Chapter 3 - Please, mom, I do not want

”Hej! Är du på väg?” frågade jag i telefonen redan innan hon hade svarat. Men på något sett verkade hon ha hört det. För hon fnissade till sa svarade med ett kort ”ja”.

”Pff, vad härligt! Jag var lite orolig där ett tag..” svarade jag lättat och pustade ut.

”Gubben, jag står bakom dig!” skrattade hon och la på. Jag höjde på ögonbrynet och vände mig om. Där stod hon. Lika vacker och fin som vanligt!

Jag gick fram till henne och drog in henne i en mjuk kram. Fjärilarna dök upp i magen igen. En underbar känsla.

”Hej” viskade jag lent i hennes öra.

 

---------------

 

 

 

”Så, vi ses i morgon eller?” frågade Selena och kysste mig ömt på läpparna. Jag besvarade snabbt kyssen och log emot henne.

”Jag antar det! Om vi inte gör det i kväll?” svarade jag och fuktade mina läppar. Hon pressade fram ett smått leende och nickade kort.

Jag gav henne en lätt kram innan jag hoppade in i bilen tillsammans med Kenny, Scooter, Usher och Alfredo.

Bilden startade sekunderna därpå, och började rulla ut på den stora vägen. Jag tittade bak och såg hur Selena blev mindre och mindre för varje sekund som gick. Jag suckade högt och satte i hörlurarna i öronen. Efter det klickade jag upp spotify och satte på första låten på top listan. Sen lät jag de bara rulla, tills ”Boyfriend” började spelas högt. Jag bytte snabbt låt och pustade ut..

.

Jag slog mig ner i soffan hemma i lägenheten med en duns. Förhöret gick bra.. Bättre än jag väntat mig i alla fall!

”Konsert i kväll då! Hur känns det?” log Kenny och slog sig ner bredvid mig i soffan. Jag nickade kort och fuktade mina läppar.

”Bara bra tack! Lite nervös.. Men det kommer nog gå bra. Med eran hjälp så går allting bra!” svarade jag med ett smått leende på läpparna.

Tiden gick snabbt, otroligt snabbt. Det var bara några ynka timmar kvar till min konsert här, och jag var verkligen nervös. Inte för att jag skulle ramla av scen, eller att jag skulle sjunga fel.. Utan, för att gå upp på scen och se mina fans rakt i ögonen. Det var det som jag var mest rädd för.. Nervös.

”Justin!” ropade Kenny från andra sidan rummet och vinkade dit mig. Jag gick snabbt fram till honom med ett smått leende på läpparna. Han stod på pratade med Selena och Alfredo. Usher var inte här just nu. Jag tror att han gick och tittade till att alla gjorde det dem skulle. Alltså alla kameramän och sladdgrabbarna.

”Selena, hej!” utbrast jag glatt och kramade om henne. Hon besvarade varmt min kram och kysste mig passionerat mitt på läpparna.

Kenny harklade sig bakom oss och rufsade mig i håret. Jag suckade högt och himlade med ögonen. Kenny.. Samma gamla Kenny. Som vanligt.

”Ken-to-the-ny, vad har jag sagt om att röra mitt hår?” skrattade jag och slog till honom röst på armen.

 

 

 

”Skruttan, kan jag få prata med dig?” mumlade mamma och harklade sig snabbt. Jag suckade högt och slog mig ner i soffan mitt emot henne. Hon hade en bunt med papper i handen, plus en mugg med kaffe i. I kaffet hade hon alltid mjölk och socker, alltid.

”Ja, vadå?” frågade jag trött och gäspade. Att vara på stranden med Tilda hade tagit slut på alla mina krafter! Först skulle vi bada, sen skulle ju sola, efter det var det baddags igen, och sen skulle vi tydligen köpa en varsin Ben&Jerry’s. Efter det var det dags att börja blåsa upp alla hennes ballonger som hon hade med sig, sen skulle vi sola igen.. Ja, hon har alltid fullspäckade scheman!

”Jag och din pappa kanske inte kommer ha råd med hyran nu i sommar.. Därför så ska vi både jobba stenhård hela sommaren, alltså att vi inte kommer ta någon semester. Ehh..” Hon harklade sig snabbt och tog ett nytt andetag innan hon sedan fortsatte med en ny mening. ”William kommer vara på fritids under sommaren, i alla fall dem dagarna fritids är öppet. Annars så får han vara hos mormor och morfar eller hos någon kompis. Eftersom vi inte kan ha några barn springades här hemma när vi jobbar, vi jobbar ju hemma. Att ha lille William här skulle leda till att vi inte får något gjort.” Än en gång så avbröt hon sig själv. Den här gången smuttade hon lite på kaffet, innan hon återigen fortsatte. ”Tyvärr är det så att du inte heller kan stanna hemma. Så jag och din pappa har ett förslag!”

Hon reste sig snabbt upp från stolen hon satt på, och bläddrade hastigt igenom pappershögen som hon hade i knät.

Hon verkade precis lyckats hitta det hon sökt efter.

”Här!” utbrast hon stolt och räckte över ett block till mig. Jag tog vänligt emot det och bläddrade igenom blocket - med vidöppen mun hela tiden.

”Seglarläger?! Driver du med mig?! Jag kan inte gå på något förbaskat seglarläger den här sommaren! Och absolut inte om två veckor, det är ju då jag ska ligga på stranden och sola!” Jag skrek nästan åt henne. Men allvarligt, jag och seglarläger funkar inte ihop! Jag har aldrig ens suttit i en segelbåt!

Jag hasade mig upp från soffan och gick med hårda, bestämda och långa kliv upp mot mitt rum. Dörren smällde jag igen hård efter mig. Efter det sprack det!

Jag ramlade ner på sängen med tårarna rinnandes ner från kinderna. Aldrig att jag skulle klara av att vara borta från Tilda! Eller Samuel! Eller stranden! Jag skulle inte klara mig.. Inte klara mig utan något eller någon här! En sak, vem vill segla?! På sitt sommarlov?! Det är helt sjukt.. Jag har aldrig ens suttit i en segelbåt, och nu tvingar mamma ut mig i en okänd båt, med okända främmande människor! Vad kommer hända med mig där?!

.

”T-t-t-iiiiild-aaa-aa!” stammade jag fram bland snyftandet. Tårarna forsade ner som floder från kinderna, och jag kunde nästan slå vad om att ögon var rödsprängda. Vem jag orkade inte sluta gråta. Jag orkade inte, jag ville inte och jag kunde inte! Det gick bara inte!

”Sky, vad har hänt?! Berätta!!”

Att höra Tilda’s röst genom telefonen var skönt. Hon fanns alltid där för mig, när jag en behövde henne!

Jag tog ett djupt andetag och hörde hur mamma bankade på dörren, igen!

”Mamma tvingar med mig på något skitläger i sommar! Där man ska segla! Rädda mig, Tilda, snälla? Jag ber dig, jag ber dig verkligen!” pep det ur mig. Min röst var hes och räckte nästan inte till.

Jag blev snabbt lite osäker på om hon hade hört vad jag hade sagt, för hon svarade inte..

Jag tog bort mobilen från örat och stirrade ner på displayen. Hon hade lagt på!? Varför hade hon det?!

Jag suckade igen och la huvudet mot huvudkudden i sängen. Tårarna på kinderna hade torkat ut..

En halv minut senare så pep det till i mobilen. Ett sms.

Jag klickade snabbt fram det och såg vem det var ifrån. Tilda.

 

Ledsen. Pappa drog åt sig min mobil för att ringa något samtal angående jobbet. Som du vet så har han ingen respekt för mig.. Aja, vad sa du för något? Internet hackade, så jag hörde inte. Var det allvarligt? Ring upp eller smsa. Puss /T

 

Jag suckade högt och raderade smset. Jag visste att hennes pappa inte hade någon respekt för henne, men i alla fall!

Jag bet ihop kindbenet och tog ett fast grepp om mobiltelefonen. Tvekandet trängdes fram inuti huvudet för något sekund, men därpå så hade jag redan kastat iväg mobilen. Vilket jag inte borde ha gjort..

Den hade hamnat på andra sidan sängkanten, men efteråt så ramlade den ner på golvet och fick en stor spricka i sig.

.

Jag hade visst bara två veckor kvar här hemma, innan mamma drog med mig bort från min fina, lilla hemstad.

Jag kommer missa allting! Alla kompisarnas fester, småprat.. Tilda’s sextonårsdag...

Jag la mig på mage i sängen och lät tårarna rinna ner från kinderna. Det var svårt att övertala min mamma, riktigt svårt!

.

”Skyler! Sky? Vakna!”

Tilda’s röst gick rakt igenom mig, och jag öppnade ögonen på direkten! Hon hade på sig sin fina, korta, svarta klänning. Svart smink i ansiktet och armarna fyllda av armband och ringar.

”Vi måste gå nu! Annars missar vi Justin’s konsert!” utbrast hon och gav mig ett snett leende.

 


Jag är ledsen att kapitlet blev sent.. Några veckor sent. Men jag har faktiskt mina skäl till att det är sent!

 

Har dessutom berättat att min uppdatering inte kommer vara så bra nu i sommar. Men jag ska försöka skriva!

Just det här kapitlet blev skit, alltihop! Jag har inte ideér, och skulle vilja börja på en ny - Ja, jag vet, jag har precis börjat på den här.. Men mina ideer tog slut, eftersom jag inte har skrivit på länge.

Men men, kommentera gärna! Vill verkligen veta dina åsikter! ♥

Btw, Cicci var också snäll och gjorde några nya skyltar! Tack!^^

2012-06-27 ♥ 16:28:11
12

Trackback