Chapter 34 - New School, Friends and Teachers

 

 

Jag strök efter alla stolar och kom till slut fram till min, blå som vanligt. 

Med en lätt pust så satte jag mig ned i den och lutade huvudet lite tillbaka, samt slöt ögonen för någon sekund. 

När jag sedan öppnade dem igen, så möttes jag av ett par chokladbruna ögon mitt framför näsan på mig. Det var Justins. Shit.

”Hej!” utbrast han glatt och slog sig ned på stolen bredvid mig. Driver du? Skulle han sitta bredvid mig i tre timmar. Detta kommer inte sluta bra, inte det minsta. 

 

--------

 

 

 

Jag drog en grå munkjacka över huvudet och pressade in en mjuk macka i munnen, som rent sagt smakade mögel rakt igenom. Jag tvingade ned mackan i halsen och svalde den motvilligt. Till det så tog jag snabbt ett kar klunkar vatten och sprang sedan upp för trappan och stängde in mig på rummet. 

Klockan på nattygsbordet visade 07.37, alltså så skulle Tilda och Samuel komma snart. För sig så brukade dem alltid vara tidigare, så dem kunde vara här i vilken sekund som helst nu. 

Jag öppnade garderoben och började gräva lite i boxen där jag hade mina byxor. Jag hade nog provat alla nu, men fortfarande inte hittat några att ha på mig. 

Jag drog fram ett par mörkblåa jeans som hade legat längst ned i boxen. Dem fick duga, tänkte jag och drog på mig dem. Efter det så sprang jag snabbt som sjutton in i badrummet och kletade på lite mascara. Det var ju viktigt att göra ett bra ”första intryck”, eftersom det är det som man aldrig glömmer. 

Jag avbröt mina tankar av dova knackningar på ytterdörren. Det är dem! Vad var det jag sade, dem är alltid tidiga. 

Jag kastade bort mascaran och greppade tag om min sidoväska innan jag sprang nedför trappan och bort mot ytterdörren. Men innan jag hann öppna den så flög den upp av sig själv. 

”Jag är häääär!” ropade Tilda högt och omfamnade mig snabbt i en intensiv kram som gjorde att jag fick problem med andningen. 

”Kan. Inte. Andas.” stönade jag i hennes famn vilket fick henne att släppa taget om mig direkt. 

”Goodie goodie” svarade hon glatt och lät Samuel passera henne bakifrån. Han kramade om mig lite lätt innan han även passerade mig, och riktade stegen in i köket. 

I ögonblicket senare så hörde jag hur kylskåpet öppnades och förstod att han var ute efter mat. 

Jag såg hur Tilda’s blick följde honom ut till köket och hennes mage började genast kurra. 

”Babes, har jag inte sagt att frukost är det viktigaste målet på hela dagen?” frågade jag med en liten högre stämma i rösten, bara för att Samuel också skulle höra det. 

 

”Vi hinner inte äta!” sa Tilda snabbt och sköt fram mina skor till mig, sedan fortsatte hon. ”Jag tänker inte komma försent till min första skoldag på en ny skola, bara för att äta frukost!”.

Allvaret hördes tydligen i hennes röst, och gjorde man inte som hon sade så skulle hon börja slänga saker i luften. 

”Bara för att du är en plugghäst” stack Samuel in och kom ut till oss i hallen igen, denna gång med ett knäckebröd i handen, som han smidigt klämde in i munnen. 

Jag himlade sarkastiskt med ögonen och knöt mina skor, samt tog Tilda i armkrok. Sedan så lämnade vi huset. 

.

Vi klev oblygt in i den enorma matsalen där det skulle vara en föreläsning om skolans historia som alla behövde lyssna på, samt en massa regler och presentationer av lärare. 

”Oh my god, det är underbart här! En ny termin väntar oss, visst ska det bli roligt?” utbrast Tilda och gjorde en stor gest med armarna. Hon verkade nästan lite chockad över byggnaden, att den var så stor och även hygienisk. 

”Fett med fett jao” flinade Samuel och knuffade till henne i sidan. ”Aje! Det där gjorde ont. Jag kommer få ett blåmärke!” tjöt hon och 

lade handen för sidan där han hade knuffat till henne. 

Han himlade med ögonen och smekte henne över axeln, men hon puttade snabbt bort honom. 

”Vad töntiga ni är!” stack jag in och hörde sedan ett obehagligt ljud från högtalarna som var bakom oss. Bara någon sekund senare så fylldes hela matsalen med elever som också hade kommit för att lyssna på föreläsningen. 

”Testar, testar... 1, 2, 3..” hördes en raspig röst från högtalarna bakom oss. Jag ställde mig på tå och kunde skymta en kvinna som stod på scen med en mikrofon i handen, och jag antog att det var rektorn. 

”Hej hej! Ursäkta.. Haha!” hörde hon och tappade sina papper på golvet, som hon snabbt dök ned för att hämta. ”Sådär ja! Ja, hej och välkomna till Albert’s högskola. Jag är Mrs. Swölf och är rektor på denna högskola. Nu kommer jag och mina kollegor att berätta lite om oss själva och självklart om skolan också! Jo, Albert’s högskola byggdes 2001 och har hållit igår sedan dess. Här är vi över tre tusen elever, så det är viktigt att alla är snälla mot varandra..-”. 

Efter hennes första meningar så stängde jag av öronen och fastnade med blicken på en av lärarna som stod uppe på ”scenen”. Han hade brunt hår och verkade inte alls vara gammal. Under 25, helt klart!

 

Hans svarta kostym verkade sitta på gränsen till för tight, därför kunde man se hans figur på långt avstånd. Det var absolut ingen dålig syn.. Jag kunde nästan säga att han var snygg, för sitt utseende och sin unga ålder. Men Justin var fortfarande snyggare, sjukt mycket snyggare. 

Jag förde blicken åt sidan och såg att Tilda och Samuel stod förtrollande och tittade upp mot scenen där rektorn fortfarande stod och babblade. 

Jag beslöt mig inom kort att det kanske skulle vara en bra ide för mig att också lyssna på henne, så det var precis det jag gjorde. 

”Alla elever kommer att börja klockan nio idag och arbeta ända fram till klockan fyra. Dock med lunch som börjar klockan tolv och håller på i en timme, sedan så får ni ta rast i en halvtimme när ni vill under dagen. Se bara till att det inte är under något komp pass!” babblade hon på och tittade ned på sina papper som hon höll i handen. ”Ja, det var allt för mig! Jag önskar er välkomna och hoppas att ni kommer trivas här. Över till min kollega Andrew Winston, som är mattelärare och NO-lärare!” 

Hon bytte plats med honom. Den snygga läraren som jag hade stått och stirrat på. En behaglig känsla for ned längst ryggraden samtidigt som han började prata.

”Hey, precis som Mrs. Swölf sade, så är jag matte-och-NO-lärare för dem som går första och sista året här. Jag började jobba här för fyra år sedan och tycker att det är ett fantastiskt jobb! På dagarna så kommer jag hålla till i matte-korridoren, så det är bara att gå dit om ni skulle behöva fråga mig någonting” började han och log ut över alla elever, vilket som jag blev lite irriterad på. Eller, jag blev avundsjuk.. På att han bara inte log mot mig. Men herregud Skyler, vad fan? 

Jag skakade på huvudet och lyssnade på klart på hela föreläsningen, som höll på ända till tio i nio. Rektorn hade sagt att vi började nio, så då var det väl bara att springa till lektionen. Fast först skulle man hämta scheman, pärmar, böcker och ytligare några papper och saker i receptionen. 

.

”Jag har matematik ända fram till lunch idag” sade jag samtidigt som jag studerade pappret där schemat stod, som jag hade i händerna. 

”Jag med” svarade Tilda glatt och tittade upp från sitt papper. 

”Tur för er då! Själv har jag svenska” mumlade Samuel misstroget och putade med underläppen. 

”Fint, du behöver träna din grammatik, unga man” sade Tilda och klappade honom på ryggen, vilket fick honom att flina till. Han var precis på väg att nypa henne i kinden när jag gjorde armkrok med henne och drog bort henne mot en korridor, som jag hoppades ledde till matematiken. 

”Vilket tur att vi hamnade i samma grupp!” babblade hon på, och halkade efter lite. Jag hade släppt hennes arm för att skynda på stegen lite, jag tänkte absolut inte komma försent till första lektionen. 

 

Okej, det där lät mer som Tilda.. Men, jag ville göra ett gott första intryck hos Andrew

”Mm” svarade jag kort och tittade äntligen rummet där vi skulle ha komp pass i. ”Kom, vi börjar!” 

Vi tog ett bord i mitten av klassrummet och väntade på att alla andra skulle komma. Det var fortfarande en halv minut kvar. 

Jag tittade intressant runt i rummet och märkte att väggarna var i en ljusgrön färg, fast en stor hylla tog plats vid väggen så att den nästan dölj den ljusgröna färgen. 

”Hey och välkomna!” hördes en röst, som tillhörde Andrew. Det pirrade till i magen när jag hörde hans röst, vilket fick mig automatiskt att släppa blicken från väggen och fram till honom. 

Han såg mycket bättre ut på nära håll.

 

 

 

 

Den svala luften slog sig mot mitt ansikte medan jag ställde mig upp, samt slog igen bildörren som jag nyss hade öppnat. Jag stod på parkeringen utanför Albert’s högskola för att hämta upp Skyler. Jag sneglade ned på klockan som satt runt min handled, och såg att den stod på 15.57. Alltså så skulle hon sluta vilket minut som helst. 

Jag började gå in mot entrén och såg hur några gangsters stod och rökte i ett litet hörn. Vidrigt.

Jag skakade av mig tanken och tryckte upp den stora entrédörren och gick in i byggnaden. Den såg precis ut som förra gången som jag hade varit här, bara nya växter och nya soffor. 

”Hej, kan jag hjälpa dig med något?” hörde jag en röst bakom mig. Jag vände mig snabbt om och såg att det var en kvinna i receptionen som snackade med mig. 

 

”Nej tack, det behövs inte. Jag väntar bara på en person” svarade jag trevligt och log mot henne. 

”Det finns fika i cafeterian om du skulle vilj.. Vänta! Är inte du Justin Bieber?” 

Där kom det.. Jag visste att hon skulle fråga det.

 Jag klämde fram ett litet större flin och gick fram till henne, dock så var det en liten ‘mur’ mellan oss. 

”Yep, autograf eller bild?” 

Det var lika bra att fråga själv, eftersom jag kunde slå vad om 1000 dollar om att hon skulle fråga förr eller senare. 

”Både och, ta-aack” stammade hon fram och drog av sina hörlurar som hon hade haft i öronen, sedan så gick hon runt till min sida. 

.

Klockan närmade sig tjugo över fyra, och jag hade sett hur elever rusat ut från byggnaden. Men någon Skyler hade jag inte sett.. 

Jag fiskade upp min iPhone från fickan och slog in hennes nummer. Sedan så tryckte jag mobilen mot örat och inväntade svar. Flera signaler gick fram, men hon verkade inte vilja svara. 

Frustrerat så tryckte jag ned mobilen i fickan igen och bestämde mig för att vänta utanför. 

”Justin!” 

Jag vände mig hastigt om vid dörröppningen och såg hur Skyler som springandes genom korridoren. Jag suckade lättat och riktade stegen mot henne. 

Hon hoppade lyckligt upp i min famn, vilket jag inte var beredd på, så båda hon och jag ramlade bakåt och blockerade för flera ungdomar som vill ta sig förbi oss. 

Jag brast snabbt ut i skratt och såg hur hon gjorde ett försök till att ställa sig upp. 

”Vad lyckad jag är då..” sa hon dumt till sig själv samtidigt som hon sträckte ned händerna mot mig för att hjälpa mig upp. Jag tog vänligt tag i dem och hävdade mig upp. 

”Klart du är!” instämde jag seriöst och kysste henne mjukt i pannan. 

Hon fnissade till och kramade om mig, men avslutade kramen lika snabbt som den börjat. Sedan så böjde hon sig ned och tog upp sina saker som hade hamnat på golvet. 

”Du, jag tänkte att vi kanske kan ta en sväng till affären lite snabbt bara? Jag behöver handla lite” frågade jag och granskade varje rörelse som hon gjorde. Tills hon ställde sig upp igen och nickade. 

Jag tog ett mjukt grepp om hennes hand och förde ut henne ur byggnaden, vilket som hon verkade vara tacksam över. 

”Absolut” sade hon och log mot mig. 

Solen sken ned på henne i ett underbart ljus, vilket som fick henne att se hundra gånger snyggare ut. 
 
------------
 
TVÅ CHAPTER PÅ SAMMA DAG :D

För er som undrar, så har jag faktiskt också märkt att Selena inte är med så mycket just nu. Men hon kommer med snart igen, har suttit och planerat några chapter i förväg :p
 
Blir jätteglad när ni följer bloggen på instragm och jag lover att det ska komma flera sneakpeak :)
 
KOMEMNTERA! :D
2012-11-18 ♥ 19:48:05
10


Comments
POSTED BY: Emelie

Jätte bra!!! <33

DATE: 2012-11-18 / TIME: 22:02:17 / URL/BLOGADDRESS: http://bieberrstorys.blogg.se



POSTED BY: Ja0.

N-I-C-E! Haha, lol.

DATE: 2012-11-18 / TIME: 22:02:40 /



POSTED BY: Alexandra

Jätte braaaaaaaaaaaaaaaa

DATE: 2012-11-18 / TIME: 23:45:12 /



POSTED BY: JustinDrewTime - story

Ska läsa ikapp denna när jag har tid! :) hihi, men iaf, du vet min webmaster? kika in på min blogg så vet du nog vem jag menar , du hade väll också henne ? har hon tagit kontakt med dig eller något ? :o /jdt

DATE: 2012-11-19 / TIME: 14:07:25 / URL/BLOGADDRESS: http://justindrewtime.blogg.se



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Ja men eller hur, jag bölade ja. :P

Okej, fixar det :) Ingen fara, tänkte bara har du kollat designen igen nu, tänkte om den är godkänd som den är nu? :)
Behöver ju även infon som ska vara under 'The novel' :) Kram

DATE: 2012-11-19 / TIME: 14:32:28 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Frida

Snällasnällasnällasnällasnällasnälla kan inte Justin och selena bli tillsammans igen och skyler kan bli tillsammans med Andrew? Snäääääääääääääääääällllaaaaaaa!!<3

DATE: 2012-11-19 / TIME: 15:04:08 /



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Haha okej :D Men det är ju bra! :D
Har lagt till handlingen, och kontakta mig ikonen :)

Jag behöver ju inlogg och så, men det kan du ju inte skicka i en kommentar då det syns för alla. Hur gör vi då kära du? :) har du msn eller så? :)

Kram

DATE: 2012-11-19 / TIME: 15:54:11 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Mickan - / My Life In My Words

Nu ligger designen inne :D
Kram

DATE: 2012-11-19 / TIME: 16:32:40 / URL/BLOGADDRESS: http://miickzz.blogg.se



POSTED BY: Lovisa

Awsume!!! <33

DATE: 2012-11-19 / TIME: 20:09:36 / URL/BLOGADDRESS: http://mynailtip.blogg.se



POSTED BY: Eianr

Fan vad folk är efter blivna de kan int e ens skriv a

det tycker jag är JÄTTE BRA!

DATE: 2013-04-17 / TIME: 11:51:59 /



Ditt namn:

E-mail: )

Bloggadress:

Kommentera:

Komma ihåg??



Trackback