You & Me forever - Del 41

-Hur känns det då? Är du nervös? frågade Chaz som spelade spel på sin mobil i soffan.

Jag skrattade lite och nickade osäkert.

-Lite. Men det känns toppen! Fansen gillar det ju!

Chaz avslutade spelet och la ner mobilen i fickan.

-Lite? Om jag var du så skulle jag vara skit nervös! Att ens våga stå på scen och sjunga. Haha... Men som du vet så har jag dåligt självförtroende. Och samvete, för den delen.

-Jo, jag vet.. Nu när du säger det, så får jag också lite dåligt samvete jag med..

 

-----------

 

Justin’s perspektiv:

 

-Vi är framme! ropade Usher och stannade bussen. Vi hoppade av och gick in. Det var stort!

Konserten skulle börja om en timme. Allt var klart, och det fanns redan några fans på plats! Super!

 

Jag gick upp bakom scen och började att ta för mig med plats. Jag bredde ut mig med alla mina kläder som jag skulle ha i kväll och andra viktiga saker.

 

Dem andra, Selena, Ryan, Chaz, Scooter, Usher, bandet och alla dem andra som var med på bussen, följde tätt efter mig.

 

 

 

En och en halv timme senare så stog jag uppe på scen och hade redan framträtt med några låtar. Låtarna ”Love Me”, ”Mistletoe”, ”Somebody To Love” och ”U smile”. Nästa låt som stod på listan var min nya låt, ”Boyfriend”. Jag hade skrivit den för något år sen, men tappat bort pappret. Alla tyckte att det var helt värdelöst att leta efter det, så den låten blev aldrig ”klar” då.

 

-Tack allihopa! Ni har varit fantastiska! sa jag högt och tydligt ut över hela publiken som har fullproppad med fans.

Jag hörde massor med skrik från dem och att jag skulle börja med nästa låt.

 

Jag tvekade, skulle jag göra det? Alltså, det. Eller vore det dumt? Skulle det vara pinsamt? Skulle hon kanske säga nej? Det värsta som kan hända... är att hon säger nej! Ja, det är det värsta, helt klart!

 

-Tycker ni att jag ska börja med nästan låt? frågade jag och hörde ännu mera skrik från fansen.

Jag fixade med den lilla obekväma saken som jag hade i örat. ”Saken” var som ett hörselskydd ungefär. Så att jag inte skulle höra för mycket skrik från alla.

 

-Innan jag börjar, så skulle jag vilja säga en sak till min underbara Selena! sa jag och vände blicken bort mot sidan av scenen där Selena stod. Hon kollade fundersamt på mig och jag skrattade lite.

-Kom upp här!

Selena började att gå sakta, sakta mot mig upp på scen. Jag funderade lite på om hon kanske hade scenskräck? Fast nej, varför skulle hon det?

 

-Ehh, Justin? Vad håller du på med?! frågade hon tyst när hon var uppe.  Jag flinade lite och nickade åt Scooter som nickade tillbaka upp till mig. Han sprang bort backstage, och kom tillbaka efter några minuter. Han hade med sin en liten ask, perfekt! I asken, så är det inte svårt att gissa vad som finns..

 

 

Selenas perspektiv:

 

Jag kollade förtvivlat på Justin, där han stog och flinade.

 

Han fick asken från Scooter och ställde sig framför mig. Sen gick han sakta ner på knä och öppnade asken mot mig. Det var en ring i den. En diamant ring!

-Men herregud..., viskade jag tyst och la händerna för munnen. Justin flinade fortfarande, och kollade ut över sina fans. Dem verkade skräckslagna.

 

-Nej, jag drev! sa han sen och ställde sig upp igen. Jag andades ut och kollade fundersamt hon honom. Det var som en chock.

-Visst är ringen fin?!

Jag spärrade upp ögonen mot honom och han slutade flina.

Jag började skratta lite och dunkade till honom på axeln. Justin skulle alltid vara så retsam!

 

 

 

Jag gick ner från scenen efter en halvtimme ungefär och gick backstage där alla dem andra i Justin’s team satt. Dem skrattade när jag kom in i rummet.

-Så du gick på det? frågade Chaz och skrattade.

Jag kollade retsamt allvarligt på honom och försökte att se arg ut. Han drog upp händerna över huvudet för att skydda det.

-Haha, jag kommer inte slå dig! Gick du på det? sa jag sen och bröt ut i skratt.

-Skatta bäst som skrattar sist..., sa Chaz sen och reste sig upp.

-Men.. du har redan skrattat?

Chaz stannade upp mitt i rörelsen och kollade på mig. Han gjorde en min och sen ryckte på axlarna.

-Det är inte över än! sa han retsamt sen.

 

Jag satte mig där han hade suttit och började att prata med Ryan som satt mitt emot mig. Vi pratade om den nya filmen som hade kommit ut. ”The Hunger Games”, eller ”Hungerspelen”, som den heter på svenska. Ryan hade föreslagit att han och jag skulle se den. Bara vi två.

 

Jag log lite svagt och frågade om vi kunde prata i enrum.

Jo, det kunde vi.

 

Vi gick en bit bort från dem andra och Ryan visste nog vad jag skulle säga. Bara några ord.

-Du vet redan vad jag tänker säga, Ryan.

-Jo, kanske. Antingen så är det nu som du säger ”Ryan, jag älskar dig”, och kollar allvarligt på mig och vill att jag ska säga att jag älskar dig med. Eller så är det så att du typ säger ”Ryan, det är över..”. Borde jag vara orolig för vad du tänker säga?

-Jag är ledsen, men det är inte din turdag idag.. Jag vet inte hur jag ska säga det här, men vi har ingen framtid, du och jag.. ! Jag är verkligen jätteledsen över det som har hänt. Men jag kan verkligen inte mer. Det går inte. Vi går inte.

Ryan suckade djupt och kollade på mig.

 

-Det är okej, Selena! Det var jag som var dum. Jag visste du att du och Justin.. ja, du vet.

-Jo, men jag vill inte förlora våran vänskap, Ryan. Snälla?

-*Suck*, visst.

Jag log lite svagt för mig själv, jag kunde le så att det syntes, det skulle inte passa in för tillfället.

-Kom här! sa jag och kramade om honom.

 

Jag förstod att han var ledsen. Han verkade ju det i alla fall.

 

Men trotts allt så var det ju faktiskt mitt fel. Det var jag som fick det att börja.

 

-Hur är det? frågade jag Ryan när jag hade avslutat kramen.

-Jodå.. Sådär, sa han och sträckte på ryggen.

 

-Men vi kan väl fortfarande kolla på bio tillsammans? Med Justin.. och Chaz kanske, om det känns bättre att dem följer med? sa Ryan snabbt sen.

Det kändes ju bättre om vi gick alla fyra, och att tacka nej till det vore ingen höjdare direkt.

-Javisst, självklart! sa jag några sekunder efter att Ryan gått fram och dragit handen över mina ögon. Min blick hade fastnat rakt fram i rummet.

 

-Jag går tillbaka till dem andra, om det är okej för dig?

Ryan såg lite ledsen ut, men nickade på huvudet.

-Följer du med? Eller vill du typ ha lite egen tid en stund?

-Jag vill bara själv en liten stund. Men var inte orolig för mig, jag kommer sen! sa han med ett litet svagt leénde på läpparna.

-Säger du det så.., viskade jag tyst för mig själv och gick sen ut ur rummet.

 

 

Justin’s perspektiv:

 

-Sista låten för i kväll då! Vem vill bli min ”baby”? frågade jag och hörde hur bandet började spela min låt ”baby”.

 

Jag började att sjunga och hade riktigt roligt!

 

-Tack för en fantastisk kväll, jag älskar er! ropade jag i micken och hörde mig själv i högtalarna ute på scen.

 

Jag gav mina ”Beliebers” ett litet flin, innan jag gick ner från scen och in backstage.

 

Den första jag såg när jag kom ner var Selena. Hon log mot mig, och jag log brett tillbaka mot henne.

 

Jag gick fram till henne och kramade om henne.

-Vad bra du var! sa hon och höll på att börja gråta.

Jag avslutade kramen och kollade ner i hennes ögon. Jo, hon grät!

-Men Selena, gråt inte! sa jag stöttande och gav henne en till kram.

 

Chaz om fram till oss och dunkade Justin i ryggen, precis likadant som han alltid hade gjort.

-Du var grym i kväll!

-Tack brorsan! sa Justin och dem gjorde ”hight five”.

 

Ryan kom in i rummet och gick fram till Justin.

 

Ryan var röd under ögonen och själva ögonen var ganska röda dem med. Antingen hade det varit någon han var allergiskt mot, eller så hade han bara gråtit krokodiltårar.

 

-Vad bra du var! Hann tyvärr inte lyssna och se på hela. Men det som jag såg var grymt! sa han och gjorde - precis som Chaz - en dunk i ryggen på Justin.

 

Gjorde det aldrig ont på killar? Att dunka varandra i ryggen hela tiden? Varför kan inte dem gå runt och krama varandra, precis som vi tjejer? Eller är det ”töntigt” för dem ?!

 

-Förresten, Ryan föreslog att vi fyra kunde gå på bio i morgon. Det låter kul, va? frågade jag Justin och gav Chaz en blick också. För att vara menat att det var vi, jag, Justin, Chaz och Ryan.

-Ja! Det låter roligt! Jag har faktiskt ingen konsert i morgon! Men, tänkte ni typ att vi skulle se den på någon speciell biograf? Eller skulle vi kunna se den typ.. På flygplanet?

-På flygplanet? Vilken flygplan? frågade jag och kände att jag hade missat något.

 

-Du vet, vi åker ju vidare i morgon. På kvällen i morgon, i ett privatplan!

-Jaha, men det låter ju roligt! Eller vad tycker du, Ryan? frågade jag och vände mig blick mot honom.




Förresten, gör även gratis designers just nu. Skulle du vilja ha en? Klicka HÄÄÄR i så fall :)

2012-03-30 ♥ 18:53:03
12


Comments
POSTED BY: Ellen

SUPER BRA !!! Fast du glömde skriva "selenas perspektiv" i slutet men annars var det jätte bra :) ♥

DATE: 2012-03-30 / TIME: 20:07:16 / URL/BLOGADDRESS: http://ellenlindgrenn.blogg.se/



POSTED BY: Lovisa

Jättebra!

DATE: 2012-03-30 / TIME: 21:33:17 / URL/BLOGADDRESS: http://myylifebylovisa.blogg.se/



POSTED BY: Sonia :)

As bra! :D MER FORT!

Kram! c: ♡

DATE: 2012-03-30 / TIME: 22:47:59 / URL/BLOGADDRESS: http://soniaajonsson.blogg.se/



POSTED BY: Tess

Hej!

Nu är vinnaren uppe! Blev det du? :)

DATE: 2012-03-31 / TIME: 11:54:38 / URL/BLOGADDRESS: http://tessvonolsson.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Jättebra som vanligt! =D

DATE: 2012-03-31 / TIME: 19:05:08 /



POSTED BY: Hanna

Jätte bra! ♥

DATE: 2012-03-31 / TIME: 20:45:31 / URL/BLOGADDRESS: http://veraoveronica.blogg.se/



POSTED BY: Myybieberstoory

Meeer gurl! :D Awesome chapter! <3

Läsa min novell om the biebs? ^^ Hope so! :D

XOXO www.myybieberstoory.blogg.se

-

BTW, gilla myybieberstoory.blogg.se på facebook! :)

DATE: 2012-03-31 / TIME: 23:20:24 / URL/BLOGADDRESS: http://myybieberstoory.blogg.se/



POSTED BY: Ebba

Tänkte bara påminna dig att röstinigen har nu börjat. Se till att dina läsare rösta på dig! http://thatsmile.blogg.se/2012/april/rosta.html#comment



Lycka till! :)

DATE: 2012-04-01 / TIME: 14:35:11 / URL/BLOGADDRESS: http://thatsmile.blogg.se/



POSTED BY: Hehe

MEEEEERRR!!!!

DATE: 2012-04-01 / TIME: 18:50:50 / URL/BLOGADDRESS: http://hannaslividag.devote.se



POSTED BY: Maja

Kolla in min nya novellblogg? www.boyfriendswag.blogg.se :)

kram!

DATE: 2012-04-01 / TIME: 19:31:58 / URL/BLOGADDRESS: http://boyfriendswag.blogg.se/



POSTED BY: Sofia

Kul att du är med och tävlar i veckans blogg :D

Allt bra idag? :)

DATE: 2012-04-02 / TIME: 22:10:41 / URL/BLOGADDRESS: http://byfia.com



POSTED BY: Sofia

jo det är helt okej :D vad gör du? ^^

DATE: 2012-04-02 / TIME: 23:42:48 / URL/BLOGADDRESS: http://byfia.com



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback