Chapter 32 - Love in the air

 

Jag sneglade ned mot den och såg att dem visade 18.07. Alltså så skulle dem komma om cirka femtio minuter. 

”Aha, toppen!” sa jag lättat och vågade äntligen möta hans blick. Han slog ut sina armar och gick några steg närmare mig. 

”Om du insisterar!” flinade jag och omfamnade honom i en härlig kram. 

Jag drog in hand doft och lät huvudet vila mot hans axel. Aldrig att jag skulle släppa honom nu. 

 

--------

 

Skyler’s perspektiv:

 

”Absolut, vi möts hemma hos mig då! Men det blir toppen.. Mm.. Nämen precis.. Han kan ju också komma.. Ja, men jag måste gå.. Älskar dig med, hej då!” sa jag och stängde sedan på samtalet med Tilda. Det kändes riktigt bra att få prata med henne, speciellt nu när jag hade sovit i samma rum med ett offer. Självklart så hade jag berättat allt för henne, om vad som hände på lägret och att Justin hade kommit och hämtat mig. Samt hur gårdagen var, då jag hade gått och ätit middag på en restaurang med Kenny och Usher. 

Vi kom hem ungefär vi midnatt, då Justin låg och sov på soffan, och hans kompisar låg med ölburkar på golvet. Så det hade förmodligen blivit helt vild. Egentligen visste jag inte att Justin drack.. Men han är arton, och får göra vad han vill, han är ju myndig. 

Usher hade sagt till mig att jag kunde sova inne i Justin’s rum, så skulle ha se till att det skulle bli fint ute i vardagsrummet. 

Jag glömde att säga att det även låg chips och popcorn utspridda på hela golvet samt på mattan, och utspilld läsk på bordet så att det hade fått några skador. 

Jag funderade på hur många det var som bodde i den här kåken, det borde ju vara ganska många egentligen. Med tanke på att det nästan var större än ett hotell! Men men, är man rik så är man väl..? Men vänta, det måste ju vara hans crew och hans band.. Kanske inte hans dansare? Eller? Dem hade jag i alla fall inte sett till, så förmodligen inte. Bandet hade jag för sig inte heller sett till, men det kan väl inte bara vara Justin’s crew som bor här. Eller? 

Jag gäspade stort en sista gång innan jag klev upp ur Justin’s sköna säng och gick fram till hans ovala spegeln som visade hela min kropp i sig. 

Jag hade lånat en av hans t-shirts som hade legat längst upp i hans garderob, att sova i. I hopp på att jag fick låna den.. Annars skulle jag ta med den hem och tvätta den, och sedan lämna tillbaka den som om den vore orörd. 

Jag gnuggade mig trött i ögonen och öppnade sedan dörren och kom ut till resten av huset. Klockan var lite efter nio, så jag antog att ingen var vaken. Med tanke på hur sent det blev igår. Usher höll säkert på att städa ända fram till tre för att få det att se hyfsat bra ut i vardagsrummet, men han hade säkert missat lite med flit som han skulle tvinga Justin att städa upp. 

Jag fortsatte genom huset och hittade fram till köket av ren slump. Jag ryckte lättat på axlarna och gick in i det. Jag kunde ju lika gärna äta något nu, annars så skulle jag säkert glömma bort att göra det. 

Väl inne i köket då såg jag hur någon var böjd framåt, med huvudet in i kylen och med ryggen mot mig. Shirtless.

 

”God morgon” sade jag lätt och såg hur personen fram mig hoppade till så att han eller hon slog huvudet i dörren på kylen. 

”Herregud, förlåt!” utbrast jag och tog några steg framåt för att hjälpa till. Jag lade en hand på huvudet och insåg förres då att det var någon av Justin’s kompisar. Han hade håret i en sne bena och blå-gröna ögon. Han såg helt okej ut, helt ärligt. Inte dum alls. Min blick for under några sekunder till hans mage, då jag insåg att han var muskulös och hade sixpack. Hade Justin också det?! Jag hade glömt att titta förra gången jag såg honom i badbyxor, vilket som var väldigt konstigt, eftersom jag alltid brukar kolla på det.. 

Jag avbröt snabbt mina tankar när jag kom på att jag skulle bli generad om jag fortsatte tänka på det. 

”Hey” utbrast han och lade en hand på min hand, som låg på hans huvud där han hade slagit sig. Jag rös obehagligt till och ryckte åt mig min hand, vilket som fick honom att göra en grimas. 

”Ryan Butler!” sa han snabbt och räckte ut den lediga handen han hade. Jag kramade lätt om den, och nickade sakta. 

”Skyler Jacobsson, vän till Justin” svarade jag vänligt och drog ännu en gång åt mig handen. 

Vän? Justin presenterade dig som hans flickvän.. Eller, jag tror att det var dig han pratade om i alla fall. Det var något på S, fast inte Selena” sa han oblygt och hade börjat rota i kylen igen. Hela kroppen stelnade till under bara någon sekund, och jag slog vad om att jag var rödare än en tomat i ansiktet just nu. Men jag gjorde ingen insats till att försökte dölja det. Istället bet jag mig löst i läppen och funderade på vad jag skulle säga till honom nästa gång som jag träffade honom.. Men vänta lite! Vad hände med Selena då?! Var dem fortfarande tillsammans, eller hade dem gjort slut utan att jag visste det? Var det inte hon som han pratade i telefon med igår? Eller hade jag helt fel.. 

Jag blev avbruten från mitt ‘dagdrömmande’ när jag såg hur Justin klampade in i köket med ett par mjukisbyxor, ett slappt linne och bruna tofflor. Otroligt snygg klädsel för att vara han, och det satt helt perfekt på hans kropp! 

”God morgon” sa han med en raspig röst och växlade med blicken mellan mig och Ryan - som stod med rumpan ut mot mig. ”Och vad fan pågår här?” lade han snabbt till och syftade på att jag och Ryan stod så nära varandra, och att han inte hade någon tröja på sig. 

”Inget!” svarade jag snabbt. Kanske lite för snabbt, eftersom det nästan lät misstänksamt. 

 

”Jag lånade din tröja förresten, eftersom jag behövde något att sova i. Jag upptäckte att min väska ligger kvar i din bil. Hoppas det var okej?” babblade jag snabbt på för att byte samtalsämne. Jag kanske babblade på lite för snabbt? Jag blev i alla fall orolig och kunde se framför mig hur dum jag såg ut. 

”Haha, prata inte så fort! Jag hänger inte med!” skrattade Justin och tog några steg framåt så att han stod precis framför mig. Han lade en hand på min axel, vilket som gjorde så att mina kinder blossade upp i en ännu rödare och klarare nyans. Ett pirr slank igenom min kropp samtidigt som jag fick ögonkontakt med Justin. Ååh, dem ögonen.. 

Han släppte taget om min axel och sträckte på sig, sedan så knuffade han lätt bort Ryan från kylen och dök själv in i den. Gud.. En sådan underbar pojke.. 

Han fick tag i en burk med majs, som han snabbt öppnade och stoppade ner en gaffel i. Sedan så började han vräka i sig allt.

.

Jag tog ett glas med apelsinjuice och drack upp det i små klunkar, samtidigt som jag vägrade släppa blicken på Justin. Han hade ett samtal med Ryan om deras grabbkväll, och tog små tuggor av majsburken med jämna mellanrum. Han hade förmodligen uppmärkt att jag stirrade på honom vid det här laget, eftersom han gav mig små flin då och då.

”Men jag måste gå och byta om, och sedan springa hem. mamma kommer få ett enormt utbrott om jag inte är hemma förrän..” utbrast Ryan och tittade på klockan. ”En halvtimme, helvete!”. Han sprang ut från köket och försvann snabbt ut ur synhåll. 

Justin vände sig snabbt mot mig samtidigt som han svalde majsen som han hade i munnen, och tydligen tuggat klart. 

”Ser jag dålig ut eller något?” frågade han med ett allvarligt ansiktsuttryck. 

 

”Nej, absolut inte! Rättare sagt den motsatsen, du är jättesnygg!” svarade jag snabbt, men ångrade mig sekunden efter och slog ena handen för munnen. Hur kunde jag säga det?! Shit..

Jag kände hur kinderna ännu en gång blossade upp i en röd nyans, säkert den miljonte gången bara idag. 

”Haha, vad sa du?” flinade han till svar och mjuknade upp lite.

Jag tittade skamset ner i golvet och kände hur mycket jag ångrade att jag sade det. Visst, han var snygg. Grymt snygg. Olagligt snygg! Men hur fan kunde jag erkänna det?! 

”Kom!” sade han sedan och vinkade till sig mig. Jag gick försiktigt fram till honom och lutade mig mot bänken, precis som han gjorde. 

”Är jag snygg?” frågade han när jag hade kommit tillräckligt nära för att han skulle kunna viska. 

Jag kände hur halsen tjocknade och jag fick inte ifrån mig ett ljud. Justin, däremot, verkade vara väldigt pratglad. Han tog en tårslinga från mitt hår och placerade den bakom mitt öra. 

”Du tycker att jag är snygg, eller hur?” viskade han nu, mot mitt öra. En pirr slank igenom min kropp, och jag stelnade till under hans beröring. 

Jag nickade långsamt och såg hur han höjde på ögonbrynet, verkade vara en aning förvånad, eller så ville han bara att jag skulle svara på ord. 

”Du gillar mig, eller hur?” 

Jag bet mig löst i läppen och vågade äntligen möta hans ögon, som glänste enormt.  Jag nickade lätt och ett flin uppstod på hans läppar.  ”Du har fallit för mig, eller hur?” 

Jag nickade återigen och svalde hårt denna gång. Hur kunde jag erkänna det för honom? 

Innan jag hann tänka på det, så kände jag hur han pressade sina läppar mot mina i en passionerad kyss som jag besvarade. Fjärilarna tog plats i magen och flög runt hej-vilt. 

”Du älskar mig, eller hur?” mumlade Justin mot mina läppar och kysste mig på halsen, och ned mot nyckelbenet. 

”Mhm” viskade jag mot hans öra och stönade till. 

”Jag visste det!” utbrast han stolt och flinade, sedan kysste han mig på läpparna igen. 

 

Därefter så tog han tag om mig hand och avslutade kyssen. ”Kom” viskade han mjukt och gick ut ur köket med mig tätt intill honom. 

Han förde oss ända bort till hans sovrum, som jag nu visste vart det låg någonstans. 

Han öppnade lätt dörren och föste in mig i rummet, innan han slog igen dörren igen och gick fram till mig. Då han började kyssa mig igen. Precis som förra gången så flög fjärilarna runt som galningar i min mage, och allting kändes helt underbart. 

Justin knuffade löst ned mig i sängen och lade sig över mig, fortfarande kyssandes. 

Precis när han skulle dra av sig linnet, så knackade någon på hans dörr och sekunden senare så flög den upp. Fan. 
 
-----------
 
SHIT, VAD HÄNDE DÄR?! VEM ÄR DET SOM KOMMER? OCH VAD KOMMER SELENA GÖRA?! :o
La ni märkte till att det BARA var i Skyler's perspektiv, vad tyckte ni om det? :)
 
 ♦ TIDSINSTÄLLT KAPITEL! ♦
 
KOMMENTERA♥

2012-11-13 ♥ 10:00:00
14


Comments
POSTED BY: Ebba

Grymt!! :)<3

DATE: 2012-11-13 / TIME: 14:47:02 / URL/BLOGADDRESS: http://twitter.com/feverthebiebz



POSTED BY: Frida

Suuuuuuuuper duuuuuuper jäääääätteee bra!
Men neej, snälla inte skyler, eller jag tycker hon verkar som en snäll person men jag bara ÄLSKAR JELENA!!
Visst är det en jelena novell! För jag verkligen vill att det ska vara Justin och sel!
Kram!<3

DATE: 2012-11-13 / TIME: 18:04:31 /



POSTED BY: Emelie

Jätte bra! <3

DATE: 2012-11-13 / TIME: 19:39:33 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Anonym

Jag älskar att det BARA handlar om skyler och justin :)

DATE: 2012-11-13 / TIME: 21:06:59 /



POSTED BY: Lovisa

Awesome!! Grymt spännande! <3

DATE: 2012-11-13 / TIME: 21:38:51 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Arianasweden

länkbyte?? svara gärna på min blogg :)

DATE: 2012-11-13 / TIME: 21:41:08 / URL/BLOGADDRESS: http://arianasweden.blogspot.se



POSTED BY: Alexandra

ombbbbb så jävla bra och spännande! dog ärligt talat och vill gärna ha mera nu :)))

DATE: 2012-11-13 / TIME: 21:56:53 /



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Jooooosse, jag har mailat dig :D
KRAM

DATE: 2012-11-14 / TIME: 13:23:05 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Sara

superbra kapitel :D Men jag tycker det borde vart justins perspektiv också

DATE: 2012-11-14 / TIME: 16:02:25 /



POSTED BY: NOOOOOO

Sjussjjdjdjd TÄNK OM DET Är SELENA!?!? DU DÖDAR MIG!!!!!!

DATE: 2012-11-14 / TIME: 18:09:51 /



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Seeeeriöst Josse nu får du ta och komma hem, :)
Jag har allvarligt suttit och gjort tre olika headers till din nya design, den sista är jag mest nöjd med dock, meeeen det är du som bestämmer.
Kraaam

DATE: 2012-11-14 / TIME: 21:08:18 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Felicia & Klara

Hej! Du har en jätte bra blogg! Har varit belieber länge nu och jag tycker verkligen om din blogg! :D
Men nu har jag och min directioner kompis som båda älskar att skriva gjort en novellblogg om One direction och jag - vi. Skulle var jätttttee glada om du ville göra ett länkbyte med oss! :D Kommentera för överänskommelse? HaHa, whuuut? Ajah men vi behöver verkligen lite läsare!:)

Felicia och Klara!

DATE: 2012-11-15 / TIME: 20:11:38 / URL/BLOGADDRESS: http://weloveoned.blogg.se/



POSTED BY: Anna

Den vart jättebra!!!! :D

DATE: 2012-11-16 / TIME: 13:54:41 / URL/BLOGADDRESS: http://ponnymuffen.blogg.se



POSTED BY: RS

Lär dig skilja på "de" och "dem".

DATE: 2013-05-07 / TIME: 06:58:57 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback