You & Me forever - Del 39

Jag kände mig lite som Bella i Twilight. Eller, i ”eclipse”. Precis efter det lilla ”kriget” med dem nyfödda vampyrerna. När Jacob gör illa sig och får bandage. När Bella sen går in till honom och han säger att han inte kommer ”sluta kämpa”, för hennes skull.

Fast nu, när Justin bara har svimmat och att jag inte direkt väljer mellan några. Så känner jag mig lite som en wannabe. Liksom, vad skulle jag säga nu? Usch, pinsam tystnad..

Justin kollade upp på mig och väntade på att jag skulle säga något. Jag kollade runt oss lite snabbt och sen ner på honom igen. Vad skulle jag säga egentligen?

--------------

Selenas perspektiv:

-Ja? Jag lyssnar, sa Justin efter en stund och gnuggade sig i ögonen igen. Jag förstod att det verkade svida i dem. Dem fina hasselbruna ögonen borde inte få lida sådär!

 

Jag gick in på Justin’s sovrum i bussen. Det ända stället som jag fick och kunde vara ensam på. Eller ja, på toaletten kunde jag också vara ensam. Men nu är det så att någon har gjort sina behov där inne, så det luktar inte direkt gott där just nu. Det var därför jag gick in på Justin’s rum här på bussen.

 

Justin mådde mycket bättre. Från 1-10 på hur bra han mådde, så var det 8-9. Det är faktiskt jättebra ju!

Däremot så kände jag själv att jag inte mådde någon bra alls. För sig så brukar jag nästan aldrig känna att jag mår speciellt bra. Bara ibland då, när jag är med Justin. På ett fint ställe, bara han och jag. Fast det hade inte hänt på länge nu.

 

Det knackade på dörren in till Justin’s sovrum och jag ropade ”kom in”. Dörren öppnades och jag fick syn på Ryan. Han höll på en bok. En rosa bok.

Han kom fram till mig och satte sig på sängen bredvid mig. Ryan hade grön-gråa ögon. Det hade jag inte sett förut. Visst, jag hade funderat lite på vad han hade för ögonfärg, men hela tiden trott att dem var gröna. Men inte grön-gråa.

 

Ryan studerade mig uppifrån och ner och gjorde en liten min mot mig.

 

-Hur är det? frågade han snällt och la ena handen på min överarm. Jag log lite svagt mot honom och nickade kort.

-Jodå, sådär.

Ryan suckade tyst och tittade på mig. Han svarade efter en liten stund.

-Har det hänt något?

Jag harklade mig och behövde fundera en stund. Hade det hänt något? Jo, för sig, det berodde ju på vilket sätt han menade.

-Nja.. Inte precis, men jag skulle vilja vara lite ensam bara. Samla mig lite.

-Jaha, okej. Förlåt om jag stör. Men Justin bad mig lämna den här till dig, sa han och höll upp den rosa boken. Det var visst ingen ”vanlig” bok, utan det var en dagbok. En DAGBOK.

 

Jag tog emot dagboken från Ryan och tittade på den. Jag bläddrade snabbt inuti den och sen tittade upp på Ryan.

-Okej, vad ska jag ha den till? frågade jag sen och såg ut som ett stort, fult och korkat frågetecken.

 

Ryan skrattade lite.

-Jag vet inte, helt ärligt. Men Justin sa att du tydligen ”skulle skriva ner dina känslor för honom”. Fast vi vet ju båda två att du kommer att skriva hur gullig och snäll jag är! sa han och skrattade lite till. Tillslut så bröt han ut i skratt.

Han skrattade ganska mycket, så mycket att han nästan ramlade ner från sängen och slog sig.

 

Jag gjorde en min till honom och började skratta snart jag med.

-Ryan, lilla vän! Såklart jag inte kommer skriva hur ”gullig” och ”snäll” du är, sa jag och gjorde kaninöron när jag sa ”gullig” och ”snäll”. Jag skrattade lite och fortsatte sen.

-Jag kommer skriva hur otroligt korkad och rolig du är!

Ryan fortsatte och skratta.

 

När han hade samtal sig lite, han med. Och inte skrattade längre, så satte han sig bekvämt upp på sängen igen.

-Menar du det? sa han och flinade. ”Jag tycker i alla fall att jag är söt som socker och snäll som en ... kanin?”.

 

Jag skrattade lite. Det var alltid så roligt när Ryan var lite ”egoistisk”. Men det bästa med det. Var att han fortfarande var oseriös och roligt. Det var liksom... så speciellt. Så ”han”.

 

-Det klart att jag gör!

-Haha, aja! Nu ska du få skriva lite. Dem behöver mig i köket där borta. Middag om en halvtimme, hinner du skriva en sida i din nya favoritdagbok, från din favoritdrömprins? Men det klart, jag står ju tvåa på den listan! sa Ryan och blickade med ena ögat mot mig. Jag skrattade lite och nickade ivrigt.

-Det klart att du gör!

 

Ryan reste sig upp från sängen och gav mig en puss på kinden.

-Vad bra! sa han sen och försvann bort ur synhåll.

Jag satt ensam här. På Justin’s sovrum med en ful liten rosa dagbok i handen. Varför skulle jag ens skriva i den? Visst, det var ju inte direkt ”töntigt” att skriva dagbok. Men varför skulle jag det? Jag går liksom i gymnasiet. Jag dessutom så skulle väl även Justin eller någon annan smyg läsa i den? Om jag då skulle ”öppna mig” för dagboken, och skriva ner mina störta hemligheter och allt som hänt mig?

 

Jag ryckte på axlarna och tyckte själv att mina idér och tankar bara var strunt!

Jag öppnade dagboken och skulle precis börja skriva i den. Men då så gick udden på pennan av.

-Men kom igen! sa jag lite småirriterat och gick till skrivbordet för att hämta en pennvässare.

Jag hittade en direkt och började att vässa.

 

Jag gick tillbaka till sängen och hämtade dagboken. Sen gick jag till skrivbordet och satte mig med en duns på stolen.

Jag bredde ut mig på skrivbordet och började att skriva.

 

Namn: Selena

Datum: 19/9

 

I den så stog det även en liten ruta som man skulle skriva i vad hela texten man skulle skriva, handlade om. Det var ganska ovanligt, jag hade haft några dagböcker när jag var yngre. Men då fanns det inte någon sån ruta.

 

Jag antog att det hade kommit nya dagböcker och andra saker nu. Eftersom vi typ var med ”tekniska” nu, eller vad man nu ska säga!

 

Jag ryckte på axlarna igen och skrev ”Den senaste tiden..” i rutan.

Sen så började jag att skriva själva texten.



(Lyssna medan du läser...)

 

 

Kära dagbok.. Om jag nu kan skriva ”kära dagbok”. Det här är i alla fall första gången som jag skriver i dig. Jag heter då Selena. Selena Gomez. Jag är en helt vanlig tjej från en helt vanlig familj. Fast inte helt vanlig. Jag är barndomsvän med Justin Bieber. Om du har hört talas om honom? I alla fall, han krossade mitt hjärta. Han har skickat gulliga sms till någon annan tjej, slutat brytt sig om mig och bara blivit egoistisk den senaste tiden. Jag har alltid behövt levt mitt liv lite i smyg typ, och jag mår verkligen dåligt över det. Justin tror att allt är som vanligt. Jag fick reda på allt han hade gjort för bara några dagar sedan. Jag har verkligen mått hemskt över det här. Jag har till och med velat spytt några gånger. Du vet citatet, ”Ett leénde betyder inte alltid att man är glad, utan att man är start nog att le även om det gör ont”? Precis så känner jag just nu. Mina bästa kompisar, Caroline och Alva, har jag inte pratat med på några dagar. Dem vet inte vad jag har gått igenom det senaste tiden. Justin, han går det inte att prata med. Han förstår liksom inte att han har gjort fel. Något som knäcker mig. Även om han säger att han förstår det. Ja, ja, han har sagt ‘förlåt’ några gånger. Men jag tycker inte att det räcker, på något sätt. Som jag har sagt några gånger nu, så krossade han mig. Jag vill bara falla ihop, gråta, och aldrig någonsin bli störd i mitt gråtande. Men tyvärr går inte det, inte här. Javisst, jag glömde att skriva det. Jag är på turné med Justin och hans lilla (stora) ”gäng”. Nu kanske du undrar varför jag är det, eftersom Justin typ har varit taskigt mot mig. Men jag vill inte hem heller. Jag orkar inte. Orkar inte berätta för alla vilket stort svin Justin är! Just nu i alla fall. Jag vill egentligen inte skriva ”svin” till honom. Det är han inte. Inte på riktigt. Bara nu. Jag har en fråga. En dum och korkad fråga. Jag vet att just du inte kan hjälpa mig att få svar på den frågan. Men jag måste få reda på svaret. Går det att .. att bara vara vän med Justin.. ? Jag menar, typ ”göra slut” med honom, och att vi bara förblir vänner? Eller tror du inte att det funkar? Vi kanske inte har något intresse för att vara med varandra då? Kanske bara känna oss tvingade att vara det? Eftersom vi har varit vänner sen vi var små. Jag vill absolut inte förlora våran vänskap. Eftersom jag redan vet hur surt det är. Man vill inte leva efter det. Man får dåligt samvete. Dagbok, jag vet inte.. Hur ska jag göra? Kan du hjälpa mig? Ingen får mig glad, förutom Ryan. Ryan är Justin’s ”bästa vän”. Han är den ända nu. Jag kände faktiskt honom innan Justin och han lärde känna varandra. Men vi tappade kontakten med varandra, men fick tillbaka den sen när vi började hänga med Justin båda två. Men om jag ska vara helt ärlig mot dig nu. Så har vi glömt bort varandra. Vi presenterade oss som oss själva, och visste inte vem den andra var. Eller jo, jag vet vem han är. Men jag är osäker på om han vet det.

Ledsen, men nu hinner jag inte skriva mer. Men snälla, kan du ge mig något veckan? Vad ska jag göra angående det här med Justin? Snälla, hjälp mig! Med kärlek, Selena!

 

Jag slängde igen dagboken med en smäll och sprang till sängen. Jag la mig raklångt med huvudet där fötterna ska vara, och fötterna där huvudet ska vara. Hur kunde jag låta Justin lura mig sådär?

 

Jag låg och funderade en stund, tills jag började gråta och sen somnade jag.

 

Tjugo minuter senare så vaknade jag av att dörren öppnades, och Ryan kom in igen. Han såg att jag hade gråtit och kom fram till mig. Han satte sig först bredvid mig, men sen la sig likadant som jag låg, fast bredvid mig. Han lekte lite med mina fingrar.

-Blev det för känsligt? frågade han sen och harklade sig lågt.

Jag nickade och snöt mig.

 

Ryan flyttade sig lite närmare mig och jag borrade in ansiktet i hans hals. Han skrattade svagt men sen blev allvarlig igen.

-Inte för att vara elak mot min bästa vän, men du förkänar någon bättre än honom!

-Nej.. Nej, det gör jag inte! Det är han som förkänar någon bättre än mig! for det ur mig och jag tittade sorgset på Ryan.

-Selena, kolla mig i ögonen, sa Ryan och lufte upp mig ansikte mot honom. ”Det är DU som förkänar någon bättre. Tro inte en sekund på något annat!”.

Jag svalade hårt och torkade bort en tår som precis föll ner från ögat.

-För.. du är söt.. , sa Ryan sen och kollade mig rätt in i ögonen.



KOMMENTERA!

 


2012-03-21 ♥ 16:57:34
17


Comments
POSTED BY: Lovisa

Jättebra! Absolut en av dem bästa delarna!<333

DATE: 2012-03-21 / TIME: 18:00:53 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: A-King<3

MEEEEEER!<333

DATE: 2012-03-21 / TIME: 18:25:56 /



POSTED BY: dafina

OMGGG SÅ BRA DEN EEEEEE!!!!!!!

skriv mer asså gud älskar dig du e så bra på detta!!!!

DATE: 2012-03-21 / TIME: 18:52:31 /



POSTED BY: Ellen

Bland dom bästa hittills ! :D <3

DATE: 2012-03-21 / TIME: 19:47:35 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

DÖR! SÅ BRA! MER FORT! :D

Kan vi få lite mer från Justins prespektiv med? :3

Kram på dig bästa du <3

DATE: 2012-03-21 / TIME: 22:05:12 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Tara

hej omg den här var så jävla bra snälla kan du lägga upp kapitel 40 snabbt snälla har inte tålamod

DATE: 2012-03-22 / TIME: 11:36:50 / URL/BLOGADDRESS: http://tarasmode.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Sv: Vad kul! ja visst skulle jag vilja ha adressen till testbloggen! :D

DATE: 2012-03-22 / TIME: 14:47:18 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Sv: Det ser bra ut ännu men jag skulle vilja ändra på några saker...

I menyn vill jag gärna ha dem vita och lite mer runda som du har på denna blogg och större mellanrum mellan dem, jag skulle vilja att du tog bort bilden vid rubrikerna i menyerna och gör rubrikerna där "raka".

Förlåt om de blev besvärligt för dig nu, men jag vill gärna ha det som jag har föreställt mig med designen! :)

DATE: 2012-03-22 / TIME: 16:54:05 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Linda

Tack så mycket! Och vad roligt att det är så många som gillar er novell!

DATE: 2012-03-22 / TIME: 16:58:32 / URL/BLOGADDRESS: http://dancingallday.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Sv: tack för att du fixa det! Glöm bara inte att jag vill att inläggen ska vara vita också med svart text.

Ikonerna som jag ser längst upp på bloggar som text vill jag gärna ha under "pågående novell" jag vill att dem ska vara runda i grått med vita symboler på som visar vad det är. Och jag skulle vilja byta ut ikonen 'personliga blogg' till bloglovin' . Tack så mycket om du kan fixa detta! :D

DATE: 2012-03-22 / TIME: 20:19:26 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Jättebra, bara att förtjänade stavas det inte förkänade =)

DATE: 2012-03-22 / TIME: 20:37:18 /



POSTED BY: Elisia ♔

Gullig blogg ♥

DATE: 2012-03-22 / TIME: 22:29:52 / URL/BLOGADDRESS: http://paulydelvecchio.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Sv: ja det kan jag också! :D

DATE: 2012-03-23 / TIME: 15:47:09 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Frida -

Kika gärna in på mailen, jag harskickat headern jag vill ha! :D

DATE: 2012-03-23 / TIME: 15:50:44 / URL/BLOGADDRESS: http://mybieberdrug.blogg.se/



POSTED BY: Ida

Vill du vara med i Bloggtips? :) Det är som Dagens blogg fast bättre eftersom jag skriver kort om din blogg och ger dig en länk ifall du vinner! :)http://idahtt.blogg.se/2012/march/bloggtips.html

DATE: 2012-03-23 / TIME: 19:46:55 / URL/BLOGADDRESS: http://idahtt.blogg.se/



POSTED BY: Tess

Nu är tävlingen avslutad! Kika in ifall det blev du som vann! :)

Kram!

DATE: 2012-03-23 / TIME: 23:47:01 / URL/BLOGADDRESS: http://tessvonolsson.blogg.se/



POSTED BY: Hehe

Bra vill ha mer men ska JB bli sams med SG någon gång? ;)

DATE: 2012-03-24 / TIME: 07:28:17 / URL/BLOGADDRESS: http://Justinbieeberstories. Webblogg.se



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback