mjuk knuff i ryggen av Pattie.

-Gå ut du, sa hon snällt och log mot mig. Jag nickade sakta och ställde ena foten på scen.

När jag var uppe och stog bredvid Justin så kollade jag ut över hans fans. Dem var bokstavligt tusentals. Jag chockades till och fick scenskräck. Jag tog ett djupt andetag och kollade på Justin. Han gjorde något med handen åt bandet som stog bakom honom och dem började att spela låten.

Justin nickade mot mig och vi gick ögonkontakt igen.

Han började att sjunga första versen, jag och andra. Sen höll det på så låten ut.

 

När hela låten var slut så applåderade och skrek alla fansen. Jag flinade lite för mig själv och kände mig nöjd och stolt. Det kändes bra att jag hade gjort det. Att jag hade vågat att sjunga den.

 

Jag klev av scen och fick en gruppkram av alla som var backstage. Bland annat Pattie, Jeremy, Ryan, Scooter och Usher.

-Du var jättebra! Du är också begåvad! sa Pattie och gav mig en extra kram. Jag besvarade kramen och funderade lite kort på vad jag skulle svara.

-Haha, kanske det. Men Justin är ju bättre! Mycket bättre dessutom! sa jag efter en lite stund.

-Men han har ju gått på sånglektioner, och jag har ju lärt honom allt jag kan! svarade Scooter och log stolt. Jag skrattade till. Han lät precis som Baloo i Djungelboken.

-Haha, det tvivlar jag på! sa Usher och skrattade lite han med.

Justin började att sjunga en ny låt och stannade backstage och pratade med Ryan. Chaz skulle komma om en liten stund. Han satt på bussen och var på väg hit, men bussen hade kommit lite för sent.

Det pep till i Ryan’s Iphone och han fick ut den från fickan med ett liten ryck. Han klickade på den och jag såg hur hans ögon ändrade rad när han läste smset. Han harklade sig kort och kollade upp på mig.

-Det var från Chaz. Han kommer om tio minuter, jag skulle hälsa till dig i alla fall.

-Okej, vad bra. Vänta nu här, till mig?

-Japp! Till dig. Och nej, Justin har inte skvalratt! Han fick reda på ”nyheten” på internet.

-Jaha.., sa jag och nickade sakta. ”Nu för tiden får man alltid reda på saker genom internet..” sa jag sen.

-Yes box!

I samma sekund som Ryan sa det så kom Justin ner från scen och in i rummet. Han kom fram bakom mig och kysste mig i pannan. Jag kollade upp på honom och log.

-Du var jättebra!

-Du med, som alltid! sa jag och fnissade till lite.

-Haha, jag är väll inte alltid bra heller!

-Jo, det är du. Och du luktar svett!

Han skrattade till lite och förstod att jag drev. Men allvarligt talat så luktade han svett, och det kände han också.

Justin gav mitt ett till leénde innan jag gick bort till Ryan och gjorde en ”killhälsning”.

-Du var grym där ute! sa Ryan och dunkade honom i ryggen.

-Tack brorsan!

Justin gick till dem andra som också var backstagde och han fick beröm av alla som var där.

Konserten var slut. Justin skulle bara skriva på ett par autografer till, sen skulle vi åka till ett hotell en bi bort och sova där över natten. Justin skulle även börja att spela in sin nya skiva där.

 

Efter en stund så var Justin klar. Han hade skrivit på närmare 100 autografer till och tagit jättemånga bilder.

-Ska vi gå? frågade han och tog min hand.

2012-01-31 ♥ 09:54:41
7


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra!! Verkligen!



Nu får nästa del komma fort

DATE: 2012-01-31 / TIME: 10:16:22 / URL/BLOGADDRESS: http://mirandacosgroove.blogg.se/



POSTED BY: Anonym

assååååå jag dör du e bäst på att skrivaa SKYNDDA NUUU VILL HA MER

DATE: 2012-01-31 / TIME: 16:44:56 /



POSTED BY: Ebba

Jäääääääääääääääääääääääääääääääääääättebra! När allt e klart kan du ju ge ut en bok, och jag kommer att vara den första som köper den :D:D Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

DATE: 2012-02-01 / TIME: 15:52:38 /



POSTED BY: zendayablogg

Hejhej!

Nu så har jag en tävling på min blogg där du kan vinna

Demi Lovatos autograf. Hoppas du är intresserad och vill vara med. Om inte du är med, snälla kan du ändå tipsa tävlingen på din blogg? Jag har precis skapat min blogg och har inte såå många läsare. Därför vet inte folk om tävlingen. Det skulle verkligen betyda jättemycket om du kunde göra det. Skulle uppskatta det otroligt mycket. Kram! :) <3



Direktlänk till tävlingen:

http://zendayadaily.blogg.se/2012/february/tavling-2.html#comment

DATE: 2012-02-01 / TIME: 22:13:04 / URL/BLOGADDRESS: http://zendayadaily.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

SUUUUUPPPEEEERBRA! Som alltid! Skriv nästa del fooort! :D kram <3

DATE: 2012-02-02 / TIME: 18:49:30 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Ellen

Bäst !!!! :D <3

DATE: 2012-02-03 / TIME: 20:16:06 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: dafina

När kommer del 29 ?!



Älskar att läsa denna ! Den är dkit braaaa !!!!!

LÄNGTAR TILLS DOM ANDRA DELEN KOMMER !!! <3

DATE: 2012-02-05 / TIME: 13:33:04 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback